August 20, 2017, 09:06:15 pm

Author Topic: Kwaliteit spots  (Read 13459 times)

Tomskii

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • Tom Uytterhoeven
Kwaliteit spots
« on: July 03, 2013, 12:06:42 pm »
Dag allemaal,

Het is jullie waarschijnlijk zelf ook wel al opgevallen, maar het lijkt alsof het erger en erger wordt zonder dat iemand er iets aan doet. De kwaliteit van sommige foto's (en dat zijn vaak ook dezelfde personen) laat soms te wensen over. Zo zie je foto's die (volgens mij) met een gsm getrokken zijn of een compactcamera die het heel slecht doet. Gisteren nog was de SVDD dan wel een leuke wagen, maar de foto's waren ronduit slecht.

Dit gaat mijn inziens ten koste van de personen die wel tijd en moeite nemen om foto's te nemen. Je neemt de tijd om leuke foto's te nemen van een spot, daarna mag je ze vaak nog eens gaan nabewerken en dan controleer (ik althans) je ze nog eens op bepaalde fouten zoals dust spots. Het is dus ondanks de report knop erg bedroevend om te zien dat sommige personen blijkbaar een andere definitie hebben van een goede kwaliteit van een shot dan ik of überhaupt de website zelf.

Goed, ik laat het er gewoon even uit omdat het mateloos irritant begint te worden dat ik en anderen tijd steken in deze shots en dan gewoon voorbijgestoken worden door foto's die je best gewoon op je facebook zet. Zoals ik zei weet ik dat er een report knop is, maar ik heb ook andere dingen te doen natuurlijk. Een actieve screening door AG crew zou dus bijvoorbeeld een oplossing kunnen zijn. Bij die screening wordt dan gewoon gelet of de kwaliteit goed genoeg is (en eventueel andere kenmerken).

Tom

PS: Als dit verkeerd staat, verplaats het dan maar.

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
Re: Kwaliteit spots
« Reply #1 on: July 03, 2013, 12:17:03 pm »
Bedenk wel dat niet iedereen een dslr heeft, of wil. Men wil gewoon de bijzondere auto die ze hebben gezien delen. Helaas zijn gsm camera's vaak niet al te best, maar je kunt deze mensen moeilijk gaan vertellen dat ze maar een betere camera moeten aanschaffen.

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: July 03, 2013, 12:18:27 pm »
Je hebt het over de 458 Spider als SVDD? Daar lijkt me helemaal niks mis mee.

Tomskii

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • Tom Uytterhoeven
« Reply #3 on: July 03, 2013, 12:29:28 pm »
Nee deze Karsten (SVDD België) http://www.autogespot.com/aston-martin-v12-zagato/2013/07/02#img1

@Destroyer: ik begrijp dat niet iedereen het geld heeft voor een DSLR of een DSLR wil hebben. Echter staat er wel in de uploadregels dat de kwaliteit van een spot goed genoeg moet zijn, dat lijkt me nu bij de meeste gsm foto's niet het geval. :)

karsten

• Frontpage-crew
    • View Profile
« Reply #4 on: July 03, 2013, 12:37:49 pm »
Nee deze Karsten (SVDD België) http://www.autogespot.com/aston-martin-v12-zagato/2013/07/02#img1

/
Goed, dan stel ik m'n vraag anders: zie jij liever géén Aston Martin V12 Zagato op de website, of zie je er liever een Aston Martin V12 Zagato met slechtere foto's?

Xx_in_your_dream_xX

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: July 03, 2013, 01:14:03 pm »
Eindelijk iemand die zegt hoe het is, ik geef je 100% gelijk!

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot

Stratos

• Frontpage-crew
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
    • Flickr - Kevin Westhoeve
« Reply #7 on: July 03, 2013, 01:27:00 pm »
:D

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #8 on: July 03, 2013, 01:36:17 pm »

@Destroyer: ik begrijp dat niet iedereen het geld heeft voor een DSLR of een DSLR wil hebben. Echter staat er wel in de uploadregels dat de kwaliteit van een spot goed genoeg moet zijn, dat lijkt me nu bij de meeste gsm foto's niet het geval. :)
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Je hebt die spot gemeld en ik ga hem niet verwijderen omdat er slechts 3 foto's bij zitten. Net als een andere spot die je hebt gemeld. Ter info: alle spots worden gescreend, alleen niet meer vooraf, omdat spots nu direct online komen.

Eindelijk iemand die zegt hoe het is, ik geef je 100% gelijk!
:') Jij moet je echt je ballen uit je broek schamen. Als je deze spot

http://www.autogespot.com/ferrari-california-2/2013/07/02#img1

en tientallen andere spots van vergelijkbare kwaliteit gaat melden onder de noemer 'kwaliteit', dan heb ik echt heel veel zin om spots van vergelijkbare kwaliteit onder jouw account allemaal weg te gooien.

Gerjon

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: July 03, 2013, 02:46:40 pm »
De kwaliteit van de foto's laat naar mijn mening inderdaad wel eens te wensen over, maar als je het vergelijkt met de kwaliteit van de foto's 5 jaar geleden zijn er al enorme stappen vooruit geboekt.

Tomskii

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • Tom Uytterhoeven
« Reply #10 on: July 03, 2013, 02:54:31 pm »

Ik zie niet in wat daar mis mee is. Je hebt die spot gemeld en ik ga hem niet verwijderen omdat er slechts 3 foto's bij zitten. Net als een andere spot die je hebt gemeld. Ter info: alle spots worden gescreend, alleen niet meer vooraf, omdat spots nu direct online komen.

De spot is ten eerste niet bepaald scherp en wazig. Ten tweede is er een substantiële hoeveelheid ruis in de foto's aanwezig. Het feit dat ik hem gemeld heb is dus niet het lage aantal foto's. Van mijn part staat er maar 1 foto, als die maar goed is.

@Ruud: Ik zie persoonlijk niet wat er mis is met die 2 reeksen foto's buiten het lage aantal ervan, en de reflectie op de voorruit van de Ferrari. Ik wist trouwens niet dat ik de tijd kan nemen voor een spot die vanuit de auto getrokken werd (in het geval vd Ferrari) en zie ik buiten de reflectie ook niets dat als kwaliteit zou bestempelt kunnen worden op de Audi. Ik ben akkoord dat ik al betere foto's getrokken heb, maar zeggen dat deze slecht zijn, nee sorry.

@Jeroen: Die Ferrari California zou ik bijvoorbeeld niet melden zoals XX in your dream deed. Ok ik zie een foto of 2 die blijkbaar last heeft van backfocus, maar de rest is prima.

@Karsten: Ik zie liever die Aston Martin niet als de foto's niet goed zijn op de website dan wel. Waarom? Dat is nu éénmaal het idee van een database. Daar telt kwantiteit niet maar wel kwaliteit.

karsten

• Frontpage-crew
    • View Profile
« Reply #11 on: July 03, 2013, 02:59:45 pm »
@Ruud: Ik zie persoonlijk niet wat er mis is met die 2 reeksen foto's buiten het lage aantal ervan, en de reflectie op de voorruit van de Ferrari. Ik wist trouwens niet dat ik de tijd kan nemen voor een spot die vanuit de auto getrokken werd (in het geval vd Ferrari) en zie ik buiten de reflectie ook niets dat als kwaliteit zou bestempelt kunnen worden op de Audi. Ik ben akkoord dat ik al betere foto's getrokken heb, maar zeggen dat deze slecht zijn, nee sorry.
Dus zodra ik in een auto zit mag ik een kwalitatief slechte spot uploaden?

@Karsten: Ik zie liever die Aston Martin niet als de foto's niet goed zijn op de website dan wel. Waarom? Dat is nu éénmaal het idee van een database. Daar telt kwantiteit niet maar wel kwaliteit.
Dan verschillen wij en veel andere gebruikers daar van mening. Ik zie liever een bijzondere auto met mindere foto's dan geen auto. Niet iedereen beschikt simpel weg over de kwaliteiten en materiaal om tijdschrift-waardige foto's te maken.

Tomskii

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
    • Tom Uytterhoeven
« Reply #12 on: July 03, 2013, 03:11:36 pm »
Dus zodra ik in een auto zit mag ik een kwalitatief slechte spot uploaden?

Dan verschillen wij en veel andere gebruikers daar van mening. Ik zie liever een bijzondere auto met mindere foto's dan geen auto. Niet iedereen beschikt simpel weg over de kwaliteiten en materiaal om tijdschrift-waardige foto's te maken.

Ik denk dat daar idd wel een zekere marge in mag zitten ja Karsten. Je ziet de auto, je pakt je camera, je klikt een paar keer en hop weg is ie. Helemaal geen tijd om filters aan te passen (cfr die reflecties op de voorruit).

Over dat laatste kan ook gedebatteerd worden, dat klopt. Is nu éénmaal hoe je het zelf ziet, daarom dat deze discussie ook helemaal niet slecht is om gewoon eens te weten te komen wat de rest er van denkt. Ik kan uiteindelijk zoals Jeroen zei een spot melden, als jullie hem goed genoeg vinden, who am I dan. Dan zal er altijd wel wat geklaag komen.

EDIT:

Ik had ook op voorhand al voorzien dat met dit onderwerp aan te tikken dat er wel een of andere slimmerik (Ruud in dit geval) even door mijn foto's ging neuzen om me op dat punt te kunnen pakken.
« Last Edit: July 03, 2013, 03:18:50 pm by Tomskii »

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #13 on: July 03, 2013, 03:25:05 pm »

Ik zie het verschil niet tussen deze auto die jij noemde die voorbij reed en waarbij de spotter dus ook niks kon instellen als jouw eigen spot van de Ferrari. Mensen moeten eens wat minder zeuren op elkaar en eens onthouden dat ze vroeger ook een beginnend spotter waren...

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: July 03, 2013, 03:41:35 pm »
Hou er rekening mee dat deze website Autogespot heet, en niet Autogespotmetmijndurecameraenvelenabewerkingen.com

Niet iedereen heeft een spiegelreflex of kan daar mee omgaan. Hetzelfde geldt voor Photoshop. Dus nieuwe jonge enthousiaste spotters moeten we maar teleurstellen omdat ze die dingen niet hebben?
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.