August 24, 2017, 10:38:09 am

Author Topic: Spotwaardigheid Japanse Merken  (Read 6938 times)

carryonjutta

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Spotwaardigheid Japanse Merken
« on: January 07, 2015, 12:00:48 pm »
Volg autogespot.com al tijden. Toch valt me telkens op dat de "spotwaardigheid" regels van met name de Japanse merken vaak nogal krom zijn. Te begrijpen want het is soms nogal een wir-war aan modellen, benamingen en uitvoering van de Japanse merken. Mooi voorbeeld is dat alle R34's wl spotwaardig zijn, en een R32 GT-R bijvoorbeeld niet. Terwijl een gewone Skyline R34 (geen speciale uitvoering) gewoon met een 2-liter N/A Diesel uitgerust kan zijn. (Te vergelijken met een 320d BMW E90) En dat terwijl een R33 GT-R (vergelijk BMW M3) toch een hele snelle, high-tech, prijzige wagen is met ook een lange historie in de racerij dan weer niet spotwaardig is. No offence, maar een beetje krom.

Daarom zou ik stellen. Enkel GT-R skylines zijn spotwaardig. (Dus ook de GT-R V-Spec, Nr-Spec, Nr-Spec II, LeMans Series, Nismo 400R) en dat alle andere Skylines (Diesel, GT, GT-T, GT-S, GT-ST e.d. niet spotwaardig zijn). Dit kan betekenen dat dit ook een R32 of R33 is. Mocht men de regel "alleen het laatste model" willen hanteren zou het logischer zijn dat dus enkel de R34 GT-R spotwaardig is.

« Last Edit: January 24, 2015, 08:40:58 am by carryonjutta »

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
Re: Spotwaardigheid Japanse Merken
« Reply #1 on: January 07, 2015, 12:50:51 pm »
Ik zou de R33 GT-R wel met de E46 vergelijken, die niet spotwaardig is. Deze auto's mogen hier in NL dan wel weinig rondrijden, maar in Japan zul je natuurlijk veeeeel meer R32 GT-Rs tegenkomen dan E46 M3's. Wel ben ik het er mee eens dat alleen de R34 GT-R's er op moeten blijven en de lagere modellen niet.