August 21, 2017, 03:44:01 pm

Author Topic: Jig's 2007 Mustang Shelby GT  (Read 6993 times)

Jiggy

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Re: Jig's 2007 Mustang Shelby GT
« Reply #15 on: September 25, 2015, 02:40:36 pm »
Kleine update for whoever cares, de zomer gespendeerd om te researchen en een setup samen te stellen. Het gaat om een Shelby dus ik kan er niet zomaar wat opjassen zonder gelynched te worden, daarom heb ik gekozen voor een setup waarbij vrijwel alles originele OEM Shelby GT500 onderdelen zijn. Normaal gesproken past dit natuurlijk niet zomaar, vandaar dat ik er een speciaal manifold voor heb laten maken in de USA.
Ik wil natuurlijk net weer wat anders dan een ander ^^
Inmiddels vrijwel alles binnen voor mijn supercharger setup. Doel is nog steeds zo'n 550-600pk en ergens tussen de 700-800Nm. In de toekomst is deze setup goed voor zo'n 800-900 pk met gemak, alleen dan moet er wel wat aan het blok gebeuren (Forged internals), dat kon er nu echt niet meer vanaf ^^.
Ik weet ook niet of ik ooit voor die vermogens wil gaan, de tijd zal het leren.
With big power comes big responsibilities, ik heb natuurlijk ook aan de remmerij gedacht en een Shelby (Wilwood branded) Big brake kit besteld bij Shelby American voor de voorkant. 2 delige 14" geboorde en gegroefd schijven, en 6 piston klauwen (en natuurlijk alle rommel die erbij hoort, braided hoses etc). Dat zou NET moeten passen met 20" velgen.

En dan nu de setup waar ik aan ga beginnen, ik zal de details besparen maar in hoofdlijnen (het zijn veel meer onderdelen, maar dat is denk ik voor jullie niet zo interessant ^^):
-custom aluminum intake manifold met integral intercooler
-OEM GT500 supercharger en elbow
-OEM GT500 throttle body
-OEM GT500 CAI+MAF
-aluminum quick change snout pulley en hub
-47Lb/ft injectoren
-GT500 hi flow dual pass Heat Exchanger
-GT500 intercooler water pomp
-Walbro 405plh high flow fuel pump
-riem + reserve riem
-SCT Livewire TS (tuning device)
-AEM Wideband O2 Air/Fuel UEGO Gauge Kit

Kwa tune ga ik het volgende doen, en dat is ook waar ik een SCT Livewire voor heb aangeschaft (cool tuning device, geen idee of er voor VAG ook zoiets is, google het eens, heel gaaf).
Ik heb een O2 wideband sensor laten plaatsen, welke ik gekoppeld heb aan de SCT Livewire. De Livewire kan ik op zijn beurt verbinden aan mijn laptop.
Als de setup er helemaal op zit, krijg ik een 'safe' tune uit de USA. Die laad ik via het device in op de ECU.
Vervolgens geef ik op de laptop allerlei zaken aan die gemonitord moeten gaan worden, onder andere de data van de wideband maar natuurlijk ook nog een hoop andere zaken (ik weet zelf van de helft niet wat het is, maar de tuner wel).
Vervolgens moet ik een aantal test runs doen (van x naar x rpm in versnelling x etc half gas, volgas etc), en ondertussen wordt de data gelogd. Deze logfile stuur ik op, en de tuner schrijft de tune verder.
Stuurt mij de file weer op, ik laad m in, doe weer de testruns die hij me verzoekt, stuur weer een file op etcetcetc. Totdat de software af is.

Hier wat pics. Linksboven zie je de Supercharger, en daaronder een custom manifold met daarin een integral intercooler waarmee deze op het blok kan. Verder rechts een grote CAI en Heat exchanger, en allerlei andere onderdelen die nodig zijn. en een hoop pakkingen, schroeven, kabels, boutjes, slangen etc.

Het manifold ziet er zo uit zonder al die tape erop:

Ik zal wat updates plaatsen gaandeweg als jullie dat leuk vinden.
Ik verwacht hier toch wel even mee bezig te zijn... :)

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #16 on: September 28, 2015, 01:19:51 pm »
Zo lekker bezig! Aardig werkje. Het resultaat zal daar in tegen wel aardig dik zijn! :D

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: September 28, 2015, 03:08:12 pm »
Ja mooi klusje! Ben benieuwd naar het resultaat!