October 17, 2017, 03:54:28 am

Author Topic: Shoot Ferrari FF  (Read 12026 times)

Gerjon

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
Shoot Ferrari FF
« on: March 17, 2012, 08:48:12 pm »
Enige tijd geleden kwamen twee vrienden van me in contact met de eigenaar van een Aston Martin Vanquish. Die meldde na een tijdje dat hij binnenkort een Ferrari FF zou krijgen, de eerste bestelt in Nederland. Destijds werd hun een photoshoot beloofd. Enige tijd geleden nam een van die vrienden contact op met de eigenaar die de belofte ondertussen al vergeten was. Hij beloofde dat ze zaterdag langs konden komen, hij had echter maar een uurtje de tijd. Ik mocht, na overleg, meekomen met ze. Eenmaal aangekomen bij de eigenaar schoten we iets meer dan een halfuurtje foto's, waarna de eigenaar ons mee naar binnen nam om ons 'een leuke accessoire' te laten zien: The Ferrari Opus, een groot dik boek van ruim 36 kilo zwaar.

De foto's:

FF. by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Headlight. by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

The FF's back by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

The italian Horse by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Ferrari FF by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Interior. by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Sideview by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

FF by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Ferrari FF by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

660 Horses by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Polarisation by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Headlight by Gerjon Schoonderwoerd, on Flickr

Wellicht zijn de foto's niet de allerbeste ooit, ik bezit namelijk (nog) geen DSLR camera, het weer werkte niet 100% mee en het is mijn eerste fotoshoot. Voor mij was het vooral een fantastische ervaring met een auto die ik sinds deze shoot fantastisch vind. Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden :)

Mijn camera is overigens een Panasonic Lumix DMC-FZ38 (bridge/superzoom) met een Hoya filter.
« Last Edit: March 17, 2012, 10:02:42 pm by DragonDriver »

NickBongio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
Re: Shoot Ferrari FF
« Reply #1 on: March 17, 2012, 09:55:46 pm »
Prima plaatjes met een normale huis, tuin en keuken camera!

Goed gedaan!:)

Pterps

• Renault Megane RS Driver
  • As finishing touch, god created the dutch!
    • View Profile
    • Digi-Shape auto fotografie
« Reply #2 on: March 25, 2012, 09:22:48 am »
Gerjon, de allerbeste foto's maak je niet met de allerbeste camera ;)

Het gaat vooral om de locatie en de compositie wat een foto goed maakt. De kwaliteit van je foto's is prima maar ik zou de auto de volgende keer zeker niet op het gras zetten, een Ferrari hoort op het asfalt en niet op het gras ;)

Nielsdj

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #3 on: March 25, 2012, 07:38:40 pm »
Holy shit, de Opus :o zag hem liggen bij Kroymans voor 2350 euro ofzo. Dacht nog, wie koopt dat nou :P
Er is ook een versie van 4500 ofzo, en een van 23500 euro _O-
Maargoed, wie betaalt er nou ook 420000 euro voor een auto die zeer doet aan je ogen. Wat een immens lelijk ding.

Foto's zijn wel ok. Hier en daar wat krap, en jammer dat die deur steeds open staat.
Een shoot zou ik het niet noemen. Maar 1 locatie, waar verder ook helemaal geen gebruik van is gemaakt.

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • Drive hybrid, I need your gas!
    • View Profile
« Reply #4 on: March 25, 2012, 11:37:32 pm »
Maargoed, wie betaalt er nou ook 420000 euro voor een auto die zeer doet aan je ogen. Wat een immens lelijk ding.
Ga jij eens gauw je mond spoelen! :(

Maar de foto's zijn inderdaad niet verkeerd, maar de omgeving past niet goed bij de FF, en het zwart en groen gaan al helemaal niet goed samen.. Verder zijn de foto's wel aardig :)