July 22, 2017, 02:41:54 pm

Poll

Wie heeft de beste foto?

Mb
0 (0%)
Joeri
0 (0%)
Mw
1 (2.1%)
Elecks
1 (2.1%)
Sturrus
0 (0%)
Timo
5 (10.6%)
RobinW
0 (0%)
Edwin
0 (0%)
Brecht
2 (4.3%)
Thomas Groenhuijsen
2 (4.3%)
Destroyer GT
1 (2.1%)
Thijs
7 (14.9%)
DragonDriver
0 (0%)
AnshoB
8 (17%)
werkendam-gespot
0 (0%)
Laurens.
6 (12.8%)
Frank92
0 (0%)
Pterps
0 (0%)
Hardstyler
1 (2.1%)
Richard
3 (6.4%)
Jan Peek
2 (4.3%)
Kalle
3 (6.4%)
Carbonkneus
2 (4.3%)
SvenA
0 (0%)
Kees
2 (4.3%)
RubenV
1 (2.1%)

Total Members Voted: 47

Voting closed: June 03, 2011, 02:37:23 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 10: Random!  (Read 28471 times)

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 10: Random!
« on: May 23, 2011, 03:58:01 pm »
Ik hoor jullie al denken; Random?
Ja. Random, wij komen steeds met onderwerpen en het leek ons leuk om jullie eens een onderwerp te kiezen.
Alles is mogelijk, er zijn natuurlijk wel regels aan verbonden:

-Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een simpele sportauto is of van een dikke sportwagen.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

- Onderwerp moet duidelijk zijn, niet dat we moeten zoeken voor het onderwerp.
- Motiveer je foto, en je onderwerp, het moet duidelijk zijn waarom je juist voor die foto en dat onderwerp bent gegaan.
- Wees origineel en neem geen motivatie's over van anderen.

Je kan je foto’s insturen tot maandag 30-05-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal er een pol komen tot Vrijdag 4-06-2011.

Tot slot de algemene regels:
Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij alle! fotowedstrijden vanaf nu zal top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
•   KIJK ook eens op deze pagina
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

Algemeen Klassement
-algemeen klassement komt z.s.m, we hebben last van een technische storing-

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM, of kijk in dit topic:
http://forum.autogespot.com/index.php/topic,27702.0.html

Voorgaande editie's voor tips of ideeën.
Fotowedstrijd 9; Youngtimers 1970-1995
Fotowedstrijd 8; City Life!
Fotowedstrijd 7; Combo.
Fotowedstrijd 6; Nürburgring Track Shots.
Fotowedstrijd 5; Tuning.
Fotowedstrijd 4; Jappenbakken.
Fotowedstrijd 3; Duitse Klasse.
Fotowedstrijd 2; Italiaanse Schoonheid.
Fotowedstrijd 1; Elegant/Stijl/Klasse.
« Last Edit: May 23, 2011, 04:42:18 pm by Rody »

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: Fotowedstrijd 9: Random!
« Reply #1 on: May 23, 2011, 03:59:41 pm »

Ik stuur deze foto in, omdat het mijn eigen auto is die staat af te koelen na de rit naar de Nürburgring.
De manier waarop de 106 op z'n pootjes staat lijkt het net een hond die snel wil spelen. Dit in combinatie met de omgeving en de mist in de vroege ochtend maken voor mij de foto toch wat specialer/bijzonderder.
« Last Edit: May 23, 2011, 04:18:59 pm by Mb »
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Gert-JanS

• Renault Megane RS Driver
  • Drive for miles
    • View Profile
« Reply #2 on: May 23, 2011, 04:00:31 pm »
Leuk dat we een keer zelf mogen kiezen! Ik ga ook zeker mee doen. :)
 :papas: Maar moet dit niet Fotowedstrijd 10 zijn?

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Re: Fotowedstrijd 10: Random!
« Reply #3 on: May 23, 2011, 04:03:19 pm »
Mb

Ik stuur deze foto in, omdat het mijn eigen auto is die staat af te koelen na de rit naar de Nürburgring.
De manier waarop de 106 op z'n pootjes staat lijkt het net een hond die snel wil spelen. Dit in combinatie met de omgeving en de mist in de vroege ochtend maken voor mij de foto toch wat specialer/bijzonderder.
______________________________________________________________________________________________________
Joeri

Gister ff mini shootje gehad met deze wagen, vond dit een zeer geslaagde shot! Mede door de lekkere omgeving :)
____________________________________________________________________________________________________

Mw

Een van m'n favoriete foto's! Ook een erg leuke ervaring mee gehad. Ik kreeg een tip dat er een 300SL zou staan ergens buitenaf dus ben er maar op af gegaan. Toen ik daar aankwam schrok ik natuurlijk, want je verwacht geen prachtig rood exemplaar! Na een tijdje foto's te hebben gemaakt kwam de eigenaar erbij en vroeg of hij hem even leuk neer moest zetten. Daar zeg je natuurlijk geen nee op!
Ik vind deze foto erg geslaagd vanwege de zomerse sfeer, de klasse, de fijne kleuren op de foto en natuurlijk vanwege de prachtige wagen!
____________________________________________________________________________________________________

Elecks

Ik kies deze foto omdat ik vind dat de foto voor 90% perfect is. Het geeft een goed beeld van de voorkant van de wagen. De reflectie van de wolken en de bomen zijn ook goed en storen niet. En het is gewoon een mooie gave wagen!
Sturrus

Een hele simpele, maar erg strakke foto. Kaarsrecht, logo staat op de juiste plek en is mooi scherp, goede scherptediepte en geen storende objecten.
Timo

In mijn ogen een heerlijke auto, om mee te touren langs het Lago di Como in Noord-Italië. Op de achtergrond zie je het dorpje Bellagio, een typisch Italiaans dorpje. Met deze lichtval en dit totaal plaatje de reden dat ik deze foto instuur :).
RobinW

Ik ga voor deze Aston Martin! Dit was tijdens DSS, en stond op een lekkere plek om foto's te maken! Vind het zelf een mooie foto omdat die lekker clean is en er geen storende objecten o.i.d. aanwezig zijn!  Het is alleen jammer dat die net niet helemaal in het midden staat!
Edwin

Ik ga voor de Nissan gtr met een ander bodykitje en uitlaatje systeem eronder. Nadat we een aantal foto's hadden gemaakt, zagen we toch dat de auto erg vies was. Gezien de eigenaar een bekende was, belde we even aan om te vragen voor een emmer water en een spons om de auto op te poetsen, wat de eigenaar geen enkel probleem vond. Tot resultaat een schone auto door een stel spottertjes.
Kortom een leuk verhaal met al resultaat en mooie foto, in mijn ogen  :)
Brecht

Motivatie: Het is 1 van de mooiste locaties waar ik ooit geschoten heb. Het matzwart van de Lambo contrasteert ook lekker met de achtergrond!

Thomas Groenhuijsen

Een foto van mijn vakantie naar Amerika's westkust vorig jaar. Na een ritje over de Las Vegas blvd gingen we ons hotel, het bekende New York New York in. In de Parkeergarage zag ik bij het parkeren in de verte de rondingen van een sportwagen staan. Dat was dus deze 911, helemaal alleen in een nagenoeg lege parkeergarage! Het was gewoon een feest deze te fotograferen daar, een lelijke foto maken was moeilijk. Hier vind ik zelf vooral het lijnenspel en de belichting fraai, met name op het achterwiel.
Destroyer GT

Ik ga voor deze foto vanwege de locatie en de auto, wat het echt leuk maakte om op de foto te zetten.
Thijs

Een plek waar het overdag erg druk is, heeft iets magisch wanneer het 's nachts bijna uitgestorven is. Zo ook in dit geval. Parijs is een stad waar veel aan te ontdekken valt in de 'abnormale' uurtjes en ik denk dat deze foto een goede indruk geeft van de geweldige sfeer die Parijs met zich meebrengt zodra de nacht valt. Het contrast van een zeer modern ogende auto in een zeer klassieke omgeving geeft hier dan ook iets extra's mee aan dat sfeertje.
DragonDriver
mijn inzending:

Beautiful corvette C6! by DragonDriver, on Flickr

vind het opzich wel een mooie foto geworden, zit veel snelheid in, en de kleur springt er lekker uit naar mijn mening.
AnshoB

Ik kreeg de geweldige kans en lastige uitdaging om snachts op stap te gaan met deze in Nederland zeer exclusieve supercar.
Niks is gaver dan met zo'n auto over lege wegen te scheuren.. echt een super ervaring :)
Echter gaat dat niet over de foto...
We hadden wat locaties aangedaan en vervolgens viel m'n oog op dit kleine tunneltje.
De belichting was super en m'n oog viel al snel op de lijn van de weg en van de lampen. Hier moest en zou ik iets mee doen en daarvan is dit het resultaat :)
werkendam-gespot

Dit is 1 van de eerste fotos die ik met mijn huidige camera gemaakt heb, en hij kwam er goed uitrollen. Het had net daarvoor geregend, en regendruppels op een foto zijn altijd leuk :P. De vignetten staan behoorlijk hoog, ik weet het, dit heb ik expres gedaan omdat ik het een gaaf effect vind geven!  :)
Laurens.

Wat een wagen. Was erg leuk om een photoshoot mee te hebben en zeker met zo'n kleurtje en het warme weer. Ik vind dat de zomersfeer in de foto best goed gelukt is (mede door het kleurtje van de Lambo)
Frank92

Motivatie:

Foto's maken draait niet alleen om het "spotten" van spotwaardige auto's, iedere spotter heeft zo zijn persoonlijke voorkeur voor een auto; of die nou spotwaardig is of niet! Ik vind een BMW E30 één van de gaafste BMW's uit de geschiedenis, zeker als ze een beetje opgeleukt zijn met een andere bumper etc.
Nou ging het mij nu nog niet eens zo zeer om de auto zelf, maar om te kijken of er wat uit de omgeving te halen viel, het was een donker straatje met toevallig alleen bij deze auto écht goeie belichting! Nou heb ik hier wat van proberen te maken en dit is er van gekomen, nachtfotografie is opzich niet zó heel moeilijk maar nou is het bij mij nou niet écht een specialiteit; al met al ben ik er toch wel zeer tevreden over!
Pterps
Mijn bijdrage voor deze wedstrijd:

Een icoon uit de tijd dat mijn liefde voor snelle en exclusieve auto's begon! De EB110 stond al heel lang op mijn lijstje om eens wat uitgebreider te fotograferen. Gezien het koude winter weer heb ik de auto binnen gefotografeerd en ben ik creatief aan de slag gegaan met de belichting van deze auto.
Hardstyler
Met zn 4en naar Spa. M'n baas gunde me weer een dagje vrij =D Dag ervoor lekker gebarbeknoeit, legendarische pre-weekend. We gingen naar de Porsche Track Days. Maar vind dit mn beste foto van de dag. Steekt lekker af tegen de onder/achtergrond en het hele circuit vol met Porsches!

Richard

Dagje Nürburg met een hoop leuke gasten, aangekomen blijkt er een Audi evenement gaande zijn, heerlijk rustig daar, geen toeschouwers of officials die je lastig vallen of voor je foto lopen, de leegte is dus goed te zien op deze foto, en het weer was eigenlijk ook wel gaaf voor foto's.
Jan Peek
Motivatie: De sfeer op deze foto is leuk, de Maybach staat voor een hotel, de chafeur komt net aan gelopen. Leuk om zo n stijlvolle auto tegen te komen in een zijstraat. Zelfs in Londen.

Kalle

Motivatie:
Deze prachtige* Ferrari stuurt door de Tarzan Bocht op CPZ. De panning is echt goed gelukt. Er zit veel beweging in maar ook de scherpte ligt precies op de juiste plek. Daarnaast vind ik de 3 banen (gras, circuit + grind, banden) mooi uitkomen. Dit alles bij elkaar maakt deze foto een geslaagde foto.

*over de vleugel zijn de meningen verdeeld :D
Carbonkneus

Het sfeertje in deze foto vind ik helemaal top. Het rode van het benzinestation past goed bij het rode van de auto en versterkt het beeld. De auto staat hier op een plaats wat vergeleken kan worden met dieren die bij een oase staan op de savanne om te drinken, erg natuurlijk. Verder straalt de foto rust en agressie uit door de kleuren en de lucht.
SvenA

Afgelopen zaterdag was deze Porsche Cayman S aanwezig tijdens de Supercardrive. Een erg mooie auto met deze strepen.
Het is een vrij simpele foto, maar dit zorgt in combinatie met de mooie heldere en cleane look voor een naar mijn mening erg geslaagde foto.
Kees

Deze foto heb ik kunnen maken tijdens de presentatie van de Audi Quattro Concept tijdens de Autoshow van Parijs. Rupert Stadler, CEO van Audi, spreekt hier de pers toe, het is dus dringen geblazen. Ondanks het uitermate vervelende licht heb ik toch de foto kunnen schieten die ik voor ogen had. Het mooie vind ik dat je nog net de woorden 'we reflect' ziet staan. Het is aardig dat juist deze woorden reflecteren in de vloer, maar het verwijst natuurlijk ook naar de auto die refereert naar z'n illustere voorganger: de ur-Quattro.
RubenV

Prachtige e30 en een cleane achtergrond.
Originele compo imo dus persoonlijk een van mn betere foto's dit jaar.

__________________________________EIND INZENDINGEN___________________________________________________
« Last Edit: May 30, 2011, 09:40:59 pm by Rody »

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: May 23, 2011, 04:10:11 pm »
Leuk dat we een keer zelf mogen kiezen! Ik ga ook zeker mee doen. :)
 :papas: Maar moet dit niet Fotowedstrijd 10 zijn?
aangeapst dank!

AerTho

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: May 23, 2011, 04:16:36 pm »
[img width=800 height=533]http://farm3.static.flickr.com/2615/5724073650_7d6dbac8da_b.jpg[/img

Vond het wel leuk zo met die mist enzo :bassie:
Nooit geweten dat de 106 Rallye spotwaardig was :D

Alhoewel ik eigelijk vind dat er best een niet-spotwaardige wagen op de foto mag staan bij deze wedstrijd maja
« Last Edit: May 23, 2011, 04:18:55 pm by AerTho »

Joeri!

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Mijn Flickr
« Reply #6 on: May 23, 2011, 04:23:32 pm »

Gister ff mini shootje gehad met deze wagen, vond dit een zeer geslaagde shot! Mede door de lekkere omgeving :)

Doing what you like is freedom, Liking what you do is happiness!

N.Beekers

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: May 23, 2011, 04:27:16 pm »
- De auto('s) moeten spotwaardig zijn.
 :)

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: May 23, 2011, 04:27:56 pm »
Die regel negeer ik. Het is bullshit dat je alleen van een spotwaardige auto een mooie foto kan maken.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: May 23, 2011, 04:28:41 pm »
O.P aangepast, niet spotwaardige auto's zijn ook toegelaten :)

Die regel is ook debiel, vandaar dat ie nu gone is.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #10 on: May 23, 2011, 04:28:45 pm »
Die regel negeer ik. Het is bullshit dat je alleen van een spotwaardige auto een mooie foto kan maken.
Dikke +1  Gaat het hier nou om de foto of wat ?

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: May 23, 2011, 04:33:41 pm »
Nog meer mensen die door willen praten over die regel?
Kan best, doe dat dan hier: http://forum.autogespot.com/index.php/topic,27702.45.html

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #12 on: May 23, 2011, 04:36:20 pm »
"- Ben origineel en neem geen motivatie's over van anderen."

Gebiedender wijs van zijn is 'wees' :+

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: May 23, 2011, 04:38:40 pm »
Oh, oeps? :+

Veranderd, bedankt. :)

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • Drive hybrid, I need your gas!
    • View Profile
« Reply #14 on: May 23, 2011, 04:59:54 pm »
Ik doe ook maar eens mee :D Nu wel op tijd :+

Een van m'n favoriete foto's! Ook een erg leuke ervaring mee gehad. Ik kreeg een tip dat er een 300SL zou staan ergens buitenaf dus ben er maar op af gegaan. Toen ik daar aankwam schrok ik natuurlijk, want je verwacht geen prachtig rood exemplaar! Na een tijdje foto's te hebben gemaakt kwam de eigenaar erbij en vroeg of hij hem even leuk neer moest zetten. Daar zeg je natuurlijk geen nee op!
Ik vind deze foto erg geslaagd vanwege de zomerse sfeer, de klasse, de fijne kleuren op de foto en natuurlijk vanwege de prachtige wagen!