November 23, 2017, 01:15:28 am

Author Topic: SC1595: Het nut van Twitter  (Read 113856 times)

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
SC1595: Het nut van Twitter
« on: December 11, 2010, 03:56:26 pm »
TWITTER

Het voordeel van deze applicatie is dat er gecommuniceerd wordt via korte boodschappen die door iedereen te volgen zijn. Je kunt kernachtig aangeven waar je mee bezig bent of een verzoek neerleggen. Ben je even in gesprek, ben je bezig met een bepaald project of ben je misschien op zoek naar bepaalde informatie? Dit kan veel communicatieproblemen bij de kern aanpakken.

Zo is het niet meer nodig om korte boodschappen via e-mail te verzenden met een hoop geadresseerden in de CC. Iedereen kan de korte boodschappen volgen wat een hoop: ” had dat maar gezegd” en “als ik dat had geweten” situaties oplost.

Doordat er steeds meer flex- en telewerkers zijn vergroot het ook het wij-gevoel en de betrokkenheid bij een organisatie. Twitter of althans een besloten variant hiervan kan dus helpen bij het stroomlijnen van de interne communicatie.

Ik heb geen tijd voor die onzin!

Een veelgehoord argument tegen het (zakelijk) gebruik van Twitter is dat men er geen tijd voor heeft. Ik moet eerlijk bekennen dat dit voor mij ook een issue is. Wanneer ik extern bij opdrachtgevers aan het werk ben zie ik me niet zo snel actief mijn tweets bijwerken. Het voelt toch een beetje als internetten in de baas zijn tijd. En ik kan me voorstellen dat bazen omgekeerd niet echt blij zijn met medewerkers die hun de hele dag op Twitter actief zijn.

Maar dan komen we gelijk op het grote voordeel van Twitter terecht. Via de mensen die ik volg op Twitter ben ik geattendeerd op een aantal alleraardigste applicaties om effectiever met Twitter om te gaan. Via Tweetdeck kan ik bijvoorbeeld structuur aanbrengen door groepen aan te maken en een overzicht maken van replies en direct messages.

Twitter is namelijk niet alleen een manier om jezelf te profileren maar bovenal een medium om te communiceren en kennis over te dragen. Het kan in veel gevallen zelfs tijdbesparend werken doordat je op de hoogte wordt gebracht op relevante nieuwtjes of hardop kan mijmeren over een bepaald vraag of behoefte. Alleen daarom al geloof ik sterk dat Twitter in Nederland het komende jaar een ontzettende groei gaat doormaken.
Politie op Twitter

Gisteren maakte een woordvoerder van politie Brabant Zuid-Oost bekend dat zij het eerste politiekorps is dat actief gebruik gaat maken van Twitter. Bedrijven zoals Albert Heijn, Telfort en SNS Bank hebben eerder al de stap gewaagd. En wat te denken van Lance Armstrong die Twitter inzet om zijn gestolen fiets boven water te krijgen. De mogelijkheden zijn legio.

Ik denk dat je als ondernemer of marketeer dit medium wel moet omarmen. Waarom dure marktonderzoeken doen of gissen naar de behoefte van de klant als hij hoogstpersoonlijk zijn verrichtingen, interesses en behoeftes voor je optekent?
Argumenten voor Twitter

Nog steeds niet overtuigd? Hieronder mijn argumenten voor Twitter:
» Uitbreiding van je netwerk.
» Op de hoogte van de laatste nieuwsfeiten en interessante links (deze worden snel verspreid kijk naar de Twitter verslagen van de bombardementen in Gaza of de aanslagen in Mumbai).
» Op de hoogte blijven van de verrichtingen van vrienden, zakelijke relaties en je doelgroep.
» Focus ligt niet op het aantal connecties maar op discussie en feedback (communicatie!).
» Traffic naar je website generen.
» Nog steeds niet overtuigd: kijk naar dit filmpje van Eén Vandaag en hoor een aantal fervente Twitteraars hun mening geven.

http://www.karelgeenen.nl/18/het-nut-van-twitter/

http://forum.autogespot.com/index.php/topic,24768.0.html
« Last Edit: December 11, 2010, 03:58:09 pm by Polygoon »

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: SC1595: Het nut van Twitter
« Reply #1 on: December 11, 2010, 03:57:08 pm »
Twitter is vet.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #2 on: December 11, 2010, 03:57:27 pm »
Twitter is kut.

Polygoon

• Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #3 on: December 11, 2010, 03:57:40 pm »

Timo

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • Spykerfreak!
    • View Profile
    • Spykerfreak.
« Reply #4 on: December 11, 2010, 03:57:54 pm »

Nielsdj

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #5 on: December 11, 2010, 03:59:15 pm »

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #6 on: December 11, 2010, 04:00:53 pm »

Timo

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • Spykerfreak!
    • View Profile
    • Spykerfreak.
« Reply #7 on: December 11, 2010, 04:01:35 pm »
Hyves is helemaal vreselijk _O-. Dat vind ik echt onzin, haha! Twitter is grappig :Y.

Egzon.

• Testkonijnen
  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *
  • (°o\_!_/o°)
    • View Profile
    • Flickr.com

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #9 on: December 11, 2010, 04:02:42 pm »

Wat kan een S8 toch mooi zijn!  :D

Nielsdj

• Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #10 on: December 11, 2010, 04:03:21 pm »
Ik was altijd een beetje anti-twitter, maarja je kan niet ergens tegen zijn als je er niet veel van weet, dus heb ik een account aangemaakt om het te ondervinden. Maar een paar maanden later vind ik er nog geen reet aan.
Het leek me leuk om te zien waar wereldberoemde mensen in het dagelijks leven mee bezig zijn, maarja die berichtjes krijg je maar zelden en zijn net zo zelden interessant om te lezen.
Eigen tweets de wereld insturen doe ik al helemaal niet.

Polygoon

• Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #12 on: December 11, 2010, 04:04:52 pm »
Hyves is helemaal vreselijk _O-. Dat vind ik echt onzin, haha! Twitter is grappig :Y.

Twitter en Hyves (nooit gehad, veronderstel FaceBook voor de kleintjes? ) zijn ook niet helemaal te vergelijken :)

Fabio

• View Profile
« Reply #13 on: December 11, 2010, 04:05:27 pm »
Ik vind hyves wel chill :Y