October 17, 2017, 04:09:45 am

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 131209 times)

Wouter

• Moderator
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #15 on: March 04, 2009, 05:47:35 pm »
Hoe hard loopt zoiets nou eigenlijk? :)
Die van mij loopt (hij is van ' 98 en goed onderhouden, maar voor de rest niks aan opgevoerd ofzo) als ie warm is ongeveer 48 op de teller, dus zal wel rond de 43 echte km zijn :) Misschien binnenkort een andere (niet al te dure) uitlaat kopen, aangezien het scooter-verhaal stil lijkt te liggen (m'n ouders vonden het niet nodig aangezien ik deze heb en een scooter een grote investering is... Nog even kijken naar dingen als drukveertjes oid om de prestaties wat te verbeteren.
Oh das nog redelijk rap :Y Kijken of je het wat omhoog kan krikken ^O^

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
« Reply #16 on: March 09, 2009, 10:58:05 pm »
Yo, vraagje.

Mijn neef is op zoek naar een Beta Ark. Hij heeft er nu een gevonden. De eigenaar zegt dat hij 50/55 km/h loopt, en dat de begrenzer uit de uitlaat is.
Is het niet zo dat hij standaard 50 rijdt, vervolgens vario begrenzer eruit waardoor hij 60+ gaat, en dan nog de begrenzer in de uitlaat eruit waardoor hij 70+ gaat? De eerste stap om een scooter harder te laten gaan is naar mijn weten altijd eerst de vario begrenzer eruit. Dat is bij mij (Speedfight 2) ook zo, hij reed standaard iets harder dan 50 en toen de vario begrenzer eruit ging liep hij 65.

Help, anyone? :)

papiertje

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • MartijnBeekmans
« Reply #17 on: March 09, 2009, 11:05:48 pm »
Zegt hij dat die 55 op de scooter teller loopt? Dat kon mijn SF2 ook toen die nog standaard was.

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #18 on: March 10, 2009, 08:40:37 am »
Zegt hij dat die 55 op de scooter teller loopt? Dat kon mijn SF2 ook toen die nog standaard was.
Hij zegt 50/55 op de teller. Dat liep mijn SF2 inderdaad ook toen hij standaard was. Maar deze kerel zegt dat hij de begrenzer uit de uitlaat heeft.

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #19 on: March 10, 2009, 08:41:27 am »
Die Veyron heb in April 2008 trouwens bijna gespot. Ik zag hem rijden toen ik op Trafalgar Square was. Sprintje getrokken. Toen stond ik er naast bij het stoplicht... batterij camera leeg -.-'

karsten

• Moderator
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #20 on: March 10, 2009, 09:40:25 am »
Verkeerde topic? :+

Wouter

• Moderator
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #21 on: March 10, 2009, 02:25:55 pm »
Dit is de SC niet idd :+

OT :D :+

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #22 on: March 10, 2009, 04:20:31 pm »
Dude, 1 berichtje... je kan ook gewoon een antwoord op mn vraag geven :')

karsten

• Moderator
    • View Profile
« Reply #23 on: March 11, 2009, 07:58:13 am »
Mijn excuses Huib :+
Begrenzer uit de uitlaat scheelt niet veel kilometers dacht ik (maar dat weet ik niet 100% zeker) dus het zou zomaar kunnen kloppen dat hij daardoor gewoon 50/55 op de teller loopt.

Brian

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
« Reply #24 on: March 11, 2009, 08:24:15 am »
Verschilt ook per scooter. :)

karsten

• Moderator
    • View Profile
« Reply #25 on: March 11, 2009, 10:10:54 am »
Ja dat is inderdaad ook zo. Bij de scooter van een vriend van me scheelde het iig erg weinig :)

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #26 on: March 11, 2009, 04:43:31 pm »
Maar is het niet heel raar om de begrenzer meteen uit je uitlaat te halen? De vario begrenzer eruit is toch een veel logischere eerste stap? Dan kun je vervolgens nog de begrenzer uit je uitlaat halen. De vario begrenzer zit er namelijk nog gewoon in...
« Last Edit: March 11, 2009, 04:48:18 pm by Huib. »

Paul23

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #27 on: March 11, 2009, 05:39:59 pm »
Maar is het niet heel raar om de begrenzer meteen uit je uitlaat te halen? De vario begrenzer eruit is toch een veel logischere eerste stap? Dan kun je vervolgens nog de begrenzer uit je uitlaat halen. De vario begrenzer zit er namelijk nog gewoon in...
Hm, ja 't zou kunnen zijn dat iemand met wat minder verstand ervan dacht dat de begrenzer uit de uitlaat verwijderen meer nut zou hebben ofzo... Al lijkt het me raar als je niet eerst wat research doet voor je je scooter op gaat voeren, maar 't zou natuurlijk kunnen :P

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #28 on: March 11, 2009, 05:53:38 pm »
Hm, ja 't zou kunnen zijn dat iemand met wat minder verstand ervan dacht dat de begrenzer uit de uitlaat verwijderen meer nut zou hebben ofzo... Al lijkt het me raar als je niet eerst wat research doet voor je je scooter op gaat voeren, maar 't zou natuurlijk kunnen :P
Inderdaad, alles kan. Deze man zegt dat hij het bij zn dealer heeft laten doen. Een beetje normale dealer had hem dan toch geadviseerd om eerst zn vario begrenzer eruit te halen?

Paul23

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #29 on: March 11, 2009, 06:29:27 pm »
Inderdaad, alles kan. Deze man zegt dat hij het bij zn dealer heeft laten doen. Een beetje normale dealer had hem dan toch geadviseerd om eerst zn vario begrenzer eruit te halen?
Ik weet niet of dealers daar advies bij geven ofzo. Denk 't eerlijkgezegt, anders kan de eigenaar (bij een ongeluk of weet ik veel wat-) zeggen dat de dealer hem had geadviseerd het zo te doen, en dat willen ze natuurlijk niet ;)