June 22, 2017, 02:11:29 pm

Author Topic: Groothoeklens info help!!!!!!!  (Read 11777 times)

bugattifan17

• Peugeot 206 Driver
  • *
  • ik wil een photoshoot!
    • View Profile
    • vargiuphotography
Groothoeklens info help!!!!!!!
« on: May 04, 2009, 11:31:12 am »
hoi, mijn vraag is of het mogelijk is om een groothoeklens aan een compactcamera te draaien. Is het dan ook de moeite waard om hem te kopen? Mijn camera is een fujifilm finepix s5800
« Last Edit: May 04, 2009, 12:01:51 pm by bugattifan17 »

Thomas_b

• Renault Megane RS Driver
  • fokkŻh en sukkŻh *O*
    • View Profile
Re: Groothoeklens
« Reply #1 on: May 04, 2009, 11:32:07 am »
volgens mij hadden compactcamera's standaard al een groothoeklens, maar dat weet ik niet zeker

Paul23

• Lamborghini Murciťlago LP640 Driver
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
Re: Groothoeklens info help!!!!!!!
« Reply #2 on: May 04, 2009, 12:37:23 pm »
volgens mij hadden compactcamera's standaard al een groothoeklens, maar dat weet ik niet zeker
Huh? :') Hoe kom je daar nou weer bij? Dat verschilt zowiezo per camera, en dan nog zijn ze niet écht groothoek...

Op superzooms kun je geen andere lenzen zetten. Wel kun je zogenaamde groothoek-converters kopen. Hier thuis hebben wij zelf een Canon Powershot S5 IS. Toen ik aan het zoeken was naar een polfilter zag ik dat je daar ook zo'n converter voor kon kopen :Y Die draai je op een adapterring. En een adapterring is een verloopstuk waar je accessoires als een polfilter, zonnekap of zo'n converter op zet (dat gaat niet op de lens zelf, aangezien die in- en uitschuift bij het aanzetten van de camera).

Ik heb even op internet gekeken, maar ik zie daar geen converters voor Fujifilm's (wel Casio, Canon, Nikon en Panasonic).
Ik zou zeggen, zoek eventjes zelf op internet naar zo'n ding geschikt voor Fujifilm's; je weet nu in ieder geval waar je naar moet zoeken :Y

Nog vragen? Stel ze gerust!
« Last Edit: May 04, 2009, 12:47:19 pm by Paul23 »

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)