July 22, 2017, 02:35:28 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 6; Nürburgring Track shots  (Read 30576 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 6; Nürburgring Track shots
« on: March 28, 2011, 08:51:32 am »
Het onderwerp is zoals bij het onderwerp is ingevuld Nürburgring Track shots.
De foto MOET gemaakt zijn op de befaamde ring en die NIET op de parkeerplaats of de wegen er omheen.

Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een simpele auto is of van een dikke sportwagen.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot maandag 04-04-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal de jury met de uitslag komen op Vrijdag 08-04-2011.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je dat in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto.

Enkele voorbeelden:

Een aantal regels duidelijk zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij fotowedstrijden met een oneven getal (1,3,5 enz) zal de top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   Bij fotowedstrijden met een even getal (2,4,6 enz) zal de top 10 gevormd worden door middel van de jury.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
•   Je bent zelf verantwoordelijk voor je inzending, staat je foto niet tussen de inzendingen, meld het!
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

De puntentelling is overnieuw begonnen voor 2011.
De nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2, 9 punten enz.

Algemeen klassement         
met een nieuwe leider, na de laatste 2 fotowedstrijden duidelijk op zijn naam te hebben geschreven is AnshoB de nieuwe nummer 1 met 32 punten.

1 AnshoB                      32
2 Rawprinter- Thijs!      26
3 Pterps                        24
4 Mark Nauta                23
5 Kees                          23
6 karsten                      21
7 Timo                          18
8 GijsSpierings              17
9 Brecht                        14
10 cel                           13
11 Martijn                    13

voorgaande wedstrijden
Fotowedstrijd 1
Fotowedstrijd 2
Fotowedstrijd 3
Fotowedstrijd 4
Fotowedstrijd 5

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.
« Last Edit: March 28, 2011, 09:01:16 am by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 6; Nürburgring Track shots
« Reply #1 on: March 28, 2011, 08:55:49 am »
De uitslag!

10.

Dankzij de AG bazen kwam ik op dit prachtige plekje waar we konden genieten van kermende banden en  driftende auto's. Deze foto geeft een goed beeld van de ring, een prachtig kronkelend asfalt lint en mooie hoogte verschillen, denk vervolgens aan de geur van verbrand rubber en het geluid van de kermende banden en het beeld is compleet!

9.

Motivatie:Één van m'n haarscherpste pannings op Nurburg, was er dus erg blij mee!

8.

Motivatie:Ik heb weining foto's van op het circuit zelf. Dit vind ik zelf één van de betere en ik had ook behoorlijk geluk met het maken van de foto, want een minuutje later viel de camera uit en was de batterij leeg.

7.
Zo, ik zend weer even op het laatste ogenblik in;

Waarom deze foto? Voor de fotowedstrijd wil ik altijd een unieke foto zoeken, ik heb ondertussen zoveel foto's op de 'normale' plekken, waar alle verschillende auto's op dezelfde manier op de foto staan, erg mooi, maar zo standaard. Na wat terugzoeken in m'n mappen kwam ik bij deze foto terecht. Deze is gemaakt tijdens de grootse 'AG-RING-MEETING' ofzoiets, in ieder geval met erg veel AG'ers, we stonden aan het einde van het rechte stuk, levensgevaarlijk, maar je moet wat voor de foto over hebben ;) Daar is deze foto uitgekomen, je ziet het enorme hoogteverschil bijzonder goed in deze foto. Het is eens geen bijzondere auto, maar deze Alfa is wel een ideale Ring racer!

6.

Motivatie: Vorig jaar bij de Scuderia Hanseat geweest, schitterende dag gehad ondanks het slechte weer.
Veel mooie auto's gezien in een prachtige omgeving, deze foto geeft voor mij die dag perfect weer. Mooie auto, mooie achtergrond en duidelijk te zien dat de omstandigheden slecht waren met het natte wegdek.

5.

Motivatie; Een duidelijk voorbeeld van de Grüne Hölle, één van de velen Porsches die er rond rijden, maar toch weer heel anders dan de anderen door het banaangele kleurtje. In combinatie met de vangrail en bosjes komt deze Porsche helemaal tot zijn recht op de groene hel.

4.
Voor deze wedstrijd is deze plaat mijn inzending. In tegenstelling tot veel andere auto's die dag zie je dat deze R8 V10 Spyder totaal geen moeite heeft om deze bocht zo strak mogelijk te nemen. Dit zie je ook op de foto, de wagen helt niet over. Dit komt natuurlijk ook door het geweldige Quattro-systeem. Met behulp van 300 mm krijgt de voorgrond een mooie bokeh. Mooi detail vind ik de temperatuurinversie die optreedt door de opwarming van het wegdek door voorgaande auto's. Je ziet precies de luchtspiegeling van een deel van de banden.

3. vanwege zijn perfecte kleuren, echte snelheidssfeer en zijn gave scherpstelling.

Panning is totaal niet mijn sterkste punt, en ik vind het ook totaal oninteressant omdat je de foto niet zo in de hand hebt. Je moet het maar doen met een auto die langs knalt, en daardoor kan je geen achtergrond kiezen en maar 'hopen' dat de auto (op de goede plek) scherp is.
Je kan ook niet je belichting goed instellen omdat dit per auto verschilt die langskomt.

De foto is in mijn ogen geslaagd omdat het een opvallende auto is op dit circuit, des te meer in het knalblauw. De voorkant is haarscherp en de achterkant is bewogen. Dit versterkt nog het effect van de hoge snelheid.

2. zeer fraaie foto, de auto is volledig scherp en alles eromheen juist niet. dat samen met de vlammen maakt het een hele gave foto.

Foto genomen tijdens de Modena Trackdays in 2009 op de GP Strecke.
Ik zat al een paar ronden te jagen op deze backfires. Toen ik het bijna wilde opgeven had ik hem eindelijk te pakken, en dan nog wel dubbel!

1. de nummer 1, de positie van de auto, de scherpstelling en de sfeer maken het tot een hele gave foto. de nummer 1.
Dit vind ik zelf wel een mooi shot zeker omdat de neus en het kenteken echt super scherp zijn :)

Het algemeen klassement volgt morgen :)
« Last Edit: April 08, 2011, 08:16:06 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
« Reply #2 on: March 28, 2011, 08:56:12 am »
*gereserveerd voor de inzendingen*

Pagina 2

Motivatie: Vorig jaar bij de Scuderia Hanseat geweest, schitterende dag gehad ondanks het slechte weer.
Veel mooie auto's gezien in een prachtige omgeving, deze foto geeft voor mij die dag perfect weer. Mooie auto, mooie achtergrond en duidelijk te zien dat de omstandigheden slecht waren met het natte wegdek.

Ben in 2009 voor het eerst naar de Nurburgring geweest. Met een grote groep van AG. Daarna nooit weer geweest, dus kon eigenlijk uit een paar foto's kiezen. Voor mij was dit ook de eerste keer dat ik probeerde om panningfoto's te maken. En ondanks het storende hek vind ik hem zelf zo slecht nog niet.

Pagina 3

Waarom deze foto? Omdat ik in de 5 dagen dat ik bij de ring was super veel foto's hebt gemaakt, maar van deze auto gewoon bijna geen. Het enige wat ik kon doen toen deze langs kwam was kijken naar de auto zelf. Het was gewoon puur genieten. En een super kleur zit erop natuurlijk. En het was ook meer een lucky shot dat de auto er zo op stond

Ik ben er nog maar 1 keer geweest, maar toch vind ik deze foto nog wel goed genoeg om mee te doen.

De auto is scherp (bij mij ook al een wonder) en er is een mooie snelheid te zien. Het was voor mij de eerste keer dat ik mij ging wagen aan panning en daarvoor vind ik hem goed gelukt.

Motivatie:Één van m'n haarscherpste pannings op Nurburg, was er dus erg blij mee!

Mijn eerste keer en eerste dag op de ring die vakantie. Meteen een afgeplakte SLS AMG! Het realisme op en rondom het circuit overtroffen de mooie verhalen.

Motivatie:Ik heb weining foto's van op het circuit zelf. Dit vind ik zelf één van de betere en ik had ook behoorlijk geluk met het maken van de foto, want een minuutje later viel de camera uit en was de batterij leeg.

Mijn inzending:

Foto is gemaakt op 1 augustus 2010, een prachtige zomerdag. Omdat we onze mountainbikes mee hadden genomen besloten wel om maar eens de mountainbike route te gaan volgen. Als je langs de baan mountainbiked kom je langs allemaal mooie plekken waar je normaal niet zo gauw komt, dit was er een van. Wat ook erg leuk was is dat je mij op meerdere filmpjes op youtube ziet filmen en fotograferen. De foto is overigens met een simpel Cybershot- cameratje gemaakt.

Motivatie; Een duidelijk voorbeeld van de Grüne Hölle, één van de velen Porsches die er rond rijden, maar toch weer heel anders dan de anderen door het banaangele kleurtje. In combinatie met de vangrail en bosjes komt deze Porsche helemaal tot zijn recht op de groene hel.

Ferrari Racing Days in 2008 alweer, een weekend om niet snel te vergeten, ongekend hoe vaak ik daar kippenvel heb gehad van die krijsende V12's die om je oren vlogen. Het was een koud en regenachtig weekend maar dat vergeet je met zoveel Italiaanse paardjes om je heen.  Vooral de FXX was in grote getallen aanwezig. Voor mij echt de ultieme trackcar om te zien en horen.

Laatste keer dat ik bij de Ring was. Het was eind oktober en een heerlijke herfstdag. Die dag kwamen ik en vrienden 's ochtends aan in Adenau en besloten eerst ff bij Adenauer Forst te checken. We wisten dat die dag Pistenclub een trackday had geplant. Na een kwartier wachten en ondertussen flink vervelend was er nog steeds niks was langs gekomen kwam opeens deze SLS gt3 aanstormen en ik stond meer perplex dan dat ik er aan dacht om een foto van te maken. Op het laatste moment terwijl de SLS Adenauer Forst uit reed was het me nog gelukt om de SLS scherp te krijgen en probeerde er nog het beste van te maken. Met het geknetter van de SLS die op de achtergrond weg reed snel op preview geklikt om het resultaat te bekijken met dit prachtig eindproduct. Volkomen onverwacht, met de goede compositie (beetje geluk moeten we allemaal hebben) en combinatie met de mooie herfstkleuren die de ring sieren is dit een van m’n topplaten van de ring.

Pagina 4

Dankzij de AG bazen kwam ik op dit prachtige plekje waar we konden genieten van kermende banden en  driftende auto's. Deze foto geeft een goed beeld van de ring, een prachtig kronkelend asfalt lint en mooie hoogte verschillen, denk vervolgens aan de geur van verbrand rubber en het geluid van de kermende banden en het beeld is compleet!

Panning is totaal niet mijn sterkste punt, en ik vind het ook totaal oninteressant omdat je de foto niet zo in de hand hebt. Je moet het maar doen met een auto die langs knalt, en daardoor kan je geen achtergrond kiezen en maar 'hopen' dat de auto (op de goede plek) scherp is.
Je kan ook niet je belichting goed instellen omdat dit per auto verschilt die langskomt.

De foto is in mijn ogen geslaagd omdat het een opvallende auto is op dit circuit, des te meer in het knalblauw. De voorkant is haarscherp en de achterkant is bewogen. Dit versterkt nog het effect van de hoge snelheid.

Voor gevoel heb ik een stuk betere circuit-foto's, maar daar doe ik eigenlijk nooit zo veel mee.
Helaas kan ik door omstandigheden op het moment niet bij me archief en dus was ik beperkt tot de paar foto's die op flickr staan :) Ook deze RS6 foto had ik eigenlijk nog iets beter willen (her)bewerken.

Ik ben pas 1x naar de ring geweest.
Dit was mijn beste foto van die dag en een van mijn favorieten.

Dit vind ik zelf wel een mooi shot zeker omdat de neus en het kenteken echt super scherp zijn :)

Foto genomen tijdens de Modena Trackdays in 2009 op de GP Strecke.
Ik zat al een paar ronden te jagen op deze backfires. Toen ik het bijna wilde opgeven had ik hem eindelijk te pakken, en dan nog wel dubbel!

Pagina 5
Voor deze wedstrijd is deze plaat mijn inzending. In tegenstelling tot veel andere auto's die dag zie je dat deze R8 V10 Spyder totaal geen moeite heeft om deze bocht zo strak mogelijk te nemen. Dit zie je ook op de foto, de wagen helt niet over. Dit komt natuurlijk ook door het geweldige Quattro-systeem. Met behulp van 300 mm krijgt de voorgrond een mooie bokeh. Mooi detail vind ik de temperatuurinversie die optreedt door de opwarming van het wegdek door voorgaande auto's. Je ziet precies de luchtspiegeling van een deel van de banden.

Zo, ik zend weer even op het laatste ogenblik in;

Waarom deze foto? Voor de fotowedstrijd wil ik altijd een unieke foto zoeken, ik heb ondertussen zoveel foto's op de 'normale' plekken, waar alle verschillende auto's op dezelfde manier op de foto staan, erg mooi, maar zo standaard. Na wat terugzoeken in m'n mappen kwam ik bij deze foto terecht. Deze is gemaakt tijdens de grootse 'AG-RING-MEETING' ofzoiets, in ieder geval met erg veel AG'ers, we stonden aan het einde van het rechte stuk, levensgevaarlijk, maar je moet wat voor de foto over hebben ;) Daar is deze foto uitgekomen, je ziet het enorme hoogteverschil bijzonder goed in deze foto. Het is eens geen bijzondere auto, maar deze Alfa is wel een ideale Ring racer!
« Last Edit: April 04, 2011, 09:10:10 pm by ArnoldH »

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #3 on: March 28, 2011, 08:57:33 am »
Hé erg leuk!

Ik denk dat een heel groot deel van de inzenders wel 'ns bij de Ring is geweest.

Owja, moet het per sé de Nordschleife zijn?
« Last Edit: March 28, 2011, 08:59:12 am by Kees »

SvenA

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: March 28, 2011, 08:58:21 am »
Hmm deze moet ik weer laten schieten. Helaas nog nooit bij de Nurburgring geweest :{
« Last Edit: April 03, 2011, 11:13:42 am by SvenA »

ArnoldH

• View Profile
« Reply #5 on: March 28, 2011, 09:00:43 am »
Owja, moet het per sé de Nordschleife zijn?
Het onderwerp is zoals bij het onderwerp is ingevuld Nürburgring Track shots.
de foto moet gemaakt zijn op de befaamde ring en die NIET op de parkeerplaats of de wegen er omheen.

;)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: March 28, 2011, 09:03:19 am »
Uiteraard, maar is het toegestaan om foto's in te zenden die gemaakt zijn op de GP-strecke?

ArnoldH

• View Profile
« Reply #7 on: March 28, 2011, 09:05:00 am »
Uiteraard, maar is het toegestaan om foto's in te zenden die gemaakt zijn op de GP-strecke?
Dat is in mijn ogen ook een onderdeel van de Nürburgring.
Dus mag je ook foto's daarvan inzenden :)

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #8 on: March 28, 2011, 09:14:30 am »
Hmmm deze moet ik weer laten schieten. Helaas nog nooit bij de Nurburgring geweest :{

AnshoB

• View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #9 on: March 28, 2011, 09:44:37 am »
Wedstrijd word op deze manier wel erg beperkt..... lang niet iedereen is daar geweest :)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #10 on: March 28, 2011, 09:50:59 am »
Wedstrijd word op deze manier wel erg beperkt..... lang niet iedereen is daar geweest :)
Volgens mij zijn juist veel mensen wel 's bij de Ring geweest.

Wedstrijd Tuning is in mijn ogen beperkter... wie maakt daar nou foto's van :+

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #11 on: March 28, 2011, 10:01:29 am »
Kun je dan niet beter tracking shots op circuits van maken? :)

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: March 28, 2011, 10:08:03 am »
Tracking shots is vanuit een rijdende auto een andere rijdende auto fotograferen. Dan kun je beter Nurburgring Circuit Shots doen of iets dergelijks :)

mauro van zoeren

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Mauro's Flickr.
« Reply #13 on: March 28, 2011, 10:10:43 am »
Al vier keer naar de ring geweest,maar toen was ik nog geen spotter. Dus heb er geen foto's van. :(

MartijnS

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
« Reply #14 on: March 28, 2011, 11:39:48 am »
Tracking shots is vanuit een rijdende auto een andere rijdende auto fotograferen. Dan kun je beter Nurburgring Circuit Shots doen of iets dergelijks :)

Er staat ook geen tracking, maar track  :P
Kan dus volgens mij gewoon een circuit shot zijn.