July 28, 2017, 06:58:24 pm

Author Topic: Customizen van modelauto's: deel 2  (Read 92843 times)

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: Customizen van modelauto's: deel 2
« Reply #30 on: November 18, 2008, 10:08:51 pm »
Cayman is uit elkaar. Alleen ramen krijg je er niet uit net als de kofferbak.

Nu nog bedenken wat ik ermee doe :')
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Smark.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #31 on: November 18, 2008, 10:22:21 pm »
Iemand hier had zijn hele Gallardo gespoten in het rood en alles. Ik heb een witte en wil mijn velgen zwart proberen te spuiten, heb ff zitten kijken en wat los zitten schroeven maar ik krijg de wielen er gewoon niet af. :+
Banden er af halen en een beetje wrikken?
Wielen zijn er volgens mij meestal aangeklikt. Dus zit eigenlijk zo goed als vergrendeld. Beetje kracht kan geen kwaad denk ik :P
Zal je zien dat ik ze er niet meer op krijg ;)

Jorn.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #32 on: November 18, 2008, 11:04:27 pm »
Niemand die toevallig nog onderdelen over heeft van een 612 Hotwheels? :+

GijsSpierings

• Ford Focus ST Driver
  • jaaaa zeetie
    • View Profile
    • GS Automotive Art
« Reply #33 on: November 18, 2008, 11:43:52 pm »
Nou ja, klein. Het gaat bij de Murcie bv om de achterlichten, de "luchtroosters" eronder, zwarte dingen boven de luchthappers aan de zijkant, spiegels, voorruit, koplampen, achterklep.
Ai, dat wordt dan inderdaad afplakken. Dat zijn namelijk wel veel onderdelen. Al zal je bij de vooruit, koplampen en achterlichten wel wasbenzine kunnen gebruiken. Dus gewoon eroverheen spuiten, en daarna met (weinig) wasbenzine afdoen.
Nooit met wasbenzine of iets anders verf oplossends over je ruiten/lampen heenspuiten, dan word het helemaal dof. Dus ik zou het gewoon uit elkaar halen en tóch 'n klein beetje beschadigen, of goed afplakken, 'fineline tape'  is hierbij 'n héle fijne oplossing !

Leuk goed stukje Teun ! :)

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #34 on: November 18, 2008, 11:44:35 pm »
Hoe krijg je bij een maisto model de deurpanelen los?

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #35 on: November 18, 2008, 11:44:59 pm »
Wat is fineline tape? Ik was van plan om van dat standaard afplaktape te gebruiken.

GijsSpierings

• Ford Focus ST Driver
  • jaaaa zeetie
    • View Profile
    • GS Automotive Art
« Reply #36 on: November 18, 2008, 11:46:48 pm »

Niet, of je moet gaan boren of freesen, en op een of andere manier weer vast zien te krijgen er terug op. Ik heb ze er ooit afgehaald, nooit meer terug opgekregen.(was bij mij trouwens ook afgebroken.)

@Jaggie,

Fineline tape is hele dunne schilderstape, je ziet 't wel 'ns bij 'Pimp my ride' als ze vlammen, strepen of andere special paint op de wagens maken.  Mooie kleur trouwens voor je Murcielago uitgekozen ! :)

GijsSpierings

• Ford Focus ST Driver
  • jaaaa zeetie
    • View Profile
    • GS Automotive Art
« Reply #37 on: November 18, 2008, 11:49:10 pm »
Iemand hier had zijn hele Gallardo gespoten in het rood en alles. Ik heb een witte en wil mijn velgen zwart proberen te spuiten, heb ff zitten kijken en wat los zitten schroeven maar ik krijg de wielen er gewoon niet af. :+
Banden er af halen en een beetje wrikken?
Wielen zijn er volgens mij meestal aangeklikt. Dus zit eigenlijk zo goed als vergrendeld. Beetje kracht kan geen kwaad denk ik :P
Zal je zien dat ik ze er niet meer op krijg ;)
Je moet de banden er effe oplaten bij 't wrikken ! Meer grip. Je moet wel echt effe kracht zetten zolang je voorzichtig bent, mocht het nog niet lukken, gewoon effe je velgen verven met een kwastje.

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #38 on: November 18, 2008, 11:56:45 pm »

Niet, of je moet gaan boren of freesen, en op een of andere manier weer vast zien te krijgen er terug op. Ik heb ze er ooit afgehaald, nooit meer terug opgekregen.(was bij mij trouwens ook afgebroken.)
Oke dat word dus gewoon de deurpanelen laten zitten. Weet je of je de lampen en ramen wel kan verwijderen? Of word het een hoop afplakwerk?

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #39 on: November 18, 2008, 11:58:45 pm »
Mijn Lambo is ook van Maisto maar als ik het er af haal ben ik bang dat ik het er niet meer op krijg. Ik laat het dus zitten.

GijsSpierings

• Ford Focus ST Driver
  • jaaaa zeetie
    • View Profile
    • GS Automotive Art
« Reply #40 on: November 19, 2008, 12:02:54 am »

Oke dat word dus gewoon de deurpanelen laten zitten. Weet je of je de lampen en ramen wel kan verwijderen? Of word het een hoop afplakwerk?
Ik hou niet zo van afplakken, dus ik strip de auto helemaal kaal ! Je moet gewoon met beleid die dingen met 'n platte schroevendraaier eraf halen vaak (zoals die ramen) aan de punten waar ze vastzitten.

DaanH

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #41 on: November 19, 2008, 12:29:48 pm »
Nou ja, klein. Het gaat bij de Murcie bv om de achterlichten, de "luchtroosters" eronder, zwarte dingen boven de luchthappers aan de zijkant, spiegels, voorruit, koplampen, achterklep.

Ai, dat wordt dan inderdaad afplakken. Dat zijn namelijk wel veel onderdelen. Al zal je bij de vooruit, koplampen en achterlichten wel wasbenzine kunnen gebruiken. Dus gewoon eroverheen spuiten, en daarna met (weinig) wasbenzine afdoen.
Klopt en het zit allemaal ook nog eens redelijk dicht op elkaar. Ik ben benieuwd. Ik ben van plan om hem in Verde Ithaca te spuiten, net als http://flickr.com/photos/jeroenolthof/2991670349/

Als die kleur te krijgen is btw...

je kunt bij een autospuiterij wel potjes met lak krijgen/kopen. als je de kleurcode weet van Verde Ithaca kunnen ze het misschien wel voor je maken ;)

Jorn.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #42 on: November 19, 2008, 04:37:35 pm »

Klopt en het zit allemaal ook nog eens redelijk dicht op elkaar. Ik ben benieuwd. Ik ben van plan om hem in Verde Ithaca te spuiten, net als http://flickr.com/photos/jeroenolthof/2991670349/

je kunt bij een autospuiterij wel potjes met lak krijgen/kopen. als je de kleurcode weet van Verde Ithaca kunnen ze het misschien wel voor je maken ;)
En dan zit het in een potje en dan kan je nog niet spuiten?

DaanH

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #43 on: November 19, 2008, 04:39:55 pm »

En dan zit het in een potje en dan kan je nog niet spuiten?

klopt, misschien kunnen ze ook spuitbusjes leveren

Big Bol

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • Bmw M3 CSL
    • View Profile
    • http://www.thomasbol.nl/
« Reply #44 on: November 19, 2008, 05:05:01 pm »
@Jaggie

Die kleur? Of iets lichter?

Like a Bol