September 26, 2017, 05:48:07 am

Author Topic: Lucky Bastards: Plaats mogen nemen in auto terwijl je spotte? Vertel je verhaal!  (Read 12009 times)

Xa4

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
Ik zal wel beginnen:
Tijdje geleden liep ik door Maastricht, ietwat teleurgesteld omdat ik eigenlijk in Spa zou moeten zijn bij de F1.
Laatste kans om die V8's te zien/horen maar mijn achterneef was vergeten kaarten te kopen... {GVD}
Toen kwam ik opeens een Ferrari FF tegen, Rosso Maranello, RHD. Na een half uur die auto te hebben staan bewonderen ben ik
naar huis gerend om een camera te halen en heb toen nog wat foto's van de FF gemaakt.

Opeens knipperden de lampen en de eigenaar kwam aanlopen. Ik dacht; die stapt in en rijdt weg, maar in plaats daarvan begon hij juist met me te vertellen.
We hadden het over de kleur, en ik vertelde dat ik een beetje teleurgesteld was omdat ik eigenlijk op Spa zou zijn, maar dat zo'n mooie Ferrari mijn dag toch wel weer goed maakte..
Hij zei dat hij zelf ook naar Spa ging en vroeg ie of ik niet wat foto's van het interieur wilde.
Toen ik zei dat ik die al door het zijraam had proberen te maken zei ie ''I'll open the door for you''
Toen ik klaar ging staan om foto's te maken zei ie, ''you can go and sit behind the wheel, I'll turn the dash-lights on, that way you'll get better pictures''.
Als ferrarigek had ik me niks beters kunnen wensen, zitten in een FF! Ik maakte wat foto's en mocht overal aanzitten, ik voelde me een koning te rijk :p
Alsof dat nog niet genoeg was, draaide ie de sleutel in het stopcontact en zette het uitlaatsysteem aan.

Toen kwam het:
''Do you know how to drive a car? Push that pedal over there.'' Ik was 17, had nog geen rijbewijs maar tuurlijk weet ik hoe je moet autorijden.
Voorzichtig trapte ik het pedaal in en de Ferrari gaf een flinke brul.
Nog nagenietend van dat geweldige gevoel, zei de eigenaar dat ik het pedaal wel helemŠŠl moest in trappen.
Dat hoef je me geen twee keer te zeggen; pedal to the metal en de FF schreeuwde het uit.
Iedereen in de straat draaide zich geschrokken om, de eigenaar genoot duidelijk en ik zat met grote ogen achter het stuur.

Trillend stapte ik uit, genietend van de de jaloerse blikken van wat voorbijgangers.
Ik probeerde de man stotterend te bedankten,  waarna we allebei weer onze eigen weg gingen.
Dit vergeet ik nooit meer.
« Last Edit: January 20, 2014, 01:01:14 pm by Xa4 »

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
Leuk verhaal! ^O^

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
Altijd leuk zulke eigenaren. :)

TypeRacer8

• Renault Megane RS Driver
  • TypeRacer8
    • View Profile
    • Youtube Channel!
Heb het zelf ook al eens meegemaakt! Onderweg naar de NŁrburgring dook op de autobahn achter ons ineens een zilveren SLS AMG op.. Onderweg al een paar foto's geschoten  wat de eigenaar en zijn passagier erg konden waarderen.. en iets later toen de Benz een paar auto's voor ons reed zagen we dat de SLS zijn richtingaanwijzer aan deed.
Yes! Hij moet ook tanken! Dus wij gaan ook maar hier tanken! Na een paar mooie plaatjes geschoten te hebben bij het tankstation kwam de eigenaar eraan en vertelde het een en ander over zijn SLS. Het bleek de eigenaar te zijn van de twee EDO Competition Porsches die menig NŁrburgring-ganger wel kent.
Toen de eigenaar de deuren open deed en wij foto's maakten van het interieur bood hij mij aan om er in te gaan zitten. Dat laat ik me geen twee keer zeggen en daar zit je dan in een zilveren SLS met prachtig rood interieur, en bovendien ben je nog niet eens in NŁrburg!
Toen de eigenaar zei dat ik de auto mocht starten wist ik meteen het rode knopje met 'START ENGINE' te vinden. De dikke 6.3 liter V8 AMG brulde het uit toen ik een paar keer flink het gaspendaal intrapte! Ik vond de SLS vrijwel luid klinken, luider dan normaal. En dat had ik goed gehoord; deze SLS heeft namelijk geen katalysatoren meer!
De SLS trok niet alleen onze aandacht, maar ook de aandacht van een andere AMG rijder, een ML63 AMG rijder. Deze stopte naast de SLS en klikte snel wat foto's met zijn mobiel. Helaas (ofja ook niet echt aangezien we naar de ring gingen) moesten beide partijen weer verder, en trok de eigenaar de SLS even flink open!
Heb nog wel een dikke video van dit voorval:
LOUD Decat Mercedes-Benz SLS AMG: Revving, Backfiring & Accelerations! 1080p HD!

en de spot:
http://www.autogespot.nl/mercedes-benz-sls-amg-1/2011/09/13#img1

AutoMotive

• Frontpage-crew
    • View Profile
Erg leuk zulke ervaringen. :) Maar hoe kan het dat de eigenaar mag rijden zonder katalysatoren? Is dat niet verboden?

adriaant

• View Profile
    • Flickr spots
Erg leuk zulke ervaringen. :) Maar hoe kan het dat de eigenaar mag rijden zonder katalysatoren? Is dat niet verboden?

Kunnen ook gewoon volledig leeg zijn, controleren ze bij keuring niet echt op. Moeten alleen zichtbaar aanwezig zijn.

JoŽl D.

• Alfa Romeo 155
    • View Profile
Je krijgt er bij de keuring wel problemen mee, dus zal je de kats voor de APK weer terug moeten plaatsen.

carsspotter

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
    • World Wide Supercars
Het begon die dag dat ik in de verte iets zag wat ik nooit eerder had gezien. Ik kon mijn ogen niet geloven, een Pagani Zonda. Ik vroeg mijn moeder om een beetje langzamer te rijdne zodat de auto ons zou passeren. Ik deed snel mijn camera aan en zag toen dat mijn memory card nog thuis lag. Ik heb dus snel een mobiel gepakt en daar snel een video mee gemaakt. De auto ging meteen een andere richting op een ik had toen geen foto's gemaakt. We hadden niet veel tijd dus waarom onze wegen gesplitst.
Ik was redelijk geirriteerd dat ik geen foto's van de Zonda had kunnen maken, maar ook wel blij dat ik voor het eerst een Pagani had gezien.
Later komen we op dezelfde rotonde terug waar ik de auto als laatste had gezien. Ik kon mijn ogen niet geloven, de auto kwam nu van de andere kant. Mijn moeder liet de auto voor en ik had nu genoeg tijd om wat foto's en video's te maken met een mobiel. Normaal vraag ik niet om auto's te volgen maar voor deze maakte ik een uitzondering. De auto rijdt een tijdje later met een vaart een hoek om. Ik dacht dat is het dan, wow. Maar nee het was was nog niet over.
Ik zag de Pagani langs de kant van de weg stoppen en wij stopte ook. Meteen sprong ik er uit om foto's te maken. De chauffeur en passagier vonden het grappig en moesten lachen. De passagiers deur ging open en een man stapte er uit. Hij vertelde dat ik in de auto mocht gaan zitten. Het waren twee broers in de auto. Ik had een tijdje met de eigenaar gepraat en hij liet mij ook dingen aan het interieur zien, zoals een plaat met zijn naam opgemaakt van platina.
Ik had toen de eigenaar en zijn broer bedankt en ze reden weg. Niet alleen had ik voor het eerst een Pagani gezien, maar ik mocht er ook meteen inzitten. Het was zeker mijn hoogtepunt in 2013.

Video:
Pagani Zonda F in Muscat, Oman (50th video, 50 subscribers and 15,000 total views special)
" width="455" height="135" class="bbc_img resized

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Kunnen ook gewoon volledig leeg zijn, controleren ze bij keuring niet echt op. Moeten alleen zichtbaar aanwezig zijn.
En dan keihard afgekeurd worden op de emissie test. :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Xa4

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
Blijft akelig stil hier..
Lijkt me moeilijk met zoveel spotters, zo weinig goede verhalen.
Heb trouwens ook eens meegemaakt dat, toen ik station Eindhoven uitkwam, daar een gloednieuwe zwarte BMW M5 F10 stond.
De brute V8 liet de grond rond de wagen een beetje trillen en aangezien ik niet vies ben van een M5 op z'n tijd, heb ik er een kwartiertje omheen gelopen totdat
de eigenaar (eindelijk) merkte dat ik z'n wagen stond te bekijken.
Even een gesprekje gehad; ding bleek een week oud te zijn en de allereerste (en toen ook nog de enige volgens mij) M5 van nŠ de facelift.
Toen de motor in het gesprek aan bod kwam, vroeg hij of ik de motor al eens met eigen ogen had gezien, toen ik nee antwoordde bood hij aan om de kap ťventjes te openen.
Volgens mij niet alleen voor mij, hij was duidelijk ťrg trots op z'n wagen, en volledig terecht.
Die motor was dus gloednieuw, en er zat nog geen vuiltje op, prachtig om te zien.

Wat wel leuk was, was dat de eigenaar na een tijdje suggestief zei ''Hij is nog niet gespot, dus als jij'm spot, ben je de eerste....''
Toen baalde ik wel dat ik alleen mijn nokia met 0.3 Megapixel (!) camera bij me had, achja, deed toen nog niet echt spotten.
Eerst eens zorgen voor een D3200..

JoŽl D.

• Alfa Romeo 155
    • View Profile
Ik ben eigenlijk nooit door een eigenaar gevraagd om te gaan zitten in een auto.

Was laatst wel in DŁsseldorf, kwam een gozer aan in een CLK BS. Die zette hem even neer zodat wij foto's konden maken, het was alleen donker en we hadden geen statief mee, dus dat had weinig zin. Daarna reed hij met een burn-out weg. Dat was wel gaaf. :D

En ik heb een keer een Lotus Etna geduwd. :+

lenny.

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
Ik van de zomer nog een Elise met lege accu :D

lenny.

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
Dit was inmiddels al weer een paar jaar geleden, tijdens onze vakantie in Zandvoort.
Ik zag daar m'n eerste SLR roadster in een erg fraaie uitvoering. Toen de eigenaar even later aankwam en mij foto's zag maken, vroeg hij of ik er even in wilde zitten en interieurfoto's wilde maken, wat ik natuurlijk geen probleem vond :)

Het was deze SLR trouwens:

Veel meer van dit soort ervaringen heb ik niet, wel afgelopen jaar nog met de eigenaar van een rode SLS gepraat, waarna hij hem er beter voorzette. Die foto's zijn hier te zien :)
http://www.autogespot.nl/mercedes-benz-sls-amg/2013/04/06#img1

AutoMotive

• Frontpage-crew
    • View Profile
Erg fraaie uitvoering? Hollandser kan volgens mij niet. :+

lenny.

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
Je ziet heb op deze lagere kwaliteit foto's niet heel goed, maar er zit een erg mooie glimmende blauwtint doorheen, het is dus geen gewoon zilvergrijs :)