Bedankt weer

. De reacties maken het alleen maar leuker, zowel positief als negatief

.
@ Hamann: Briljant die oude foto

.
Zo, vandaag eens lekker aan de slag gegaan. Omdat het linkerslot was vervangen door een Marbella slot en ik van diezelfde Marbella ook het slot had van de achterklep en van de passagiersdeur leek het me een goed plan om die vandaag maar eens erin te gaan zetten. Te beginnen met het slot van de achterklep. Geen probleem, met drie boutjes was het slot eruit. Nu het andere slot erin. Hmm, dat past niet.
Nee, dat past echt niet, daar moet even een andere oplossing voor komen.
IMGP9893 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Nou, dan maar het slot van de passagiersdeur vervangen, dan kan ik in ieder geval een sleutel gebruiken voor links en rechts. De bekleding zat vast met van die leuke plastic dopjes, dus na flink trekken kwamen die los (geen eentje kapot, jeej), plastic matje wat erachter zat eraf getrokken en toen het slot los gemaakt (zat vast met een metalen schuifje aan de binnenkant van de deur.
Nou, dat ziet er allemaal nog wel prima uit.
IMGP9901 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Eigenlijk zou voor de goeiigheid ook eens het raammechanisme gesmeerd moeten worden, maar daar kon ik nu even niet zo handig bij.
Van binnen zit het allemaal netjes in de tectiel en geen roest, prima dus.
IMGP9907 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Prima, ‘nieuw’ slot erin en alles weer opbouwen.
IMGP9916 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Prachtig

.
IMGP9917 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Volgende ‘klus’, motorkap scoop eraf. Dat was een kwestie van vier schroefjes. Zonder heeft mijn voorkeur.
Van:
IMGP9897 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Naar:
IMGP9899 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Dan de linker deur. Het slot daarvan gaat lastig terug als je hem in druk, even kijken of we daar wat aan kunnen doen.
Het paneel aan de linkerkant zat trouwens vast met drie schroefjes, niet erg netjes, kijken of daar een nieuw paneeltje voor te vinden is.
IMGP9906 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Ook daaronder nog ik goede staat.
IMGP9907 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Hmm, aan het slot zelf kon ik weinig geks ontdekken. Dan zal het wel aan de bevestiging liggen, die is natuurlijk wat ontwricht door de inbraakpoging. Het leek mij wel handig om verdere roest te voorkomen in dit geval, dus ik heb er maar even hammerite opgezet, niet erg mooi, wel effectief.
IMGP9918 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Even laten drogen en het slot kan er weer in.
IMGP9921 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
De binnenbekleding heb ik er maar even uitgelaten omdat ik binnenkort toch die inbraakschade weg wil werken om het slot weer helemaal goed vast te zetten.
Nu de hammerite er toch stond meteen maar even een stuk gedaan wat net gelast was door de verkoper. Het stond nu alleen in de zinkprimer.
Voor:
IMGP9902 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Na:
IMGP9903 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
En meteen maar wat andere plekjes even een likje meegegeven. Geen ernstige plekken, dus dat wil ik graag zo houden.
IMGP9922 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
IMGP9923 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
IMGP9924 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
IMGP9925 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Onder de motorkap moet ik even blijven opletten, want daar komt het wel naar boven. Binnenkort maar even schuren en in de hammerite en daarna tectiel zetten.
IMGP9908 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Bij alle andere foto’s lag er nog geen reservewiel onder de kap, maar die hoort er natuurlijk wel. Daar onder hoort trouwens ook de krik te liggen, maar omdat die op de sensor van de handrem drukt (en dus het lichtje constant blijft branden) ligt de krik nu achterin, lekker ontworpen.
IMGP9909 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Het enige probleempje onder de kap is dat de radiateur koelvloeistof spuit. Volgens een Pandaclubber kon dat of het rubber van de dop zijn (waardoor bij het warm worden van de kvs (en dus het uitzetten) het rubber lekt) of het slangetje naar het expansievat is verstopt waardoor er een druk ontstaat en de beveiliging van de radiateur (die zich in de dop bevindt) de kvs eruit spuit. Ten eerst het rubber er maar eens uitgehaald, maar dat was volledig vergaan.
IMGP9910 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
IMGP9913 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Dat er dus maar uit gepeuterd, waardoor er een metaal op metaal sluiting ontstaat, maar dat is ook niet optimaal, hij spuit nog steeds een beetje. Morgen even kijken of ik een rubber kan scoren bij de locale garage of een hele dop (ik weet niet of die een beetje universeel is). Als dat niet lukt cross ik wel even langs de Fiat-dealer, misschien hebben die nog wat liggen.
IMGP9915 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Nog niet toegekomen aan polijsten (wat wel het plan was), maar dat komt nog wel.