April 25, 2017, 02:44:06 am

Poll

Wat moet er gebeuren met de Firebirds vanaf 1970?

Blijven
9 (40.9%)
Gaan
13 (59.1%)

Total Members Voted: 22

Voting closed: June 30, 2010, 10:33:13 pm

Author Topic: Pontiac Firebird v/a 1970  (Read 13486 times)

Appeltje

  • Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • ****
  • Posts: 15379
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
Pontiac Firebird v/a 1970
« on: June 09, 2010, 10:33:13 pm »



Polygoon

  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9172
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #1 on: June 10, 2010, 07:21:01 am »
Deze mag dan weer wel weg :)

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8609
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #2 on: June 10, 2010, 08:46:20 am »
Alleen 1e generatie :Y
Maar ik zal eerst is heel KG updaten, ipv dit te strippen. Zet KG op hetzelfde systeem als AG. Interface overzichtelijker, moderner en de optie op commentaar zal leerzaam zijn.
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

Appeltje

  • Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • ****
  • Posts: 15379
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #3 on: June 10, 2010, 10:08:18 pm »
Ik kan daar helaas zelf niet aan werken.

Destroyer-GT

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8445
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #4 on: June 10, 2010, 11:46:35 pm »
Waarom nou weer die Amerikanen weg?

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8609
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #5 on: June 11, 2010, 09:05:23 am »
Amerikanen staan bekend om de massaproductie en de vele PK's, waardoor het groot aantal pk's niet opgaat om spotwaardig te zijn.
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

Destroyer-GT

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8445
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #6 on: June 11, 2010, 01:08:42 pm »
Ja maar in Nederland zie je niet veel, kun je dan niet beter een spotverbod per gebied doen? Zoals dat ze niet mogen geupt worden als ze in America gespot zijn.

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8609
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #7 on: June 11, 2010, 01:14:48 pm »
Dat is iets om over na te denken! Net zoals je bij de Ring geen M3'tjes mag spotten bijvoorbeeld.
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

Appeltje

  • Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • ****
  • Posts: 15379
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #8 on: June 12, 2010, 12:27:48 pm »
Waarom nou weer die Amerikanen weg?
-massaproductie/gebrek aan exclusiviteit
-nieuwprijs
-waarde
-beperkte interesse liefhebbers

Europese klassiekers zijn ook vaak genoeg niet spotwaardig, kijk maar naar DS sedan/station, Volvo 121, 122, MGB, bepaalde klassieke Benzen, etc. etc., alleen zijn die er direct al vanaf gegooid omdat die hier meer voorkomen. Van alles aan Amerikaanse auto's dat nu wordt weggepolld zijn er >>100.000 gebouwd! Europese auto's waarvan er zo veel zijn komen ook niet op AG, dan wel maak ik er binnenkort een poll over aan. Bijzondere Amerikanen zijn van harte welkom, ik wacht al jaren tot de eerste Tucker Torpedo wordt geupload :lief: :Y

Ja maar in Nederland zie je niet veel, kun je dan niet beter een spotverbod per gebied doen? Zoals dat ze niet mogen geupt worden als ze in America gespot zijn.
Dat vind ik "discriminatie". Op de Nürburgring geldt een verbod omdat het een half "evenement" is, of in ieder geval geen toevalsfactor meer heeft voor veel modellen, en het dus niet meer bijdraagt aan AG. Amerikaanse auto's rijden hier om andere redenen weinig rond, namelijk omdat maar weinig mensen het de moeite waard vinden er eentje te importeren (c.q. er weinig interesse is, dus ook onder spotters), de meeste vergaan zijn, het te duur is om er in rond te rijden.   

Destroyer-GT

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8445
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #9 on: June 12, 2010, 02:43:59 pm »
Maar je kijkt dan alleen naar de prestaties, sommige auto's hebben ook mooie lijnen, niet elke amerikaan ofcourse maar bijvoorbeeld de Buick Riviera Boattail. Ik ken geen andere auto met zulke lijnen (vooral de achterkant) En misschien ben ik wel een beetje een fanboy omdat de boattail m'n favo Amerikaan is, maar toch.

Appeltje

  • Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • ****
  • Posts: 15379
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #10 on: June 12, 2010, 07:54:48 pm »
Uiterlijk design vind ik niet relevant voor KG (en ook niet voor AG). De Riviera Boattail is inderdaad een plaatje, maar meer dan genoeg op grote schaal geproduceerde auto's vind ik mooi. De DS bijvoorbeeld. Sterker nog: de beste designs zijn te vinden in de betaalbare, niet zo exclusieve klasse, omdat daar geen behoefte is aan misplaatste spoilers, giga-bumpers en luchthappers. KG heeft niet echt een boodschap aan looks denk ik, meer aan exclusiviteit. De website is opgericht om modellen op te vangen die AG net niet haalden, zoals oude RR's en inmiddels toegelaten Maserati's.

HansFXX

  • Golf 4 GTI Driver
  • **
  • Posts: 226
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #11 on: June 16, 2010, 08:33:16 pm »
Ze moeten blijven,toch leuk zo'n pooierbak!  :P

Paul23

  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *****
  • Posts: 13122
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #12 on: June 21, 2010, 10:39:19 pm »
Ik ben een liefhebber van oude Amerikanen, dus ik ga toch voor blijven. :engel:
Van sommige modellen zijn er meer dan een miljoen verkocht, van de ander maar 4.500. Enkele modellen zijn prachtig en hebben een apart design, anderen zijn ronduit lelijk. De rest is een beetje love-hate, de liefhebber vind ze mooi, anderen vinden het niks.
De Firebird moet in ieder geval blijven vind ik, er zijn ook bepaalde uitvoeringen die totaal niet interessant zijn.

Opzich wil ik daar wel mijn hulp aanbieden om een en ander uit te zoeken qua modellen die blijven en welke weggaan als er opgeruimd wordt. :)

Appeltje

  • Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • ****
  • Posts: 15379
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #13 on: June 21, 2010, 11:18:56 pm »
Dat laatste kunnen we wel gebruiken, want ik heb zelf niet veel verstand van Amerikanen. Behalve dan dat ik weet dat de meeste versies van de Firebird niet erg zeldzaam zijn.

Paul23

  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *****
  • Posts: 13122
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
Re: Pontiac Firebird v/a 1970
« Reply #14 on: September 11, 2010, 12:30:51 pm »
Dat laatste kunnen we wel gebruiken, want ik heb zelf niet veel verstand van Amerikanen. Behalve dan dat ik weet dat de meeste versies van de Firebird niet erg zeldzaam zijn.
Ik ken niet alle getallen en versies uit m'n hoofd, maar ik heb een boek waar bijna alle Amerikaanse productieauto's van '45 tot '85 in staan (met uitvoeringen, motoren, productieaantallen etc), dus daar kan ik aardig wat info uit halen. :) Als je gegevens van een bepaald merk of model nodig hebt, laat me maar weten, dan zal ik dat boek erbij pakken en je zo veel mogelijk info toesturen via PM. :)