July 21, 2017, 12:45:28 am

Poll

Wie heeft de beste shop gemaakt?

Ferdi..
Nino
AnshoB
carspotter13
Steef
Ready to ride ?
Ilias
Edwin
Wouter
Davidio
Slipstream
Robiin!
Kees
Victor-J
autogespot
RobinW
WouterEnKoen

Author Topic: Photoshopwedstrijd: Deel 5 (De Poll)  (Read 21276 times)

MartijnS

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
Re: Photoshopwedstrijd: Deel 5 (De Poll)
« Reply #15 on: May 29, 2010, 01:06:44 pm »
Er wordt hier volgens mij door mensen zeker wel gestemd op naam, prima idee dus.

Secondlife

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #16 on: May 29, 2010, 01:08:03 pm »
Ik heb juist niet op Ansho gestemd omdat ik het totaal geen mooie shop vind. Kijk bijv. eens naar dat verkeersbord links, helemaal blokkerig.
Maar meestal is dat niet zo. Ik zeg niet dat de mensen op dit forum met een 'naam' geen mooie shops maken he; maar omdat meestal iedereen zich toch wel wat laat leiden door de naam, lijkt het me geen slecht idee om de volgende keer de shops naar mij op te sturen; en ik post ze dan wel :).

Dat slaat echt nergens op, ik heb laatst toch op jouw shop gestemd.
:P. Ik merk gewoon dat er minder gestemd wordt op de onbekende namen, hoewel die soms mooiere shops maken. Er is niets te verliezen toch?

Er is niets te verliezen dus daarom stemmen we ook op de mooiste shop.
Er is niets te verliezen als we mijn voorstel volgen.
We kunnen het toch eens proberen?

:Y ! Maar dan kan je dus ook op je zelf stemmen. Ik weet dan niet precies meer hoe mijn shop eruit zag. En sommige mensen zetten erbij, edit by;......
Inderdaad, maar dat heb je nu ook.
En dan zetten we gewoon in de regels dat je geen verwijzing naar je naam of profielnaam op de foto mag zetten, alsook niet in de bestandsnaam.

RobinW

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: May 29, 2010, 01:09:06 pm »
Ik heb juist niet op Ansho gestemd omdat ik het totaal geen mooie shop vind. Kijk bijv. eens naar dat verkeersbord links, helemaal blokkerig.
Maar meestal is dat niet zo. Ik zeg niet dat de mensen op dit forum met een 'naam' geen mooie shops maken he; maar omdat meestal iedereen zich toch wel wat laat leiden door de naam, lijkt het me geen slecht idee om de volgende keer de shops naar mij op te sturen; en ik post ze dan wel :).

Dat slaat echt nergens op, ik heb laatst toch op jouw shop gestemd.
:P. Ik merk gewoon dat er minder gestemd wordt op de onbekende namen, hoewel die soms mooiere shops maken. Er is niets te verliezen toch?

Er is niets te verliezen dus daarom stemmen we ook op de mooiste shop.
Er is niets te verliezen als we mijn voorstel volgen.
We kunnen het toch eens proberen?

:Y ! Maar dan kan je dus ook op je zelf stemmen. Ik weet dan niet precies meer hoe mijn shop eruit zag. En sommige mensen zetten erbij, edit by;......
Inderdaad, maar dat heb je nu ook.
En dan zetten we gewoon in de regels dat je geen verwijzing naar je naam of profielnaam op de foto mag zetten, alsook niet in de bestandsnaam.

Goed idee :Y ! Ben weg :W

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #18 on: May 29, 2010, 02:18:48 pm »
@Robin: jij misschien niet, maar heel erg veel mensen laten zich zeker wel beinvloeden door de naam, bewust of onbewust.

Iedereen exif checken!!! :D :+ _O-

Alle gekkigheid daargelaten...een anonieme aanpak lijkt me een heel goed idee! En er is inderdaad niets te verliezen, dus ik zeg proberen maar. Dan zien we daarna wel of het blijven doen.
« Last Edit: May 29, 2010, 02:23:06 pm by Davidio »

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #19 on: May 29, 2010, 02:29:10 pm »
:P. Ik merk gewoon dat er minder gestemd wordt op de onbekende namen, hoewel die soms mooiere shops maken.
Hoezo, dat is toch persoonlijke smaak. :')
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #20 on: May 29, 2010, 02:43:35 pm »
Lijkt me inderdaad een goed idee, en als je dan op jezelf stemt, vind je die in ieder geval het mooist :+

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #21 on: May 29, 2010, 03:20:15 pm »
en als je dan op jezelf stemt, vind je die in ieder geval het mooist :+
_O-  :')

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #22 on: May 29, 2010, 04:12:10 pm »
Anoniem stemmen betekent anoniem insturen, dus geen feedback op je inzendingen. Kortom, dan gaat de essentie verloren.

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #23 on: May 29, 2010, 04:24:57 pm »
Anoniem stemmen betekent anoniem insturen, dus geen feedback op je inzendingen. Kortom, dan gaat de essentie verloren.
Feedback? Welke feedback? Dat wordt toch al uitermate minimaal gegeven dus dat vind ik nou niet echt een sterk argument.

Maar los daarvan, je hoeft de naam van de fotograaf toch niet te weten om feedback te geven? Als de foto's genummerd zijn ofzo kan de fotograaf dat zelf wel koppelen aan welk nummer van hem is. En onthullen wie wie was kan na het stemmen altijd nog.

Ik vind het zowieso veel logischer om bij het stemmen feedback te geven (inplaats van dat beetje dat nu tijdens de instuurperiode gebeurd), en om de shops van anderen niet te zien tot het stemmen begint. Nu kijkt iedereen de heletijd wat de rest doet en ik denk dat dat, bewust of onbewust, het werk van de anderen flink beinvloed. Dat beperkt niet alleen de resultaten maar is eigenlijk ook nog eens niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die als eerste insturen.
« Last Edit: May 29, 2010, 04:38:08 pm by Davidio »

Secondlife

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #24 on: May 29, 2010, 04:34:24 pm »
Feedback? Welke feedback? Dat wordt toch al uitermate minimaal gegeven dus dat vind ik nou niet echt een argument.

Maar los daarvan, je hoeft de naam van de fotograaf toch niet te weten om feedback te geven? Als de foto's genummerd zijn ofzo kan de fotograaf zelf wel koppelen welk nummer van hem is. En onthullen wie wie was kan na het stemmen altijd nog.
Jij geeft perfect weer wat ik dacht bij het lezen van de commentaar van Thijs. Ik denk dat iedereen wel zijn inzending kan herkennen zonder dat zijn naam er bij staat :).

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #25 on: May 29, 2010, 04:34:56 pm »
Denk het niet, verschillen tussen de meeste shops zijn niet groot. :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #26 on: May 29, 2010, 04:37:48 pm »
Denk het niet, verschillen tussen de meeste shops zijn niet groot. :+
Ja dat krijg je als iedereen de heletijd naar elkaars shops zit te kijken. Ik denk dat de verschillen groter zullen zijn als we elkaars foto's niet zien tijdens het insturen. Maar dan nog...je herkent je eigen shop toch wel?! En als je het echt niet weet kan dat achteraf nog wel worden onthuld :)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #27 on: May 29, 2010, 04:43:38 pm »
Feedback? Welke feedback? Dat wordt toch al uitermate minimaal gegeven dus dat vind ik nou niet echt een sterk argument.

Maar los daarvan, je hoeft de naam van de fotograaf toch niet te weten om feedback te geven? Als de foto's genummerd zijn ofzo kan de fotograaf dat zelf wel koppelen aan welk nummer van hem is. En onthullen wie wie was kan na het stemmen altijd nog.

Ik vind het zowieso veel logischer om bij het stemmen feedback te geven (inplaats van dat beetje dat nu tijdens de instuurperiode gebeurd), en om de shops van anderen niet te zien tot het stemmen begint. Nu kijkt iedereen de heletijd wat de rest doet en ik denk dat dat, bewust of onbewust, het werk van de anderen flink beinvloed. Dat beperkt niet alleen de resultaten maar is eigenlijk ook nog eens niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die als eerste insturen.
Grote +1 om het maar zo te zeggen. Beter kan ik het niet verwoorden.

Koen, om nog even op jouw reactie terug te komen: jouw versie is behoorlijk overbelicht. Dat kun je ook zien als je naar het levelhistogram kijkt. Die wordt namelijk aan de rechterkant opeens afgekapt. Wellicht instellingen van je monitor?

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #28 on: May 29, 2010, 04:45:28 pm »
Oké. Het hele idee van blind insturen is stiekem toch best slim.

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #29 on: May 29, 2010, 04:46:43 pm »
Koen, om nog even op jouw reactie terug te komen: jouw versie is behoorlijk overbelicht. Dat kun je ook zien als je naar het levelhistogram kijkt. Die wordt namelijk aan de rechterkant opeens afgekapt. Wellicht instellingen van je monitor?

Daar zal het inderdaad weleens aan kunnen liggen ja..
Laatst al eens geprobeerd, maar dat Adobe Gamma heb ik niet of kan ik niet vinden :+