December 18, 2017, 01:44:56 pm

Author Topic: Fouten met sterren bij spots  (Read 53464 times)

essel

• Frontpage-crew
  • Lamborghini Gallardo Driver
  • Licence plates nerd
    • View Profile
    • Mijn spots
Re: Fouten met sterren bij spots
« Reply #30 on: April 30, 2012, 08:45:00 pm »

Op Britse kentekens wordt de I nooit gebruikt, dus wat je als een 1 percipieert, is eigenlijk altijd een I. Wat die Bentley betreft is het oorspronkelijke kenteken 498 uit Qatar, maar de eigenaar heeft een Brits duplicaat laten bijmaken voor de leesbaarheid, i.t.t. de eigenaar van de GranTurismo. Q11 verwijst naar Qatar, 2011.
:) Dat klopt niet hoor. Ik kan zo een handvol kentekens opsommen waarin de I wel degelijk gebruikt wordt. Dat zijn dan de persoonlijke kentekens. Alleen bij de huidige EU-generatie wordt de I niet gebruikt in de regionale aanduiding.
In Noord-Ierland wordt de I wel degelijk gebruikt (combinaties XX1111, 1111XX en XXX1111), maar de I op combinaties die ouder zijn dan X111XXX, XXX111X en XX111XX heb ik nooit een I gezien Ė maar ik kan me vergissen, natuurlijk. Kun je enkele voorbeelden geven?
Zeker.

SXI56   Aston Martin DB7
TIL7030   Aston Martin DB7 Vantage Volante
IIL86   Audi RS4 Sedan
MIL171   Bentley Continental Flying Spur
RXI4005   Bentley Continental R

En zo zijn er nog ongeveer een stuk of 90 voorbeelden te noemen.

Bedankt voor die voorbeelden, waaronder die Continental R die ik gespot heb ;).

Dit zijn allemaal Noord-Ierse kentekens, dus geen "echte" Britse kentekens (in de zin van "Groot-BrittanniŽ"), hoewel zulke kentekens vaak gebruikt worden door Britten om met leuke gepersonaliseerde combinaties (met die verboden I) te kunnen rijden. Een combinatie als D4VID zal je echter nooit tegenkomen, want "I, Q, and Z were not used as serial letters, as the use of I and Z continued to be restricted to Ireland" (http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_United_Kingdom#Year_identifiers)

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #31 on: April 30, 2012, 09:00:29 pm »
Noord-Ierse? Wat is daar Noord-Iers aan dan? Waar jij met die link naar refereert zijn de reguliere kentekenstarts tot men met LJ/KX-achtige starts begon in 2001/2002.
« Last Edit: April 30, 2012, 09:02:35 pm by Jaggie »

essel

• Frontpage-crew
  • Lamborghini Gallardo Driver
  • Licence plates nerd
    • View Profile
    • Mijn spots
« Reply #32 on: April 30, 2012, 09:11:20 pm »
Noord-Ierse? Wat is daar Noord-Iers aan dan? Waar jij met die link naar refereert zijn de reguliere kentekenstarts tot men met LJ/KX-achtige starts begon in 2001/2002.

Dit zijn combinaties die oorspronkelijk ooit in Noord-Ierland uitgereikt zijn, niet in Engeland of zo. Maar nu vind je ze terug op Britse auto's dankzij de personalisatie. Zie de lijst met de verschillende combinaties hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_United_Kingdom#Northern_Ireland

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #33 on: April 30, 2012, 11:24:28 pm »
Jongens bij het invullen van de kentekens geen - of spatie gebruiken.
thnx
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #34 on: May 01, 2012, 12:28:57 pm »
We hebben het een en ander aan het sterrensysteem geknutseld en je kunt nu ook spot melden als je ster niet klopt.
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Jan Peek

• Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
« Reply #35 on: May 01, 2012, 12:36:06 pm »
Ik dacht dat al die sterren in een keer gefixed zullen worden? Want heel veel sterren kloppen niet en als die allemaal doorgegeven moeten worden is dat een dagtaak :)

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #36 on: May 01, 2012, 12:54:36 pm »
Ik dacht dat al die sterren in een keer gefixed zullen worden? Want heel veel sterren kloppen niet en als die allemaal doorgegeven moeten worden is dat een dagtaak :)
ja
wat denk je dat het voor ons zal zijn?
Hoe moeten we in 1x alle sterren fixen als sommige spots geen kenteken dragen of als sommige spots een verkeerd kenteken gelinkt hebben gekregen?
Daarnaast zijn er ook nog spotters die tikfouten maken en dan is het "onze" schuld dat we alles niet in een keer kunnen fixen?

Kleine moeite om je spots toch even door te lopen die geen ster hebben en daar spot melden voor te doen?
Dan kunnen wij die weer goed linken en heb jij je ster

Jan Peek

• Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
« Reply #37 on: May 01, 2012, 12:57:13 pm »
Oke Sander ik zal is een keer kijken. Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen want ik dacht dat er een script voor was die ervoor zal zorgen?

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #38 on: May 01, 2012, 12:59:46 pm »
Oke Sander ik zal is een keer kijken. Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen want ik dacht dat er een script voor was die ervoor zal zorgen?
We hebben geen script dat kan kijken naar de kentekens op de foto. Er moest een andere aanpassing komen zodat we niet 2 spots moesten aanvinken als bij de ene het vinkje onterecht stond dat bij de andere moest staan.

stoove28

• BMW M3 Driver
  • .:BMW M3 e30:.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #40 on: May 02, 2012, 12:46:35 pm »
Deze auto heeft geen kenteken, maar is wel de eerste op naam en plaats geweest.

http://www.autogespot.com/nl/westfield-cup-racer/2010/04/06

ps. Sterren bij Highway worden nog gefixt? Die moeten toch allemaal een ster hebben?

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #41 on: May 02, 2012, 04:06:39 pm »

And I have a question: Will you publish a list or something, where you write down, how people have to fill in the plate? For example at the russian plates, do you put the last numbers for the region in the form for the plate or not? I have seen both variants already.
Yes we are making an article about that!

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Last Edit: May 09, 2012, 05:36:42 pm by JoŽl D. »

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #43 on: May 09, 2012, 05:34:09 pm »
Thnx

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Last Edit: May 10, 2012, 10:16:58 am by JoŽl D. »