September 26, 2017, 05:55:01 am

Poll

Hoe staan jullie tegenover kernenergie?

Voor
Tegen

Author Topic: Kernenergie, voor of tegen?  (Read 17728 times)

Carbonkneus

• Lamborghini Gallardo Driver
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
Re: Kernenergie, voor of tegen?
« Reply #15 on: May 03, 2011, 08:00:51 am »
Ik ben ook voor. Willen we in dit land duurzame energie dan zullen we over moeten stappen. Het grote gebied dat wordt getroffen als het fout gaat: Hoe vaak heb je iets gelezen over een meltdown in een kerncentrale waar het fout is gegaan en hoe vaak over een ongeluk in een 'normale' centrale? Juist. Ook het plaatsen van windmolens vind ik zonde van de ruimte. Een kerncentrale levert al snel 800x zoveel stroom dan een grote windmolen met wieken van ▒70 meter. Ga maar na hoeveel ruimte je dat kost en dan heb ik het nog niet over het microklimaat wat ontstaat achter de windmolen door het mengen van warme en koude lucht.

Erik

• BMW M3 Driver
  • Maserati!
    • View Profile
« Reply #16 on: May 03, 2011, 07:04:27 pm »
Ik ben er fel op tegen, er hoeft maar weinig mis te gaan om een gigantisch gebied plat te leggen. En overlijden aan stralingsziekte is waarschijnlijk de meest erge manier.
De nieuwste kerncentrales doorstaan nagenoeg alles (natuurrampen zoals aardbevingen, tsunami's e.d., maar ook als er bijvoorbeeld een vliegtuig op de kerncentrale invliegt.

En ik ga er niet vanuit dat ze zoals bij Tsjernobyl een experiment doorzetten als het al fout aan het gaan was... Heb dus voor gestemd.

adriaant

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
    • Flickr spots
« Reply #17 on: May 03, 2011, 07:06:08 pm »
Heel erg bedankt voor jullie meningen!

Gerjon

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #18 on: June 23, 2011, 09:49:36 pm »
voor mits veilig.

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #19 on: June 24, 2011, 07:09:19 pm »
Volgens mij is de jonge generatie ook meer voor kernenergie dan de wat oudere (40+) generatie. Zal wel iets met Tjernobyl en bang voor het onbekende te maken hebben.

Stratos

• Frontpage-crew
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
    • Flickr - Kevin Westhoeve
« Reply #20 on: June 24, 2011, 09:43:27 pm »
Tegen.
Stel dat die ramp bij Moerdijk met een kerncentrale was, dan was nu half Europa platgelegd. En verder zit je nog jaren met onafbreekbaar radioactief afval

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #21 on: June 25, 2011, 12:16:14 am »
Afval kun je gewoon opslaan, als je dat ding bouwt waar hij zo min mogelijk schade kan aanrichten als er eens iets mis gaat ben ik voor.

DutchKingKong

• Seat Ibiza FR Driver
  • Dodge SRT-4 CE
    • View Profile
    • srt-forums
« Reply #22 on: June 25, 2011, 12:40:04 am »
heavy topic voor AG :P

afval is trouwens niet zo'n heel groot probleem, als mensen denken.
ik geloof dat als je al het afval wat alle kerncentrales in de wereld in 1 jaar "produceren bij elkaar legt, je nog maar amper je woonkamer vol hebt!
oftewel. Heel weinig ruimte voor HEEEEEL veel energie.
Het moet echter wel op een goede manier opgeslagen worden natuurlijk!

Verder is de technologie in kernfusie steeds aan het verbeteren. (is al aangegeven door iemand anders dat veel hergebruikt kan worden.) Maar ook efficient. Een moderne nieuwe centrale ~70% effiecienter dan bijvoorbeeld de centrale van tsjernobil.

Daarom is het belangrijk dat we nieuwe centrales blijven bouwen, en niet alleen de oude "renoveren"
zo kan de techniek verder verbeteren en wordt het alleen maar veiliger ;)

succes!

Nino

• BMW M3 Driver
  • ===>N.I.N.O.<===
    • View Profile
« Reply #23 on: June 25, 2011, 04:04:04 am »
Tegen.

Dan is er minder elektriciteit, hoeven we dus geen Tesla's enzo te rijden, blijven we lekker gat in de ozonlaag maken, smelt het ijs, overstroomt half Nederland en hebben we Eindhoven aan Zee :iza:

Auto's zorgen niet voor een gat in de ozonlaag he :P
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Replicant86

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
    • FLICKR
« Reply #24 on: July 27, 2011, 03:10:38 pm »
Voor.
Een lastige dit. Op dit moment is er nog geen goedkoop alternatief dus het is niet anders. Kernenergie is geen schone energie maar het is niet anders.
Ik verbaas me soms over de na´viteit van veel mensen die denken dat bijvoorbeeld elektrische auto's beter voor het milieu zijn..

Het overgrote deel van de energie in Nederland wordt over de grens uit kerncentrales opgewekt. De stroom die in een tesla gaat is veelal zeer vervuilend opgewekt..

Er is nog geen goed alternatief..

DREcrew

• Seat Ibiza FR Driver
  • :-)
    • View Profile
« Reply #25 on: August 05, 2011, 04:45:10 pm »
Voor
Maar ze kunnen toch beter stoppen met praten over of kernenergie moet blijven of weg moet en gewoon iets maken wat al de uitstoot opvangt en omzet in zuurstof ofzo! dus TU Delft...