November 23, 2017, 10:10:18 am

Poll

Fotowedstrijd 15; Back home

Jerrik
1 (2.5%)
Destroyer-GT
0 (0%)
Stratos
4 (10%)
Brecht
4 (10%)
Mart
0 (0%)
Timo
6 (15%)
Soul
0 (0%)
cel
0 (0%)
Joeri!
0 (0%)
Frank-92
0 (0%)
N.Beekers
0 (0%)
AnshoB
5 (12.5%)
Kees
7 (17.5%)
SvenA
12 (30%)
Mw
1 (2.5%)

Total Members Voted: 40

Voting closed: October 01, 2011, 07:25:32 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 15; Back home  (Read 27787 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 15; Back home
« on: September 20, 2011, 07:33:52 pm »
Ja back home is het nieuwe onderwerp van de fotowedstrijd, nummer 15 alweer.
Het onderwerp is minder lastig dan het lijkt. Back home, de vakantie is voorbij en iedereen is weer aan het werk of zit weer op school.
Hopelijk heeft deze regenachtige zomer je toch een stapel mooie foto's opgeleverd en daarom dit onderwerp.
Stuur je mooiste autogerelateerde zomerfoto in en wie weet win je wel! Succes!

Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een simpele sportauto is of van een dikke sportwagen.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot Maandag 26-09-2011
Vervolgens zal er een pol komen tot Vrijdag 30-09-2011.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je vanaf heden in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto.

Een aantal voorbeelden:

edit; ja ik weet het, 3 porsche's :')

Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij alle! fotowedstrijden vanaf nu zal top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
•   KIJK ook eens op deze pagina
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

Algemeen klassement punten
1   AnshoB                   91
2   Kees                       63
3   Timo                       50
4   Brecht                    50
5   Richard.                  42
6   cel                          33
7   karsten                  33
8   Pterps                    31
9   Rawprinter- Thijs!  26
10 Kalle                       23
11 Mark Nauta            23

De organisatie bestaat uit Rody en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.

Voorgaande editie's.
Fotowedstrijd 14; Limited
Fotowedstrijd 13; Hot Hatches
Fotowedstrijd 12; Summer Is Comming
Fotowedstrijd 11; Machtsvertoon
Fotowedstrijd 10; Random!
Fotowedstrijd 9; Youngtimers 1970-1995
Fotowedstrijd 8; City Life!
Fotowedstrijd 7; Combo.
Fotowedstrijd 6; Nürburgring Track Shots.
Fotowedstrijd 5; Tuning.
Fotowedstrijd 4; Jappenbakken.
Fotowedstrijd 3; Duitse Klasse.
Fotowedstrijd 2; Italiaanse Schoonheid.
Fotowedstrijd 1; Elegant/Stijl/Klasse.
« Last Edit: September 27, 2011, 07:18:10 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 15; Back home
« Reply #1 on: September 20, 2011, 07:34:10 pm »
*Gereserveerd voor Inzendingen*

Pagina 1.

Rapide by Jerrik1995, on Flickr
Motivatie: aangezien ik niet een echt "zomerse" plaat heb stuur ik deze maar in. Mijn vakantie ging naar Parijs waar deze prachtige Aston-Martin stond. Deze foto heeft dan wel niet echt een mooie achtergrond, maar ik vind hem toch wel speciaal, omdat alleen een rode streep en verder niks storends (imo) te zien is. :)
I.c.m. de prachtige auto en de in mijn ogen geslaagde compositie vind ik het toch wel een mooie foto om naar te kijken.

Lamborghini Murciélago LP640 by Gert Tijink, on Flickr

Een Lamborghini vanuit deze hoek zie je niet vaak. Dat maakt de foto ook zo leuk, de Lambo hangt aan de muur. Het is geen zomerse plaat, maar wel afgelopen zomer genomen, en iets waar ik nog graag aan denk 'back home'.

Mijn inzending:

Ik vind zelf de compositie erg geslaagd, net als de omgeving, helemaal met de bergen op de achtergrond. Ook zijn er vrijwel geen storende objecten in de foto te vinden. :)

Arabian Summer night at Paris:

Motivatie: Toen ik zag dat dit Arabische geweld in Parijs vertoefde ben ik er in een impulsieve bui naar toe gegaan.
Dit werd mijn beste spotervaring van de zomer van 2011, wagens die me voor altijd zullen bij blijven.

Enter the bar.

Motivatie: op een niet al te zonnige dag kwam ik deze brute vierdeurs tegen. Na een paar mooie shots te hebben genomen, kwam deze als de beste uit de test. Deze prachtige Aston Martin Rapide stond voor het Four Seasons Hotel in Parijs.

Maar weer eens mee doen, even punten scoren hehe :+.

Motivatie:

Afgelopen zomer ben ik met mn ouders en zusje naar Amerika geweest. Voor ons de eerste keer, een reis vol met indrukken, heel veel mooie dingen gezien, en de sfeer in Amerika beviel ons heel erg goed. Deze foto is genomen in LA, op Rodeo Drive, waar er echt een 'rijke' sfeer hangt. Het is heel erg relaxed, mensen zijn erg vriendelijk, en de zon schijnt er alleen maar! Ik denk dat deze foto het gevoel van Rodeo Drive het beste overbrengt.

Pagina 2

Lotus Evora by PheauteauBox, on Flickr

Motivatie:
Ik en een vriend gingen een half dagje spotten, en aan het eind van de rit gingen we nog even langs een huis waarvan we wisten dat er wel eens een Lotus Europa staat. Hij stond er niet, maar de eigenaar was wel zijn gras aan het maaien. Wij dus even gevraagd wanneer hij er weer zal staan. 'Nou...' zegt 'ie, 'Als jullie zo van auto's houden, moeten jullie zaterdagochtend en zondagochtend even langskomen. Dan heb ik met een groep vrienden afgesproken om naar Zandvoort te gaan, en dan staan hier 6 Lotussen.' Wij natúúrlijk daarheen, en de zondagochtend hadden we gevraagd of ze de auto's mooi wouden opstellen, zodat we leuke foto's konden maken. Dit wilden ze zelf ook wel, en zo gingen ze één voor één opstellen. Deze knalrode Lotus Evora ging als eerste, wat mij de gelegenheid gaf om daar eens eventjes ongestoord wat foto's van te maken. En zie hierboven het eindresultaat!  :D

Deze 8C kwam ik tegen in Parijs deze zomer, voor mij de eerste keer dat ik hem zie en heb dus uitgebreid de tijd genomen om wat leuke plaatjes te schieten.

Bentley Continental GT 2012 by Joeri Bos, on Flickr

Motivatie : Deze Bentley stond net buiten alle drukte geparkeerd waardoor ik alle rust had om wat foto's te nemen, de prachtige achtergrond icm. met een leuke combo maakt de foto erg geslaagd vind ik.

Autumn is in the air. by FvdB_Photography, on Flickr

Niets is leuker als een weekend met een hoop gasten bij de Nürburgring doorbrengen, volgens de kalender was het nog zomer; ook al lijkt het op deze blijft wel herfst, sowieso raar om zo'n uitgebouwde R8 te zien, ook al is het bij de Ring, kan het soms nog steeds niet begrijpen dat er zulke gave auto's daar rondrijden.

Arnold, in de OP moet je van Maandag 27-09-2011 20.00 uur even Dinsdag maken of Maandag 26-....... ;)

Mijn inzending:

Motivatie: Een prachtige Duitse klassebak op een van de weinige goede dagen van de vakantie in Nederland. Voor mijn genoeg reden om deze te pakken als een van mijn meest speciale foto's van deze vakantie :)

Op vakantie met twee vrienden in Zuid Frankrijk... dan toch maar een dagje Monaco?
De dikke auto's vliegen je om de oren en af en toe staat er iets leuk geparkeerd. Daar moet ik dan natuurlijk wat plaatjes van schieten..
Die dag hadden we niet het beste weer maar juist dat grauwe fotografeert altijd erg fijn. De bewerking dan ook op die sfeer aangepast.
In mijn ogen een mooi geheel op deze manier :)

Afgelopen zomer de gelegenheid gekregen om deze Lotus Evora S te rijden én te shooten. Een van de mooiste ervaringen!
Mijns inziens is dit een van de mooiste kanten van de Evora. Vanuit deze hoek 'kijkt' ze zo scherp als een kat, maar zie je ook nog een bepaalde mate van elegantie. Het grauwe weer en de grijze omgeving geeft precies het karakter weer waar de Evora S zich in thuisvoelt. Asfalt verslinden. Racen. Daar is geen mooi weer voor nodig!

Op de valreep ook nog even een foto insturen.

Afgelopen zomer was ik in het karakteristieke maar zeer toeristische plaatsje St. Tropez toen ik deze SLR Roadster zag staan. Na vanuit verschillende standpunten te hebben geprobeerd om de SLR precies tussen het Jacht en het touw in te krijgen (touw is nu weggeshopt) is dit uiteindelijk gelukt door op de grond te gaan liggen. :P Het resultaat mag er naar mijn mening wel wezen. Mede door de compositie is dit misschien wel de beste foto die ik afgelopen zomervakantie heb gemaakt. Een minpunt vind ik dat het voorwiel gedraaid staat, maar helaas had ik de sleutel niet tot mijn beschikking om het stuur recht te zetten.

Pagina 3

Ik wilde er (op dat moment) altijd al één in het wild voor m'n lens hebben in een niet al te drukke omgeving. En toen ik met een maat even een rondje ging fietsen, zagen we in de verte de neus van deze prachtige SLS AMG. We zijn er toen snel naar toe gefietst en hebben een aardig lange tijd deze gave machine bekeken en geprobeerd er een paar leuke foto's van te schieten. Ik vind de gebruikte hoek een keer wat anders en ook nog niet eens zo verkeerd ogen :)
« Last Edit: September 27, 2011, 07:21:57 pm by ArnoldH »

Hardstyler

• Lamborghini Gallardo Driver
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
« Reply #2 on: September 20, 2011, 07:42:27 pm »
Geen poet voor vakantie, kennie meedoen dus :W

www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography

ArnoldH

• View Profile
« Reply #3 on: September 20, 2011, 07:44:56 pm »
Geen poet voor vakantie, kennie meedoen dus :W
Evenementen waar je van de zomer ben geweest of spot foto's kan je ook insturen :)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #4 on: September 20, 2011, 07:55:46 pm »
Arnold, zinnetje dat dikgedrukt is even aanpassen ;)

ArnoldH

• View Profile
« Reply #5 on: September 20, 2011, 08:05:53 pm »
Arnold, zinnetje dat dikgedrukt is even aanpassen ;)
thanks voor het opletten :)

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #6 on: September 20, 2011, 08:13:20 pm »

Rapide by Jerrik1995, on Flickr
Motivatie: aangezien ik niet een echt "zomerse" plaat heb stuur ik deze maar in. Mijn vakantie ging naar Parijs waar deze prachtige Aston-Martin stond. Deze foto heeft dan wel niet echt een mooie achtergrond, maar ik vind hem toch wel speciaal, omdat alleen een rode streep en verder niks storends (imo) te zien is. :)
I.c.m. de prachtige auto en de in mijn ogen geslaagde compositie vind ik het toch wel een mooie foto om naar te kijken.
« Last Edit: September 20, 2011, 11:03:34 pm by Jerrik »

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: September 20, 2011, 08:16:09 pm »

Lamborghini Murciélago LP640 by Gert Tijink, on Flickr

Een Lamborghini vanuit deze hoek zie je niet vaak. Dat maakt de foto ook zo leuk, de Lambo hangt aan de muur. Het is geen zomerse plaat, maar wel afgelopen zomer genomen, en iets waar ik nog graag aan denk 'back home'.

Stratos

• Frontpage-crew
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
    • Flickr - Kevin Westhoeve
« Reply #8 on: September 20, 2011, 08:19:49 pm »
Mijn inzending:

Ik vind zelf de compositie erg geslaagd, net als de omgeving, helemaal met de bergen op de achtergrond. Ook zijn er vrijwel geen storende objecten in de foto te vinden. :)

Soul

• Testkonijnen
  • Renault Megane RS Driver
  • *
  • :)
    • View Profile
« Reply #9 on: September 20, 2011, 10:54:29 pm »
I.c.m. de prachtige achtergrond, en de in mijn ogen geslaagde compositie vind ik het toch wel een mooie foto om naar te kijken.

leuke foto hoor, maar je motivatie klopt niet helemaal :P

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: September 20, 2011, 11:02:06 pm »
Ik ben wel blij om te zien dat er iedere wedstrijd toch genoeg animo is. :)

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #11 on: September 20, 2011, 11:04:09 pm »
I.c.m. de prachtige achtergrond, en de in mijn ogen geslaagde compositie vind ik het toch wel een mooie foto om naar te kijken.

leuke foto hoor, maar je motivatie klopt niet helemaal :P
Fixed :+
Moest auto zijn.

Brecht

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: September 20, 2011, 11:41:25 pm »
Arabian Summer night at Paris:

Motivatie: Toen ik zag dat dit Arabische geweld in Parijs vertoefde ben ik er in een impulsieve bui naar toe gegaan.
Dit werd mijn beste spotervaring van de zomer van 2011, wagens die me voor altijd zullen bij blijven.

Mart

• Renault Megane RS Driver
  • !Winterswijk!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #13 on: September 21, 2011, 09:27:08 pm »
Enter the bar.

Motivatie: op een niet al te zonnige dag kwam ik deze brute vierdeurs tegen. Na een paar mooie shots te hebben genomen, kwam deze als de beste uit de test. Deze prachtige Aston Martin Rapide stond voor het Four Seasons Hotel in Parijs.
Je hoeft niet naar me te luisteren hoor, maar de zinnen die je er nu uit knalt zijn niet te begrijpen.
:+
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mart-b/
Spots:http://www.autogespot.com/nl/viewcars.php?spotter=Spotcrew-Beckum

Timo

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • Spykerfreak!
    • View Profile
    • Spykerfreak.
« Reply #14 on: September 24, 2011, 06:09:20 pm »
Maar weer eens mee doen, even punten scoren hehe :+.

Motivatie:

Afgelopen zomer ben ik met mn ouders en zusje naar Amerika geweest. Voor ons de eerste keer, een reis vol met indrukken, heel veel mooie dingen gezien, en de sfeer in Amerika beviel ons heel erg goed. Deze foto is genomen in LA, op Rodeo Drive, waar er echt een 'rijke' sfeer hangt. Het is heel erg relaxed, mensen zijn erg vriendelijk, en de zon schijnt er alleen maar! Ik denk dat deze foto het gevoel van Rodeo Drive het beste overbrengt.