July 28, 2017, 02:35:48 am

Author Topic: Eventspots, wat vinden jullie?  (Read 21908 times)

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
Eventspots, wat vinden jullie?
« on: September 04, 2012, 03:42:08 pm »
Beste gasten,

Al enige tijd zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwe functies, regels en verbeteringen aan Autogespot. We horen veel positieve geluiden maar ook minder positieve geluiden die we uiteraard proberen te verhelpen.

Op het moment zitten we met het volgende idee te spelen en daar vragen we graag jullie mening over.
Iedereen weet dat spotten op en tijdens een evenement verboden is bij de regels. Toch willen we het misschien mogelijk gaan maken om deze spots te accepteren, dit omdat er geregeld eventspots geupload worden en mensen vaak teleurgesteld zijn dat deze er niet op mogen. Dit zullen we dan op dezelfde manier doen zoals afgelopen mei tijdens de Gumball 3000. Bij het uploaden kan men door middel van een vinkje aangeven dat het hier om een event spot betreft. Daarbij geef je aan welk evenement het was. Let op, het gaat hier dus niet om raceauto's of iets dergelijks maar om straatlegale auto's met kenteken. Deze spots zullen tussen de normale spots verschijnen maar daar is duidelijk bij vermeld dat deze tijdens een event zijn en deze doen niet mee aan de Spot van de dag verkiezing en dus automatisch ook niet aan de Spot van de maand of Spot van het jaar. Zo kan men de foto's die men maakt op een event maakt toch uploaden en delen met de bezoekers van Autogespot.

Graag horen we jullie mening en wat er eventueel beter kan of juist niet moet.

Let op! Het is een peiling van meningen, niets is nog zeker!

Jol D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
Re: Eventspots, wat vinden jullie?
« Reply #1 on: September 04, 2012, 03:51:40 pm »
En als dit evenement plaatsvindt in Zandvoort, is een spot in Aerdenhout diezelfde dag dan ook een eventspot?

Ik ben overigens tegen. Ik vond de Gumball spots niet echt iets toevoegen. Verder wordt het zo wel erg makkelijk om wat te spotten, en als je bijv. naar MM kijkt komen daar meerderen AG'ers op af wat dus zorgt dat een deelnemer meerdere keren op de site wordt gezet.
« Last Edit: September 04, 2012, 03:54:10 pm by Jol D. »

Stef Ferrari

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: September 04, 2012, 04:18:37 pm »
Nee, alsjeblieft niet... Echt niet. Waarom o waarom zouden zo'n spots op de site mogen. Het gaat toch nog altijd om spots op de STRAAT, in het WILD. Dan zou er echt niets meer aan zijn, als je gewoon al je foto's van een event mag uploaden.

ArnoldH

• Lamborghini Murcilago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: September 04, 2012, 05:02:27 pm »
Nee, niet doen Ruud.
Persoonlijk vind ik juist dat het scherper mag, zoals spots op de terugweg van een event ook niet toelaten.

anders is het wel heel erg makkelijk op te spotten en wordt AG Autojunk 2....

Jol D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Reply #4 on: September 04, 2012, 05:05:21 pm »
Persoonlijk vind ik juist dat het scherper mag, zoals spots op de terugweg van een event ook niet toelaten.

+1. Meestal is er wel een lijst van voertuigen bekend en worden er foto's gemaakt van die auto's. Die auto's zijn die hele dag niet spotwaardig.

Bjrn

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Bjrn
    • View Profile
« Reply #5 on: September 04, 2012, 05:11:31 pm »
ik denk dat het dan helemaal onoverzichterlijk wordt, want als je nu al ziet dat er spots niet worden aangegeven als er iets mee aan de hand is

auto-moto0611

• Frontpage-crew
  • Golf 4 GTI Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: September 04, 2012, 05:34:59 pm »
Ik ben ook tegen. Het is veel beter om een artikel (met uitlegging , en af en toe ook de video's van de event) voor de mooiste event op de FP te plaatsen.  Als eventspots hier worden geaccepteerd, dan zullen we  ook nog meer dezelfde wagens altijd krijgen( want events trekken veel spotters aan) . Een voorbeeld, op de Zoute GP van Knokke , zullen misschien 100 autofreaks die op Ag spots plaasten aanwezig zijn. Als die spotters hun spots beginnen te uppen , dan zullen er te veel spots (vaak van dezelfde wagen op dezelfde locatie) geupload worden. Al met de afschaffing van de dubbel regel, vind ik dat er te veel spots op de site komen en de spots krijgen nu al veel minder aandacht dan vroeger (ik vrees dat ze nog minder aandacht zullen krijgen , bijvoorbeeld 30 view voor een F430 ipv van  100 nu en 200 vroeger) 

Wesley.

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
    • Fotobureau Wesley Steenbergen
« Reply #7 on: September 04, 2012, 05:53:48 pm »
Lastig, want inderdaad als ik puur toevallig een Ferrari club tegen kom vind ik het ook best jammer dat ik de foto's nergens kan delen (ja op 't forum, maarja daar bereik je maar een kleine groep). Maar als het toegelaten wordt, is het hele concept 'Autogespot' helemaal verdwenen. Het heeft al behoorlijke schade geleden door dubbele spots die kunnen worden gepload (als het goede foto's zijn voor mij geen punt, maar nu uploaden ook alle spotters met cracky mobielkwaliteit alles). Kortom, lijkt me geen fijn plan. Tenzij het apart gehouden wordt, op een speciale eventspotspagina. Dus dat de spots niet op de voorpagina tussen de 'echte' spots komen, wat bij de Gumball dus wel gebeurde.

Hardstyler

• Lamborghini Gallardo Driver
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
« Reply #8 on: September 04, 2012, 05:57:31 pm »
Wesley, op AG bereik je ook niet zoveel mensen meer hoor :+
Dit idee slaat natuurlijk nergens op. Die dubbel regen weghalen heeft ook weinig positiefs opgeleverd.

www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography

ArnoldH

• Lamborghini Murcilago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: September 04, 2012, 06:23:46 pm »
Als he het dan toch wil veranderen zou ik KG laten opgaan in AG.
Komt dat misschien ook meer onder de aandacht.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #10 on: September 04, 2012, 06:37:42 pm »
Dit idee slaat natuurlijk nergens op. Die dubbel regen weghalen heeft ook weinig positiefs opgeleverd.
Sluit ik me bij aan. Ik kijk sinds de nieuwe site niet meer makkelijk spots zoals vroeger, en dat hoor ik ook van diverse eigenaren en ondernemers die eerst wel graag op AG langs kwamen. Nu zelden meer. Ik heb de hoop overigens al opgegeven.

Wesley.

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
    • Fotobureau Wesley Steenbergen
« Reply #11 on: September 04, 2012, 07:26:01 pm »
Ahja, heb je inderdaad een punt. En met ng meer dingen te bekijken wordt het helemaal drama. Nee, doe maar niet inderdaad :)

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
« Reply #12 on: September 04, 2012, 09:14:18 pm »
Nee ik zou het niet doen. Het zou dan ook alleen maar onoverzichtelijk worden. Ook zouden de spots die wel echt als spots tellen nog minder bekeken worden omdat de evenement spots de aandacht trekken. Nee ik stel gewoon voor dat er artikelen op de FP blijven komen waarin een aankondiging van het evenement staat en waar ook goed in vermeld word dat de foto's ingestuurd kunnen worden voor een stuk op de FP. Dit zou je ook nog een keer kunnen herhalen, zodat het voor iedereen duidelijk is.

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: September 04, 2012, 10:06:35 pm »
Nee, in principe eens met het hierboven genoemde. Er zal dan rg veel hetzelfde verschijnen op AG wat het niet ten goede zal doen.

Wat Wesley zegt:
Lastig, want inderdaad als ik puur toevallig een Ferrari club tegen kom vind ik het ook best jammer dat ik de foto's nergens kan delen (ja op 't forum, maarja daar bereik je maar een kleine groep).
Misschien kun je hier iets meer mee doen door ook zulke dingen met bijvoorbeeld 10 foto's uit te lichten op de FP met een klein artikeltje

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: September 04, 2012, 11:35:54 pm »
Niet doen, dan worden artikels ng minder gelezen. Artikels over evenementen zijn voldoende lijkt me.