November 22, 2017, 10:46:12 pm

Author Topic: Het Fotowedstrijd Feedback Topic!  (Read 31721 times)

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Het Fotowedstrijd Feedback Topic!
« on: May 10, 2011, 10:52:08 pm »
Gezien we de laatste tijd opmerkingen/klachten en best wel wat vragen krijgen over de fotowedstrijd(en), leek het ons een geschikt idee om hier een speciaal topic voor te openen.

Zo kun je zien welke vraag al eens voorbij gekomen is, en of het antwoord voldoet aan jouw vraag.

Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt per 24-2-2012 is dit optioneel, je mag dus zelf bepalen of je een motivatie erbij typt of niet
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

De organisatie bestaat uit Rody, Mw, ArnoldH en Stratos.

We zijn tot de conclusie gekomen dat het jury idee niet gaat werken, dit omdat er weinig animo is voor de jury.
We zullen dan voor alle fotowedstrijden gewoon het pol-systeem gebruiken.

Recentelijk hoorden we dat het onderwerp soms iet wat saai is en/of niet uitdagend genoeg.
Dat is goed om te horen, heb je zelf een idee voor de volgende wedstrijd? Pm mij.(Rody) even.
We zullen het meenemen, maar niet gebruiken voor de eerst volgende wedstrijd, dit omdat het anders niet meer spannend is welk onderwerp je krijgt.

We hopen jullie bij deze genoeg geinformeerd te hebben over de Fotowedstrijd.
Mochten er nog vragen/tips/opmerkingen/aanmerkingen/klachten zijn, gebruik dan dit topic, en NIET het fotowedstrijd topic zelf.
« Last Edit: October 19, 2012, 01:07:48 pm by Stratos »

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://flickr.com/photos/28102809@N05/
Re: Het Fotowedstrijd Feedback Topic!
« Reply #1 on: May 10, 2011, 11:01:04 pm »
•   Bij fotowedstrijden met een oneven getal (1,3,5 enz) zal de top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   Bij fotowedstrijden met een even getal (2,4,6 enz) zal de top 10 gevormd worden door middel van de jury.

We zijn tot de conclusie gekomen dat het jury idee niet gaat werken, dit omdat er weinig animo is voor de jury.
We zullen dan voor alle fotowedstrijden gewoon het pol-systeem gebruiken.
Huh?

•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
Waar hangt dat vanaf dan?

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: May 10, 2011, 11:01:30 pm »
Het hangt van het tijdstip af, en de inzending zelf. :)
Tijdstip hebben Arnold, Melvin en ik met elkaar afgesproken.

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • Drive hybrid, I need your gas!
    • View Profile
« Reply #3 on: May 10, 2011, 11:05:14 pm »
Dan hangt het dus nergens van af, omdat te laat al betekent "ingezonden na het afgesproken tijdstip" ;)
Goed idee Rody trouwens ^O^

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: May 10, 2011, 11:06:34 pm »
Dan hangt het dus nergens van af, omdat te laat al betekent "ingezonden na het afgesproken tijdstip" ;)
Lees wat ik zei melvin.
Te laat zien we onder: Na 8 uur. (officiële inzendtijd) en dan heb je nog de uitloop tijd. Die Arnold, jij en ik hebben afgesproken

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: May 10, 2011, 11:09:57 pm »
Lees wat ik zei melvin.
Te laat zien we onder: Na 8 uur. (officiële inzendtijd) en dan heb je nog de uitloop tijd. Die Arnold, jij en ik hebben afgesproken
Dat is toch heel raar? Er is een deadline voor wanneer ingezonden moet worden, maar er is blijkbaar nog een tweede deadline welke alleen achter de schermen bekend is?

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: May 10, 2011, 11:11:59 pm »
Ja. het klinkt raar, maar gezien het zelden voor komt dat iemand te laat is, word dit ook bijna niet toegepast.
Het maakt het wel fijner voor die gene die nét te laat is door het een of ander weet je wel?
Om het wat toegankelijker te maken hebben we dan ook nog een 2e deadline, hier kan niet iedereen zomaar gebruik van maken.

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: May 10, 2011, 11:18:32 pm »
wat Rody zegt :Y

ik vul het iets aan:
wij hebben die regels in een Word bestand staan.
daar hanteren wij een aantal voorwaarden bij.
die gaan we ook niet plaatsen want dan kunnen mensen erop inspelen.

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: May 10, 2011, 11:26:49 pm »
Ja. het klinkt raar, maar gezien het zelden voor komt dat iemand te laat is, word dit ook bijna niet toegepast.
Het maakt het wel fijner voor die gene die nét te laat is door het een of ander weet je wel?
Om het wat toegankelijker te maken hebben we dan ook nog een 2e deadline, hier kan niet iedereen zomaar gebruik van maken.
Dat laatste wat je zegt maakt het allemaal nog vreemder, waar hangt het dan vanaf, de persoon die het instuurt ,de kwaliteit van de foto of de onderbouwing? Iets anders kan ik niet verzinnen namelijk. In alle drie de gevallen vind ik dit een hele vreemde gang van zaken, of het is vriendjespolitiek of de jury beslist toch welke foto's mee mogen doen terwijl ik net heb gelezen dat dat geen succes was...

Het lijkt me handiger als de regels juist wél duidelijk zijn en er dus ook één deadline is.

ArnoldH

• View Profile
« Reply #9 on: May 10, 2011, 11:29:25 pm »
Dat laatste wat je zegt maakt het allemaal nog vreemder, waar hangt het dan vanaf, de persoon die het instuurt ,de kwaliteit van de foto of de onderbouwing? Iets anders kan ik niet verzinnen namelijk. In alle drie de gevallen vind ik dit een hele vreemde gang van zaken, of het is vriendjespolitiek of de jury beslist toch welke foto's mee mogen doen terwijl ik net heb gelezen dat dat geen succes was...

Het lijkt me handiger als de regels juist wél duidelijk zijn en er dus ook één deadline is.
de persoon die het instuurt.
een aantal keer laten wij het toe binnen de overschreidingsgrens die wij gesteld hebben.
gebeurd het TE vaak dan is 20:00 de ultieme deadline voor de persoon in kwestie. dan hanteren wij een lik op stuk beleid omdat het dan structureel fout gaat bij dat persoon.
« Last Edit: May 10, 2011, 11:34:44 pm by ArnoldH »

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: May 10, 2011, 11:32:51 pm »
Het is de / die persoon, niet dat persoon :+ Ik zou liever één deadline zien die strak gehanteerd wordt maar dat is wel duidelijk denk ik.

cel

• Frontpage-crew
  • Mercedes SLK55 AMG Driver
  • celsydney.com
    • View Profile
    • celsydney.com
« Reply #11 on: May 11, 2011, 03:04:31 pm »
Ik vind het leuk dat er een foto wedstrijd is, maar ik word eerlijk gezegd een beetje gek van de aanpassingen op de regels....

Stel gewoon een deadline in en hou je er ook aan, geen uitzonderingen, mensen hebben zat tijd om een foto in te zenden. Te laat? Pech.

Wat de laatste wedstrijd betreft, ik snap alle aanpassingen niet. De regels zijn 1975-1990. Dan wil iemand een Miura insturen dus wordt het opeens 1970-1990. Dan wil iemand een DB7 insturen en wordt het veranderd naar 1970-1995....

ArnoldH

• View Profile
« Reply #12 on: May 11, 2011, 03:37:35 pm »
het jaartal hebben wij verruimd ivm met de leeftijd van de Yountimers.
tussen 1990 en 1995 zijn er veel fraaie auto's op de markt gebracht die we dan zouden uitsluiten. dit heeft ons doen besluiten het ruimer te maken naar 1995.
dat heeft niks met andere inzendingen te maken, maar puur met wat wij als organisatie besproken hebben.

hopelijk ben ik hiermee duidelijk genoeg over het hoe en wat.

Edit;
Want de auto t/m 1995 zijn ook youngtimers.
« Last Edit: May 11, 2011, 04:50:37 pm by ArnoldH »

Mr. Oomen

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
    • Website
« Reply #13 on: May 11, 2011, 04:30:01 pm »
Ik snap het wel, maar toch is het krom. Omdat er toen toevallig fraaie auto's zijn uitgebracht wil niet zeggen dat dat de enige periode is dat dat gebeurde. Het is en blijft een foto wedstrijd, geen 'wie de mooiste auto fotografeert' competitie :)

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: May 11, 2011, 04:33:48 pm »
Wil net zeggen, het ging toch niet om de auto maar om de foto?