April 30, 2017, 09:12:20 am

Author Topic: Sportauto huren  (Read 12650 times)

mees dg

• Fiat Panda Driver
  • vivae amo, fruere vitam, carpe diem!
    • View Profile
    • mees dg
Sportauto huren
« on: January 03, 2014, 05:32:08 pm »
Een vriend en ik zijn van plan om van de zomer een week naar Monaco te gaan, drie dagen naar cannes, en drie dagen naar Zwitserland.
Hierbij hebben we een Fiat 500 tot onze beschikking.

Maar nu lijkt het ons leuk om ook nog een dagje een sportauto te huren. Nou is er ťťn probleem wij zijn dan pas 18, en nou is mijn vraag weet iemand van jullie waar je een dagje een sportauto kan huren (zonder constructeur)?

Met sportauto bedoel ik geen HYPER-CAR zoals een lamborghini aventador. Maar meer een F430 spider of een maserati grancabrio. Liefst wel met een dik geluid voor in de tunnel van Monaco  8)7.

Het liefst wel ergens bij onze eindbestemmingen

alvast bedankt :)

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
Re: Sportauto huren
« Reply #1 on: January 03, 2014, 05:47:00 pm »
Lukt je nooit als 18 jarige. En als het wel lukt moet je een borg betalen van 25k oid.

Timo

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • Spykerfreak!
    • View Profile
    • Spykerfreak.
« Reply #2 on: January 03, 2014, 06:39:51 pm »
Autobedrijven verhuren niet aan jongeren van 18 jaar. Auto's zijn meestal allemaal koopauto's, waardoor de risico's groter zijn dan wanneer het lease-auto's zijn. Zoals JoŽl al zegt, mocht het je lukken, dan betaal je een godsvermogen aan borg.

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: January 03, 2014, 06:46:23 pm »
Op griekenland wouden ze me niet eens een scooter verhuren met 20 jaar.

Cesc

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: January 03, 2014, 07:00:05 pm »
Volgensmij is een Fiat 500 ook leuk genoeg. Heb het afgelopen zomer ook gedaan met een 911. Dan is het rijden toch wat leuker maar het leukste blijft in mijn ogen toch het kijken naar alle supercars en de sfeer die er in de steden hangen, plus het mooie weer en al die dingen.

Als ik je nog een tip mag geven, kijk voor een appartement in Le Castellet. Zijn allerlei nette appartementcomplexen, tegen mooie prijzen en met een perfecte ligging. Op 5 kilometer van Cannes.
Cesc Photography FlickR :  http://www.flickr.com/photos/88985938@N04/

mees dg

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • mees dg
« Reply #5 on: January 03, 2014, 08:56:45 pm »
In ieder geval bedankt al voor jullie reactie's en tips. En wat Cesc al zegt, het gaat om de sfeer, daarvoor doen we het ook eigenlijk! Heerlijk in het zonnetje. Maar ben daarom ook wel benieuwd hoe het is met invloed van de sfeer van de rijken. Maar in de Fiat is het ook heerlijk vertoeven lijkt mij :)

Wat ik jullie wel even wil mededelen, is dat we die Fiat 500 ook huren dus dat er niks verhuurd wordt onder de 20 is dus onzin ;)

Iemand nog tips om te bekijken in Zwitserland? en welke pas van ItaliŽ naar Zwitserland het mooist is?

NickBongio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: January 04, 2014, 12:21:14 am »
Je kunt als 18 jarige zeker wel een wat dikkere auto huren in de regio Cannes/Monaco.
Bij AAA rent cars is er geen leeftijds limiet, maar inderdaad zoals hierboven beschreven wel een dikke borg (voor een Boxter zo'n 5000,- en voor een F-type zo'n 10000,-)

Elite rent a car heeft een S3 in de vloot zitten die je volgens mij met leeftijdstoeslag wel kan huren, ik heb afgelopen zomer 3 dagen in dat ding rondgereden voor iets van 390 euro.

AAA verhuurd ook Cooper S cabrio's, daar zie je alleen maar 18/19 jarige in rijden!

Check voor die 500 die je gehuurd heb even in de boekingsbevestiging of er geen toeslag bijkomt voor bestuurders onder de 21... Als je hem op Nice Airport opgehaald ben je gegarandeerd de sjaak en heb je er denk ik overheen gelezen!

Gr Nick

Nielsdj

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #7 on: January 04, 2014, 10:10:39 am »
Sixt heeft ook sportauto's in die regio

mees dg

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • mees dg
« Reply #8 on: January 04, 2014, 11:36:15 am »
@nick Die Fiat 500 huren we al in Nederland en rijden daarin naar Monaco, en bij die Fiat is alleen een verhoogd eigen risico omdat we onder 21 zijn.
Verder maakt een borg niet zo heel veel uit lijkt mij, je moet hem alleen even kunnen betalen.

En nick hoe beviel die S3 je?  :)

@Nielsdj, Sixt heeft wel een leeftijdslimiet

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
« Reply #9 on: January 04, 2014, 11:44:32 am »
@nick Die Fiat 500 huren we al in Nederland en rijden daarin naar Monaco, en bij die Fiat is alleen een verhoogd eigen risico omdat we onder 21 zijn.
Verder maakt een borg niet zo heel veel uit lijkt mij, je moet hem alleen even kunnen betalen.

En nick hoe beviel die S3 je?  :)

@Nielsdj, Sixt heeft wel een leeftijdslimiet
Gelukkig kan elke 18 jarige wel even 10.000 euro lappen ^O^

NickBongio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: January 04, 2014, 12:47:42 pm »
S3 was prima Mees, maar niet heel erg bijzonder. Ik wilde eigenlijk een normale A3/A-klasse zoiets huren om naar Italie te gaan en een beetje rond te rijden. die waren allemaal bezet dus uiteindelijk kreeg ik die S3 mee voor 30 euro per dag meer.

Zou hem niet nog eens huren zegmaar, denk dat je meer plezier kan beleven in die regio aan een Mini Cabrio S ofzo

mees dg

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • mees dg
« Reply #11 on: January 04, 2014, 01:07:09 pm »
Nick, volgens mij heeft elite rent wel een minimum leeftijd. Dus dan wordt het kijken bij AAA rent cars.
BTW 'franchise' is toch de borg?

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: January 04, 2014, 01:08:31 pm »
AAA heeft wel een redelijk hoge borg. Ik zou overigens niet de moeite nemen om daar een auto te huren. Kost daar best wat geld, kun je er beter in Duitsland een huren en hele dag mee trappen.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

AutoMotive

• Frontpage-crew
  • Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: January 04, 2014, 02:37:06 pm »
In ieder geval bedankt al voor jullie reactie's en tips. En wat Cesc al zegt, het gaat om de sfeer, daarvoor doen we het ook eigenlijk! Heerlijk in het zonnetje. Maar ben daarom ook wel benieuwd hoe het is met invloed van de sfeer van de rijken. Maar in de Fiat is het ook heerlijk vertoeven lijkt mij :)

Wat ik jullie wel even wil mededelen, is dat we die Fiat 500 ook huren dus dat er niks verhuurd wordt onder de 20 is dus onzin ;)

Iemand nog tips om te bekijken in Zwitserland? en welke pas van ItaliŽ naar Zwitserland het mooist is?
Stelviopas! :D

NickBongio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: January 04, 2014, 05:36:32 pm »
Nick, volgens mij heeft elite rent wel een minimum leeftijd. Dus dan wordt het kijken bij AAA rent cars.
BTW 'franchise' is toch de borg?

Hm, ik heb bij elite gehuurd afgelopen zomer... Enige wat telde was hoelang je je rijbewijs hebt geloof ik.
AAA heeft in ieder geval geen minimum leeftijd maar wel extreme borg, daarvoor heb je dus een creditcard nodig met een limiet van minimaal 10k....

Succes :+
En ja, Franschise is borg;)