August 21, 2017, 03:46:59 pm

Author Topic: Studio Gepruts: Deel I  (Read 45633 times)

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
Studio Gepruts: Deel I
« on: September 24, 2008, 12:33:49 am »
Inmiddels al drie mensen and counting die een opleiding fotografie doen hier op dit auto forum. Fotografie is natuurlijk niet alleen auto's fotograferen maar daar hoort ook Studio werk bij wat erg leuk is. Niet alleen mensen die een opleiding doen staan in de studio, dus misschien leuk om eens wat werk uit te wisselen, en zodoende misschien nog wat tips op te pakken.

In dit topic kun je showen als je eens in de studio staat wat je hebt geschoten. Niet alleen showen, maar dit is ook het juiste topic voor licht technieken, wat studio werk juist zo leuk maakt, omdat je zelf het licht moet regelen. Alles is prima, als je maar in een gecontroleerde omgeving staat. ( ik kan me nog goed Jeroen herinneren met zijn studio achtige foto's van zijn modellen die zeker mooi waren :Y ) Show us hoe je tot een plaatje bent gekomen! Het resultaat is belangrijk, maar hoe je er toe gekomen bent is nog belangrijker! In de toekomst kan ik voor de mensen die interesse hebben een avond een Studio huren bij mij op school. Neem van mij aan dat het erg vermakelijk is! :)

Let's Rock and Roll!  ^O^
« Last Edit: September 24, 2008, 05:28:34 pm by LOWrider_NL »

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
Re: Studio Gepruts: Deel I
« Reply #1 on: September 24, 2008, 12:40:11 am »
Natuurlijk trap ik meteen maar even af. Komende tijd zal ik een hoop studio werk doen. Veel mensen van AG hebben me (meestal over msn) gevraagd wat ik zoal uitspook op de foto academie, dus hier zal ik posten wat ik daar maak. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar werk van andere! ( Ghost, Peter, Davidio, enz )

Hier even wat foto gepruts van mijn laatste editie. Gaat niet echt om compositie o.i.d.  Meet om te kijken wat licht nou eigenlijk doet, en hoe het invloed heeft op vormen.

500W Lamp in je gezicht ;)

Je achtergrond is erg belangrijk, vandaar deze verrijdbare schotten.

Portrait

:+

Hard licht van achter, reflector van opzij

Sneaky! (ik sta achter de lamp, achtergrond mooi zwart)

Smile! :)

Ik ben bevoorrecht om les te krijgen van Peter Day, ้้n van de betere fotografen in Nederland. Zie ook http://www.peterday.nl/

« Last Edit: September 24, 2008, 12:43:00 am by LOWrider_NL »

Focus Automotive Art

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #2 on: September 24, 2008, 12:27:15 pm »
>> verhuizing naar het harde waren board.

Tim Bussink

• Audi RS4 Sedan Driver
  • D80+18-105VR+50mm f/1.8+70-300APO
    • View Profile
    • Autopoets-service + Fotosessie
« Reply #3 on: September 24, 2008, 05:17:20 pm »
Erg leuk om een topic te maken over studiofotografie. Mij lijkt dit erg leuk ( en moeilijk ) de mogelijkheid is veel groter dan wanneer je een auto staat te fotograferen die geparkeerd staat tussen 2 andere auto's. in een studio heb je het allemaal zelf in je handen.  ^O^

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #4 on: September 24, 2008, 05:24:03 pm »
Erg leuk om een topic te maken over studiofotografie. Mij lijkt dit erg leuk ( en moeilijk ) de mogelijkheid is veel groter dan wanneer je een auto staat te fotograferen die geparkeerd staat tussen 2 andere auto's. in een studio heb je het allemaal zelf in je handen.  ^O^

Juist! :D Het is echt onwijs leuk om zelf te bepaen waar je licht vandaan komt, en zo altijd optimale omstandigheden te cre๋ren. Iets wat natuurlijk flink moeilijk is, want het kan altijd beter.

Zojuist heb ik een doek op de markt gekocht van 1,5 meter breed en 5 meter lang  ^O^ :bier: Paar lekkere stevige Papier klemmen er bij, en we hebben een mooie achter grond voor van alles en nog wat!  ^O^ Ik ga hem zo meteen uit proberen met een vriendin van me!

Hier nog een foto, even snel geschoten. (niet echt perfect, een overlopende achtergrond had mooier geweest i.m.o. )

Focus Automotive Art

Yannick

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #5 on: September 24, 2008, 07:02:16 pm »
IK behoor ook tot diegene die fotografie studeer (in Genk ah Khlim) maar zit in me eerste jaar en is nu vnl met natuurlijk licht, dus niet in studio, is pas volgend jaar,en het eerste semester zijn we bezig met analoog, maar als ik kan scan ik wel eens wat in!

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #6 on: September 24, 2008, 07:20:32 pm »
IK behoor ook tot diegene die fotografie studeer (in Genk ah Khlim) maar zit in me eerste jaar en is nu vnl met natuurlijk licht, dus niet in studio, is pas volgend jaar,en het eerste semester zijn we bezig met analoog, maar als ik kan scan ik wel eens wat in!

yeah! Zou tof zijn :Y Ben benieuwd :)

Focus Automotive Art

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #7 on: September 24, 2008, 07:32:02 pm »
Hoi hoi, ik studeer fotografie in Antwerpen. Ben pas net begonnen en heb nog niet echt in de studio gewerkt, maar ik kijk er zeker naar uit...lijkt me erg leuk! Zodra we echt beginnen (binnenkort) post ik zeker wat! :)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #8 on: September 24, 2008, 07:33:53 pm »
Thijs, maak je in de studio nog gebruik van flitsen? Of gewoon alles via vaste lampen?

Bij deze foto moet je de achtergrond even wat beter zwart maken, ik zie namelijk allemaal rommel.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #9 on: September 24, 2008, 07:36:56 pm »
Thijs, maak je in de studio nog gebruik van flitsen? Of gewoon alles via vaste lampen?

Bij deze foto moet je de achtergrond even wat beter zwart maken, ik zie namelijk allemaal rommel.

Zou goed kunnen ja. Op een TFT zie je meer dingen als op een CRT (waar ik dus op zit) Ik stond dan ook niet op de juiste positie. Ik maakte even een snelle foto van hem, iemand anders was er eigenlijk mee bezig vanuit een andere hoek ;)

Flitsen komt volgend jaar, Nu doen we het nog met lampen om direct te kijken wat je doet met het licht :)

Focus Automotive Art

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #10 on: September 25, 2008, 12:58:12 am »
Meisje! :D Zwart foto doek is gouden aankoop :Y

Focus Automotive Art

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #11 on: September 25, 2008, 10:40:08 am »
Erg leuk/leerzaam topic Thijs! Ben zelf ook al een tijd aan het ori๋nteren om thuis in de schuur een soort van gedeelte te gaan gebruiken voor dit soort fotografie. Ik ben alleen erg benieuwd naar wat voor soort doeken/lappen er gebruikt moeten worden, aangezien niet ieder materiaal even transparant is als het ander. Wat je zei over die doeken van de markt, daar kun je veel mee en is voor dit soort fotografie erg hulpzaam of niet?
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #12 on: September 25, 2008, 11:21:58 am »
Hoi hoi, ik studeer fotografie in Antwerpen. Ben pas net begonnen en heb nog niet echt in de studio gewerkt, maar ik kijk er zeker naar uit...lijkt me erg leuk! Zodra we echt beginnen (binnenkort) post ik zeker wat! :)

Ben benieuwd naar je werk :)

Erg leuk/leerzaam topic Thijs! Ben zelf ook al een tijd aan het ori๋nteren om thuis in de schuur een soort van gedeelte te gaan gebruiken voor dit soort fotografie. Ik ben alleen erg benieuwd naar wat voor soort doeken/lappen er gebruikt moeten worden, aangezien niet ieder materiaal even transparant is als het ander. Wat je zei over die doeken van de markt, daar kun je veel mee en is voor dit soort fotografie erg hulpzaam of niet?

Ik heb inderdaad gewoon van de markt in Denbosch een lap stof gehaald van 1,5 meter bij 5Meter. Ruim voldoende, al is 2 meter breed nog iets beter, maar op de markt niet te vinden. Voordeel van op de markt kopen, is de prijs. ik was een tientje kwijt voor kwaliteit stof. Ik had eerst andere, maar toen ik vertelde dat ik het voor fotografie ging gebruiken trok hij ineens een speciale rol achter zijn kraam te voorschijn :P "dit is iets voor jou, heb je over 10 jaar nog steeds in goede conditie". het zag er inderdaad erg mooi uit (beetje glimmend, erg sterke stof) en herkende het van de foto academie, dus heb het direct zonder twijfel gekocht. Je kan het niet laten liggen voor een tientje :Y Zal ff kijken wat voor stof het precies is. Ben er nooit zo goed in, maar vraag wel ff aan mijn moeder :+

Focus Automotive Art

Tim Bussink

• Audi RS4 Sedan Driver
  • D80+18-105VR+50mm f/1.8+70-300APO
    • View Profile
    • Autopoets-service + Fotosessie
« Reply #13 on: September 25, 2008, 05:24:18 pm »
Meisje! :D Zwart foto doek is gouden aankoop :Y

Toffe stijl heeft je vriendin ! :D