November 18, 2017, 12:08:01 am

Author Topic: Het Horloge topic!  (Read 107814 times)

JoostSchouten

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
Re: Het Horloge topic!
« Reply #15 on: April 05, 2011, 09:19:13 pm »
En ik heb de witte variant van die van Gijs. Tissot V8. 43mm, leren band, quartz uurwerk en saffierglas. Dat laatste vind ik wel belangrijk, had hiervoor een Armani (zie deze foto), maar daar zat al snel een krasje op.

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #16 on: April 05, 2011, 09:20:38 pm »
Mijn broer heeft een Seiko SNAB71P1. Prachtige klokje al zeg ik het zelf! :Y

Ik heb zelf een Fossil waar ik zo snel geen plaatje en modelnaam van kan vinden :+
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Gijs.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: April 05, 2011, 09:25:34 pm »
En ik heb de witte variant van die van Gijs. Tissot V8. 43mm, leren band, quartz uurwerk en saffierglas. Dat laatste vind ik wel belangrijk, had hiervoor een Armani (zie deze foto), maar daar zat al snel een krasje op.

Ook erg fraai! Dat saffierglas is inderdaad wel een must!

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #18 on: April 05, 2011, 09:25:43 pm »
Nice Frank! wat kost die?
120 piek maar, is wel goedkoper te krijgen op een aantal sites volgens mij!
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

nieuw

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
« Reply #19 on: April 05, 2011, 09:26:57 pm »
Er zijn veel merken die daar gebruik van maken inderdaad. Steeds meer merken zelfs. Elk horloge met een automatisch uurwerk maakt gebruik van kinetische energie. Er zjn wel grote verschillen in deze uurwerken, in china kan je een nep automatische breitling kopen voor een paar tientjes, maar bedenk dat dit een prut uurwerk is. Een automatisch uurwerk heeft een gewicht achter in het horloge zitten, doordat iemand beweegt, beweegt dit gewicht ook en dit levert energie op om het horloge te laten lopen. Dit is een mooie techniek en bij een horloge met een open achterkant kan je deze techniek ook zien, je zal dan het gewicht zien zitten. Echter zijn handgewonde horloges met een open achterkant nog mooier omdat die dus geen gewicht hebben en dus niet de echte techniek achter het gewicht verschuild zal zitten, maar echt vol in beeld, dit is erg fraai om te zien. Bedenk wel dat een automatisch horloge net als een auto ook onderhoud behoeft. Automatische horloges zijn ook een ruime klasse duurder dan de quartz uurwerken, maar automatische uurwerken houden ook hun waarde. Een automatisch uurwerk kan je weer verkopen of inruilen bij een juwelier op een ander horloge. Met een quartz horloge zal dat niet gaan omdat daar tweedehands simpelweg geen markt voor is. Wat ook interessant is is de gangreserve, dit geeft eigenlijk aan hoe lang een automatisch horloge door zal lopen als je hem niet draagt. Bij veel horloges is dat 1 dag, dus je kan hem 1 dag laten liggen en dan zal hij het de volgende dag ook nog lopen. Echter zijn er al automatische horloges met een gangreserve van wel zeven dagen. Zo'n horloge kan je dus 7 dagen laten liggen en dan loopt hij nog steeds. Overigens zijn er ook speciale horloge dozen te krijgen waar je te automatische horloge in doet als je het niet gebruikt, de ring waar je horloge om zit in de boos zal dan bewegen zodat je horloge altijd blijft lopen omdat hij dus in beweging blijft. Dit ondervangt het probleem van de korte gangreserve voor mensen die meer automatische horloges hebben en dus niet dagelijks dezelfde dragen. Zo hoeven deze mensen niet steeds hun horloges weer op de goede tijd te zetten.
« Last Edit: April 05, 2011, 09:29:25 pm by nieuw »

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #20 on: April 05, 2011, 09:29:15 pm »
Inderdaad zitten prachtige horloges tussen!

Heb vroeger voor de lotus horloge, de rodania princeton harvard gehad,

Knap horloge (prijs 180euro's) en echt heerlijk. Maar, na een maand begon hij gewoonweg niet mee te gaan, zes keer binnengebracht en op een gegeven moment vielen de wijzers er simpel weg uit  8)7

Met opleg die lotus gekocht.

Rodania is in het algemeen goed, maar opgepast boyz!

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #21 on: April 05, 2011, 09:30:10 pm »
Die is best dik :o

JoostSchouten

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
« Reply #22 on: April 05, 2011, 09:30:25 pm »
Er zijn veel merken die daar gebruik van maken inderdaad. Steeds meer merken zelfs. Elk horloge met een automatisch uurwerk maakt gebruik van kinetische energie. (...)
Mooie technieken zijn dat, houd het al wel tijdje in de gaten en denk dat de volgende ook wel een automaat wordt.
Vroeg me alleen af hoe dat nou met het onderhoud daarvan zit. Een quartz kun je zo jaren gebruiken, maar zo'n automaat heeft toch 'regelmatig' onderhoud nodig?

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #23 on: April 05, 2011, 09:31:56 pm »
Mooi verhaal Xantijn, goed uitgelegd!
Mn favoriete horloge heeft ook een reserve van 7 dagen, de IWC Portuguese 7 Days

Foto:

Foto van de open achterkant:
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

nieuw

• View Profile
« Reply #24 on: April 05, 2011, 09:37:25 pm »
Joost, meestal heeft een automaat om de 4 jaar een onderhoudsbeurt nodig. Dan moet je denken aan nieuwe olien en dergelijke. Dit moet je echt uitbesteden aan de juwelier/edelsmit. De prijs daarvan hangt af van de complicaties van het horloge en ook van de aanschafprijs van een horloge.

Op de foto van frank die hij hierboven post, zie je mooi het gewicht zitten die voor de energie zorgt. Dit is het ding waar probus IWC op staat. Dit kan rond draaien om voor energie te zorgen.
« Last Edit: April 05, 2011, 09:41:32 pm by nieuw »

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #25 on: April 05, 2011, 09:41:00 pm »
Mijn horloge :) .

Heb er nog meer maar deze vind ik het mooist en draag ik het meest.

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #26 on: April 05, 2011, 09:52:48 pm »
Even voor de duidelijheid, een 'automaat' is dus een horloge die werkt met kinetische energie? En een quartz-horloge werkt met een batterij dan.

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #27 on: April 05, 2011, 09:53:36 pm »
Juist.

nieuw

• View Profile
« Reply #28 on: April 05, 2011, 09:54:05 pm »
Dat klopt inderdaad helemaal!