April 23, 2017, 11:59:03 am

Author Topic: Micha's Dierentuin - Panda en Pony  (Read 42294 times)

Jan Peek

• Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
Re: Micha's blauwe monster
« Reply #30 on: April 22, 2013, 09:10:34 pm »
Mensen het is een auto die in de jaren 80 op elke hoek van de straat stond. Niks exclusiefs aan, is gewoon helemaal afgeschreven. Ook al knap je hem helemaal op.

Joël D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Reply #31 on: April 22, 2013, 09:13:11 pm »
Als je niets zinnigs te melden heb Jan, donder dan gewoon op uit dit topic.

Egzon.

• Testkonijnen
  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *
  • (°o\_!_/o°)
    • View Profile
    • Flickr.com
« Reply #32 on: April 22, 2013, 09:15:11 pm »
Mensen het is een auto die in de jaren 80 op elke hoek van de straat stond. Niks exclusiefs aan, is gewoon helemaal afgeschreven. Ook al knap je hem helemaal op.
Dit bedoelt Rutger dus. Je blijft niet alleen hem, maar ons allemaal verbazen _O- Dwaas

ArnoldH

• View Profile
« Reply #33 on: April 22, 2013, 09:16:52 pm »
Kansloos :')
Dit model wordt gewoon een klassieker, de meeste zijn al gesloopt of in slechte staat, dus worden ze zeldzaam. Nu zie je ze nog amper...
Door goed te onderhouden en er goed mee om te gaan gaan Panda's ook gewoon geld waard worden ondanks dat je m ooit op elke straathoek zag.

Micha D.

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #34 on: April 22, 2013, 09:18:13 pm »
Enigzins vlot gaat ook niet lukken :P
Ik hoop dan trouwens dat hij op sommige plekken de bult op komt. Mijn 75pk 106 had er namelijk soms al moeite mee.

Dat is waar . Maar hij is nog best vlot op zich hoor, dat verbaasde mij echt. De vorige eigenaar vermoedde dat er een groter blok in lag, maar hij had het nooit gecheckt.

Het mooie aan het opknappen van deze auto's is dat het vrijwel niets kost. Delen kan je mooi van de sloop/ebay halen en (grotendeels) zelf te monteren! Geniaal design heeft zo'n panda eigenlijk :P

Klopt, je kunt echt bijna alles zelf doen :). Dat was ook een reden om deze te kopen, en niet een later model.

Dit is ook nog eens het allereerste model of niet? :)

Dit is inderdaad het allereerste model.

Edit: Micha, nogmaals wat een helden bak _O_ Zou zoiets best overwegen had de auto wat meer vermogen gehad.

Bedankt, je kunt er eentje kopen en er een 70pk Abarth blok in hangen, dat wil best vooruit, 70pk op 700kg.

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #35 on: April 22, 2013, 09:22:14 pm »
Ding weegt niks inderdaad haha. Veel plezier en succes ermee. Je ziet ze tegenwoordig zo goed als nooit meer.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #36 on: April 22, 2013, 09:22:59 pm »

Daar zeg je het zelf al, tegenwoordig zijn er niet veel van over. Wanneer er dan eentje in goede staat te koop komt leveren ze nog aardig wat op. Denk dat 1500 tot 2000 voor een mooi exemplaar niet ondenkbaar is, neem dat de nieuwwaarde van 6000 euro dan kan je toch wel stellen dat ze aardig waardevast zijn. Die fiesta van jouw heeft al meer dan 6000 verloren ten opzichte van de aanschaf waarde.

Jan Peek

• Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
« Reply #37 on: April 22, 2013, 09:26:59 pm »

Daar zeg je het zelf al, tegenwoordig zijn er niet veel van over. Wanneer er dan eentje in goede staat te koop komt leveren ze nog aardig wat op. Denk dat 1500 tot 2000 voor een mooi exemplaar niet ondenkbaar is, neem dat de nieuwwaarde van 6000 euro dan kan je toch wel stellen dat ze aardig waardevast zijn. Die fiesta van jouw heeft al meer dan 6000 verloren ten opzichte van de aanschaf waarde.
Jep nog wel meer lijkt me nieuwprijs was 25k

CvdZijden

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
    • Klik.
« Reply #38 on: April 22, 2013, 09:29:07 pm »
Gefelciteerd! Vind het best een tof wagentje ondanks zijn toestand  :+
Succes ermee!

Hamann

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #39 on: April 22, 2013, 09:34:21 pm »
De 1ste auto van een kennis van me ouders. (uit 1983)

Micha D.

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #40 on: April 22, 2013, 09:43:12 pm »
Bedankt weer :). De reacties maken het alleen maar leuker, zowel positief als negatief ^O^.
@ Hamann: Briljant die oude foto ^O^.

Zo, vandaag eens lekker aan de slag gegaan. Omdat het linkerslot was vervangen door een Marbella slot en ik van diezelfde Marbella ook het slot had van de achterklep en van de passagiersdeur leek het me een goed plan om die vandaag maar eens erin te gaan zetten. Te beginnen met het slot van de achterklep. Geen probleem, met drie boutjes was het slot eruit. Nu het andere slot erin. Hmm, dat past niet.

Nee, dat past echt niet, daar moet even een andere oplossing voor komen.

IMGP9893 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Nou, dan maar het slot van de passagiersdeur vervangen, dan kan ik in ieder geval een sleutel gebruiken voor links en rechts. De bekleding zat vast met van die leuke plastic dopjes, dus na flink trekken kwamen die los (geen eentje kapot, jeej), plastic matje wat erachter zat eraf getrokken en toen het slot los gemaakt (zat vast met een metalen schuifje aan de binnenkant van de deur.

Nou, dat ziet er allemaal nog wel prima uit.

IMGP9901 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Eigenlijk zou voor de goeiigheid ook eens het raammechanisme gesmeerd moeten worden, maar daar kon ik nu even niet zo handig bij.

Van binnen zit het allemaal netjes in de tectiel en geen roest, prima dus.

IMGP9907 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Prima, ‘nieuw’ slot erin en alles weer opbouwen.

IMGP9916 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Prachtig :).

IMGP9917 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Volgende ‘klus’, motorkap scoop eraf. Dat was een kwestie van vier schroefjes. Zonder heeft mijn voorkeur.

Van:

IMGP9897 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Naar:

IMGP9899 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dan de linker deur. Het slot daarvan gaat lastig terug als je hem in druk, even kijken of we daar wat aan kunnen doen.

Het paneel aan de linkerkant zat trouwens vast met drie schroefjes, niet erg netjes, kijken of daar een nieuw paneeltje voor te vinden is.

IMGP9906 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Ook daaronder nog ik goede staat.

IMGP9907 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Hmm, aan het slot zelf kon ik weinig geks ontdekken. Dan zal het wel aan de bevestiging liggen, die is natuurlijk wat ontwricht door de inbraakpoging. Het leek mij wel handig om verdere roest te voorkomen in dit geval, dus ik heb er maar even hammerite opgezet, niet erg mooi, wel effectief.

IMGP9918 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Even laten drogen en het slot kan er weer in.

IMGP9921 (klein) by Micha Panda, on Flickr

De binnenbekleding heb ik er maar even uitgelaten omdat ik binnenkort toch die inbraakschade weg wil werken om het slot weer helemaal goed vast te zetten.

Nu de hammerite er toch stond meteen maar even een stuk gedaan wat net gelast was door de verkoper. Het stond nu alleen in de zinkprimer.

Voor:

IMGP9902 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Na:

IMGP9903 (klein) by Micha Panda, on Flickr

En meteen maar wat andere plekjes even een likje meegegeven. Geen ernstige plekken, dus dat wil ik graag zo houden.

IMGP9922 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9923 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9924 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9925 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Onder de motorkap moet ik even blijven opletten, want daar komt het wel naar boven. Binnenkort maar even schuren en in de hammerite en daarna tectiel zetten.

IMGP9908 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Bij alle andere foto’s lag er nog geen reservewiel onder de kap, maar die hoort er natuurlijk wel. Daar onder hoort trouwens ook de krik te liggen, maar omdat die op de sensor van de handrem drukt (en dus het lichtje constant blijft branden) ligt de krik nu achterin, lekker ontworpen.

IMGP9909 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Het enige probleempje onder de kap is dat de radiateur koelvloeistof spuit. Volgens een Pandaclubber kon dat of het rubber van de dop zijn (waardoor bij het warm worden van de kvs (en dus het uitzetten) het rubber lekt) of het slangetje naar het expansievat is verstopt waardoor er een druk ontstaat en de beveiliging van de radiateur (die zich in de dop bevindt) de kvs eruit spuit. Ten eerst het rubber er maar eens uitgehaald, maar dat was volledig vergaan.

IMGP9910 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9913 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dat er dus maar uit gepeuterd, waardoor er een metaal op metaal sluiting ontstaat, maar dat is ook niet optimaal, hij spuit nog steeds een beetje. Morgen even kijken of ik een rubber kan scoren bij de locale garage of een hele dop (ik weet niet of die een beetje universeel is). Als dat niet lukt cross ik wel even langs de Fiat-dealer, misschien hebben die nog wat liggen.

IMGP9915 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Nog niet toegekomen aan polijsten (wat wel het plan was), maar dat komt nog wel.

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #41 on: April 22, 2013, 09:49:14 pm »
Anders gewoon een busje "vloeibare pakking" halen bij de automaterialenzaak halen. dat er op leggen. wachten tot het hard is en dan erop doen.. dan zal het niet meer langs de dop lekken..

Je Moeder!

Micha D.

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #42 on: April 22, 2013, 10:04:19 pm »
Mwah, dan kan ik beter meteen een nieuwe dop halen, dan weet ik zeker dat het goed is :).

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #43 on: April 22, 2013, 10:07:03 pm »
Lachen man! Zo'n ding is gewoon exclusief! :P Veel plezier eraan!

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #44 on: April 22, 2013, 10:09:39 pm »
Ding lijkt me sowieso wel redelijk universeel. En anders sloop zijn vast tig fiats met zo'n zelfde dop.