September 25, 2017, 12:54:35 am

Author Topic: Bughunting op de nieuwe server omgeving!  (Read 32663 times)

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
Bughunting op de nieuwe server omgeving!
« on: March 24, 2014, 02:25:54 pm »
Geachte leden,

We zijn inmiddels in de afrondende fase gekomen van het testen van de site op de nieuwe en snellere serveromgeving. Omdat wij zelf ook wel eens foutjes over het hoofd zien vragen we graag jullie hulp. De nieuwe site draait op een geheel nieuwe omgeving waarop de applicatie soms rare dingen kan doen. We vragen jullie dan ook om lekker rond te klikken op de nieuwe omgeving en onvolkomenheden goed te melden. Dit betekent dus. Wat deed je toen de foutmelding plaats vond en waar drukte je op. Zo kunnen wij de foutmelding reproduceren en oplossen!

Rondklikken kan op http://cloud.autogespot.nl. De foto's werken niet, daar zijn we van op de hoogte en is bewust. Zo wordt de live database niet vervuilt met onze test uploads en dergelijke!

We horen graag van jullie!

Graag ook operating system, browser en de link van de pagina waar je je bevond plaatsen :)
« Last Edit: March 24, 2014, 03:48:02 pm by Sander »

lenny.

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
Re: Bughunting op de nieuwe server omgeving!
« Reply #1 on: March 24, 2014, 03:46:49 pm »
Als je zoekt op kenteken/plaats/spotter etc. via de zoekfunctie aan de rechterkant, komt op de normale site in het midden van het scherm een klein icoontje dat aangeeft dat hij aan het laden is.
Als ik hier op 'zoek' klik, krijg ik in plaats van dat icoontje een kruisje te zien.
Verder laadt de pagina wel goed. :)

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #2 on: March 24, 2014, 03:49:04 pm »
Graag ook even volle bak 10 foto spots uploaden aub, spots melden, alles zeg maar :)
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

winus

• AG/KG Programmeur
  • Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: March 24, 2014, 10:49:43 pm »
Alles testen idd:-) profiel avatars, spot upload, melden, te koop. Op elk vlak zijn wel kleine wijzigingen voor de nieuwe omgeving:-)
AG/KG Programmeur

Jurick

• View Profile
« Reply #4 on: March 25, 2014, 10:17:07 am »
Ik zit op IE (op mijn stage ;) ) Met Windows XP. Als ik bij het artikeltje 'Ik doe een test' op de comments klik, dan verschijnt boven in de balk dit: ik doe een test#comments. Dat verschijnt dus als ik vanuit de homepage op de comments klik om naar de comments van het artikel te gaan.

En als ik met IE en Firefox naar mijn profiel wil gaan dan laad de pagina erg lang, zonder resultaat.

Als ik met Firefox, mijn profiel gewijzigd heb en ik heb het opgeslagen en klik daarna weer op 'Nieuws' ben ik weer uitgelogd.

winus

• AG/KG Programmeur
    • View Profile
« Reply #5 on: March 25, 2014, 10:21:46 am »
Ik zit op IE (op mijn stage ;) ) Met Windows XP. Als ik bij het artikeltje 'Ik doe een test' op de comments klik, dan verschijnt boven in de balk dit: ik doe een test#comments. Dat verschijnt dus als ik vanuit de homepage op de comments klik om naar de comments van het artikel te gaan.
Dat klopt dan toch ook, #comments gebruikt die als anchor. Hij zou dan naar de comments moeten skippen.
En als ik met IE en Firefox naar mijn profiel wil gaan dan laad de pagina erg lang, zonder resultaat.
http://cloud.autogespot.nl/spots?spotter=jurick&spottype=photo Bedoel je?

Als ik met Firefox, mijn profiel gewijzigd heb en ik heb het opgeslagen en klik daarna weer op 'Nieuws' ben ik weer uitgelogd.
das nie goe, gebeurd dat een 2e keer ook?

AG/KG Programmeur

Jurick

• View Profile
« Reply #6 on: March 25, 2014, 10:55:50 am »
Dat klopt dan toch ook, #comments gebruikt die als anchor. Hij zou dan naar de comments moeten skippen.

- Ik vindt #comments niet zo mooi staan boven in de balk. Maar dat is maar een mening. Hij doet het wel.
- Ja mijn profiel laadt niet echt snel. Maar dat kan ook aan het trage kutinternet op mijn stage liggen. Ik kijk er thuis nog even naar.
- Dat uitloggen was blijkbaar eenmalig.

Jurick

• View Profile
« Reply #7 on: March 25, 2014, 11:08:14 am »
Als ik in Firefox op de link '1spots in de laatste 24 uur' klik, dan krijg ik een error 503. Die verschijnt dan in beeld en vervormt de homepage.

EDIT: Ik probeer dit thuis wel nog een keer. Baggercomputer hier

winus

• AG/KG Programmeur
    • View Profile
« Reply #8 on: March 25, 2014, 11:12:34 am »

- Ik vindt #comments niet zo mooi staan boven in de balk. Maar dat is maar een mening. Hij doet het wel.
- Ja mijn profiel laadt niet echt snel. Maar dat kan ook aan het trage kutinternet op mijn stage liggen. Ik kijk er thuis nog even naar.
- Dat uitloggen was blijkbaar eenmalig.

#comments is altijd zo geweest :-) Puur technisch dingetje om binnen een pagina naar bepaalde <a> elementen te gaan :-)
Windows Xp zegt al voldoende gheghe, neemt niet weg dat het moet werken.
503 melding kom ik ook af-en-toe tegen. Is iets wat we moeten onderzoeken als dit te vaak voorkomt.
AG/KG Programmeur

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: March 25, 2014, 12:50:23 pm »
Ik heb een advertentie gemaakt voor een MC12 in ArgentiniŽ.

- Ik heb Handgeschakelde versnellingsbak gekozen, in de advertentie staat er Manual (Hier wordt de engelse vertaling dus weergegeven, wellicht gebeurt dit ook met automaat)
- Ik had in het invulformulier een fout gemaakt (prijs 2eur en dan krijg je de melding dat het numeriek moet zijn). Hierbij zijn onder andere de geselecteerde kleur en interieur kleur verdwenen, terwijl andere ingevulde gegevens wel bleven staan.
-Ik kan nergens verkoper invullen, terwijl ik bij eerdere advertenties wel een naam zie staan

Daarnaast ook een spot geupload:
Werkt perfect, spyshots logo werkt, kreeg netjes de melding dat m'n foto's te groot waren, Youtube filmpje in de spot werkt, reacties niet toestaan werkt ook.
« Last Edit: March 25, 2014, 12:53:44 pm by karsten »

Adam

• Boeman
  • Frontpage-crew
  • Tetten
    • View Profile
« Reply #10 on: March 25, 2014, 01:20:15 pm »
-De verschillende landen links werken niet
- http://cloud.autogespot.nl/te-koop/maserati-mc12/436 al ik email wil verzenden kan ik niet op verzenden drukken, en krijg geen foutmelding of iets.
« Last Edit: March 25, 2014, 01:23:38 pm by Adam »

winus

• AG/KG Programmeur
    • View Profile
« Reply #11 on: March 25, 2014, 02:41:14 pm »
-De verschillende landen links werken niet -> Bedoel je daarmee de vlaggetjes bovenin? Dat klopt, niet alle domeinen zijn gekoppeld aan de nieuwe omgeving
AG/KG Programmeur

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #12 on: March 25, 2014, 02:47:59 pm »
Yes dat bedoelt ie :)
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Jurick

• View Profile
« Reply #13 on: March 25, 2014, 04:07:48 pm »
Google Chrome en Windows Vista: Mijn profiel laadt de 'polaroids' niet. Ook de kleine foto's laden niet als je er over zweeft met de muis. En ik een aantal spots ;)

karsten

• Frontpage-crew
    • View Profile
« Reply #14 on: March 25, 2014, 04:11:51 pm »
Rondklikken kan op http://cloud.autogespot.nl. De foto's werken niet, daar zijn we van op de hoogte en is bewust. Zo wordt de live database niet vervuilt met onze test uploads en dergelijke!

;)

Of heb je het nu over nieuw geuploade spots (op deze testversie)?