November 23, 2017, 10:05:33 am

Poll

Fotowedstrijd 11: Machtsvertoon

Mb
0 (0%)
Big Bol
14 (38.9%)
R.Arends (AudiS5)
4 (11.1%)
MartijnS
4 (11.1%)
WillemIII
1 (2.8%)
Sturrus
1 (2.8%)
Timo
1 (2.8%)
cel
0 (0%)
Axél
6 (16.7%)
Frank-92
1 (2.8%)
Thomas Groenhuijsen
0 (0%)
Arjan
3 (8.3%)
Mw
1 (2.8%)
MrMister
0 (0%)
Kees
0 (0%)
Roy.
0 (0%)
Joeri!
0 (0%)

Total Members Voted: 36

Voting closed: June 18, 2011, 10:23:41 am

Author Topic: Fotowedstrijd 11: Machtsvertoon  (Read 30170 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 11: Machtsvertoon
« on: June 07, 2011, 10:38:30 pm »
Een dag later dan normaal maar hier is de nieuwe fotowedstrijd dan! het thema voor deze wedstrijd is Machtsvertoon.
simpel gezegd: waarom vind jij de auto op je foto macht uitstalen, dat kan op meerdere manieren, een paar voorbeelden: de compositie, de actie die de auto maakt of de kleur. zelf kan je daar ook invulling aan geven.

Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een simpele sportauto is of van een dikke sportwagen.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot Dinsdag 14-06-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal er een pol komen tot Zaterdag 18-06-2011.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je vanaf heden in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto, waarom staalt de auto op de foto dat machtsvertoon uit.

een aantal voorbeelden:

Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij alle! fotowedstrijden vanaf nu zal top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
•   KIJK ook eens op deze pagina :)
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

Algemeen Klassement
-Komt morgen-

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.
« Last Edit: June 07, 2011, 10:40:49 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 10: Machtsvertoon
« Reply #1 on: June 07, 2011, 10:39:46 pm »
*Gereserveerd voor inzendingen*

Pagina 1

De BMW M5 is denk ik een van de leukere sportsedans om zelf mee te rijden. Misschien niet de snelste op het rechte end, maar in bochten staat hij toch beter z'n mannetje dan bijv de E63.
Op een circuit als de Nürburgring komt de M5 dus echt tot z'n recht, en werden ze zelfs als Taxi's gebruikt. Vandaar dat ik deze foto instuur. :)

'Hell yeah, i did it!'
Deze foto is geschoten op de San Bernadino pass in Zwitserland. Ik zag het autootje eerst boven op de top voorbij komen toen ik bezig was een Ferrari te fotograferen. Later zag ik hem ineens heel hoog staan. Ik kon me echt geen manier bedenken, gezien het ruwe terrein, hoe het karretje omhoog is gekomen. Super tof om tegen te komen, de mensen erbij die elkaar omhelsen geeft me echt een bevrijdend gevoel, of anders gezegd: geen enkele auto kan het hem na doen *macht*!

Motivatie: Door hard werken heeft de eigenaar dit bereikt, een groot huis en een Maserati GranCabrio. De grootte van het huis en de manier waarop het gebouwd is vind ik erg imposant! Het lijkt alsof de bewoner veel macht heeft in mijn ogen ;) "Het kijk is wat ik bereikt heb effect"

Pagina 2

Voor mij is dit machtsvertoon. Ze blijven altijd maar vol gaan, geen weg is te slecht, geen obstakel is te groot en zelfs water houdt de echte rallyrijders niet tegen om gewoon vol door te gaan in de jacht op de snelste tijd!

Kermit! by Willem Verstraten, on Flickr

Vind dit op een of andere manier ook iets met macht hebben. Je rijdt met je Kermit-groene Gallardo door de straten van Londen. Geeft toch iets van macht met zich mee :)

Dit vind ik wel een machtsvertoon hebben vanwege de vele personen die naast de auto staan om hem te bewonderen.

Motivatie:

Puur de auto die alle aandacht op zich trekt, er stonden verschrikkelijk veel mensen om de LP670-4 heen. Dit heeft natuurlijk ook met macht te maken, de aandacht trekken. Vanwege de sfeer in de foto is dit mijn inzending :).

Deze foto toont aan dat het geen monster van een wagen moet zijn om krachtig over te komen. Van slechts een klein detail straalt al zo veel kracht uit vanwege de hoek, de lichtinval en het contrast.

In één opslag zie je dat je niet moet fokken met deze wagen want hij eet je rauw op!

Dit is voor mij machsvertoon. Sowieso als je in Monaco woont/verblijft heb je al een bepaalde macht denk ik, maar dit plaatje geeft duidelijk weer op welke manier sommigen leven in Monaco. Met op de achtergrond Hotel de Paris, op de voorgrond een aantal dikke auto's en dan nog iemand die de deur voor je openhoudt. Macht lijkt mij. ;)

Soms doet de prijs er niet toe om macht te hebben, op deze foto steekt de Mercedes G55 AMG vér boven de Rolls Royce uit als het gaat om mácht en overheersing, verder is de G55 gewoon een enorme lulverlenger, wat de foto in mijn ogen érg vet maakt :)!

Pagina 3

Women in control!
Ik kwam deze vrouw tegen in Santa Monica, California. Deze vrouw toont hier haar ballen, door te rijden in deze machtige 997 Turbo Cabriolet, voorzien van zarte turbovelgen met een geel randje en smoked achterlichten. Vooral de blik van de vrouw, ze keek recht mijn lens in, geeft naar mijn bescheiden mening een soort machtsgevoel van de vrouw haar kant. Je kan haar blik op meerdere manieren interpreteren, wat ikzelf bijzonder vind.

GTC Speed wacht tot mijnheer en mevrouw arriveren met de jet.
De donkere kleuren geven het geheel extra stijl en benadrukken het exclusieve karakter van jet en auto.

Tussen een hele rij gewone auto's staat deze R8 te wachten op de eigenaar. Hij straalt een rustige, maar toch gevaarlijke sfeer uit. Zo van; "Kom maar op!"

Een Jaguar staat synoniem voor luxe, rijkdom, macht en weelde. Vertel bij de plaatselijke Rotary-club dat je een Jaguar uit de jaren '50 hebt, en je hoeft jezelf niet meer verder te introduceren. Ook tegenwoordig zijn Jaguar's nog begeerde auto's en een introductie van de nieuwe Jaguar gaat dan ook met de nodige machtsvertoon; Bij een 3 Michellin-sterren restaurant en met een aantal Jaguar's waar een gemiddelde dierentuin meer dan jaloers op is.

Rijden in deze Subaru geeft een machtsgevoel. Geen weg lijkt onbegaanbaar en door middel van de lage gearing kun je een muur van water maken die 3x zo hoog is als de auto. Machtsvertoon, en machtsgevoel!

Mijn keuze is gevallen op deze. Ik vind het totaalplaatje van de SLS in de straten van Londen samen met het duistere sfeertje erg gaaf. Rijden in je SLS geeft echt een machtig gevoel, zo machtig dat zelfs de kereltjes van Harrods (hoe noem je die ook alweer) naar je omkijken.

Dit is wat mij betreft het ultieme machtsvertoon, met je DBS boodschappen gaan halen tussen de normale "burger" auto's. :)
« Last Edit: June 14, 2011, 01:45:08 pm by ArnoldH »

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: Fotowedstrijd 11: Machtsvertoon
« Reply #2 on: June 07, 2011, 10:46:13 pm »

De BMW M5 is denk ik een van de leukere sportsedans om zelf mee te rijden. Misschien niet de snelste op het rechte end, maar in bochten staat hij toch beter z'n mannetje dan bijv de E63.
Op een circuit als de Nürburgring komt de M5 dus echt tot z'n recht, en werden ze zelfs als Taxi's gebruikt. Vandaar dat ik deze foto instuur. :)
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Big Bol

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • Bmw M3 CSL
    • View Profile
    • http://www.thomasbol.nl/
« Reply #3 on: June 07, 2011, 10:49:47 pm »

'Hell yeah, i did it!'
Deze foto is geschoten op de San Bernadino pass in Zwitserland. Ik zag het autootje eerst boven op de top voorbij komen toen ik bezig was een Ferrari te fotograferen. Later zag ik hem ineens heel hoog staan. Ik kon me echt geen manier bedenken, gezien het ruwe terrein, hoe het karretje omhoog is gekomen. Super tof om tegen te komen, de mensen erbij die elkaar omhelsen geeft me echt een bevrijdend gevoel, of anders gezegd: geen enkele auto kan het hem na doen *macht*!

Like a Bol

ArnoldH

• View Profile
« Reply #4 on: June 07, 2011, 10:52:41 pm »
Wow, dat zijn al 2 hele goede voorbeelden ^O^
Ga zo door!

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: June 07, 2011, 10:53:42 pm »
Damn!

R.Arends

• Renault Megane RS Driver
  • ;) ;) ;) ;)
    • View Profile
    • Arends Photography
« Reply #6 on: June 07, 2011, 10:59:14 pm »

Motivatie: Door hard werken heeft de eigenaar dit bereikt, een groot huis en een Maserati GranCabrio. De grootte van het huis en de manier waarop het gebouwd is vind ik erg imposant! Het lijkt alsof de bewoner veel macht heeft in mijn ogen ;) "Het kijk is wat ik bereikt heb effect"

--

Zo goed? :)
« Last Edit: June 07, 2011, 11:04:40 pm by AudiS5 »
1 naam, 1 gedachte :lief:
Ik hoef niet te praten met iemand met een iPhone, die voelen zich alleen maar beter dan de rest :we:

mauro van zoeren

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Mauro's Flickr.
« Reply #7 on: June 07, 2011, 11:01:49 pm »
Heerlijke plaat roy. _O_

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • Drive hybrid, I need your gas!
    • View Profile
« Reply #8 on: June 07, 2011, 11:03:05 pm »
Vind je motivatie ook erg goed, alsof het uitstraalt: "Kijk, dit is wat ik heb bereikt!" :)
Erg netjes heren ^O^

Big Bol

• Bmw M3 CSL
    • View Profile
« Reply #9 on: June 07, 2011, 11:10:33 pm »
Mooie foto Roy!
Vreselijk lelijk 'Michael Jackson achtig' huis overigens :P

Like a Bol

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #10 on: June 07, 2011, 11:10:51 pm »
[img width=800 height=367]http://i53.tinypic.com/10mt2ew.jpg

'Hell yeah, i did it!'

Erg dikke foto Bol! _O_

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: June 07, 2011, 11:14:41 pm »
Echt super mooie foto Bol! Wauw! Heb je die toevallig in Wallie voor me? :) 

Big Bol

• Bmw M3 CSL
    • View Profile
« Reply #12 on: June 07, 2011, 11:27:27 pm »
Ja maar die staat ergens op me harddisk :P

Like a Bol

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: June 07, 2011, 11:38:28 pm »
Echt super mooie foto Bol! Wauw! Heb je die toevallig in Wallie voor me? :) 

Bij deze.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Big Bol

• Bmw M3 CSL
    • View Profile
« Reply #14 on: June 07, 2011, 11:39:39 pm »
Wallie _O- Daar heb ik in 2004 vet veel geld aan uit gegeven voor Habbo Hotel :kill:

Like a Bol