April 30, 2017, 09:11:50 am

Author Topic: Evaluatie Forum Autogespot  (Read 9382 times)

Cesc

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
Evaluatie Forum Autogespot
« on: January 07, 2015, 08:50:06 pm »
Goedenavond,

De afgelopen dagen heb ik veelvuldig oude topics doorgelezen, waaronder Wel wat gespot maar niet op de foto & Nurburgring fotografie topic etc., hierbij viel me op dat er veel meer wordt gepost dan tegenwoordig. Momenteel zijn eigenlijk alleen de help/vragen topics in trek bij de bezoekers van het forum.

Wat is hier de reden van? Zijn er veel bezoekers van die periode gestopt met posten? Is er minder belangstelling voor fotografie/het tonen van foto's op dit forum? Komen er weinig nieuwe leden op het forum?

Ik vind het persoonlijk wel jammer. Vind het erg leuk om foto's van andere te bekijken en daar eventueel feedback over te geven. Is het wellicht een idee dat er binnen de crew bespreking plaats gaan vinden hoe het forum weer tot leven kan worden gewekt? (Misschien is dit al het geval..) Tevens denk ik dat het forum een waardevolle aanvulling voor Autogespot kan zijn, meer dan dat het nu is in ieder geval.

Dit wilde ik even met jullie delen. Graag jullie opmerkingen!  :)

Cesc Photography FlickR :  http://www.flickr.com/photos/88985938@N04/

Slv

• Mercedes SLK55 AMG Driver
    • View Profile
Re: Evaluatie Forum Autogespot
« Reply #1 on: January 07, 2015, 10:25:11 pm »
Nou ik denk persoonlijk dat één van de redenen is dat de reacties van forummers nogal duidelijk veranderd zijn.

Men klikt een willekeurig slowchatje open, in dit geval een uit 2009 en daar staan dit soort dingen in.

Vanmiddag even 500 meter met een Conti GTC gereden
wat een auto is dat :o
komt nog best een brul uit die W12 :o

Zo je zag dat het vandaag echt lekker weer was, gruwelijk veel auto's gezien.

Haarlem ook best wat dikke bakken vandaag

Daar werd toen vervolgens op gereageerd, mensen vertelden wat zij zagen etc. Tegenwoordig is het enige wat je krijgt iets als "ok.", niet erg uitnodigend of van waarde om nog iets te posten.

Verder is de echte oude 'spotterskern' die elkaar kenden wel min of meer van het forum vertrokken volgens mij. Overigens weet ik er ook het fijne niet van want ik heb nooit actief gespot en ben ook niet één van de mensen die lang lid is.

Just my two cents..

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: January 07, 2015, 10:37:39 pm »
De oude garde doet andere dingen met z'n leven. Ik merk het ook aan mezelf. Vroegah nonstop forummen, maar tegenwoordig kijk ik er 1/2 keer per dag op.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: January 07, 2015, 10:43:40 pm »
Ja en weinig nieuwe postende/vaste forummers erbij gekomen denk ik.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: January 07, 2015, 11:25:31 pm »
Forums zijn ook een beetje uit de tijd. Interactie op de FP kan verbeterd worden. Daar willen wij naar toe.

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: January 07, 2015, 11:51:20 pm »
Ik ben het niet eens met de mening dat forums uit de tijd zijn. Waar anders kun zoveel en overzichtelijk een onderwerp bespreken. Bijvoorbeeld fotografie, ik zie niet hoe je dat op de FP wilt doen, terwijl ik hier op het forum juist ontzettend veel geleerd heb.

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #6 on: January 08, 2015, 09:09:33 am »
De komst van FB heeft natuurlijk ook een groot aandeel in het verdwijnen van mensen. Als iedereen van die Spotters foto dump hier zou reageren dan zou je gelijk weer een actief forum hebben ;)

karsten

• Moderator
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: January 08, 2015, 10:31:50 am »
De oude garde doet andere dingen met z'n leven. Ik merk het ook aan mezelf. Vroegah nonstop forummen, maar tegenwoordig kijk ik er 1/2 keer per dag op.
Dit dus. Klopt helemaal, 'vroegahh' was het ook maar een beperkte groep mensen die nonstop aan het posten was, al die mensen zijn ouder geworden en hebben een leven gekregen buiten het forum (grootste deel van de mensen had dat vroeger echt niet :') ).
Daarnaast is er weinig vernieuwing gekomen, veel mensen zijn snel weer verdwenen..

Cesc

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: January 08, 2015, 11:39:53 am »
Forums zijn ook een beetje uit de tijd. Interactie op de FP kan verbeterd worden. Daar willen wij naar toe.
Ik denk dat er hier een denkfout wordt gemaakt. Ik ben al jaren bezig in de internetbusiness en het wordt keer op keer bewezen dat een forum een waardevolle toevoeging is voor websites. Dit is voornamelijk terug te zien in de extra traffic die gegenereerd wordt.

Bovendien kunnen veel dingen niet op de FP, bijvoorbeeld:

- De topics over de circuits;
- De topics over de objectieven en camera's;
- De SC's
- Wel wat gespot maar niet op de site deel 38100;

Dit dus. Klopt helemaal, 'vroegahh' was het ook maar een beperkte groep mensen die nonstop aan het posten was, al die mensen zijn ouder geworden en hebben een leven gekregen buiten het forum (grootste deel van de mensen had dat vroeger echt niet :') ).
Daarnaast is er weinig vernieuwing gekomen, veel mensen zijn snel weer verdwenen..
Dit kan ik me volledig voorstellen!

Nou ik denk persoonlijk dat één van de redenen is dat de reacties van forummers nogal duidelijk veranderd zijn.
Dit is exact wat ik ook dacht.

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: January 08, 2015, 03:17:50 pm »
Cesc! Regel het maar! :D

Cesc

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: January 08, 2015, 04:23:24 pm »
Cesc! Regel het maar! :D
Maak mij even moderator.  :D

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: January 08, 2015, 04:28:44 pm »
Wat meer actieve mankracht(mods) voor het forum kan geen kwaad. En als de mensen van de FP wat samen zouden kunnen werken met de mods, wordt het forum wel levendiger denk ik

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: January 08, 2015, 04:44:45 pm »
Gaan we meenemen !

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #13 on: January 11, 2015, 01:46:46 pm »
De komst van FB heeft natuurlijk ook een groot aandeel in het verdwijnen van mensen. Als iedereen van die Spotters foto dump hier zou reageren dan zou je gelijk weer een actief forum hebben ;)

Dit klopt inderdaad. Wat AG op de FP nodig heeft, is FB reacties kunnen plaatsen. Dan kunnen mensen die comments ook liken en iedereen weet dat spotters attentie hoeren zijn dus heb je direct weer interactie want iedereen wil een zo populair mogelijk reactie plaatsen.

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

AnshoB

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #14 on: January 11, 2015, 01:48:37 pm »
Thijs for president!