November 22, 2017, 08:25:38 am

Author Topic: [Forza Motorsport 3] Rally / Time Attack Management Challenge [Info Topic]  (Read 20731 times)

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
Het is tot nu toe nog een idee, bij interesse word er een wedstrijd topic aangemaakt

Welkom in het FM3 - RMC topic, ik had een idee over de opvolger van de Time Attack serie die word georganiseerd door SLV, ik heb SLV een berichtje gestuurd en zag het idee wel zitten, de time attack gaat nu nog gewoon door, alleen als er intresse is voor deze wedstrijd vervalt de time attack.

Het budget voor elk team staat nog niet vast, het kan zijn dat sommige mensen last hebben met 80.000cr bij elkaar te krijgen. dan kan het budget nog verlaagt worden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inleiding:

We kennen binnen het Gaming gedeelte van dit forum al de time attack in FM3, dit gebeurt met standaard en gelijke auto’s en is hierdoor spannend, maar ook heel oppervlakkig. Ik wil graag meer diepgang in een challenge en toen kwam ik met dit idee.

Wat is het:

Iedereen die zich inschrijft heeft 80.000cr tot z’n beschikking. Hiermee moet hij een auto kopen en bouwen die binnen de reglementen valt, snel, goed en betrouwbaar is. De keuze van die auto heb ik beperkt tot 4 auto’s die in mijn ogen competitief zijn met elkaar.
Met deze rally-auto’s worden in een tijdsbestek van 7 weken, 5 locaties aangedaan en 6 wedstrijden gehouden. De wedstrijden zijn of Rally Challenge(Point2Point) of Time attack. De rally wedstrijden bestaan uit meerdere stages, zodat het een rally is. De totale tijd over deze stages bepaalt jou eindtijd, De nummer 1 t/m 5 krijgen punten.
Bij Time Attack bepaald de tijd van jou ronde je positie, en hierbij krijgen ook de nummers 1 t/m 5 punten. De punten van Rally en Time attack wegen allebei even zwaar, er zijn dus evenveel punten te verdienen of te vergeven.

De verdeling van de punten ziet er als volgt uit:
1e plek: 10 Punten
2e Plek: 8 Punten
3e Plek : 6 Punten
4e Plek: 4 Punten
5e Plek: 2 Punten

Verder word er na dit topic een 2e topic geopend, hier moet iedereen die meedoet een post plaatsen op de eerste pagina met zijn/haar team & auto informatie, en hier kunnen ook alle wijzigingen in worden geplaatst die je aan je auto doet., hier kun je de text in wijzigen doormiddel van de wijzig knop..

Regelementen:

Team:
-   Elk persoon(team) moet een teamnaam hebben, deze word vermeld in het klassement
-   Elk persoon(team) moet een nummer hebben, van 1 t/m 99. Nummer 13 mag niet.
-   Elk persoon(team) moet zijn of haar upgrades(+ Prijs) doorgeven op het forum, er mag gedurende de weken niet gewisseld worden tussen upgrades, dit mag alleen op de aangegeven “Service” Punten, mits de upgrades & nieuwe PI-getal word doorgeven. Als deze worden doorgegeven is de gezette tijd op de locatie hiervoor definitief.
-   Elk persoon(team) moet binnen het budget van 80.000cr blijven, dit is inclusief aanschaf auto.
-   Oude onderdelen verkopen om het budget te vergroten mag, mits prijs die je ervoor kreeg vermeld op het forum, deze prijs check ik.
-   Je mag om geld te besparen een auto van het zelfde merk tot lvl 5 rijden om zo korting te kunnen krijgen op bepaalde onderdelen.
-   Elk persoon(team) moet bij vermelding van de tijd een foto plaatsen in het pauze menu, zodat de PI van de auto gecontroleerd kan worden.
-   De keuze voor een auto is bindend, en kan niet gewijzigd worden gedurende het seizoen, ook niet op de “service” punten.
-   Het maakt niet uit in welke volgorde je de stages rijdt, zolang je maar van allemaal je snelste tijd/foto doorgeeft.
-   Rijd je maar 1 stage, dan word je niet opgenomen in de eindklassering van die week.
-   Rijd je 2 stages, dan word je 3e tijd de langzaamste tijd van de overige deelnemers + 15sec straf.
-   Bij Amalfi Coast en Rally di Positano hoef je geen cleane lap te zetten, de scheidingslijn tussen de baan en de berm is niet zichtbaar en de snelste route ligt soms door de berm.
-   Deelnemers die in de Time Trial serie nooit in de top 3 zijn geëindigd krijgen “Fabrieksteam” status, dit houd in dat zij WEL gebruik mogen maken van een Race Koppeling, Race Aandrijfas en Race Vliegwiel. Dit om hun zo een beetje voordeel te geven zodat ze misschien toch competitief kunnen zijn. Deelnemers die nog nooit meegedaan hebben aan de time trial krijgen deze status niet. 

Auto:
-   Auto’s dienen nieuw aangekocht te worden, je mag hem niet via de auction house kopen om zo meer geld voor onderdelen over te houden.
-   De auto mag niet voorzien worden van “Race” upgrades.
-   De auto mag niet voorzien worden van "Displacement" upgrades, deze verhogen de motorinhoud.
-   De auto mag niet voorzien worden van verstelbare spoilers
-   De auto moet AWD blijven
-   De motor mag niet meer dan 2.0L zijn.
-   De auto mag niet voorzien zijn van velgen groter dan 17 inch
-   De banden mogen niet breder zijn dan 235mm.
-   De auto moet voorzien zijn van de meest uitgebreide rolkooi.
-   De auto moet voorzien zijn van de meest uitgebreide Weight Reduction
-   Er mag voor alle stages een aparte setup gemaakt worden, mits de onderdelen maar het zelfde blijven.

Subaru:
2004 – Impreza WRX STi – C374
232 kW
394.2 N-m
1483 kg
58% Front
2.0L

2005 – Impreza WRX STi – C382
232 kW
422.0 N-m
1504 kg
58% Front
2.0L   

Mitsubishi:
2004 – Lancer Evolution VIII MR – C374
227 kW
427.5 N-m
1410 kg
60% Front
2.0L

2006 – Lancer Evolution IX MR – C380
242 kW
450.1 N-m
1490 kg
60% Front
2.0L   

Kalender:

Week 1: Preparatie

Week 2(Rally): Fujimi Kaido
Stage 1: Stage A Reverse
Stage 2: Stage C Reverse
Stage 3: Stage D Reverse
   Score: Totale tijd over de 3 Stages. Nummers 1t/m5 krijgen punten

Week 3(Time Attack): New York Circuit
Track: Full Circuit
   Score: Snelste tijd wint, Nummers 1t/m5 krijgen punten

Service

Week 4(Rally): Rally di Positano
Stage 1: Stage A Reverse
Stage 2: Stage B Reverse
Stage 3: Stage C Reverse

Week 5(Time Attack): Amalfi Coast
   Track: Full Circuit

Service

Week 6(Rally): Nurburgring Nordschleife
Stage 1: Stage A
Stage 2: Stage B
Stage 3: Stage C
Stage 4: Stage D

Week 7(Time Attack): Suzuka Circuit
   Track: East Cicuit

« Last Edit: August 10, 2011, 07:34:09 pm by Estoque »
Je Moeder!

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Nais.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
ik hoop dat er een beetje animo voor is.. lijkt me namelijk leuker dan simpel tt..
Je Moeder!

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
-   Elk persoon(team) moet een nummer hebben, van 1 t/m 99. Nummer 13 mag niet.

Waarom mag 13 niet?
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Stratos

• Frontpage-crew
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
    • Flickr - Kevin Westhoeve
Ze zullen wel bijgelovig zijn.

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
13 is mooi nummer man 8-)
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

werkendam gespot

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
    • Flickr
Helemaal bovenaan staat 800.000 cr. en later 80.000. Is dit inclusief de aanschaf van de auto?

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
Nummer 13 word in de F1 en de WRC niet gebruikt.. en ik heb hiervoor altijd meegedaan op 360racing.nl / forzaracing.nl en daar was het ook een regel.. vond ik wel goed.

het is 80.000 inclusief auto.. ik heb de fout van 800.000 veranderd.. de Subaru's/Evo's zitten zo rond de 20.000 dus er blijft genoeg over voor onderdelen.

ook nieuwe regel: - Displacement upgrades zijn niet toegestaan
(deze verhogen de inhoud van de motor, en ik heb juist voor 2.0 liters gekozen.. hierna wil ik een FWD S1600 rally seizoen doen)
Je Moeder!

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Ik heb net alle auto's in mijn garage getuned, moet ik weer wat verkopen :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6

Egzon.

• Testkonijnen
  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *
  • (°o\_!_/o°)
    • View Profile
    • Flickr.com
Of wij beginnen een team! 8-) Heel vet dit!

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Ja Egzon, dat moest ik je nog vertellen :bassie:
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
je mag best samen een team vormen, punten worden toch individueel verdeelt.. dus veel nut heeft het niet..
Je Moeder!

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
Erg goed opgezet dit! Hopen dat er nog genoeg animo voor is. Lijkt me leuk om me een beetje in te gaan verdiepen aangezien ik de laatste tijd weer een beetje klaar was met Forza :P

Kyle

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
Klinkt erg leuk! Misschien brengt dit de 'motivatie' weer terug om forza te spelen. :)

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
Erg goed opgezet dit! Hopen dat er nog genoeg animo voor is. Lijkt me leuk om me een beetje in te gaan verdiepen aangezien ik de laatste tijd weer een beetje klaar was met Forza :P

Ik wou wat meer vrijheid dan in de Time Trials, maar ook leuk houden voor de niet zo ervaren tuners..

Als je mee wilt doen, vul dit lijstje dan even in.

Teamnaam:
Teamlid + nummer:
Teamlid + nummer:
Auto:

daarna mag je al beginnen met de voorbereiding/opbouw van je auto, denk eraan. de 80.000cr is INCLUSIEF de auto.

Tip: om snel te weten te komen hoeveel cr al in je auto zit: Menu -> Cars -> My Cars -> Jouw rally auto -> A -> View History -> Scroll Down naar Part Value
deze mag, als je een Subaru '05 rijd. niet hoger zijn dan 61.000 (80.000 - 19.000 = 61.000)

als er genoeg mensen meedoen, maak ik een nieuw topic aan waar iedereen op de eerste pagina een Team Post krijgt. hier kun je alle wijzigingen doorgeven, zodat ik niet de hele topics moet doorspitten maar het gewoon makkelijk kan vinden.

De Time Attack loopt op dit moment nog, deze word afgemaakt, dan volgt(als nodig) 1 week preparatie en daarna beginnen we met 3 Time Trials(Rally) op Fujimi Kaido..

« Last Edit: August 11, 2011, 08:01:44 pm by Estoque »
Je Moeder!