November 22, 2017, 08:12:58 am

Author Topic: Lucky Bastards: Plaats mogen nemen in auto terwijl je spotte? Vertel je verhaal!  (Read 12337 times)

AutoMotive

• Frontpage-crew
  • Renault Megane RS Driver
    • View Profile
Ik dacht al :P

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
Waarom kom ik die SLR nou nooit tegen in Zandvoort. :+

Jurick

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
Het was de zomervakantie van 2011. Ik kreeg van een paar campinggasten te horen dat er een Ferrari op de parkeerplaats van de camping stond en besloot ik meteen mijn camera te pakken en op de parkeerplaats te kijken. Het was een rode Ferrari 328 GTS die samen met een Austin Healey en een paar motorrijders gingen pauzeren bij het restaurant van de camping. Ik maakte meteen een heleboel foto's en toen kwam de oudere eigenaar aangelopen. De Franse eigenaar sprak geen woord Engels maar stapte in en wees naar mij terwijl hij de deur opende. Dus ik met een brede glimlach instappen met het idee dat hij een rondje over de parkeerplaats ging doen. Maar hij keerde de Ferrari en wees naar mijn gordel en gebaarde dat ik die om moest doen. Zodra ik dat had gedaan spoot hij weg. Hij scheurde snoeihard de weg op om vervolgens alle bochten af te snijden (zelfs de blinde bochten, wat ik wel gevaarlijk vond) en in het eerstvolgende dorpje weer te keren om weer terug te racen. Daar kwam hij een iemand van de motorclub tegen en liet zijn zoontje ook meerijden wat best wel ongemakkelijk was: met z'n tweeŽn op 1 stoel, half op mijn schoot, in 1 gordel. Maar dat maakte de ervaring niet minder. Met evenveel snelheid reed hij weer terug naar de camping. Dat was mijn eerste mee-rijervaring in een sportauto.
Daarnaast heb ik mee mogen rijden in een Lotus Exige S 2012 en een Lamborghini Gallardo LP560-4 2012 die door Autogespot getest werden. Wat een absurde ervaring was dat ook. Die acceleratie is echt geweldig en dan nog het geluid wat er uit die auto's komen, echt bruut. (Ruud, nogmaals erg bedankt voor die ervaringen)
Ook heb ik plaatsgenomen in een Porsche 997 Turbo S en een BMW M6 F06 GranCoupť (M6 werd ook door Autogespot getest). In deze auto's heb ik niet meegereden maar alleen in mogen zitten.
« Last Edit: May 19, 2014, 03:38:05 pm by Jurick »