September 26, 2017, 07:26:57 am

Author Topic: Fotowedstrijd 2; Italiaanse schoonheid.  (Read 45184 times)

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
Fotowedstrijd 2; Italiaanse schoonheid.
« on: January 31, 2011, 08:47:31 pm »
Zoals het onderwerp het al zegt is het thema italiaanse schoonheid.

Er moet dus een auto uit Italië op staan.
Bij het kiezen van de winnaar maken wij geen verschil of het een mooie foto van een Ferrari 599 of van een Fiat 500 is.
het gaat dus om de foto in het algemeen.

Je kan je foto’s insturen tot maandag 07-02-2011 20:00 uur.
Vervolgens zal de jury op vrijdag 11-02-2011 de uitslag bekend maken.

Twijfel je of de auto die jij indachten hebt toegestaan wordt bij deze wedstrijd? Dan kan je dat in dit topic vragen.

Reminder: Motiveer je inzending, waarom juist deze foto.

Enkele voorbeelden:

Omdat het nieuwe jaar begonnen is gaan we een aantal regels duidelijk neerzetten zodat iedere deelnemer de regels weet.
•   Alle inzendingen worden individueel bekeken.
•   Motiveer je inzending, dat houdt in dat je uitlegt waarom je juist deze foto gekozen hebt
•   Als een foto of motivatie niet volgens de regels wordt ingezonden zal Rody de inzender per PM inlichten en vragen of hij het wilt aanpassen.
•   Heb je de foto te laat ingezonden? Dan zal de organisatie besluiten of je toegelaten wordt.
•   Van elke wedstrijd zal een top 10 gemaakt worden.
•   Bij fotowedstrijden met een oneven getal (1,3,5 enz) zal de top10 gevormd worden door middel van een pol.
•   Bij fotowedstrijden met een even getal (2,4,6 enz) zal de top 10 gevormd worden door middel van de jury.
•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.
Ps. controleer deze regels af en toe, het kan zo zijn dat ze aangevuld worden.

De puntentelling is overnieuw begonnen voor 2011.
De nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2, 9 punten enz.

Algemeen klassement         
karsten    1    10 pnt
Laurens.  2     9 pnt
Brecht      3     8 pnt
Martijn     4     7 pnt
Kees        4     7 pnt
cel           4      7 pnt
BartW      7     4 pnt
Adam!      7     4 pnt
Roy.         7     4 pnt
AnshoB    7     4 pnt
Richard.   7     4 pnt

De organisatie bestaat uit Rody, Mw en ArnoldH.
Heb je vragen, vraag het aan 1 van ons per PM.
« Last Edit: January 31, 2011, 08:51:07 pm by ArnoldH »

ArnoldH

• View Profile
Re: Fotowedstrijd 2; Italiaanse schoonheid.
« Reply #1 on: January 31, 2011, 08:47:48 pm »
*Gereserveerd voor inzendingen*

Pagina 1

Heb nog een stuk mee mogen rijden in deze Gallardo! En ik vind dat de kleuren en de hoek mooi uitkomen op deze foto :) 

Dit is mijn foto';  (klik voor groter formaat, waardoor die beter te zien is)

Motivatie;  Ik vind het één van de mooiste auto's die er op de wereld rond rijdt. En tijdens DSS was dit een mooie gelegenheid om hem eens in alle rust te fotograferen. Ik vind het zelf wel een mooie foto vanuit deze hoek.

Auto stond op een afgesloten terrein van een pand op een industrie waar ik eigenlijk nooit kom. Was dan ook een verrassing om deze op een mooie zomerse avond tegen te komen. Leuk weetje is dat deze auto ook van een oplichter is/was.  :)

mijn inzending:

motivatie:
Dikke wagen+ ik vind dat 'maserati' er wel mooi uitkomen. Het witte is trouwens een langsrijdende vrachtwagen :papas:

Motivatie: deze mooie Gallardo stond in een rustig straatje vlakbij Harrods. Het was erg leuk om hier foto's van te maken, en een mooiere foto van een Italiaanse auto heb ik niet!

Pagina 2
Mijn foto;

Motivatie;

Nadat Ik door Ruud werd getipt dat er een Quote 500 party was in Amsterdam, zat ik nog even te twijfelen of ik wel zou gaan of niet aangezien het aan het regenen was. Toch nog op het allerlaatste moment besloten om maar een kijkje te gaan nemen om te zien wat voor een wagens er dit keer wel niet op af zouden komen.. Zo heb ik heel veel foto's gemaakt met Willem aan mijn zij die een paraplu boven mij hield, zodat ik toch nog wat foto's kon maken terwijl wij midden op een trambaan stonden (alluz voor de foto!  :+).  Dit is daarom mijn keuze voor de foto :)

Tussen al het Arabisch LP670-4 SV geweld was dit eigenlijk de mooiste Lambo die ik gezien heb in Londen vorige zomer.
De laagstaande zon zorgde voor een prachtig natuurlijk licht dat op de wagen viel, waardoor dit 1 van mijn favoriete foto's is van vorig jaar.

Een hele mooie panning foto van een legendarische Ferrari.

Ik vind dit een erg bijzondere foto van een van de vetste italiaanse auto's. Is wel met een compactcamera genomen maar ik vind het nog best een mooie foto  :P

Prachtige Italiaan prachtige plek en vind het zelf één van mijn betere foto's :)

Motivatie? Simpel: 2 dagen van te voren opgebeld worden of je op kosten van de eigenaar zijn Maserati (in mijn ogen één van de mooiste ooit geproduceerd) naar italië wilt rijden om hem om te wisselen voor zijn klassieke alfa om die vervolgens na 3 dagen weer naar huis te rijden was waanzinnig. 3 dagen lang iPhone uit gehad en eigenlijk amper foto's gemaakt. Nog nooit eerder heb ik zo intens genoten van een "vakantie" ondanks slechts 3 dagen. de tijd dat ik wakker was had ik een smile van oor tot oor. Geweldige ervaring rijker, dit zal ik nooit vergeten. :) Extra speciaal maakt deze uitvoering voor mij omdat de eigenaar mij het exterieur liet kiezen (lak/velgen/remklauwen/enz), en hij zelf het interieur.

Een bijzondere man, een bijzondere ervaring en een héél bijzondere auto! :)  ^O^

Motivatie: Ferrari heeft met de 599 GTO weer een prachtige Ferrari neergezet met uitmuntende prestaties. Zeker in het Bianco Fuji is deze Ferrari een brute maar toch stijlvolle verschijning hier op de start/finish van de Ring.

Waarom? Dit is één van mijn eerste echt goed gelukte panningshots, naar mijn mening staan er ook geen storende dingen op de foto. Verder vind ik de reflectie op het natte wegdek ook nog iets moois aan de foto toevoegen. Qua auto vind ik deze ferrari gewoon tijdloos is, echt een geweldige italiaan. Ondanks dat ik Lamborghini mooier en exclusiever vind, is Ferrari hèt automerk waar ik het eerst aan denk bij Italiaanse sportauto's.

Met je italiaanse supercar voor een italiaanse superjuwelier in een (helaas)engelse superstad :)
Het is een foto die erg lastig te maken was. Ik had geen statief bij me, dus alles moest uit de losse hand.
Daar komt nog bij dat Sloane Street (zeker s'avonds) een van de drukste straten van Londen is.. het is zeer uniek om een foto te kunnen maken zonder mensen of auto's erop,
zeker vanaf de andere kant van de straat omdat je ook nog eens alleen een 50mm bij je hebt... Zeer tevreden met het resultaat, ondanks de toch wat aanwezige ruis, en daardoor niet geheel lekkere kleuren in de foto :)

Italie is mijn ogen toch Ferrari en Lamborghini. Ferrari is rood, hier knalt het rood eruit. Daarnaast is de Challenge Stradale één van de meest bizarre Ferrari's ooit en is het echt een hardcore auto. Gewoon rijden, alleen maar rijden, simpel als dat. Less is more. Dat is ook het thema van de foto. Achtergrond ook zo rustig mogelijk gehouden om de auto eruit te laten knallen. Foto lijkt redelijk simpel, maar hoe meer je kijkt hoe krachtiger de CS wordt. Dat heb ik althans :+ 

Pagina 3

motivatie:

op één van de eerste lente dagen van vorig jaar geheel onverwachts in ommen dit spotten. niet verwacht en dus de foto van uit de auto genomen.

Als je aan Italië denkt, denk je toch snel aan Ferrari en de vele patsers die het land telt. In het Zuiden heerst nog zeer erg de machocultuur met het bijkomende maffia gedeelte. Ga je meer naar het Noorden zie je het land langzaam veranderen in een bedrijfscultuur wat meer naar de 'normale' wereld trekt. Combineer je deze twee dingen met elkaar kom je in mijn gedachten uit op de Quattroporte, een zakenauto en een maffiabak.

Nou, dan zend ik toch maar iets in, ook al haalt het het niet bij sommige van jullie inzendingen. :P

Motivatie: Deze Italiaanse beauty is een prachtige verschijning in het straatbeeld van Düsseldorf. Een leuk detail van de foto is dat deze Scuderia enorm goed opvalt tussen de andere grijze muizen er omheen op de Kö. Het standpunt vond ik ook wel mooi, ik heb gebruik gemaakt van een bankje om hem van een wat hoger standpunt te fotograferen, en dat vond ik op deze foto erg goed uitkomen. Ook heb ik relatief veel tijd gestoken in de bewerking. :)

Motivatie: Ik heb voor deze Alfa Giulietta Sprint 1960 gekozen omdat men in deze fotowedstrijd denk ik geen klassieker zal verwachten, maar vooral omdat deze simpele schoonheid er nog piekfijn uitziet na 50 jaar, bijna alles origineel en verschrikkelijk goed verzorgd. En trouwens, met 80pk was dit een pittig karretje voor zijn tijd en concurenten.

Motivatie; Tja, waarom? Omdat dit gewoon een van de vetste Lamborghini's ooit gebouwd is met een geluid om van te genieten. Verder is dit een auto die je in Nederland niet vaak zult zien, zelfs niet op evenemten, en dat deze hier dan toch aanwezig was vond ik top. Top auto!

Het is maar een detail, maar toch kan je de mooie lijnen nog goed zien.
Samen met de netjes geklede mensen van het hotel maakt het tot een mooi geheel.

Alfa Romeo 8C Spider by Gert Tijink, on Flickr

Stond @ Essen, en wat doe je daar naast auto's kijken? Foto's maken natuurlijk, zo ook van deze 8c Spider.

Motivatie: Dit was mijn eerste keer dat ik een Ferrari 458 Italia op het circuit zag rijden op een circuit. Als je deze wagen zie rijden op de Raidillon van het circuit Spa-Francorchamps, is het toch wel een prachtig zicht. Deze foto werd niet gecropt en kreeg hem zo nauw in mijn framing met een heel beperkte sluitertijd.

Pagina 4
I wish I was a rich man...

Motivatie: Heel simpel. Foto is genomen bij het Lago Maggiore, in Italië, van een Ferrari 360, met 2 Italiaanse ventjes die druk in gesprek waren over deze 360. Je hoorde ze continu zeggen: Ferrari! Was onwijs leuk om te zien.

Ferrari shooting by by CMampaey, on Flickr

Motivatie: Citytrip in Parijs, niet echt op auto's gelekt het hele weekend. Ben je aan het wandelen hoor je ineens een schreeuwende Ferrari een tunneltje uitkomen. Nog nooit een panning-shot gemaakt maar voor de eerste keer vind ik hem best goed gelukt. De man in de auto had minder geluk want een minuut nadat hij voorbij reed is er immense stortbui gevallen.

*MOTIVATIE TOEGEVOEGD*

Motivatie: Prachtige italiaanse schone, Black on Black maakt hem echt af. Zalig om zoiets om de hoek te zien :)
Ik vind het totaal wel een geslaagde foto.

In Amsterdam kan je verwachten dat je wat spot...toch viel het die middag nogal wat tegen.  Totdat ik deze Italiaanse schoonheid (dat is het in mijn ogen wel) voor het stoplicht zag staan.  Snel naar het stoplicht gelopen en gelukkig nog wat foto's kunnen.   Dit maakte gelijk mijn hele middag weer goed! Een mooie zeldzame klassieker die tot op heden nog maar 25x op AG staat. Ondanks dat de foto's niet zo super zijn, vind ik het toch wel wat hebben.

Motivatie: Op een donkere, regenachtige winteravond in de stad van het licht iets als dit tegenkomen, geheel onverwacht, is wel opmerkelijk. Dit trio stond netjes voor een hotel geparkeerd, niet ver van het Louvre. 3 exemplaren van prachtige Italiaans vakkunst.

Motivatie: Bekende Gallardo die in de zomer van 2009 (en misschien nu nog?) vaak bij Harrods te vinden was. De hoek, boom en bewerking maken het toch een speciaal plaatje van een auto in een verder saaie straat

Pagina 5

Een rasechte Italiaan in Berlijn, was de eerste LP640 die ik in 'het wild' zag. En wat een ding, zag er net even iets anders uit dan de doorsnee LP640.
Was echt geweldig om zo een brute auto daar te spotten! Daarnaast ben ik ook tevreden over de foto.

Ik vond dit heel erg moeilijk, ik heb namelijk zoveel italiaans schoon op de foto staan. Ik heb gekeken naar welke foto ik de meeste italiaanse sfeer vond uitdragen. Toen kwam ik bij een foto, met een prachtige klassieke alfa, iedereen kijkt de auto. Er zit een nette heer in, de italiaanse vlaggen op de achtergrond. Je krijgt bijna een beetje de mille miglia sfeer door de foto, vind ik. Je ziet de mensen kijken en genieten en de passie en dat is hoe ik het ook beleef. Als ik aan italiaanse auto's denk denk ik aan genieten en passie. Deze foto draagt eigenlijk uit waarom ik zo verzot ben op de italiaanse automobiel industrie. Daarbij, het nieuwe spul is natuurlijk ook leuk. Maar de echte geweldige auto's komen toch uit het verleden, daarom moest er voor mij een klassieker op staan. Zo'n klassieke italiaanse auto zit echt vol met passie!

Deze keer weer voor een Ferrari gekozen. Foto is gemaakt bij de FCN Rijvaardigheidstraining op Zandvoort afgelopen februari. Natuurlijk een geweldige wagen om te zien. Hij reed jammer genoeg niet veel waardoor hij wel weer lekker rustig op de parkeerplaats stond. Toch is de F40 gewoon een droomwagen, vandaar de keuze voor deze foto!

Echt lastige keuze dit keer.
Oh ja, motivatie is ook wel handig :P
Gekozen voor deze foto omdat ik het eigenlijk best een gave foto vind. Foto is gemaakt tijdens de Dutch Quarter Mile in 2010.
Ik vond het een erg gave dag, allerlei exoten konden een stuk blazen op vliegveld Valkenburg. Het was lekker weer, was er gezellig en ook nog mooie auto's.
Ik vind deze LP560 een van de gaafste die ik heb gezien. De combinatie van de velgen, de kleur en het interieur is top. Vanuit deze hoek vind ik hem erg agressief ogen.
Vandaar mijn keuze voor deze foto.

Doe ook maar eens mee omdat ik bij dit thema wel een foto heb die er goed bij past. Een prachtige Scuderia Spider 16M. Ik heb speciaal voor deze foto gekozen omdat ik vind dat de lijnen van de Scuderia op deze foto heel goed naar voren komen door het lage standpunt. Hierdoor zie je op de foto de schoonheid van deze Italiaan, maar ook gelijk hoe bruut hij eigenlijk is!

Motivatie:
Jaren heeft bij mij Lamborghini enorm hoog op het lijstje van favoriete merken gestaan, en nog steeds! Zoals ik bij Porsche fan ben van de GT3 RS ben ik bij Lamborghini fan van z'n evenbeeld qua ideologie, de Superleggera. Het pure en rauwe karakter en dat schitterende interieur met veel alcantara. In mijn ogen één van de mooiste Lamborghini's ooit gebouwd. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het geluid dat de V10 produceert.

Enige tijd geleden ben ik via een trackday op Spa met de eigenaar van een Superleggera in de mooiste kleur, Grigio Telesto, in contact gekomen. Na een keer kort met elkaar kort op Zolder afgesproken te hebben was het tijd voor een echte fotosessie. Daarvoor ben ik naar Brussel gegaan en hebben we daar in de omgeving een schitterende fotosessie gehouden.

Ik was geheel betoverd door de Gallardo, wat een lijnen en wat voel je je een jochie van 5 jaar oud als je met die wagen door een tunnel gaat!! Onderstaande foto is eigenlijk de foto die toont hoe ik over de Superleggera denk. Puur, zonder poespas, recht voor z'n raap en een natuurlijke schoonheid. Dat alles komt in deze foto naar voren. Hij laat zien uit welk hout hij is gesneden en toont alles wat hem tot een echte Superleggera maakt. Dit is helemaal mijn foto!

Motivatie: Foto van al een behoorlijk tijdje terug, en nog steeds vind ik dit een van mijn bijzonderste foto's. In Parijs tijdens kerst dit beest tegenkomen op een van de mooiste plekken in deze stad..

motivatie:
als ik denk aan Italie, moet ik als eerste aan Pagani denken, maar aangezien ik een van de velen ben die er nog nooit een in het echt gespot heb, wordt het toch Lamborghini en zeker eentje met de goed klinkende V12 motor!
hierbij komt ook dat het verhaal achter Lamborghini mij meer aanspreekt dan die van Pagani!

Pagina 6
Lastige keuze dit keer. Ga je voor een Italiaanse schoonheid in de zon in Zuid-Europa of voor een Italiaan in de sneeuw? Mijn keuze is voor nu gevallen op een Italiaan in Londen. Achteraf in een steegje waar ik de auto totaal niet verwachtte stond een LP640. In combinatie met de Londense gebouwen en in het zwart wit vind ik dit een lekkere plaat. Mijn inzending dus voor deze keer.

Ik heb gekozen voor deze foto van de Ferrari 458 Italia omdat de krachtige lijnen in het ontwerp goed te zien zijn. De belangrijkste kleuren in de foto, rood en groen, zijn complementair aan elkaar en zorgen voor evenwicht van het totaalbeeld. Daarnaast vind ik het ook bijzonder koddig om zo'n Italiaanse sportwagen te zien te midden van typisch Engelse trutheid.

« Last Edit: February 09, 2011, 08:35:02 pm by ArnoldH »

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: January 31, 2011, 08:48:42 pm »
Ghehe, zal ik dezelfde foto weer insturen? :+

ArnoldH

• View Profile
« Reply #3 on: January 31, 2011, 08:51:35 pm »
Ghehe, zal ik dezelfde foto weer insturen? :+
zal niet gaan

•   2x dezelfde foto gebruiken voor een wedstrijd is niet toegestaan.

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: January 31, 2011, 08:52:32 pm »
O haha, had nog gekeken of er zoiets bij stond, overheen gelezen denk ik _O-

Mr. Oomen

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
    • Website
« Reply #5 on: January 31, 2011, 08:52:48 pm »
Mag het ook een detailfoto zijn of moet heel de auto er op staan? :)

ArnoldH

• View Profile
« Reply #6 on: January 31, 2011, 08:54:21 pm »
Mag het ook een detailfoto zijn of moet heel de auto er op staan? :)
mag :)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #7 on: January 31, 2011, 08:55:01 pm »
Wat geinig, foto 2 heb ik heel lang als poster op m'n kamer gehad.
Was van autoweek, kreeg je op autorai 2001 ofzo, haha :+

WillemIII

• Klassiekermods
  • Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: January 31, 2011, 09:00:28 pm »

Heb nog een stuk mee mogen rijden in deze Gallardo! En ik vind dat de kleuren en de hoek mooi uitkomen op deze foto :) 
« Last Edit: January 31, 2011, 09:56:36 pm by WillemIII »

RobinW

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: January 31, 2011, 09:02:22 pm »
Dit is mijn foto';  (klik voor groter formaat, waardoor die beter te zien is)

Motivatie;  Ik vind het één van de mooiste auto's die er op de wereld rond rijdt. En tijdens DSS was dit een mooie gelegenheid om hem eens in alle rust te fotograferen. Ik vind het zelf wel een mooie foto vanuit deze hoek.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #10 on: January 31, 2011, 09:05:38 pm »

Auto stond op een afgesloten terrein van een pand op een industrie waar ik eigenlijk nooit kom. Was dan ook een verrassing om deze op een mooie zomerse avond tegen te komen. Leuk weetje is dat deze auto ook van een oplichter is/was.  :)
« Last Edit: January 31, 2011, 09:50:25 pm by AnthonyR »

Gerjon

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: January 31, 2011, 09:15:48 pm »
mijn inzending:

motivatie:
Dikke wagen+ ik vind dat 'maserati' er wel mooi uitkomen. Het witte is trouwens een langsrijdende vrachtwagen :papas:

papiertje

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • MartijnBeekmans
« Reply #12 on: January 31, 2011, 09:20:08 pm »
Motivatie: deze mooie Gallardo stond in een rustig straatje vlakbij Harrods. Het was erg leuk om hier foto's van te maken, en een mooiere foto van een Italiaanse auto heb ik niet!

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #13 on: January 31, 2011, 09:30:23 pm »
Doet het niet

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: January 31, 2011, 09:30:51 pm »
Doet het wel :)