May 25, 2017, 05:15:51 am

Poll

Wat vind jij van alcohol in het verkeer?

1 of 2 biertjes mag, na 2 uur is het toch uit je systeem
Ik doe niet moeilijk over rijden met alcohol op
Ik drink geen alcohol als ik nog moet rijden

Author Topic: Alcohol in het verkeer  (Read 26093 times)

Jorn.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Re: Alcohol in het verkeer
« Reply #30 on: June 26, 2011, 07:33:50 pm »
Drink niet of nauwelijks. 't gaat me er niet om dat me rijbewijs afgepakt kan worden, maar om diegene die met mij meerijden. :)

ThomasB

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.com//viewcars.php?spotter=hengelospotcrew
« Reply #31 on: June 26, 2011, 07:40:55 pm »
Drink niet of nauwelijks. 't gaat me er niet om dat me rijbewijs afgepakt kan worden, maar om diegene die met mij meerijden. :)
+Andere weggebruikers. Laatste dat ik zou willen is iemand doodrijden, wat je toch nog vaak leest in de krant !

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #32 on: June 26, 2011, 09:14:29 pm »
De alcoholopname in lichaamscellen kan worden verdeeld in periodes. De eerste periode is de resorptiefase, tijdens die fase wordt na een half uur tot één uur na het drinken van alcohol de hoogste concentratie alcohol in het bloed bereikt.

Ik drink persoonlijk nooit als ik moet rijden maar vind wel dat je 1 of 2 pilsjes mag gedronken hebben. Alhoewel dat ik dat bij mezelf niet toepas :+

300CE

• Klassiekermods
  • BMW M3 Driver
  • E30 325i Touring '88 - E30 318i Touring '90
    • View Profile
« Reply #33 on: June 26, 2011, 10:48:37 pm »

+ 0.5.

Mijn mede passagiers en mijn eigen veiligheid zijn mijn grootste zorg, de inzittenden verzekering keert je eenmalig €35.000, maar je hele leven is verpest als je verlamd raakt door een ongeluk.
Ik kan mijn rijbewijs echter ook geen dag missen i.v.m. mijn werk dus ook dat is heilig voor me. Ik drink NOOIT alcohol als ik nog moet rijden. Ik drink überhaupt niet als er al eventueel de mogelijkheid zou kunnen bestaand dat ik wellicht nog zou moeten rijden. Ben daar erg strikt in.
Maske auf, Knallers aus, schau nach Links, schau nach Rechts!

Marcel

• View Profile
« Reply #34 on: June 27, 2011, 09:25:53 am »
Optie 3 "Ik drink geen alcohol als ik nog moet rijden"

Nielsdj

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #35 on: June 27, 2011, 11:30:44 am »
Ik heb dus 1 keer gereden met nog wat alcohol in mijn systeem, en daarvan geleerd dat ik dat ook niet meer doe. Het was echt niet veel, en je merkt er helemaal niks van voor het rijden. Autorijden gaat ook prima, maar ik merkte het wel in kleine dingetjes, zo vergat ik bijvoorbeeld te schakelen, optrekken in zn 3 in een bocht enzo. Dus ook al denk je voordat je de auto instapt dat het allemaal al uit je systeem is, kan het toch bij kleine dingetjes merken. En een eventueel klein dingetje kan ook groter effect hebben, helemaal als het donker is.

Jeremy

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Enjoy life.
    • View Profile
« Reply #36 on: September 18, 2011, 09:50:06 pm »
Ik drink normaal gesproken nooit als ik scooter rijd.
1x is het fout gegaan. We zouden eigenlijk blijven bij een vriend de hele avond en gewoon gezellig zuipen..
Na 2, 2,5 uur opeens ja we meoten weg en een paar waren op de scooter. iedereen shitt.. naja wij wegrijden en ja hoor.. Undercover politieagent..
Mochten we mee naar 't bureau, moest deze week voorkomen en heb ook 16 uur taakstraf gekregen.. Ik heb er zeker van geleerd.
Ik ga nooit meer drinken en rijden.

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #37 on: September 18, 2011, 11:06:44 pm »

+ 0.5.

Mijn mede passagiers en mijn eigen veiligheid zijn mijn grootste zorg, de inzittenden verzekering keert je eenmalig €35.000, maar je hele leven is verpest als je verlamd raakt door een ongeluk.
Ik kan mijn rijbewijs echter ook geen dag missen i.v.m. mijn werk dus ook dat is heilig voor me. Ik drink NOOIT alcohol als ik nog moet rijden. Ik drink überhaupt niet als er al eventueel de mogelijkheid zou kunnen bestaand dat ik wellicht nog zou moeten rijden. Ben daar erg strikt in.
De verzekering verhaalt dat gewoon op jou zodat jij de rest van je leven kan betalen. Of je nou iemand invalide rijdt terwijl je (volgens de wet) teveel hebt gedronken of dat je nog onder de wettelijke limiet zit. De verzekering trekt zijn handen er vanaf.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #38 on: September 19, 2011, 02:27:22 pm »
Ben voorstander van het totaal verbieden van alcohol in het verkeer en gewoon een zero tolerance beleid, bij alcohol het rijbewijs in nemen. Het is te triest voor woorden dat je zo graag erbij wilt horen dat wanneer je weet te moeten rijden toch er vlak voor moet drinken, en 1 of 2.....          tja dan komt het vaak voor, ach hoef pas over een uur weg dus een derde kan ook wel enzovoorts. Als je wilt drinken en je moet een afstand nog afleggen zorg voor een bob op bel een taxi.

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #39 on: September 19, 2011, 02:35:17 pm »
Ook een groot voordeel voor het dronken rijden te verminderen is de prijs van een taxi te verlagen.

Adam

• Boeman
  • Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
  • Tetten
    • View Profile
« Reply #40 on: September 19, 2011, 04:04:20 pm »
Blij dat ik in de stad woon :+
Lekker op de fiets of als dat al te moeilijk word lekker lopen :D

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #41 on: September 19, 2011, 04:43:28 pm »

Groen woon ik, rood zijn kroegen  ^O^
« Last Edit: September 19, 2011, 04:51:12 pm by Bassen »

R.Arends

• Renault Megane RS Driver
  • ;) ;) ;) ;)
    • View Profile
    • Arends Photography
« Reply #42 on: September 23, 2011, 09:44:55 am »
Gezellig klein straatje is dat, ben er alleen s'nachts nog nooit geweest :P
1 naam, 1 gedachte :lief:
Ik hoef niet te praten met iemand met een iPhone, die voelen zich alleen maar beter dan de rest :we:

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #43 on: September 23, 2011, 01:19:39 pm »
Gezellig klein straatje is dat, ben er alleen s'nachts nog nooit geweest :P

Valt me van je tegen want elke donderdag zit JdB in die onderste drie, samen met travor en andere...

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #44 on: September 23, 2011, 01:21:08 pm »
Ik woon ongeveer even ver van de Grote markt als jij, alleen dan ten noorden i.p.v ten westen :+

Ideaal inderdaad :D