May 28, 2017, 06:26:26 pm

Poll

Fotowedstrijd 16; We're back!

Jerrik
3 (6.8%)
Steef
1 (2.3%)
Destoyer-GT
0 (0%)
Mw
1 (2.3%)
Gert-JanS
1 (2.3%)
Sturrus
0 (0%)
Polygoon
1 (2.3%)
Stratos
1 (2.3%)
AnshoB
5 (11.4%)
Brecht
1 (2.3%)
mauro van zoeren
0 (0%)
WillemIII
0 (0%)
Kyle
0 (0%)
Kees
4 (9.1%)
Hardstyler
1 (2.3%)
RubenV
1 (2.3%)
Wouter
1 (2.3%)
Rawprinter-Thijs
14 (31.8%)
Timo
0 (0%)
CoLLi
2 (4.5%)
Spykerforce
2 (4.5%)
Micha D.
0 (0%)
maxime
0 (0%)
the_1992stig
0 (0%)
Laurens92
1 (2.3%)
Soul
0 (0%)
cel
0 (0%)
SvenA
2 (4.5%)
JeroenB
1 (2.3%)
karsten
1 (2.3%)

Total Members Voted: 44

Voting closed: November 20, 2011, 05:48:32 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 16; We're back!  (Read 29491 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 16; We're back!
« on: November 07, 2011, 06:34:03 pm »
Yes, we're back.
Na een tijdelijke afwezigheid openen we hierbij een nieuwe fotowedstrijd. en dat laten we weten met het thema.
De laatste pol was namelijk 26-sept.

We zijn dus een ruime maand weg geweest. in die maand hebben we de camera nog genoeg laten klikken.
Stuur dus je beste foto in die je gemaakt hebt tussen 26-09-2011 en heden.
Zo kan je de herfstkleuren goed tot zijn recht laten komen, maar ook de laatste zomerse dagen.

BELANGRIJK! Zet de datum waarop je de foto hebt gemaakt in je post zodat we het kunnen controleren!

Je kan je foto’s insturen tot Maandag 14-11-2011.
Vervolgens zal er een pol komen tot Vrijdag 18-11-2011.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je vanaf heden in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto!

een aantal voorbeelden:

Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij alle! fotowedstrijden vanaf nu zal top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
•   KIJK ook eens op deze pagina :)
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

Algemeen Klassement
1 AnshoB                     98
2 Kees                         72
3 Timo                          58
4 Brecht                       56
5 Richard.                    42
6 cel                            33
7 karsten                     33
8 Pterps                       31
9 Rawprinter- Thijs!     26
10 Kalle                       23

De organisatie bestaat uit Rody en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.

Voorgaande edities:
Fotowedstrijd 15; Back home
Fotowedstrijd 14; Limited
Fotowedstrijd 13; Hot Hatches 
Fotowedstrijd 12; Summer Is Comming
Fotowedstrijd 11; Machtsvertoon
Fotowedstrijd 10; Random!
Fotowedstrijd 9; Youngtimers 1970-1995
Fotowedstrijd 8; City Life!
Fotowedstrijd 7; Combo.
Fotowedstrijd 6; Nürburgring Track Shots.
Fotowedstrijd 5; Tuning.
Fotowedstrijd 4; Jappenbakken.
Fotowedstrijd 3; Duitse Klasse.
Fotowedstrijd 2; Italiaanse Schoonheid.
Fotowedstrijd 1; Elegant/Stijl/Klasse.
« Last Edit: November 13, 2011, 08:43:19 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 16; We're back!
« Reply #1 on: November 07, 2011, 06:34:56 pm »
*Gereserveerd voor inzendingen*

Pagina 1.
6 november

Back to Basic. by Jerrik1995, on Flickr

Deze foto heb ik gekozen omdat het 1 van mijn best gelukte pannings is. De prachtige Posche is goed scherp, en in het mooie bruin/rode bos erachter zit een mooie snelheid. :)

05-11-11
Met het vallen van de bladeren zijn we afgelopen weekend het bos ingereden met deze opvallende 1969 Mustang Mach 1. Per toeval bleek de slagboom die een lange bosweg blokkeerde kapot te zijn, waardoor we vrij gemakkelijk het bos in konden rijden. Normaal gesproken ben ik fan van contrasterende kleuren, daarom heb ik deze Mustang ook het meest gefotografeerd op oude fabrieksterreinen of onder een viaduct, omdat de gele kleur dan mooi afsteekt tegenover het grauwe beton en staal.

Zaterdag heb ik er echter voor gekozen om de kleur juist eens keer op te zoeken, met dit als resultaat:

Ik kies deze foto vanwege de hoek en de kleur, die ook weer terug komt dankzij de gele strepen. Genomen op 6 november 2011.

15 Oktober

Vanaf dat moment werd het mijn favoriete wagen! Wat een looks heeft de 458, en dan ook nog zo'n prachtige V8 sound
Op het moment van de foto stond de 458 geparkeerd achter een appartementengebouw. De voorkant stond erg kort op de bosjes, maar dankzij één van de bewoners mochten wij op het balkon foto's maken. Dat leverde deze foto op.

(Foto kan nog gewijzigd worden ivm. het bosje dat misschien weggewerkt wordt)

16 oktober.
Zeer leuke middag gehad met de fotoshoot van deze Ferrari, de enige auto waar ik foto's van heb na 26-9-2011. Het was best moeilijk om de beste foto uit de reeks te kiezen, maar ik heb voor deze foto gekozen wegens de kale boom erop, typerend voor de herfst. Bovendien vind ik dit sowieso de beste foto van de hele reeks van die middag. :)

24 Oktober

Op een doordeweekse dag bij ring om voor het eerst zelf te rijden. Daar waren ze op het binnenterrein van de GP-Strecke foto's aan het maken van deze  nieuwe Lambo.
De foto vind ik zelf erg geslaagd doordat hij zo simpel is. De auto staat onder een goede hoek, en er is niks anders op de foto te zien behalve het asfalt. Zo komt ook de agressivieteit van de auto erg goed naar voren.

29 oktober

Deze auto voor een heel weekend meegekregen van de importeur, ik moest enkel een verslagje en wat foto's maken.
Het moet niet altijd zo'n supercar zijn en ik heb me hier gedurende het weekend ook met geamuseerd :)

20 oktober 2011.

Ik heb deze foto gekozen omdat ik het een erg strakke plaat vind, vrijwel geen storende objecten, en sinds dat Boink (die daar de auto aan het testen was) me een klein stukje heeft laten meerijden, was ik helemaal verkocht aan deze auto!

Voor veel al een bekend verhaal.. maar nogmaals:

S'avonds laat een sms.. of er nog zin was een SLS te fotograferen.. tuurlijk! Het bleek ook niet het minste exemplaar te zijn..
matgrijs met brons kleurige remklauwen en een licht interieur. Een van de gaafste in Nederland!
Een grote uitdaging was het om op zo'n extreem donkere plek met alleen knaloranje straatverlichting een fijne foto te maken.
De locatie zelf kon ook 10x beter maar dit kon helaas even niet anders :)
Een externe flitser en wat photoshop trucjes heeft gemaakt dat de auto niet een warme gloed is, net als de achtergrond.

Dit is 10-10-11 geweest :)

9 oktober.
Eerste keer dat ik driften op een hoog niveau fotografeerde. Dit is Vaughn Gittin Jr. met zijn Monster Ford Mustang tijdens de Formula Drift finals in Irwindale, California.
Het is 1 van mijn favoriete foto's van dat weekend. Het effect met de rook van de auto die ervoor passeerde, dat er nog hangt en de rook van zijn eigen wagen waardoor de achterkant van de wagen verdwijnt vind ik echt geweldig  :)

Pagina 2.
23 Oktober.

Alfa Romeo 8C Competizione. by Mauro van Zoeren, on Flickr

Voor mij persoonlijk de gaafste auto die aanwezig was tijdens de herfstrit.
Ik vind het sowieso één van de mooiste auto's van de laatste jaren, alles klopt aan de 8C Competizione.

23-10-11

Waarom? Ik vind dat de kleur er erg mooi uitkomt en de auto zelf is mooi en de omgeving ook :D Genoeg :+

BMW E36 M3. by Melvin Scholten, on Flickr

30 oktober.

Waarom deze foto?
Het is een E36, klaar.
Foto gemaakt tijdens een meet en greet in België. Een keer geen spotwaardige auto.
Verder kon je leuk plaatjes schieten van deze auto, zonder andere auto's en mensen erbij :) En hij past wel een beetje bij het huidige herfst-beeld.

10 oktober - op het dak van een parkeergarage in het aardedonker. Verlichting was uit. Sluitertijden van enkele minuten. Trial. Error. Avondje gaat dan snel voorbij. Maar wel een leuke ervaring om zo met deze sloep een avond op pad te gaan!

Zelfde datum als de foto van Sturrus

Lamborghini Aventador LP700-4 by Jeffrey de Ruiter, on Flickr

Op een koude maar mooie maandag zijn we naar de Ring gegaan. Toen we daar aankwamen leek het wel een ontruimd rampgebied.
Nadat we bij de informatiebalie te kregen horen dat we zelf over de GP-strecke konden jagen zijn we daar meteen heengegaan.
Toevallig was er iemand bezig met een fotoshoot met deze Aventador. Dat ging even voor! Veel verrassender krijg je het niet op de GP-Strecke!

4 November

Voor veel mensen zal dit slechts een 'BMW' zijn.
Maar voor mij is dit meer dan slechts een BMW, van de 318iS Baur zijn er slechts 96 exemplaren gemaakt.
Dit maakt hem toch wel vrij uniek ;)

Pagina 3.
6 november

Waarom? Omdat het 1 van de weinige gelukte foto's is van die dag, en ik voor de rest niks heb

Ik had 2 dagen lang deze leuke mini mee, bijzonder fijne wagen om te rijden! Over de looks valt te discussiëren maar wat rijd dit geweldig! Prachtig smijt hok! Zo aan het water vond ik deze shot wel aardig :)

Fijne foto's al! Hoop dat ik hier iets aan kan bijdragen:

23-10-2011.
Ferrari Herfstrit, toch blijft Lamborghini het allergaafste Italiaanse merk. Vandaar deze foto van de Diablo :).

Deze foto had ik genomen tijdens de bijeenkomst die we hadden geregeld voor Tommy. (16/10/2011)
Vond het wel leuk met het effect van deze stier die zijn weg aan het banen is door het zand.  :evil:
Bad-Ass offroader  ^O^

*verandering van foto*

Vandaag (9-11-11) heb ik deze Focus RS gespot. Ik heb hierbij veel originele en mooie foto's gemaakt, en ze gelukkig ook daarna kunnen uppen.
Deze foto vond ik eruit schieten. Nagenoeg lege parkeerplaats, met een stukje struik in herfstkleuren en een strak blauwe lucht met een enkele kleine wolk. Toen ik de foto wou maken,
zag ik dat er een vliegtuig overvloog. Die heb ik dus in de linkerbovenhoek weten vast te leggen. Ik vind dat het deze foto net iets beter maakt. Hopelijk vinden jullie dit ook een mooie foto!

Moge de beste winnen!

Greetz :bier:

Pagina 4
Dan doe ik ook maar mee, ik heb gekozen voor deze foto omdat ik al 16 jaar in deze omgeving kom, normaal maak ik geen foto's van S5'en, maar op deze plek kon ik hem onmogelijk laten staan. Tevens leek me dit een mooie foto als afsluiter van de zomer :).
20-10-2011

15 Oktober
Deze foto heb ik gemaakt bij de Zoute Grand Prix. Ik heb die dag een leuke dag gehad en ik vind het wel een mooie foto. :)

Bentley Continental GTC Speed by Maxime-S., on Flickr

heb voor een andere foto gekozen namelijk 1 van 7 november 2011 deze foto spreekt voor zichzelf wat een combo

Pagina 5
Gekozen voor deze foto. Laatste Vijverberg van het jaar, en ook altijd de gezelligste. De opkomst dit jaar was niet super, maar deze prachtige Carrera GT maakte alles goed!
In mijn ogen nog steeds dé supercar van de 21e eeuw. Foto is genomen op 6 november.

Some Call it a Car... by PheauteauBox, on Flickr

Ik heb deze foto gekozen omdat de ervaring erbij heel leuk was, we mochten erin zitten, geluid horen en nog ff leuk staan praten met de eigenaren. Het bleek dat ze net terug waren van vakantie, dus ik heb heel veel modder van de auto geshopt :P Van alle foto's die ik heb gemaakt was deze het leukste, op de weg, waar hij thuis hoort.

9 oktober

Krachtige hoek van een enorm brute Ferrari

Toch ook maar weer een foto'tje inzenden :)
Heb gekozen voor deze foto, omdat ik het sfeertje, de auto en de kleuren erg gaaf vind.

Gemaakt op 6 oktober.

Bij deze mijn inzending. De foto is gemaakt op 5 oktober 2011.

Ik heb deze prachtige Porsche Sports Classic kunnen fotograferen op een heerlijke locatie, namelijk naast de Nürburgring. Dit zorgde voor een mooie achtergrond met felle herfstkleuren. In combinatie met de belichting (het was een van de laatste "zomerse" dagen) en het grind als ondergrond is het totaalplaatje erg geslaagd in mijn ogen.

Ook gemaakt op 5 oktober 2011.

Ik heb voor deze foto gekozen omdat deze dikke circuitbak er mooi voor stond! Heel AG heeft er een foto van gemaakt en aangezien ik hem hier nog niet voorbij zag komen post ik 'm maar. Een van de weinige interessante geslaagde foto's van die dag.
« Last Edit: November 16, 2011, 05:42:44 pm by ArnoldH »

N.Beekers

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: November 07, 2011, 06:40:37 pm »
Leuk onderwerp eigenlijk! Wordt elke spotwaardige auto toegestaan, of elke auto gewoon?
Ik zal kijken of ik iets leuks heb :)

ArnoldH

• View Profile
« Reply #3 on: November 07, 2011, 06:47:16 pm »
Leuk onderwerp eigenlijk! Wordt elke spotwaardige auto toegestaan, of elke auto gewoon?
Ik zal kijken of ik iets leuks heb :)
De auto hoeft niet spotwaardig te zijn :)

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #4 on: November 07, 2011, 06:50:18 pm »
6 november

Back to Basic. by Jerrik1995, on Flickr

Deze foto heb ik gekozen omdat het 1 van mijn best gelukte pannings is. De prachtige Posche is goed scherp, en in het mooie bruin/rode bos erachter zit een mooie snelheid. :)
« Last Edit: November 07, 2011, 06:55:57 pm by Jerrik »

Steef

• '90 MX-5 Miata
    • View Profile
« Reply #5 on: November 07, 2011, 06:52:26 pm »
05-11-11
Met het vallen van de bladeren zijn we afgelopen weekend het bos ingereden met deze opvallende 1969 Mustang Mach 1. Per toeval bleek de slagboom die een lange bosweg blokkeerde kapot te zijn, waardoor we vrij gemakkelijk het bos in konden rijden. Normaal gesproken ben ik fan van contrasterende kleuren, daarom heb ik deze Mustang ook het meest gefotografeerd op oude fabrieksterreinen of onder een viaduct, omdat de gele kleur dan mooi afsteekt tegenover het grauwe beton en staal.

Zaterdag heb ik er echter voor gekozen om de kleur juist eens keer op te zoeken, met dit als resultaat:

« Last Edit: November 07, 2011, 08:08:58 pm by Steef »

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: November 07, 2011, 07:10:23 pm »

Ik kies deze foto vanwege de hoek en de kleur, die ook weer terug komt dankzij de gele strepen. Genomen op 6 november 2011.

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • Drive hybrid, I need your gas!
    • View Profile
« Reply #7 on: November 07, 2011, 07:17:18 pm »
15 Oktober

Vanaf dat moment werd het mijn favoriete wagen! Wat een looks heeft de 458, en dan ook nog zo'n prachtige V8 sound
Op het moment van de foto stond de 458 geparkeerd achter een appartementengebouw. De voorkant stond erg kort op de bosjes, maar dankzij één van de bewoners mochten wij op het balkon foto's maken. Dat leverde deze foto op.

(Foto kan nog gewijzigd worden ivm. het bosje dat misschien weggewerkt wordt)

Gert-JanS

• Drive for miles
    • View Profile
« Reply #8 on: November 07, 2011, 07:21:20 pm »
16 oktober.
Zeer leuke middag gehad met de fotoshoot van deze Ferrari, de enige auto waar ik foto's van heb na 26-9-2011. Het was best moeilijk om de beste foto uit de reeks te kiezen, maar ik heb voor deze foto gekozen wegens de kale boom erop, typerend voor de herfst. Bovendien vind ik dit sowieso de beste foto van de hele reeks van die middag. :)

Sturrus

• Bentley Continental GTC Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: November 07, 2011, 07:30:34 pm »
24 Oktober

Op een doordeweekse dag bij ring om voor het eerst zelf te rijden. Daar waren ze op het binnenterrein van de GP-Strecke foto's aan het maken van deze  nieuwe Lambo.
De foto vind ik zelf erg geslaagd doordat hij zo simpel is. De auto staat onder een goede hoek, en er is niks anders op de foto te zien behalve het asfalt. Zo komt ook de agressivieteit van de auto erg goed naar voren.

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #10 on: November 07, 2011, 07:46:54 pm »
29 oktober

Deze auto voor een heel weekend meegekregen van de importeur, ik moest enkel een verslagje en wat foto's maken.
Het moet niet altijd zo'n supercar zijn en ik heb me hier gedurende het weekend ook met geamuseerd :)

Stratos

• Frontpage-crew
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
    • Flickr - Kevin Westhoeve
« Reply #11 on: November 07, 2011, 07:57:04 pm »
20 oktober 2011.

Ik heb deze foto gekozen omdat ik het een erg strakke plaat vind, vrijwel geen storende objecten, en sinds dat Boink (die daar de auto aan het testen was) me een klein stukje heeft laten meerijden, was ik helemaal verkocht aan deze auto!

AnshoB

• View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #12 on: November 07, 2011, 08:04:05 pm »

Voor veel al een bekend verhaal.. maar nogmaals:

S'avonds laat een sms.. of er nog zin was een SLS te fotograferen.. tuurlijk! Het bleek ook niet het minste exemplaar te zijn..
matgrijs met brons kleurige remklauwen en een licht interieur. Een van de gaafste in Nederland!
Een grote uitdaging was het om op zo'n extreem donkere plek met alleen knaloranje straatverlichting een fijne foto te maken.
De locatie zelf kon ook 10x beter maar dit kon helaas even niet anders :)
Een externe flitser en wat photoshop trucjes heeft gemaakt dat de auto niet een warme gloed is, net als de achtergrond.

Dit is 10-10-11 geweest :)
« Last Edit: November 07, 2011, 08:07:34 pm by AnshoB »

ArnoldH

• View Profile
« Reply #13 on: November 07, 2011, 08:08:31 pm »
-nvm-
« Last Edit: November 07, 2011, 08:10:29 pm by ArnoldH »

Brecht

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: November 07, 2011, 08:09:00 pm »
9 oktober.
Eerste keer dat ik driften op een hoog niveau fotografeerde. Dit is Vaughn Gittin Jr. met zijn Monster Ford Mustang tijdens de Formula Drift finals in Irwindale, California.
Het is 1 van mijn favoriete foto's van dat weekend. Het effect met de rook van de auto die ervoor passeerde, dat er nog hangt en de rook van zijn eigen wagen waardoor de achterkant van de wagen verdwijnt vind ik echt geweldig  :)