September 20, 2017, 10:11:24 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 8; City Life  (Read 32614 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 8; City Life
« on: April 25, 2011, 08:23:44 pm »
Het onderwerp is zoals bij het onderwerp is City life.
Dat houd in dat de foto in een stad gemaakt moet zijn, tevens moet er een spotwaardige auto op staan.

Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een simpele sportauto is of van een dikke sportwagen.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot maandag 02-05-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal de jury met de uitslag komen op Vrijdag 06-05-2011.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je dat in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto.

Enkele voorbeelden:

Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij fotowedstrijden met een oneven getal (1,3,5 enz) zal de top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   Bij fotowedstrijden met een even getal (2,4,6 enz) zal de top 10 gevormd worden door middel van de jury.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

De puntentelling is overnieuw begonnen voor 2011.
De nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2, 9 punten enz.

Algemeen klassement         
1 AnshoB                          49
2 Kees                              39
3 Rawprinter- Thijs!          26
4 karsten                          29
5 Timo                               28
6 Pterps                            25
7 Mark Nauta                    23
8 Brecht                            23
9 Martijn                           20
10 Kalle                            17
11 GijsSpierings               17
voorgaande wedstrijden
Fotowedstrijd 1
Fotowedstrijd 2
Fotowedstrijd 3
Fotowedstrijd 4
Fotowedstrijd 5
Fotowedstrijd 6
Fotowedstrijd 7

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 8; City Life
« Reply #1 on: April 25, 2011, 08:27:57 pm »
*Gereserveerd voor de inzendingen*

Pagina 1

Ondanks dat het donker was komen de kleuren er toch nog goed uit. Deze stond voor het hotel waar ik verbleef dus ik kon mooi op mn gemak foto's nemen.

Citylife is voor deze foto wel van toepassing denk ik. Auto geparkeerd in een parkeergarage overlooking the city. De lampjes van de stad geven de foto een leuke sfeer vind ik.

Kreeg echt kippenvel toen ik deze luid brullende Diablo VT aan hoorde komen. Blijft natuurlijk ook ontzettend gaaf om te zien in het straatbeeld.

Ik weet nog toen ik deze foto had gemaakt, dat ik naar iedereen (spotters die er waren) toeliep om de foto te laten zien. Ik was heel erg blij met de foto en daarom is dit mijn inzending! :)

Geschoten in de mooiste stad die ik maar ken, Parijs, rond 10 uur s'avonds op een prachtig sfeervol Champs-Élysées zag ik deze in mijn ooghoek voorbij komen en maakte een snel een foto zonder mij camerainstellingen te controleren of ze goed stonden, met dit als resultaat.

Toch wel érg gaaf om een auto met een opvallende kleur als deze; in een rustig straatje te spotten, midden in hartje Londen, wat ik persoonlijk wel leuk vind is dat dit overal ter wereld kan zijn (Italië, Spanje, Frankrijk) omdat het zo'n anoniem afgelegen straatje is en totaal niet het uiterlijk van Londen heeft. Ook is het altijd leuk om te experimenteren in de nacht qua fotografie, staat ook nog eens in combo :Y.

Pagina 2

Een schitterende Aston, die dan opeens voor je neus staat op de Champs, in de avond. Parijs is een heerlijke stad, zeker om te fotograferen. Absoluut een van m'n favoriete steden met die sfeer.

Pagina 3
mijn eerste Alpina, en meteen in de mooiste stad van België imo.

Dit is mijn inzending omdat dit moment me nog heel goed bij staat.
Vorig jaar zomer op vakantie geweest in zuid frankrijk.. s'nachts zaten me ouders op het terras terwijl ik nog wat ging rondkijken.
Ik kwam deze RS6 tegen. Één van me favo auto's, op een gave maar zeer lastige locatie.
De auto stond heel donker.. spelen met bijflitsen en het licht van voorbijrijdende auto's resulteerde in dit plaatje :)

Dit is mede ook een speciale foto voor mij omdat dit een van de 5 foto's is die ik nog van die vakantie heb. Door een crash ben ik de dag na de vakantie deze foto's kwijt geraakt. Dit is dus één van de 5 die ik toevallig al online had staan.

Wacht ffkes. Ik pak een nieuwe :+ Die Maserati kennen we nou wel :P

Topdrukte in Cannes, zeker op de boulevard. Echter stond deze er zo mooi bij dat ik ruim een kwartier op mijn hurken heb gezeten om te wachten tot dat er én geen auto's voorbij reden, én geen voetgangers waren. Het duurt even, maar in mijn ogen heb je dan wel een mooi nachtplaatje! :)

Best bijzonder om zo'n circuitmonster tegen te komen in Londen.
Ik dacht eerst dat m'n foto's een beetje mislukt waren maar toen ik ze later terugkeek op m'n pc sprong deze er wel uit.
Ik vind het stadse sfeertje met de stoplichten en voetgangers erg gaaf en de beweging erin maakt hem af.

Pagina 4
Toch maar even me inzending veranderen :+

Waarom ik deze inzend. Totaal onverwachts kwam deze GT-R 's avonds voorbij in Las Vegas. Ik had me instellingen nog niet goed gezet, dus ik klikte maar wat in de rondte. Kwam deze foto eruit rollen.
Met alle lichten in Vegas gaf dit toch wel een erg gaaf effect. :)

De rijke stad van Cannes, waar je van alles tegen kunt komen. Hier zijn 2 uiterste te zien, waardoor je een dubbel gevoel krijgt bij het zien ervan.

Uploaded with ImageShack.us

Bij stad denk ik aan Amsterdam. Om daar dan een F40 tegen te komen is erg gaaf. Ook, omdat dit natuurlijk niet een auto is die je elke dag plaat.
De buurt waarin hij geparkeerd stond geeft een leuk tegenstellend effect. Er kwam een meid langs die zei 'dat je die hier parkeert'. Dat geeft genoeg aan.

Deze foto toont perfect het rijke stadsleven in Parijs: de Rolls-Royce, de portier met de paraplu, het chique hotel op de achtergrond. Het heeft ook iets "mysterieus" vind ik, het ene been van die vrouw die uitstapt. Wie zal er uitstappen? :)

Twijfel! Wie helpt mij bij mijn keuze?

Monaco. Deze foto geeft in mijn ogen de perfecte sfeer van deze stad weer. Toeristen en rijke lui gemixt! Doordat de auto net gepoetst is, is de foto ook een beetje gamlour-achtig lol.

Pagina 5

In het westen van Los Angeles ligt tussen Santa Monica en Hollywood in dé plaats om als rijke stinkerd te shoppen en gezien te worden.
Met vele dure hotels en winkels zijn er ook genoeg dure sportwagens te vinden. Een sportwagen is de Ghost niet, duur is hij des te meer.
Hier geparkeerd voor hét hotel in Beverly Hills, 'the Beverly Wilshire'. Ik heb gekozen voor deze foto, omdat ik nu nog steeds, bijna een jaar na het maken van deze foto, mooie details in de foto ontdek. Het puntje van de S-klasse rechts, de man naast de boom... Dit alles maakt het tot, zoals ik het zie, Beverly Hills in 1 foto.

Berlijn is een stad met grote tegenstellingen. Natuurlijk staat Berlijn bekend om zijn rijke geschiedenis, met onder andere zijn rol in de Tweede Wereldoorlog en de Muur, maar ook profileert Berlijn zich steeds meer als moderne en hippe stad. Verder is, zoals op de foto te zien, een grote tegenstelling nog tussen arm en rijk. Links op de foto een zigeuner, die met een, in gebrekkig Engels geschreven briefje, bedelt om geld. Rechts de toeristen, die veel geld meebrengen om alle bijzonderheden die Berlijn te bieden heeft, te ervaren.

Dit is een van mijn oudste spots, foto is in de juni 2006 genomen in de Australische winter. Als spotter groentje was dit de 2e Aston Martin DB9 die ik spotte en ik moest en zou hem op de foto krijgen. Met de compacte camera 's avonds is het sowieso al lastig, maar ik heb uiteindelijk met behulp van een trapje als statief naast de stoep deze wagen toch nog scherp op de foto kunnen krijgen.

De foto heeft nog wat extras tussen de, op koopavond, winkelende mensen. Verder had de foto verbazingwekkend bijna geen bewerking nodig.

De Panamera Turbo is zeker niet de speciaalste wagen die je in London ziet rijden, maar heb toch rustig de tijd genomen deze te fotograferen.
Ik vind de achtergrond gewoon geweldig passen bij de wagen. De wagen komt ook goed tot zijn recht na de Z/W omzetting!

Het was m'n eerste keer in Strasbourg, en werd echt overdonderd door de pracht van deze stad. De plaats van deze E93 M3 Cabriolet was dan ook perfect, om meteen de sfeer van de stad weer te geven in een mooie compositie. Ik krijg telkens heimwee bij het zien van deze foto.

Pagina 6

Mercedes C63 AMG. by Melvin Scholten, on Flickr

Motivatie:
Uiteindelijk voor deze foto gekozen. Hij is gemaakt in de welbekende Sloane Street in Londen. Nu is dit niet echt een perfecte foto van 'City Life', maar het is daar vooral zien en gezien worden. En als je letterlijk omsingeld bent door exclusieve auto's, ga je proberen op een andere manier je aandacht te krijgen. Waarbij deze man iets totaal onverwachts deed. Maar hierdoor trok hij wel de aandacht! Én dat is hetgeen wat ze willen.

Ik heb deze foto gekozen omdat: We liepen over Sloanestreet toen we in de verte ineens deze Veyron zagen rijden. Toen hij dichterbij kwam bleek het om een Centenaire te gaan! En op deze foto is ook het drukke Londen beeld te zien :)

Mijn inzending:

Motivatie: Toen ik het onderwerp zag dacht ik meteen aan London. Dus de keuze was snel gemaakt wat betreft de stad. Toen nog de foto. Ik had eerst een andere foto ingestuurd, maar die werd niet geaccepteerd omdat het niet echt 'Citylife' was. Dus ik ging op zoek naar een andere foto, waarin wel goed de drukte en de sfeer van London te zien was. Dus ik kwam uit bij deze foto, met een prachtige GT3 MKII op Park Lane, een echte supercar, dus kenmerkend voor het straatbeeld van London. Ik vond de hoek op zich wel mooi, en de Sightseeing Tour Bus maakt het plaatje compleet. :)

Een van mijn all-time favorites. Was één van de eerste GranTurismo's in Nederland en kwam hem hier toen voor het eerst tegen. Foto is nog gemaakt met mijn oude Fuji Finepix maar de sfeer heeft me altijd erg aangesproken. Werd helemaal gek toen ik de auto zag, was blij dat ik een of twee foto's kon maken. Ben nog steeds weg van deze Italiaan, na al die jaren

Porsches blijven prachtige wagens en deze dan ook nog eens in een van de mooiste/vetste steden in de wereld in een geweldige straat! Erg goede combinatie dus :)

Pagina 7
Als we het over city life en auto's hebben dan is London toch de stad waar ik het eerst aan denk. Vooral bij de Arabieren draait het om zien en gezien worden. Vooral 's avonds is het een waar auto-mekka voor de liefhebbers. Deze California stond eveneens te pronken. Het lijkt net of het pandje (pub) er achter speciaal is opgemaakt voor deze california. Sja, ik zou dan ook de bloemetjes buitenhangen! Mooi detail is het kenteken waar je op kan zien dat de wagen uit Dubai komt, juist ook in combinatie met het typisch Engels tafereeltje. Aan het kenteken kun je ook zien dat het om een vermogend persoon gaat, in verband met de vijf maal 9 die er op staat.

« Last Edit: May 04, 2011, 08:16:10 pm by ArnoldH »

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: April 25, 2011, 08:35:57 pm »

Ondanks dat het donker was komen de kleuren er toch nog goed uit. Deze stond voor het hotel waar ik verbleef dus ik kon mooi op mn gemak foto's nemen.

N.Beekers

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: April 25, 2011, 08:41:30 pm »
Hé, Carrera 4S bij voorbeelden is mijn foto :D

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: April 25, 2011, 08:55:39 pm »

Citylife is voor deze foto wel van toepassing denk ik. Auto geparkeerd in een parkeergarage overlooking the city. De lampjes van de stad geven de foto een leuke sfeer vind ik.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #5 on: April 25, 2011, 09:09:19 pm »
Mooie foto Martijn! Welke stad is dat?

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: April 25, 2011, 09:13:50 pm »
Thanks, Dubai.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

stoove28

• BMW M3 Driver
  • .:BMW M3 e30:.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #7 on: April 25, 2011, 09:26:08 pm »

Kreeg echt kippenvel toen ik deze luid brullende Diablo VT aan hoorde komen. Blijft natuurlijk ook ontzettend gaaf om te zien in het straatbeeld.

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: April 25, 2011, 09:35:28 pm »
-snap-
« Last Edit: April 27, 2011, 02:24:03 pm by Mb »
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

ferrari_-_freak

• Seat Ibiza FR Driver
  • FORZA FERRARI!!!
    • View Profile
    • Ghent Photography
« Reply #9 on: April 25, 2011, 09:50:26 pm »

mooie combo in een mooie stad ;)

Egzon.

• Testkonijnen
  • *
  • (°o\_!_/o°)
    • View Profile
    • Flickr.com
« Reply #10 on: April 26, 2011, 01:02:37 am »

Ik weet nog toen ik deze foto had gemaakt, dat ik naar iedereen (spotters die er waren) toeliep om de foto te laten zien. Ik was heel erg blij met de foto en daarom is dit mijn inzending! :)

Frank-92

• Bugatti EB110 Driver
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
« Reply #11 on: April 26, 2011, 09:36:54 am »
Saffie :')

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: April 26, 2011, 09:49:20 am »
Pm's zijn de deur uit.

Richard.

• View Profile
« Reply #13 on: April 26, 2011, 12:15:42 pm »

Geschoten in de mooiste stad die ik maar ken, Parijs, rond 10 uur s'avonds op een prachtig sfeervol Champs-Élysées zag ik deze in mijn ooghoek voorbij komen en maakte een snel een foto zonder mij camerainstellingen te controleren of ze goed stonden, met dit als resultaat.

Frank-92

• Bugatti EB110 Driver
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
« Reply #14 on: April 26, 2011, 01:33:53 pm »

Toch wel érg gaaf om een auto met een opvallende kleur als deze; in een rustig straatje te spotten, midden in hartje Londen, wat ik persoonlijk wel leuk vind is dat dit overal ter wereld kan zijn (Italië, Spanje, Frankrijk) omdat het zo'n anoniem afgelegen straatje is en totaal niet het uiterlijk van Londen heeft. Ook is het altijd leuk om te experimenteren in de nacht qua fotografie, staat ook nog eens in combo :Y.