September 23, 2017, 11:51:52 pm

Author Topic: Archivering foto's  (Read 36777 times)

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
Re: Archivering foto's
« Reply #15 on: May 24, 2009, 08:00:35 pm »
:Y Is het ook. Maar ik kan wel in 1 oogopslag zien wat ik heb gespot. Voor 1-foto-spots en niet autogerelateerd heb ik dan een map met "rest". Ook handig bij spottrips met meerdere dagen dat je kan zien wat je in de voorgaande dagen al gespot hebt en dat je eventueel foto's voor een spot kan aanvullen met foto's van die dag.

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #16 on: May 24, 2009, 08:01:41 pm »
Bewaren jullie altijd de originele foto's? Of bewaren jullie alleen de bewerkte of allebei?
Alle originele, en een deel van de bewerkte (alle highres bewerkte).

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: May 24, 2009, 08:06:51 pm »
Mensen doen moeilijk, jezus _O-
Ik flikker alles in 1 map. Ga ik spots uppen laad ik alle foto's in PS, dus 300 tegelijk ofzo.
Kentekenbestand open. Kenteken checken -> Dubbel, 1 foto bewerken in via batch verkleinen etc.
Niet dubbel, zelfde maar dan met 5 foto's :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

AnshoB

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #18 on: May 24, 2009, 08:18:47 pm »
Alle foto's per dag in een map met datum als naamsverwijzig.
Vervolgens alle mappen laden in picasa2. Daar heb je alles duidelijk op een rijtje, en mooie overzichten van al je foto's.
Het zoekt heel makkelijk (indien je de data nog ongeveer weet).
Ander voordeel is dat je hele batches fotos tegelijk kan verkleinen wat ik dan ook heel veel gebruik.

Tim Bussink

• Audi RS4 Sedan Driver
  • D80+18-105VR+50mm f/1.8+70-300APO
    • View Profile
    • Autopoets-service + Fotosessie
« Reply #19 on: May 24, 2009, 09:17:30 pm »
Niet te moeilijk en vrij handig vind ik:

Fotografie
                                                |
Nikon D40 enz.                            -                              Nikon D80
                    |                                                         |
Alround foto's  -  Autofoto's                      Alround foto's - Autofoto's
                            |                                    |                    |
                   per event 1 map                    Shoots        per event 1 map 

Voor de mensen die m'n schema begrijpen :') :+

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #20 on: May 24, 2009, 09:25:54 pm »
Ik snap hem! *O*

Heb jij een D80 ? :+ :')

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #21 on: May 24, 2009, 09:54:56 pm »
Elke keer dat ik m'n kaartje leeg maak, maak ik een mapje aan. De mapjes geef ik een naam van de dag, of event. Af en toe zitten er ook wel 'n mapjes tussen waar gewoon rommel in zit.

In elk mapje zit een mapje "Bewerkt" waar meestal de 800px foto's met watermerk in staan.

Geen ingewikkeld systeem, maar ik kan snel genoeg m'n foto's terug zoeken.
Je gaat toch niet alles taggen, komop, dat lijkt wel een compleet persbureau dan :+

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #22 on: May 24, 2009, 10:11:18 pm »
Elke keer dat ik m'n kaartje leeg maak, maak ik een mapje aan. De mapjes geef ik een naam van de dag, of event. Af en toe zitten er ook wel 'n mapjes tussen waar gewoon rommel in zit.

In elk mapje zit een mapje "Bewerkt" waar meestal de 800px foto's met watermerk in staan.

Je gaat toch niet alles taggen, komop, dat lijkt wel een compleet persbureau dan :+

Wow. Je hebt het exact het zelfde als ik heb _O-

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #23 on: May 24, 2009, 10:15:13 pm »

En ook precies hetzelfde als hier :)

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://flickr.com/photos/28102809@N05/
« Reply #24 on: May 24, 2009, 10:17:25 pm »

En ook precies hetzelfde als hier :)
Ik heb ook ongeveer hetzelfde :Y

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #25 on: May 24, 2009, 10:54:17 pm »
Jazeker wel. Zoveel werk is het helemaal niet...als je de belangrijkste regel maar niet vergeet: alleen de allerbeste foto's, de rest weg pleuren. Je gaat toch niet alles bewaren? Het zou echt volslagen idioot zijn om alles te bewaren...dan zit ik iedere week met een paar GB aan foto's waar ik toch nooit meer iets mee doe. Bij bepaalde events wil ik nog wel eens wat meer laten staan, maar gewoon "alledaagse" foto's moeten echt goed zijn als ze een permanente plaats op m'n computer willen.

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #26 on: May 24, 2009, 10:55:24 pm »
Ik bewaar gewoon alles hoor.
Waarom niet alles bewaren? Als je het misschien nog eens nodig hebt...
Externe HD van 1TB erbij kopen en je kan weer een jaar of 2 vooruit :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #27 on: May 24, 2009, 11:06:50 pm »
Als je dat doorrekent (5mb per foto) kom je op gemiddeld 280 foto's per dag. Overdrijven is ook een vak :+

Fotografie
                                                |
Nikon D40 enz.                            -                              Nikon D80
                    |                                                         |

Ik heb ongeveer hetzelfde. Op mn D-schijf staan alle auto-foto's (vroeger nog gesplitst per camera, maar alle pre-D80 foto's staan nu op de externe harddisk), gerangschikt op bestandsnaam per 1000. Kost absoluut geen moeite, alle evenementen staan bij elkaar en ik heb nog nooit problemen gehad met het terugzoeken van foto's. Onder 'Mijn Afbeeldingen -> Foto's' staan alle andere foto's, die wel in mappen per dag/evenement/klus. Ik zet altijd een 'omgekeerde' datum voor de naam, zodat alles op datum gerangschikt staat, dus bijvoorbeeld een weekendje Amsterdam staat in de map '20090522 - Amsterdam'. Dan ook nog een map met Rotterdam foto's; het zou een beetje onzinnig zijn om voor die paar niet-autofoto's die ik tijdens het spotten maak elke keer een nieuwe map aan te maken.
Ik vind taggen een beetje onnodig. Als ik een foto van een bepaalde auto wil hebben, weet ik altijd op welke dag dat was, tenminste, welke spots er nog meer die dag waren, zodat je een vrij wijd zoekveld hebt. :)

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #28 on: May 24, 2009, 11:08:10 pm »
Als je dat doorrekent (5mb per foto) kom je op gemiddeld 280 foto's per dag. Overdrijven is ook een vak :+

Fotografie
                                                |
                    |                                                         |

Ik heb ongeveer hetzelfde. Op mn D-schijf staan alle auto-foto's (vroeger nog gesplitst per camera, maar alle pre-D80 foto's staan nu op de externe harddisk), gerangschikt op bestandsnaam per 1000. Kost absoluut geen moeite, alle evenementen staan bij elkaar en ik heb nog nooit problemen gehad met het terugzoeken van foto's. Onder 'Mijn Afbeeldingen -> Foto's' staan alle andere foto's, die wel in mappen per dag/evenement/klus. Ik zet altijd een 'omgekeerde' datum voor de naam, zodat alles op datum gerangschikt staat, dus bijvoorbeeld een weekendje Amsterdam staat in de map '20090522 - Amsterdam'. Dan ook nog een map met Rotterdam foto's; het zou een beetje onzinnig zijn om voor die paar niet-autofoto's die ik tijdens het spotten maak elke keer een nieuwe map aan te maken.
Ik vind taggen een beetje onnodig. Als ik een foto van een bepaalde auto wil hebben, weet ik altijd op welke dag dat was, tenminste, welke spots er nog meer die dag waren, zodat je een vrij wijd zoekveld hebt. :)
Ja, maar je hebt niet alleen je foto's daarop he.
Ook je films en muziek neem ik aan :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #29 on: May 24, 2009, 11:10:35 pm »
Beetje onzinnig om zo veel te quoten ;)
Ja, maar je hebt niet alleen je foto's daarop he.
Ook je films en muziek neem ik aan :+
In mijn geval niet nee. Films heb ik niet erop staan; gewoon branden en verwijderen. Mijn muziekcollectie breidt toch niet uit: al die gedateerde muziek die ik heb, daar komen toch geen nieuwe albums van uit :+