September 26, 2017, 07:25:48 am

Poll

Fotowedstrijd 3; Duitse klasse.

Joeri!
1 (1.5%)
Rawprinter-Thijs
11 (16.4%)
bugatti94
0 (0%)
Gert-JanS
0 (0%)
RobinW
0 (0%)
Sturrus
0 (0%)
Victor-J
0 (0%)
Brecht
2 (3%)
RubenV
3 (4.5%)
Destroyer-GT
0 (0%)
DragonDriver
0 (0%)
Pterps
11 (16.4%)
AnshoB
4 (6%)
stoove28
0 (0%)
BartW
0 (0%)
Hardstyler
0 (0%)
Frank-92
1 (1.5%)
Martijn
1 (1.5%)
mcdronkz
3 (4.5%)
Jonny
0 (0%)
Timo
0 (0%)
MacMark
1 (1.5%)
N.Beekers
1 (1.5%)
GijsSpierings
4 (6%)
SvenA
0 (0%)
cel
1 (1.5%)
KBrink
1 (1.5%)
Thomas Groenhuijsen
1 (1.5%)
Pim
10 (14.9%)
Kees
3 (4.5%)
Appeltje
0 (0%)
Laurens92
1 (1.5%)
Jerrik
0 (0%)
Roy.
1 (1.5%)
Rene
0 (0%)
karsten
1 (1.5%)
Mb
0 (0%)
AudiS5
1 (1.5%)
pascallll
0 (0%)
Laurens.
0 (0%)
Mark Nauta
4 (6%)

Total Members Voted: 67

Voting closed: February 24, 2011, 10:23:46 pm

Author Topic: Fotowedstrijd 3; Duitse klasse.  (Read 45853 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 3; Duitse klasse.
« on: February 14, 2011, 05:32:47 pm »
Zoals het onderwerp het al zegt is het thema Duitse klasse.

Er moet dus een auto uit Duitsland op staan.
Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een Audi R8 of van een Opel Astra is.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot maandag 21-02-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal er een pol komen die tot Donderdag 24-02-2011 de uitslag bekend maken.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je dat in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto.

Enkele voorbeelden:

Omdat het nieuwe jaar begonnen is gaan we een aantal regels duidelijk neerzetten zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij fotowedstrijden met een oneven getal (1,3,5 enz) zal de top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   Bij fotowedstrijden met een even getal (2,4,6 enz) zal de top 10 gevormd worden door middel van de jury.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

De puntentelling is overnieuw begonnen voor 2011.
De nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2, 9 punten enz.

Algemeen klassement         
                                   Het aantal behaalde punten.
1    karsten                 14
2    cel                         10
2    GijsSpierings         10
4    Laurens.                9
4    Adam!                    9
4    Mark Nauta            9
7    Rawprinter- Thijs!  8
7   Brecht                     8
9   Martijn                    7
9   Kees                       7
9   Timo                       7

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.
« Last Edit: February 14, 2011, 06:10:56 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 3; Duitse klasse.
« Reply #1 on: February 14, 2011, 05:33:12 pm »
* Gereserveerd voor inzendingen *

Ik vind er zelf een heerlijk sfeertje inzitten, met een mooie Duitse wagen in beeld.

Tsjah... Motivatie... Het was gewoon tof om voor een ochtend een afgehuurd circuit voor jezelf te hebben om mooie foto's te schieten van deze prachtige duitser. :)

bij duitse klasse denk ik vaak gelijk aan BMW en de M5 in het bijzonder, ik vind persoonlijk deze auto mooier dan de concurrentie de E-klasse van Mercedes en de A6 van Audi.
wat deze BMW nog meer bijzonder maakt is dat deze een carbon wrap heeft en Eisenmann uitlaten, wat een mooi geluid geeft.

Pagina 2

Motivatie: Een (Duitse) klasse bak voor een klasse hotel in Duitsland. Als dat geen Duitse klasse is. :)

Ik ga voor deze Porsche!

Dit was tijdens een mooie dag DSS! Omdat het zo druk was daar was het toch lastig om een foto te maken zonder mensen etc. erop. Mede daardoor en omdat de auto er goed bij staat vind ik het een gave plaat :D! Door de foto z/w te maken is de achtergrond niet al te storend.

Uiteindelijk voor deze gekozen omdat de auto vanuit deze hoek bruutheid en toch elegantie toont. Tevens geeft het luxe huis ook een mooie toevoeging voor de sfeer en contrast in kleur tegenover de auto met zich mee.

4 Porsche's op een foto op de Nurburgring met lekker duits weer! Duitser kan het niet. Tevens zit er voor mij een mooie herrinering aan vast en dat is mijn eerste tripje naar de Ring. Ook is de GT3RS 996 samen met de Carrera GT de mooiste Porsche in mijn ogen!

Pagina 3

Motivatie:
Toen ik deze prachtige SLS zag staan voor de gesloten pitboxen van Spa wist ik meteen dat er een leuke plaat zat aan te komen.
De compositie van de wagen met de lijnen van de pitboxen klopt perfect vind ik.

Motivatie:

Onverwacht tegengekomen, en tevreden van de foto opzich :) En een echt Duits monster natuurlijk  :)
Zeker en vast een van men meest geslaagde foto's.

Brabus Widestar SLS by Gert Tijink, on Flickr

Stond ook op de beursvloer in Essen. Boel mensen ervoor, en vanuit een andere hoek lelijke reflecties. Deze SLS komt zo toch best bruut over op de foto ondanks de moeilijkheden :P
mijn inzending:

Blijf de M5 een gruwelijke wagen vinden. Is een BMW gewoon al een klassebak (behalve de mini dan, da's ook half duits), is zo'n M5 daar wel de overtrevvende trap van. Vind de foto trouwens ook wel aardig (met een compactje geschoten :bier:) met die regendruppels erbij :Y

Carrera RS 2.7 Shoot by terpstra.peter, on Flickr

Dit is een van de eerste in een mooie reeks van ultieme Porsche's, met zijn giftige kleur steekt hij erg mooi af tegen de kille wanden van de parkeergarage. Wat was ik die avond happy dat het niet de verwachte 924 Carrera GT was maar deze brute RS 2.7

Pagina 4

Een van de gaafste dingen van fotografie vind ik het fotograferen als het donker is. Statief of niet, gewoon proberen er het beste van te maken. Spelen met scherptediepte, met witbalans en vooral: met licht. Deze S5 stond echt super geparkeerd. Met het blote oog zag je de auto bijna niet, maar met de goede instellingen valt er altijd wat van te maken. Door de lange sluiterstijd is de belichting zeer uniek en zit er zelfs wat kleur in de (nu niet meer) zwarte lucht.

Porsche, één van mijn favoriete Duitse merken. Deze racey uitgevoerde GT3 RS viel behoorlijk op in de pits. En stond er leuk voor om een foto te maken.

Het was gewoon pijnlijk om de auto te fotograferen met al dat stuivende zand. Maar de dreigende lucht en de rustige omgeving laten deze Duitser toch wel erg mooi naar voren komen. Daarnaast verraste de auto me compleet, echt een geweldige Duitse wagen! Zat nog te twijfelen met de R8 nachtopnames, maar deze deden me toch meer

Alleen EDO kan een Porsche nog Duitser maken!

Kut Mb _O-!

Mijn inzending:

Ik en een paar vrienden zijn naar Düsseldorf geweest en dit was echt mega goed bevallen, de eerste parkeergarage die we inliepen was deze parkeergarage, we deden de deur open en als eerste wat we zagen was deze Mercedez-Benz SLS AMG in het matgrijs, ik baalde als een stekker want ik had geen statief bij me en de belichting daar was niet echt perfect zeg maar, toch maar een paar plaatjes gemaakt die er op de camera wel voldoende uitzagen, nadat ik klaar was met bewerken is dit er uitgekomen.

Ook maar een inzending dan :)

Bij Duitse klasse hoort wat mij betreft ook een SL van Mercedes. Als de auto dan ook nog eens mooi geparkeerd staat in een haven onder een prachtige lucht dan is dat zeker een plaatje waard.

Pagina 5.

Eén van de meest iconische Duitse auto's mag zeker niet ontbreken. Dit exemplaar is voorzien van allerlei authentieke accessoires uit de jaren '50 en '60, en geeft je een inkijk in de wereld van vintage tuning.

Motivatie: Deze wagen straalt echt de pure technische Duitse klasse uit en deze wagen op de straat is puur on the road race sensatie. Het was ook mijn eerste keer dat ik deze wagen zag buiten een gebouw van Mercedes.

Motivatie:

Een van de eerste foto's met m'n groothoek. Deze vond ik er wel geslaagd uit komen. Porsche 997 GT3 MKII is toch wel een van de meest indrukwekkendste Porsche's nu.

Ik vind dit een van de mooiste duitse auto's die nu op de markt zijn. Een echte wagen met klasse, prachtige lijnen en een mooi interieur. Een geweldige wagen dus. Alhoewel de achtergrond erg druk is stralen de koeien en het kerkje toch nog een beetje rust uit. Daarom vind ik dit een van de leukste foto's die ik ooit heb gemaakt.  :)

Mijn inzending

M'n eerste photoshoot en het was een prachtige ervaring voor mij. Ik vind het zelf ook wel een mooie foto op deze locatie.

Edit.

Motivatie. Veel mensen zijn niet zo'n fan van de Panamera, ik daarentegen kan 'm erg waarderen! Altijd mooi om er eentje tegen te komen. Met dit shot laat ik zien dat zo'n klassebak er ook super uit kan zien in de natuur met in dit geval het bos. Lekker een rondje crossen is er wel bij met zo'n dingetje !

Pagina 6

Motivatie: Gewoon een geweldige Porsche, ik vind dat De Mk2 versies van de 997 ervoor heeft gezorgd dat ze nog mooier zijn geworden. Verder vind ik persoonlijk dat de herfstkleuren voor een mooie sfeervolle plaat zorgen. Ook vind ik hem uit deze hoek in combinatie met de iets gedraaide voorwielen erg dik ogen.

Mijn inzending:

Dit keer gekozen voor een spontane foto, geen fotoshoot maar een onverwachte spot. Met een fotoshoot kan je alles naar je eigen wens doen, wat uiteraard het ultieme doel is, maar een wagen die uit het niets opeens langs raast en die je toch nog netjes op de foto kan krijgen doet mij toch net iets meer.

mijn inzending.

de kleuren vind ik mooi, het zitje links, de 'herfst' blaadjes op de auto.

Met een Carrera GT steel je in stijl de show. Echt een fenomenaal mooie wagen, dat samen met het feit dat ik het wel een vette foto vind maakt mij tot het kiezen van deze foto!

Waarom deze foto? In Monaco kom je door en door bolides tegen, maar zo'n sfeer als bij deze plaat is mij op zo'n touristische trekpleister als monaco nog nooit gelukt. Terwijl dat nou niet echt de plekken zijn waar je van plan bent sfeerfoto's te maken.

Pagina 7

Dat de RS5 een bruut apparaat is, weet iedereen. Maar toch is het elke keer weer genieten om 'm in levende lijve te zien. Helemaal wordt het mooi om in dé omgeving te zien waar het beest thuishoort: de Nürburgring! Het is geen hardcore sportauto, maar een degelijke Duitse bak. Duitse klasse dus, maar wel met een scherp randje!

Vorig jaar werd mij gevraagd of ik tijd en zin had om mee te gaan met een testrit. Normaal rijdt hij Suzuki Liana's etc., maar in dit geval had hij 54-KZV-8 voor een dag mee van de importeur. Het werd een erg leuk uitstapje met een mooi stukje Duitse snelweg aangezien hij zijn rijbewijs wat langer wilde houden.

Eigenlijk is dat verhaal niet zo zeer de reden dat ik deze foto inzend, ik vind het gewoon leuk om te vertellen. Voor fotografie geldt vaak: "less is more". In sommige gevallen kun je kleur en detail beter weglaten om de essentie van de foto te benadrukken, namelijk vorm en belichting. Ik vind dit een geschikte foto omdat de aandacht niet af wordt geleid door irrelevante details en kleuren. Daarnaast vind ik de kadering goed gelukt.

Motivatie:
Vind dat de foto veel sfeer uitstraalt.
Een Duitse super auto in zo'n dure winkelstraat past gewoon goed.
Ik vind dat een R8 meer thuis hoort in een dure winkelstraat als eye-catcher dan op het circuit. :)

Uploaded with ImageShack.us

Motivatie: het is een prachtige auto, zeker in het wit. Dit waren de 1ste foto's met mijn nieuwe cameratje en de foto heb ik zelf bewerkt.

Lastige keuze weer. Na een avondje spotten aan het Gardameer, ging ik weer terug naar ons huisje. Het begon al te schemeren toen ik deze TTS tegenkwam.
Hij stond er zodanig mooi voor, dat ik gewoon een paar foto's moest maken. Toen ik thuis op de computer de foto's terug ging kijken, viel deze mij gelijk op.
Vooral de belichting vind ik erg fraai. Het lijkt me heerlijk om in deze Duitse klassebak langs het Gardameer te cruisen.

Pagina 8

Motivatie: September vorig jaar zag ik voor het eerst deze onwijs dikke GT3 tijdens de Voorne Rally.
Van deze auto heb ik de meeste foto's gemaakt die dag.
Ik maakte deze foto uit deze hoek omdat ik dat wel leuk vond. Maar toen ik thuis kwam was er toch een best vette plaat uit gerold.
Hij kan totaal niet meten met de andere inzendingen, maar voor mijn doen vind ik 'm geweldig. Vandaar dat ik 'm instuur.

Op het laatste moment toch ook nog maar even snel een foto uitgezocht.

Ik kies voor deze auto omdat het onderwerp toch weer klasse is. Een GT3RS is een superauto, maar straalt wat dat betreft geen klasse uit. Mijn eerste gedachte ging naar een Wiesmann maar kon helaas geen bewerkte foto vinden en heb even geen tijd om een goede foto te bewerken. Toen kwam ik op Flickr deze R8 V10 Spyder tegen. Heerlijke auto om zomers mee rond te cruisen en dit straalt toch zeker wel klasse uit. Om deze auto dan ook nog eens op de Ring te zien racen, helemaal top!

Last-minute entry dan maar.
Carrera GT, in Monaco, die combinatie is gewoon pure klasse. De (imo) mooiste Porsche op een van de chillste "spotlocaties" in Europa. :)

Pagina 9
Mercedes-Benz CL63 AMG

Motivatie:
Vind de hoek wel mooi en de weerspiegeling in het raam! ;)

Pagina 10
Hier is mijn inzending:

Motivatie:
Als ik aan duitse klasse denk, dan denk ik toch al snel aan een RS6.
Deze heb ik gespot in Emmen, waar hij niet echt opvalt. Elke dag fietsen er honderden mensen langs maar niemand merkt hem op. Nu krijgt hij eindelijk de aandacht die hij verdient. Ook vind ik dat dit gewoon de ideale auto is in de sneeuw, met 580Pk's die over alle 4 wielen worden verspreid.

Een van de bruutste Duitse auto's in de prachtige spotstad Dusseldorf.

Mijn inzending.

Omdat het plaatje voor mij helemaal klopt. De sfeer, de auto en het uiterlijk van de man aan het stuur. Het is gewoon helemaal jaren '60.

« Last Edit: February 21, 2011, 10:13:39 pm by ArnoldH »

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #2 on: February 14, 2011, 05:35:43 pm »
Nou mark, kom er maar in! Als je deze niet wint weet ik het ook niet meer :+

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Joeri!

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Mijn Flickr
« Reply #3 on: February 14, 2011, 05:36:58 pm »
Ik twijfel tussen 2 foto's, ga zolang nog maar voor deze :

Ik vind er zelf een heerlijk sfeertje inzitten, met een mooie Duitse wagen in beeld.

Doing what you like is freedom, Liking what you do is happiness!

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #4 on: February 14, 2011, 05:37:25 pm »
Nou mark, kom er maar in! Als je deze niet wint weet ik het ook niet meer :+

Eerste wat in mij op kwam  _O-

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • Drive hybrid, I need your gas!
    • View Profile
« Reply #5 on: February 14, 2011, 05:39:16 pm »
Voorbeeld afbeelding 2 doet het niet ;)
Ik zend er ook nog wel één in :)

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #6 on: February 14, 2011, 05:41:48 pm »
Nou, niet dat ik veel kans maak, maar ik doe toch eens een poging wat puntjes te vangen :P

Tsjah... Motivatie... Het was gewoon tof om voor een ochtend een afgehuurd circuit voor jezelf te hebben om mooie foto's te schieten van deze prachtige duitser. :)

Focus Automotive Art

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #7 on: February 14, 2011, 05:52:55 pm »
Nou, niet dat ik veel kans maak, maar ik doe toch eens een poging wat puntjes te vangen :P

Komt die met zo'n foto aanzetten en durft het dan ook nog zo te stellen.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #8 on: February 14, 2011, 05:58:56 pm »
huh ? ja... Wat is je punt ? :P

Focus Automotive Art

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #9 on: February 14, 2011, 06:05:16 pm »

Dat je een prachtfoto neergooit en hoopt enkele puntjes binnen te sprokkelen. Ik weet niet wie er momenteel een betere foto kan aanvoeren :)

bugatti94

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: February 14, 2011, 06:05:35 pm »

bij duitse klasse denk ik vaak gelijk aan BMW en de M5 in het bijzonder, ik vind persoonlijk deze auto mooier dan de concurrentie de E-klasse van Mercedes en de A6 van Audi.
wat deze BMW nog meer bijzonder maakt is dat deze een carbon wrap heeft en Eisenmann uitlaten, wat een mooi geluid geeft.

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: February 14, 2011, 06:05:59 pm »

Dat je een prachtfoto neergooit en hoopt enkele puntjes binnen te sprokkelen. Ik weet niet wie er momenteel een betere foto kan aanvoeren :)
Nauta, let maar op. :+

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #12 on: February 14, 2011, 06:16:18 pm »

Genoeg!! Ansho, kees, Nauta...

Ik heb een hoop prachtige londen pics voorbij zien komen de afgelopen maanden..

Focus Automotive Art

Bassen

• Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #13 on: February 14, 2011, 06:17:05 pm »

Nauta, let maar op. :+

Zonet een mogelijke inzending van Nauta gezien  :coke:

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #14 on: February 14, 2011, 06:17:15 pm »
Word een Bugatti ook gezien als duits?