October 23, 2018, 05:27:23 am

Author Topic: Neu: Alfa Romeo Giulietta  (Read 23125 times)

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: Neu: Yaris '12, Corsa weg
« Reply #45 on: March 23, 2013, 10:20:59 am »
Nog een bepaalde reden dat je samen met memoreer een auto hebt gekocht? Want je reed best wat met die Corsa toch?
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Wesley.

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
    • Fotobureau Wesley Steenbergen
Re: Neu: Yaris '12, Corsa weg
« Reply #46 on: March 23, 2013, 11:06:02 am »
Ik heb er dit jaar aardig wat mee gereden, voornamelijk in Oostenrijk. Alleen zal ik niet meer zo vreselijk veel in Oostenrijk zijn, zeker niet met eventueel een eigen auto. Heb nu eigenlijk niet echt meer een eigen auto nodig. Corsa stond nu 6 dagen van de week op de weg stil te staan, soms een hele week. En m'n moeder rijdt ook vrij weinig met haar auto. Dus dan maar samen een (bijna) nieuwe auto aanschaffen. Scheelt in de kosten, en qua auto gaan we er beiden op vooruit. Zit toch net ff wat beter in elkaar.

Wesley.

• View Profile
Re: Neu: Alfa Romeo Giulietta
« Reply #47 on: November 22, 2014, 09:12:03 pm »
Kleine 2 jaar later, ik heb weer wat nieuws!

Al sinds 'ie uit is wilde ik er ooit toch wel eentje in m'n bezit hebben. Want damn wat een gave bak is het. Tenminste, in de juiste kleuren. Maarja, paar jaar wachten voordat ze een keer op de occasionmarkt te vinden zijn, die zijn dus voorbij! Twijfelde lang welke kleur ik wilde. Sowieso geen lichtgrijs e.d. en rood, tja ziet er goed uit maar ben bang dat het toch gaat vervelen (op gegeven moment had ik dat ook wel gezien op de Focus). Wit, zwart of toch donkergrijs, ziet er allemaal toch wel super uit. Uiteindelijk toch gekozen voor een zwart exemplaar. Ik heb 'm nog niet, in december haal ik de Alfa op.

Betreft de 1.4 Multiair met 170peekaa ivm rijden in Alpen. Was dan ook wel een eis eigenlijk.

Of er dingen zijn die ik wil veranderen... tja. Ooit misschien gaan voor rode remklauwen en de bijbehorende Brembo's, maar dat is echt voor later zorg.

AnshoB

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #48 on: November 22, 2014, 09:17:48 pm »
Prachtige auto, zelf had ik sowieso voor bordeaux rood gekozen!

Gefeliciteerd alvast :) mooie uitvoering.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #49 on: November 23, 2014, 12:02:57 am »
Mooi ding!

Wesley.

• View Profile
« Reply #50 on: December 15, 2014, 09:48:29 pm »
Zo, hij is binnen. Al twee weken inmiddels, 500 kilometer verder. Wel een stuk om achter de eerste dingetjes te komen. Er zijn verschillende dingen waar veel Giuliettarijders over klagen.
- Navi ontvangst waardeloos --> Geen last van, altijd 8 of meer sateliet
- Navi stem waardeloos en onverstaanbaar --> Geen last van. De navi van de Yaris en de Auris heeft exact dezelfde stem, ben het dus gewend.
- Wielophanging kraakt --> Check! Had ik al rekening mee gehouden.
- Rammeltjes, piepjes en kraakjes in het interieur --> tot dusver is het trekkertje in de deur het enige wat op dit moment rammelt.

Vooral de eerste week veel met de DNA gespeeld. Voornamelijk in D gereden omdat dit net ff wat lekkerder rijdt met de betere gasresponse en aangepaste stuurbekrachtiging, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het de tweede week een soort van vergeten was dat de mogelijkheid er is. Dus heb de laatste week vooral in N gereden. Maar als je echt volle bak wil invoegen is D toch wel het fijnst. Laatste keren was het met koude motor dus maar niet volle bak gedaan.
Anyway, genoeg gekletst voor nu. Foto's! Inmiddels zitten de winterwielen er onder, met Dotz Rapier velgen.

Brembo's gaan m niet worden. Beetje teveel van het goede, past ook niet meer met deze winterwielen. Is minstens 17' voor nodig, winter is 16'. De rode remklauwen komen er wel, maar ook daar ga ik voorlopig nog mee wachten.
« Last Edit: December 15, 2014, 09:51:03 pm by Wesley. »

AutoMotive

• Frontpage-crew
    • View Profile
« Reply #51 on: December 15, 2014, 10:19:55 pm »
Ziet er goed uit! ^O^ De Guilietta is een prachtige auto.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #52 on: December 16, 2014, 07:58:36 am »
Mooie auto alleen die winterwielen zijn wel heeeeuuuuul lelijk! _O-

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Joël D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Reply #53 on: December 16, 2014, 09:58:14 am »
Ziet er goed uit. Mooie zomerwielen, maar die wintervelgen.....uhm.......

Wesley.

• View Profile
« Reply #54 on: December 16, 2014, 03:49:26 pm »
Hhehe, ja zoiets had ik al wel verwacht. Hoor verschillende meningen over de velgen. Je moet er van houden denk ik, ik vind het wel vet staan. Toen ze er nog niet onder zaten had ik wel beetje twijfels maar int echt onder de auto staat wel gaaf hoor. Maarja, bevooroordeeld to the max natuurlijk.

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #55 on: December 17, 2014, 06:40:13 pm »
Ach. Het zijn maar wintervelgen. De helft in NL rijdt op zwarte stalen velgen hehe

Basje

• Testkonijnen
  • *
    • View Profile
    • Mijn Flickr!
« Reply #56 on: December 21, 2014, 06:33:29 pm »
Mooie auto Wesley! ^O^  Prachtige auto zo'n Giulietta.

De ''problemen'' die je opnoemt herken ik wel.   Hoor ik de klanten op 't werk ook wel over.
Als je met het trekkertje in de deur, de hendel bedoelt om de deur mee te openen, hoop ik niet dat ie af gaat breken.  Deze hendeltjes zijn namelijk niet los te koop, zit je gelijk aan een compleet deurpaneel.

Wesley.

• View Profile
« Reply #57 on: December 21, 2014, 09:11:11 pm »
Thanks :) Met trekkertje bedoel ik het losse trekkertje om de ramen mee droog te trekken.

Inmiddels het eerste rammeltje ontdekt in het interieur. Ergens bij de deur aan bestuurderskant, bij snelheden tot 50km/u. Tja, radio op normaal volume en je hoort het niet meer. Ander dingetje waar ik eigenlijk direct al mee zat te klooien was de ruitenwisser achter. Die gaat aan bij inschakelen van de achteruitversnelling (prima), maar leidt ook een eigen leven. Stopt gewoon random, midden op t raam of verkeerde kant. Zelf aanzetten en gelijk uit werkt niet, hij gaat gewoon nog wat keren heen en weer om vervolgens weer ergens te stoppen. Maar eens t boekje lezen denk ik.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #58 on: December 21, 2014, 10:12:08 pm »
Een echte Alfa :-)

Wesley.

• View Profile
« Reply #59 on: January 12, 2015, 07:48:56 pm »
Ruim een maand in bezit nu en dat werd bezegeld met een prachtige kras van voor tot achter.
Erg fijn, zeker omdat ik er niets aan kan doen. Een vriendelijke hond is er tegen aan gelopen, vrij eenvoudig te herleiden aangezien de haren nog tegen de auto aan zaten. Tja, weet zo'n hond veel. Erg vriendelijk van de eigenaar om niets achter te laten en vooral niet op zoek te gaan naar de eigenaar. Was een beste kras, maar inmiddels is het zo goed als weg. Sommige delen waren aardig 'diep' dus die konden niet 100% weg.. Gisteren met Turtle Wax de hele auto behandeld en nu moet ik al goed zoeken, maar iemand die er niet van weet ziet het niet. Gelukkig maar, want jemig wat zonde. Tuurlijk, krasvrij was ie zeker niet, daar ben ik wel achtergekomen toen ik de wax aan bracht, maar damn... Voordeel van de wax is dat nu ook dié krassen stuk minder/ weg zijn en die regendruppels liggen mooi op de lak. Totaal nutteloos, maar t staat wel gaaf.

Nog wat foto's. Ook één vd velg, wellicht dat de meningen dan veranderen?

Krijg nog altijd leuke en positieve reacties over de auto. Met de Corsa was dat wel anders, dertien-in-een-dozijn.