July 28, 2017, 03:05:13 pm

Author Topic: Cameradiscussietopic deel 24  (Read 49138 times)

Paul23

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
Re: Cameradiscussietopic deel 24
« Reply #30 on: April 02, 2010, 08:16:19 pm »
:) Ik zet het zelf wel altijd uit op een statief.
Ik meestal ook ja. :Y

Cedric

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #31 on: April 02, 2010, 08:17:55 pm »
Als het echt zo is, moet ik dat ook maar eens doen.
Maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er helemaal geen trillingen meer zijn als hij op statief staat :)?

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #32 on: April 02, 2010, 08:40:11 pm »
Hoe zit het nou met pannen. Volgens mij scheelt het niks of ik me IS aan heb of uit heb. Of mis ik nu iets.
Ik doe altijd maar wat, dus ik dacht ik vraag er eens naar :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Cedric

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #33 on: April 02, 2010, 08:43:16 pm »
Ik denk dat het wel degelijk scheelt :). Ik zet toch in ieder geval m'n IS aan :). Waar je op scherp stelt, daar worden bewegingsstoringen op gecorrigeerd :). Heb eens met een 70-200 F/2.8 non IS geschoten en echt heel weinig foto's scherp :).

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #34 on: April 02, 2010, 09:50:41 pm »
Ik denk dat het wel degelijk scheelt :). Ik zet toch in ieder geval m'n IS aan :). Waar je op scherp stelt, daar worden bewegingsstoringen op gecorrigeerd :). Heb eens met een 70-200 F/2.8 non IS geschoten en echt heel weinig foto's scherp :).
Heb je 2 opties voor je IS, of alleen aan/uit? Bij Nikon heb je namelijk VRiI en VR-II. Één is aan/uit, en bij twee kun je kiezen tussen active en normal. Bij normal haalt hij trillingen in één richting weg (en als ik het me goed herinner is dat juist fijn bij het pannen, omdat hij dan de verticale trillingen weghaalt, maar het pannen dus niet probeert te corrigeren), en bij active corrigeert hij alle trillingen (wat dus in de schemering of binnen handig is). :)

Cedric

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #35 on: April 02, 2010, 09:55:08 pm »
Inderdaad handig :). Ik geloof niet dat dit bij canon zo is, correct me when I'm wrong :). Kan je dan ook echt instellen in welke richting van de twee hij dan trillingen moet weghalen?

Richard.

• View Profile
« Reply #36 on: April 02, 2010, 09:59:52 pm »
Maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er helemaal geen trillingen meer zijn als hij op statief staat :)?

Als je een goed statief hebt krijg je geen trillingen. Moet je wel remote control gebruiken.

Als je een kutstatief van 20,- hebt krijg je snel trillingen ja.

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #37 on: April 02, 2010, 10:00:22 pm »
Inderdaad handig :). Ik geloof niet dat dit bij canon zo is, correct me when I'm wrong :). Kan je dan ook echt instellen in welke richting van de twee hij dan trillingen moet weghalen?
Nee, ik weet ook niet exact hoe dat werkt, maar ik neem aan dat de gyroscopen wel merken in welke richting je beweegt, en dat ze die richting dan niet corrigeren ofzo. Dat zou ik even op moeten zoeken. :)

De 70-200 heeft in ieder geval wel 2 opties voor de IS, en er zullen ongetwijfeld nog meer lenzen zijn, maar de 70-200 is de enige waarvan ik het weet. :P

Cedric

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #38 on: April 02, 2010, 10:03:26 pm »

Als je een goed statief hebt krijg je geen trillingen. Moet je wel remote control gebruiken.

Als je een kutstatief van 20,- hebt krijg je snel trillingen ja.
Oei, ik heb een gratis statief :+.
En ik heb geen remote control, maar gewoon zelfontspanner geeft zelfde effect veronderstel ik?

Richard.

• View Profile
« Reply #39 on: April 02, 2010, 10:06:34 pm »
Ja dat kan ook, die gebruik ik ook nog vaak zat, is wat sneller dan dat ik dat ding moet aansluiten. En mij statief was ook gratis heur :+ .

De EF 70-300 IS USM heeft ook een Stabilizer I en een Stabilizer II.

Cedric

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #40 on: April 02, 2010, 10:07:25 pm »
Ik heb hetzelfde statief, hihi :+.

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #41 on: April 02, 2010, 10:11:17 pm »
Ik heb hetzelfde statief, hihi :+.
Ik ga 'dat' statief waarschijnlijk ook nog kopen, alleen kost het mij nu €90,- :P. Maar goed, het schijnt heel goed te zijn, en ik heb een goed statief nodig voor de opleiding komend jaar, dus ik denk dat ik dit maar ga kopen (inclusief RT-1), voordat het weer niet meer leverbaar is.

Richard.

• View Profile
« Reply #42 on: April 02, 2010, 10:21:52 pm »
In de advertentie stond toen 125,- Maar het was wel die 3 maanden wachten waard. Is echt een goed statief.

PJH

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #43 on: April 03, 2010, 12:28:24 am »
Op statief moet je IS idd uitzetten, de nieuwere versies hebben er zelfs detectie voor.
tijdens panning gebruik ik het zeer zeker :-)
The 5% man

Slipstream

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #44 on: April 03, 2010, 10:03:19 am »
Canon heeft dit wel degelijk., sterker nog, Canon was de eerste die hiermee kwam op tele-lenzen :P
je hebt IS I en IS II knop op de 70-200 zitten (en andere lenzen), de IS II corrigeert horizontaal en verticaal, niet ideaal voor pannen aangezien je daar horizontaal beweegt.
Daar heb je IS I voor, die corrigeert alleen verticaal, dus zodra je gaat pannen word de verticale beweging gecorrigeerd en niet de horizontale.

Zelfde geldt voor Nikon.
http://www.flickr.com/photos/nielsw/
Stort je props maar lekker op m'n rekening