August 18, 2017, 07:05:48 am

Author Topic: Dashcam spot- Topic  (Read 11850 times)

orangewall

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Dashcam spot- Topic
« on: June 22, 2014, 06:10:23 pm »
Hey,

Gisteren kwam ik in Merelbeke, BelgiŽ een McLaren 650s Spider tegen, en wat later op de dag ook een BMW M4 coupe!
Ik had geen camera bij en had de tijd niet om m'n GSM boven te halen, maar aangezien ik twee dashcam's in m'n wagen heb zitten, en de beelden hiervan, denk ik, niet van kwaliteit genoeg zijn om op de site te komen (?), wou ik dit toch hier op het forum met jullie mede (super)car-enthousiasts delen :)!

Ik kwam de 650s eerst tegen in die bocht uit het eerste clipje, die baan (in de richting waar de McLaren naartoe ging) komt uit op een rond punt, ik denk dat hij zich waarschijnlijk van Afrit gemist had, want in het tweede clipje zie je dat (toen ik me langs de kant gezet had om meteen al naar het dashcam filmpje te kijken  :tong: ) hij zich waarschijnlijk gekeerd had op het rond punt om opnieuw richting de autostrades (E40 of R4) te begeven (via die afslag rechts die hij daar neemt).

Later op de dag kwam ik ook nog een bmw M4 tegen, denk ik, want ik kan het wel niet goed zien of het een echte M4 is of een 4 coupe, met M-Sport pakket en in dat speciaal kleurtje, wat denken jullie ?

(Ook kwam ik gisteren nog een R8 V8 tegen, twee jaguar F-types (een rode en een zwarte) maar die staan niet goed op beeld of ze passeren heel snel, dus je ziet er weinig van. Ook nog een R8 V10 en een Aston Martin V12 Vantage aan het tankstation in Drongen (op de E40) maar die heb ik al helemaal niet op beeld, ik stond toen gewoon buiten aan tankstation winkeltje :P )

Bij deze:
« Last Edit: July 01, 2014, 08:50:19 am by Sander »

I-Go

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • T-Jet
    • View Profile
Re: Dashcam spot: McLaren 650s Spider en BMW M4
« Reply #1 on: June 22, 2014, 07:45:42 pm »
Nette beelden van die dashcam. Welk model heb jij?
Ben ook een beetje aan het kijken voor een dashcam.
DON'T DREAM YOUR LIFE, LIVE YOUR DREAM

orangewall

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: June 22, 2014, 08:25:36 pm »
Nette beelden van die dashcam. Welk model heb jij?
Ben ook een beetje aan het kijken voor een dashcam.

Thanks!
Ik gebruik de BlackVue DR550GW-2CH
(zie: http://www.blackvue.com/en/contents/sub1.asp?idx=17 )

Dat is een 1080p (30fps) camera vooraan en een 720p (30fps) achteraan.
De power gaat naar de voorste cam, en vandaar gaat er 1 kabel naar de achterste. Ik rijd met een bmw (F30) 3 serie sedan, en had nog meer dan genoeg kabel over om van de voorruit naar de achterruit te gaan.
Ik heb deze gekozen voor z'n kwaliteit, feit dat er een smartphone app is om (via het wifi signaal dat je cam uitzend, dat je trouwens aan en uit kan zetten) je filmpjes te herbekijken of downloaden of live-beeld te zien (mits vertraging van 1 a 2 seconden) maar ook omdat ik vind dat deze camera's er nog relatief anoniem uitzien, ik wou zeker geen groot blok-achtig ding aan mijn voorruit hangen.

(EDIT: in het youtube filmpje heb je maar 720p maar dat is gewoon door hoe ik het filmpje heb geŽxporteerd vanuit het video editing programma, de echte bron filmpjes (van de voorste cam), heb ik in full 1080p staan op de computer
« Last Edit: June 22, 2014, 08:28:57 pm by orangewall »

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #3 on: June 27, 2014, 09:16:13 am »
We hebben de video op de frontpage gezet, maar helaas doet ie het niet :(
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

orangewall

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: June 27, 2014, 07:09:06 pm »
We hebben de video op de frontpage gezet, maar helaas doet ie het niet :(

Hey, hmm, dat is raar, het hoort normaal te werken, hij speelt af op deze forum pagina, dus op de site moet ook gaan.
Dit is de insluit code gekopieerd van op youtube:

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/Lzf1xV7Y27Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

of de directe url

http://youtu.be/Lzf1xV7Y27Y

orangewall

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: June 30, 2014, 08:51:09 pm »
Daarnet nog een mooie XK-RS tegen gekomen!  ^O^
Eigenlijk zou er een officiŽle dashcam-spot topic moeten zijn :P dan kan ik dit daarin posten

AnshoB

• Lamborghini Murciťlago LP640 Driver
    • View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #6 on: June 30, 2014, 09:44:48 pm »
Ik heb ook genoeg diks liggen :+

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #7 on: July 01, 2014, 08:50:04 am »
Bij deze :)
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

karsten

• Moderator
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
Re: Dashcam spot- Topic
« Reply #8 on: July 01, 2014, 09:43:00 am »
Posten dan Anshobbbb

AnshoB

• Lamborghini Murciťlago LP640 Driver
    • View Profile
    • Ansho.nl

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Reply #10 on: July 01, 2014, 10:40:11 am »
Kwam net een witte XKR-S Cabrio tegen op NL platen. Net geen dashcam mee natuurlijk...

SjoerdFoto

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Nikon D610, glas, licht en pootjes.

@SjoerdvReenen - Facebook

orangewall

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: July 01, 2014, 06:52:42 pm »
Vandaag weer een mooie :)

(PS: weet iemand wat voor een mercedes dat is na de R8? is dat zo'n S class? vond dat hij nogal een haast had precies :P)
En ook nog een paar screenshots die ik vroeger al eens gemaakt had (zie foto's onderaan)

EDIT: Mustang toegevoegd aan foto's
« Last Edit: July 01, 2014, 07:04:59 pm by orangewall »

orangewall

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: August 03, 2014, 05:12:56 pm »
De fisker karma, Aventador roadster (met DMC vleugel ?), F12 Berlinetta en de A45 AMG Allemaal tegengekomen op nog geen 20 minuten tijd denk ik.

Dit was op de E40 (tankstation in Drongen), ik ging net iemand ophalen om daarna door te rijden naar Knokke & later die dag ook nog oostende, helaas zijn we deze wagens niet meer tegengekomen. Had gehoopt dat de aventador richting knokke zou gereden zijn, maar blijkbaar was dit niet het geval. Ik heb het filmpje van de Aventador helaas vergeten opslaan dus heb enkel nog deze screenshot, waar hij ook al wat moeilijk te zien is. :N

Die witte 458 italia passeerde me deze vrijdag toen ik een "roadtripje" gedaan had richting eindhoven en daarna naar Arnhem, dit was op de terugweg van Arnhem richting Antwerpen.