May 28, 2017, 12:27:34 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 4; Jappenbakken.  (Read 33868 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 4; Jappenbakken.
« on: February 28, 2011, 06:01:39 pm »
Zoals het onderwerp het al zegt is het thema Azië.

Er moet dus een auto uit Japan en omstreken op staan.
Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een Nissan Skyline of van een Daihatsu Move is.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot maandag07-03-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal de jury Vrijdag 11-03-2011 de uitslag bekend maken.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je dat in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto.

Enkele voorbeelden:

Omdat het nieuwe jaar begonnen is gaan we een aantal regels duidelijk neerzetten zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij fotowedstrijden met een oneven getal (1,3,5 enz) zal de top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   Bij fotowedstrijden met een even getal (2,4,6 enz) zal de top 10 gevormd worden door middel van de jury.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

De puntentelling is overnieuw begonnen voor 2011.
De nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2, 9 punten enz.

Algemeen klassement         
                                   Het aantal behaalde punten.
1  Rawprinter- Thijs!   18
2  GijsSpierings             17
3  Mark Nauta              16
4  karsten                      14
5  AnshoB                      12
6  Kees                           11
7  cel                              10
8  Pterps                       10
9  Laurens.                    9
10 Adam!                      9
11 Brecht                       9

voorgaande wedstrijden
Fotowedstrijd 1
Fotowedstrijd 2
Fotowedstrijd 3

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.
« Last Edit: February 28, 2011, 06:15:41 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 4; Jappenbakken.
« Reply #1 on: February 28, 2011, 06:02:02 pm »
*Gereserveerd voor inzendingen*

Pagina 1

Motivatie; Ik ga voor deze GT-R, omdat het de eerste GT-R was die ik in het wild zag. Ik hoorde hem aankomen en had niet veel tijd om een foto te maken. Verder vind ik het gewoon een mooie plaat met de herfstkleuren. :)

Movement by Gert Tijink, on Flickr

Motivatie: Ik weet niet helemaal zeker wat ik van deze foto moet vinden, maar het heeft wel iéts. Reed net weg dus moest nog mee bewegen ook :+

Een dag fotograferen bij de Nürburgring is flink intensief, zeker met hoge temperaturen.
Aan het einde van de dag wil je eigenlijk helemaal niks meer, maar dan toch valt je oog op een dik bommetje dat prachtig geparkeerd staat met de ondergaande zon. Zoiets kan ik niet laten staan!

De hele belichting die over de auto valt vind ik zelf erg mooi. Het zwart/wit past mooi in deze foto omdat het een witte auto is en het laat wordt gefotografeerd. De kleuren nemen naar mijn mening de sfeer een beetje weg, dus z/w dan maar.

Motivatie : Vind het zelf een prachtige plek hoe die staat, niks geen storende objecten of iets dergelijks. Ook was dit echt een geweldige dag, de eerste keer dat ik naar de Ring ging dit maakt de foto nog leuker/mooier voor mij zelf :)

Pagina 2

Ik heb er redelijk lang over gedaan om zo'n foto te maken en bij deze typisch japanse GT-R kwam hij er als mooist uit.

Wat een fantastische auto! Echt zeker één van de Japanse auto's die ik echt gaaf vindt. Natuurlijk ook de perfecte locatie, de Ring. En zeker in de herst de moeite waard om heen te gaan.

Ik ga er nog eens een GT-R erbij doen ;)

Motivatie: Ik heb deze wagen in actie mogen zien op de Nürburgring en met de wrapping op de carrosserie komt hij heel sterk over op een tracking foto.

5008_by_pterps_340 aan by terpstra.peter, on Flickr

Het zal geen verrassing zijn dat ik vooral een liefhebber ben van Italiaanse auto's, toch was er ook een rijst racer die mij verbaasd heeft doen staan. Dat was deze Skyline R33 met de nodige modificaties. Zo clean en ongehoord snel als deze auto doorknalde van 50 naar 200+ deed mij realiseren dat je een knappe italiaan nodig hebt om dit voor te blijven. Mijn inzendig deze actie foto van de Skyline R33.

Ik dacht, laat ik eens origineel doen en ook een foto van de Ring kiezen :)

Motivatie: heb heel veel Japanse rallyauto's op de foto staan, maar wilde wel gewoon een straatauto kiezen.
Eén keer op de Ring geweest, slecht weer en daar kwam deze mooie NSX langs. Combinatie van de slechte weersomstandigheden en deze auto vond ik wel mooi :)

Motivatie: 't Is een van de weinige foto's van een Jap die ik heb, hoewel ik Jappen geweldig vet vind. Op deze foto lijkt de 370 zeer agressief.

R33 en R34 voor mij de meest pure jappenbakken die er rond rijden, foto waarbij Pelder het niet kon laten even strepen te trekken iets waar de skyline toch wel erg goed in is.

Pagina 3

Motivatie:

Een hele dag gefotografeerd bij MM2010, was een geweldige ervaring! En dan, aan het einde van zo'n leuke dag, kom je een GT-R tegen, die helemaal vrij stond. Het was al tegen schemer aan, dus het werd al een beetje tricky. Prima resultaat vond ik zelf :).

De Nissan GT-R is voor mij wel de ultieme Jappenbak. Wellicht omdat 'ie redelijk Europees is, iets dat mij persoonlijk toch meer aanspreekt. Wat is dan de beste plek voor de GT-R? Juist, de Nürburgring. De omgeving op de foto is niet opvallend, maar voor de kenner wel herkenbaar als de omgeving rond de Groene Hel. Dit prachtig exemplaar met donkere wielen stond daar te stralen. Ik vind dat de natuur, en het ruwe scheurijzer een mooi contrast vormen en dat de GT-R als het ware klaarstaat om direct weer een aantal ronden te knallen op de Ring!

Perfecte timing, panning tussen twee auto's door en het paste precies! Verder is het ook de dikste kleur op de R34's.

Pagina 4
Motivatie:
Ik wordt gek van de Skyline-overload in deze fotowedstrijd :P, daarom een Lancer Evo. Deze foto is voor mij weer een duidelijk voorbeeld dat het loont om een goede plek uit te zoeken om foto's te maken. Wachten op het juiste moment kan soms even duren, maar als dat moment dan aanbreekt krijg je een leuke plaat ;). Deze foto is genomen op een regenachtig Zolder. Ik zag het al 2 ronden achter elkaar behoorlijk wild gaan met deze Evo, toen heb ik hem de 3e maal maar even opgewacht, en ja hoor. Vol door de grindbak. Hij heeft mazzel gehad, want een uurtje later ging er nog iemand de grindbak in en die rolde hem wel over z'n dak. Deze Evo zat alleen vast, maar kon zonder schade weer verder.

Motivatie: Voor mij de ultieme Japanse sportwagen die momenteel op de markt is, de Nissan GT-R R35.
Ook al zie je op deze foto bijna niks van de wagen, toch is hij makkelijk te herkennen door zijn gekende achterlichten en vorm.

« Last Edit: March 07, 2011, 10:40:00 am by ArnoldH »

RobinW

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: February 28, 2011, 06:13:41 pm »

Motivatie; Ik ga voor deze GT-R, omdat het de eerste GT-R was die ik in het wild zag. Ik hoorde hem aankomen en had niet veel tijd om een foto te maken. Verder vind ik het gewoon een mooie plaat met de herfstkleuren. :)

Destroyer-GT

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: February 28, 2011, 06:25:04 pm »

Movement by Gert Tijink, on Flickr

Motivatie: Ik weet niet helemaal zeker wat ik van deze foto moet vinden, maar het heeft wel iéts. Reed net weg dus moest nog mee bewegen ook :+
« Last Edit: February 28, 2011, 06:31:47 pm by Destroyer-GT »

AnshoB

• View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #4 on: February 28, 2011, 06:26:48 pm »

Een dag fotograferen bij de Nürburgring is flink intensief, zeker met hoge temperaturen.
Aan het einde van de dag wil je eigenlijk helemaal niks meer, maar dan toch valt je oog op een dik bommetje dat prachtig geparkeerd staat met de ondergaande zon. Zoiets kan ik niet laten staan!

MacMark

• Seat Ibiza FR Driver
  • Lancia-fan!
    • View Profile
« Reply #5 on: February 28, 2011, 06:41:04 pm »
Prachtige foto van een geweldige wagen, volgensmij heb ik ooit die Civic op de ring gezien. Dat ding maakte echt een geweldig geluid!

Mister Design

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: February 28, 2011, 06:42:06 pm »
Ja lekkere sfeer ook met die oranje lucht.

Sturrus

• Bentley Continental GTC Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: February 28, 2011, 07:02:15 pm »

De hele belichting die over de auto valt vind ik zelf erg mooi. Het zwart/wit past mooi in deze foto omdat het een witte auto is en het laat wordt gefotografeerd. De kleuren nemen naar mijn mening de sfeer een beetje weg, dus z/w dan maar.

Joeri!

• View Profile
    • Mijn Flickr
« Reply #9 on: February 28, 2011, 08:43:17 pm »

Motivatie : Vind het zelf een prachtige plek hoe die staat, niks geen storende objecten of iets dergelijks. Ook was dit echt een geweldige dag, de eerste keer dat ik naar de Ring ging dit maakt de foto nog leuker/mooier voor mij zelf :)
« Last Edit: February 28, 2011, 08:52:25 pm by Joeri! »

Doing what you like is freedom, Liking what you do is happiness!

Gert-JanS

• Renault Megane RS Driver
  • Drive for miles
    • View Profile
« Reply #10 on: February 28, 2011, 08:47:56 pm »

:)

Joeri!

• View Profile
    • Mijn Flickr
« Reply #11 on: February 28, 2011, 08:50:43 pm »

:)
Whoops sorry helemaal vergeten, zet hem er nu bij :)

Doing what you like is freedom, Liking what you do is happiness!

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #12 on: February 28, 2011, 09:06:50 pm »
Epic mooie plaat van Ansho, dus ik doe niet mee :+

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Frank-92

• Bugatti EB110 Driver
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
« Reply #13 on: February 28, 2011, 09:15:16 pm »
Legendarische plaat van Ansho inderdaad, ik kan sowieso nog niet meedoen omdat ik geen uitblinkende foto's heb van een Japanese wagen :+.

RobinW

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: February 28, 2011, 09:17:03 pm »
5 foto's, 3x Nurburgring :P