September 25, 2017, 10:34:33 pm

Author Topic: Lul hier over je haalbare droomauto topic!  (Read 133227 times)

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8591
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2085 on: January 31, 2013, 04:30:22 pm »
Abflug zijn sowieso een stel achterlijke malloten :')
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

karsten

  • Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
  • ****
  • Posts: 31352
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2086 on: January 31, 2013, 04:35:38 pm »
Kolere, post dat alsjeblieft nooit meer!

AutoMotive

  • Frontpage-crew
  • Renault Megane RS Driver
  • ****
  • Posts: 1246
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2087 on: January 31, 2013, 05:16:10 pm »
Zo'n rx7 heeft super veel onderhoud nodig toch? Meer dan bijv. een skyline of soortgelijke auto's. Iemand die dit weet en eventueel kan verklaren?




De Gif hierboven geeft aan hoe een rotatiemotor werkt. Elke verbrandingsmotor heeft druk nodig(compressie) om er vermogen uit te halen, verliest je motor compressie(versleten zuigerveren, schade in de cilinders etc) dan kan de druk in de cilinder ontsnappen wat weer vermogen kost.

Om druk op te kunnen bouwen bij een rotatiemotor gebruikt een wankelmotor olie. Deze zorgt voor de smering(is ook wel nodig bij de grote hoeveelheid toeren die een rotatiemotor maakt) maar ook voor een afdichting om druk te kunnen opbouwen.

Een wankelmotor maakt veel omwentelingen, bij veel omwentelingen komt meer slijtage kijken en bij slijtage komt weer onderhoud kijken.

Het princiepe is veel mooier als een convensionele ottomotor. Een gewone ottomotor heeft in een lijn-configuratie krachten in 2 richtingen. Op en neer, hierdoor trilt zo'n blok. nu heeft die techniek ook niet stil gestaan(zo hadden ze vroeger bij 4 cilinder race motoren, wanneer 2 zuigers boven stonden(BDP), stonden de andere 2 beneden. waardoor het blok erg veel trillingen had.

Een rotatiemotor heeft krachten in heel veel verschillende richtingen, waardoor het karakter van het blok een stuk neutraler is.
Dat is ook de reden dat een boxer-motor erg gaaf is, omdat deze krachen naar links en rechts gaan blijft het blok neutraler. tenzij je een 180graden V8 maakt(wat Ferrari deed met de Testarossa) die zijn juist heel erg onrustig.

wanneer ze met een oplossing komen voor de wankelmotor om hem minder slijtage gevoelig te krijgen en hem minder olie te laten verbruiken gaat in no-time iedereen over tot de wankel-motor.. is namelijk veel meer rendement uit te halen. Zo heeft mazda Rx8 bijvoorbeeld 265pk uit een 2-rotor Wankelmotor, welke een inhoud heeft van 1.3l.

Maar wat is nu precies het verschil tussen een 180 graden V8 en een boxer?

Zapp

  • Seat Ibiza FR Driver
  • ***
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2088 on: January 31, 2013, 09:07:21 pm »
Zo'n rx7 heeft super veel onderhoud nodig toch? Meer dan bijv. een skyline of soortgelijke auto's. Iemand die dit weet en eventueel kan verklaren?




De Gif hierboven geeft aan hoe een rotatiemotor werkt. Elke verbrandingsmotor heeft druk nodig(compressie) om er vermogen uit te halen, verliest je motor compressie(versleten zuigerveren, schade in de cilinders etc) dan kan de druk in de cilinder ontsnappen wat weer vermogen kost.

Om druk op te kunnen bouwen bij een rotatiemotor gebruikt een wankelmotor olie. Deze zorgt voor de smering(is ook wel nodig bij de grote hoeveelheid toeren die een rotatiemotor maakt) maar ook voor een afdichting om druk te kunnen opbouwen.

Een wankelmotor maakt veel omwentelingen, bij veel omwentelingen komt meer slijtage kijken en bij slijtage komt weer onderhoud kijken.

Het princiepe is veel mooier als een convensionele ottomotor. Een gewone ottomotor heeft in een lijn-configuratie krachten in 2 richtingen. Op en neer, hierdoor trilt zo'n blok. nu heeft die techniek ook niet stil gestaan(zo hadden ze vroeger bij 4 cilinder race motoren, wanneer 2 zuigers boven stonden(BDP), stonden de andere 2 beneden. waardoor het blok erg veel trillingen had.

Een rotatiemotor heeft krachten in heel veel verschillende richtingen, waardoor het karakter van het blok een stuk neutraler is.
Dat is ook de reden dat een boxer-motor erg gaaf is, omdat deze krachen naar links en rechts gaan blijft het blok neutraler. tenzij je een 180graden V8 maakt(wat Ferrari deed met de Testarossa) die zijn juist heel erg onrustig.

wanneer ze met een oplossing komen voor de wankelmotor om hem minder slijtage gevoelig te krijgen en hem minder olie te laten verbruiken gaat in no-time iedereen over tot de wankel-motor.. is namelijk veel meer rendement uit te halen. Zo heeft mazda Rx8 bijvoorbeeld 265pk uit een 2-rotor Wankelmotor, welke een inhoud heeft van 1.3l.

Maar wat is nu precies het verschil tussen een 180 graden V8 en een boxer?


Dat heeft met de krukas temaken en niet met de "vorm" van de motor, de Testarossa had overigens een 12 cilinder.

nieuw

  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9384
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2089 on: January 31, 2013, 10:20:54 pm »
Goede uitleg! :D

Chahine

  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *****
  • Posts: 11274
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2090 on: January 31, 2013, 11:37:24 pm »

Droomauto? op de R34 GTR V-Spec ja. Haalbaar? Zeker. Maar dat zien we in de toekomst wel.


Nielsdj

  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *****
  • Posts: 12133
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2092 on: April 05, 2013, 05:07:56 pm »
Zwarte DS3 kopen en dak en spiegels groen wrappen :D
Of Racing uitvoering




MrMister

  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *****
  • Posts: 24920
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2093 on: April 05, 2013, 05:10:25 pm »
[img width=730 height=545]http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/nissan/skyline-r33/nissan-skyline-r33-S375270-4.jpg
[img width=730 height=545]http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/nissan/skyline-r33/nissan-skyline-r33-S375270-6.jpg
http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/nissan/skyline-r33/1998-nissan-skyline-r33-gtr-v-spec-600bhp-spec/1059585

Damn...


Zeker gaaf ding!

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2094 on: June 21, 2013, 03:23:29 pm »
http://link.marktplaats.nl/670228359

Toevallig mensen hier op AG die deze man kennen?
Staat al een tijdje op marktplaats naar mijn weten...
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Mb

  • Koenigsegg CCX Driver
  • *****
  • Posts: 79539
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2095 on: June 21, 2013, 04:10:11 pm »
Ziet er best netjes uit. Even vragen of die onderhoudshistorie erbij heeft. Zo niet, niet aan beginnen.

Ik ga ook naar PPR Autosport voor onderhoud dus je zou hun ook nog even kunnen contacten of ze iets over de staat van de auto weten.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« Reply #2096 on: June 21, 2013, 04:13:50 pm »
Oke bedankt! Onderhoudshistorie kan ik via via wel opvragen, maar zal het ook even aan hem vragen :)
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker