November 19, 2017, 08:41:41 pm

Author Topic: CitroŽn Visa Leader uit 1987 met 59.000km  (Read 2629 times)

Micha D.

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
CitroŽn Visa Leader uit 1987 met 59.000km
« on: August 02, 2016, 08:09:29 pm »
Het liefst zou ik heel veel auto's willen hebben, maar momenteel heb ik maar plaats om er twee in de garage te zetten. Daarom zet ik deze prachtige Visa Leader te koop. Met pijn in het hart, want zoiets moois en unieks ga ik niet meer vinden.

Wat mijn origineel Nederlandse Visa zo uniek maakt is dat het een bijzondere uitvoering betreft, namelijk de Leader. Dit hield in dat 'ie andere bekleding heeft, striping en een aantal extra kunststof onderdelen aan de buitenkant. Waar de normale Visa hele dunne en kwetsbare bekleding heeft is die van de Leader een stuk sterker. Helaas heeft dit niet kunnen voorkomen dat er een gaatje in de bestuurdersstoel zit. Gelukkig is het gewoon grijze stof en dus eenvoudig te herstellen. Deze Leader is uitgerust met een 11E motor, dus de 4 cilinderversie. Hij komt heel eenvoudig mee met het verkeer en met zín 4 versnellingen kom je ook op de snelweg niets te kort. De vering is uiteraard des-CitroŽns, zacht en comfortabel. Echter geen gedoe met hydrauliek, want de Visa is gewoon voorzien van Ďnormaleí vering.

In Nederland zijn er nog minder dan vijf bekend van dit type, waaronder deze. En dan heeft deze ook nog maar 59.000 km gereden! De auto heeft vanaf 2000 stil gestaan bij CitroŽn Bertens in Oosterhout waar het een pronkstuk was. Daarna heeft een liefhebber hem gekocht. Deze eigenaar heeft hem gehad van begin 2006 tot juli vorig jaar.

Ik heb er zelf veel aan de auto gedaan:
- Alle holle ruimtes zijn beschermd tegen roest
- Ik heb matten gemaakt voor de achterbank en kofferbak
- Het dashboard is voorzien van nieuwe lampjes
- Olie inclusief filter en de koelvloeistof zijn vervangen
- Alle sloten zijn vervangen. Alle sloten zijn nu te bedienen met een enkele sleutel op het achterklep slot na.
- De bestuurdersdeur is vervangen door een netter exemplaar. De originele deur krijg je erbij, die heeft aan de buitenkant wat aandacht nodig. Een handige klusser kan van twee deuren een perfect exemplaar maken.
- De accu is een aantal maanden terug vervangen

Een aandachtspunt van de auto zou zijn dat er een roestplekje onder het achterkleprubber zit. Hiervoor heb ik reeds een vervangstuk uit een donor-Visa geslepen. Een goede lasser kan dit er in een uurtje inzetten.

Er zit nieuwe APK op de Visa, daarbij is het wiellager vervangen, verder waren er geen aandachtspunten.

Wat krijg je erbij:
- Reserve benzinetank (gekregen van de vorige eigenaar, huidige is niets mis mee)
- Set nieuwe rubbers rondom (huidige zijn goed, maar voorraad kan geen kwaad)
- Originele bestuurdersdeur
- Inzetstuk achterkant
- Oude slotenset
- Extra wiellager voor

Ik heb de auto volledig gewassen, gekleid en in de wax + sealant gezet. Naast de auto zul je zien dat de lak echt nog prachtig is. Het is optisch en technisch echt een uitzonderlijk goed exemplaar. Altijd starten lopen, bij warm of koud weer. De auto heeft afgelopen jaren nooit in de pekel gereden en heeft altijd binnen gestaan.

Bij serieuze interesse mag je altijd vragen naar extra fotoís of wat dan ook, maar ik raad aan om gewoon langs te komen! Fotoís vertellen nooit het hele verhaal.

De richtprijs is Ä 1.850,-. Bieden mag, maar naast de auto.

SV15A1 by Micha Collection, on Flickr

SV15A2 by Micha Collection, on Flickr

SV15A4 by Micha Collection, on Flickr

Meer foto's!

Micha D.

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
Re: CitroŽn Visa Leader uit 1987 met 59.000km
« Reply #1 on: August 13, 2016, 12:10:30 am »
Verkocht :slotje2:.