October 22, 2017, 11:48:31 am

Poll

Wat vind jij van alcohol in het verkeer?

1 of 2 biertjes mag, na 2 uur is het toch uit je systeem
Ik doe niet moeilijk over rijden met alcohol op
Ik drink geen alcohol als ik nog moet rijden

Author Topic: Alcohol in het verkeer  (Read 27224 times)

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
Alcohol in het verkeer
« on: June 26, 2011, 12:49:52 am »
Ik merk binnen mijn kameraden-groep dat er nogal een meningsverschil is over het drinken van alcohol en het deelnemen aan het verkeer. nu was ik benieuwd wat de meningen zijn van andere leeftijd genoten(denk dat de meesten hier tussen de 18 en 25 jaar zitten).

We kwamen laatst over dit onderwerp ten sprake bij mijn kameraad thuis nadat hij 2 pijpjes gedronken had(binnen een kwartier) waarna zijn vriendin opbelde of hij haar even kwam ophalen en naar huis wou brengen. Geen probleem en vervolgens in de auto springt.

ik kom zelf altijd met de auto, omdat de afstand toch al snel 10km is en ik me prima kan vermaken zonder alcohol. dus ik begon bij terugkomst van hem over dat het onverantwoordelijk is etc, en toen ontstond de discussie.

Veel vinden dat 1 of 2 biertjes mag/kan terwijl ik juist zeg dat het totaal niet mag, en als je gepakt word voor sowieso 2 jaar je rijbewijs moet kwijt raken(liefst nog langer) omdat je dan geen enkel teken van verantwoordelijkheid toont(straf geld in mijn ogen voor zowel beginnende bestuurders als niet beginnende bestuurders).

wat is jullie mening en welke straf zouden jullie op rijden onder invloed zetten, en welke richtlijnen zouden jullie er aan stellen.

heb het niet nodig voor school ofzo, maar ben gewoon benieuwd.

M.v.g

Rutger
Je Moeder!

Nielsdj

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
Re: Alcohol in het verkeer
« Reply #1 on: June 26, 2011, 12:54:41 am »
In principe drink ik gewoon helemaal niet als ik moet rijden, aangezien je met het Nederlandse punten rijbewijs maar net 1 glas bier in je lichaam mag hebben om te mogen rijden.
Laatst wel gereden toen ik volgens de wet nog net iets teveel alcohol in mijn lichaam had van wat biertjes die middag, maar er zelf niets van voelde. Maar dit was dan toen het nog licht was en erg rustig op de weg. Ik zou dan niet 's avonds gaan rijden, ook niet met 2 pilsjes op of zo.

Mensen die onder invloed achter het stuur kruipen mogen van mij op een lantaarnpaal inrijden (niet te hard dan, zo ben ik dan weer wel haha) om ervan te leren dat je niet bezopen achter het stuur kruipt, en zodat ze die rit in elk geval geen voetgangers/fietsers doodrijden.

(iets met 'korreltje zout' enzo bij bovenstaande alinea he..)
« Last Edit: June 26, 2011, 12:56:19 am by Nielsdj »

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: June 26, 2011, 01:19:15 am »
Ik drink niet als ik nog moet rijden, zet geen levens van andere mensen op het spel.
Zo gaat dat ook met hard rijden/racen.
Ik ga écht niet racen als ik iemand naast me heb zitten.

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #3 on: June 26, 2011, 02:53:33 am »
Na 1 of 2 bier voel je toch nog niks, dus voor antwoord 1 gekozen.

RobinW

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: June 26, 2011, 08:24:08 am »
Na 1 of 2 bier voel je toch nog niks, dus voor antwoord 1 gekozen.

:') ....

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: June 26, 2011, 10:50:17 am »
@Jerrik; daar ben je echt nog te jong voor om te oordelen. Merk je wel op je 18e.

Bij mij hangt het er vanaf hoeveel tijd er tussen het rijden zit. Als ik op het terras ga zitten en ben met de auto drink ik niet. Ik wil minimaal 2 uur niet gedronken hebben voordat ik weer ga rijden. In een club ben je meestal een uur of 4. Dan drink ik er meestal 2. Je verbrand het namelijk ook wel.

Stratos

• Frontpage-crew
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
    • Flickr - Kevin Westhoeve
« Reply #6 on: June 26, 2011, 12:11:57 pm »
Nu mag ik nog niet drinken en autorijden, maar toch zou ik niet onder invloed van alcohol achter het stuur kruipen :)

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #7 on: June 26, 2011, 01:45:33 pm »
@Jerrik; daar ben je echt nog te jong voor om te oordelen. Merk je wel op je 18e.

Met de auto vind ik dat het moet kunnen, mits er een bijpaalde tijd tussen zit. Zoals je al zei.

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: June 26, 2011, 01:53:18 pm »

Met de auto vind ik dat het moet kunnen, mits er een bijpaalde tijd tussen zit. Zoals je al zei.
Het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs heb gehad dronk ik niet :)

RobinW

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: June 26, 2011, 01:56:03 pm »

Met de auto vind je van wel? Wanneer dan niet?  Fiets?

Fabio

• View Profile
« Reply #10 on: June 26, 2011, 02:06:04 pm »

Beter zeg jij gewoon niks :')

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #11 on: June 26, 2011, 02:10:45 pm »

Ik denk dat je mijn zin even opnieuw moet lezen.  ;)

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: June 26, 2011, 02:43:22 pm »
Maakt niet uit of ik nu alleen of met vrienden in de auto zit, als ik moet rijden drink ik niet, ook al heb ik 1 biertje op en zit er een aantal uur tussen. Me rijbewijs is me daar te kostbaar voor.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
« Reply #13 on: June 26, 2011, 02:43:59 pm »
Ik ben 18, heb pas een aantal lessen gehad, dus ik kan er nog niet heel goed over oordelen. Maar ik vind het eigenlijk onverantwoord om te gaan drinken voor het rijden. Als ik zou rijden zou ik ook nooit rijden. Vooral niet in de eerste jaren. Later zou ik me houden aan de 1 bier regel of gewoon nogsteeds niks.

Fabio

• View Profile
« Reply #14 on: June 26, 2011, 03:11:13 pm »

Ik denk dat je mijn zin even opnieuw moet lezen.  ;)
Jij hebt nieteens een rijbewijs, dus laat staan dat je weet hoe het is om met alcohol op te rijden?