June 24, 2017, 05:41:36 pm

Author Topic: Hulp gevraagd bij kiezen DSLR  (Read 18299 times)

De Spotters

• Fiat Panda Driver
  • PGR
    • View Profile
Hulp gevraagd bij kiezen DSLR
« on: April 26, 2009, 11:31:33 am »
Kan iemand ons helpen met de keus van een DSLR camera. Wij zitten te twijfelen tussen een Sony A200 een Sony A300 of een Nikon D60 (een Sony A350 is misschien ook wel mogelijk). Andere camera's zijn ook welkom als hij maar niet duurder is dan 450/500 euro's. Heeft iemand ervaring met deze camera's of heeft iemand goede tips? Laat het ons weten.

Bedankt!!!
''If you can dream it, you can do it''  - Enzo Ferrari

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: Hulp gevraagd bij kiezen DSLR
« Reply #1 on: April 26, 2009, 12:41:56 pm »
Je geeft aan dat wij hulp moeten geven, maar je vertelt niet wat je criteria zijn, alleen een bedrag.
Kortom, waarom een Sony, of waarom wil je een Nikon? Heb je toevallig al lenzen. Wil je stabilisatie in de body, enz. enz...

De Spotters

• Fiat Panda Driver
  • PGR
    • View Profile
« Reply #2 on: April 26, 2009, 04:18:40 pm »
Ja klopt, beetje stom van me 8)7

Ik heb voor deze camera's gekozen omdat ze een van de beste reviews hebben op de site kieskeurig. Dit wordt mijn eerste DSLR. Ik heb dus nog geen lenzen, filters etc. Ik wil ook (nog) geen telelens. Een standaard 18-55( of 18-70 zoals bij de sony's) is genoeg. Er moet minimaal 10 megapixel op zitten. Ik wil ook nog een pol-filter gaan kopen, dit voor de betere foto's maar ook voor de bescherming van de lens. Ik wil wel beeldstabilisatie maar dat zit op deze camera's allemaal. Ik denk dat zoals het er nu voor staat ik een van de Sony camera's ga kopen, dit omdat ik ze lekkerder in de hand vind liggen maar ook omdat ze net een iets grotere lens hebben. 

Hopelijk heb ik jullie hierbij genoeg geinformeerd, zijn er nog steeds vragen? Stel ze gerust!

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #3 on: April 26, 2009, 04:22:27 pm »
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: April 26, 2009, 04:23:45 pm »
Ik wil wel beeldstabilisatie maar dat zit op deze camera's allemaal.
Niet veel DSLR's hebben interne beeldstabilisatie as far as i know.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Roy.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #5 on: April 26, 2009, 04:26:29 pm »
Alleen Sony.

De Spotters

• Fiat Panda Driver
  • PGR
    • View Profile
« Reply #6 on: April 26, 2009, 04:29:51 pm »
@ sander

Bedankt, maar ik kom dan op een paar olympussen uit en op de D60 en op de A200. De A300 niet want die verkopen ze daar niet ;) Die olympus camera's wil ik niet, ik ben meer van de Nikon, Sony, Canon.

PieterF

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • Driftin'
    • View Profile
« Reply #7 on: April 26, 2009, 05:03:56 pm »
@ sander

Bedankt, maar ik kom dan op een paar olympussen uit en op de D60 en op de A200. De A300 niet want die verkopen ze daar niet ;) Die olympus camera's wil ik niet, ik ben meer van de Nikon, Sony, Canon.
Weet ook wel dat de D60 uit de rekken gaat verdwijnen he , de D5000 komt in zijn plaats :)

Klikken maar! :D
Flickr

Tim Bussink

• Audi RS4 Sedan Driver
  • D80+18-105VR+50mm f/1.8+70-300APO
    • View Profile
    • Autopoets-service + Fotosessie
« Reply #8 on: April 26, 2009, 06:18:18 pm »
Alleen Sony.
En Pentax.

@ sander

Weet ook wel dat de D60 uit de rekken gaat verdwijnen he , de D5000 komt in zijn plaats :)
De D60 is er pas, die verdwijnt niet na enkele weken hoor ;)

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #9 on: April 26, 2009, 06:25:18 pm »
Overigens is de D60 veel meer prijsinteressant als de onlangs geintroduceerde d5000, ik zou zeggen go for it omdat je er zeker geen slechte camera aan hebt!

Tom en Thijs

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
    • Thijs´ Flickr
« Reply #10 on: April 27, 2009, 01:59:06 pm »
Kan iemand ons helpen met de keus van een DSLR camera. Wij zitten te twijfelen tussen een Sony A200 een Sony A300 of een Nikon D60 (een Sony A350 is misschien ook wel mogelijk). Andere camera's zijn ook welkom als hij maar niet duurder is dan 450/500 euro's. Heeft iemand ervaring met deze camera's of heeft iemand goede tips? Laat het ons weten.

Bedankt!!!

Canon EOS 1000D is ook een hele goede camera.
10.1 MP en kost minder dan 400 euro.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1349353/canon_eos_1000d_serie.html
Zelfs met 18-55mm erbij kost ie maar 409 euro... Te bedenken dat ik er €474 voor heb betaald maarja...
Zelf heb ik ook een Zoom lens: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/12247/canon_ef_70-300mm_f_4-56_is_usm.html waar ik echt super blij mee ben.

Als je meer info wilt PM me dan maar..

Greetz

ErikB

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #11 on: April 27, 2009, 10:31:45 pm »
Altijd vet een nieuwe camera uitzoeken!
Welke je moet kiezen weten degene voor mij waarschijnlijk beter. Maar ik wil je toch wel ff meegeven dat de lenzen die er vaak standaard bij geleverd worden, niet het beste in de camera naar boven brengen, en dat mocht je geld over hebben het echt de moeite zou zijn om een nieuwe (17-70 of iets) lens te kopen...

Tom en Thijs

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
    • Thijs´ Flickr
« Reply #12 on: April 28, 2009, 12:26:43 am »
Altijd vet een nieuwe camera uitzoeken!
Welke je moet kiezen weten degene voor mij waarschijnlijk beter. Maar ik wil je toch wel ff meegeven dat de lenzen die er vaak standaard bij geleverd worden, niet het beste in de camera naar boven brengen, en dat mocht je geld over hebben het echt de moeite zou zijn om een nieuwe (17-70 of iets) lens te kopen...

Of een canon 17-85, heeft een vriend van me en ik wenste dat ik doe ook zou hebben, want 18-55 is met net te korte range...

PJH

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: April 28, 2009, 03:15:51 pm »
zou jij niet beter een bridge kopen? Want 500€ is niet zoveel als je de DSLR markt instapt.
The 5% man

VansCCR

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
    • remkodewaal.nl
« Reply #14 on: April 28, 2009, 04:16:21 pm »
zou jij niet beter een bridge kopen? Want 500€ is niet zoveel als je de DSLR markt instapt.

Je hebt er wel een D200 voor op Marktplaats! :D  Sowieso, weinig mensen gaan voor tweedehands terwijl dat helemaal niet slecht hoeft te zijn.