November 17, 2017, 08:26:00 pm

Author Topic: Zelfgemaakte foto's (wel auto's) deel 9  (Read 83660 times)

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Re: Zelfgemaakte foto's (wel auto's) deel 9
« Reply #30 on: September 06, 2008, 12:15:04 pm »
Sorry Bart, vind het niks :N Achtergrond stoort, kleuren zijn okÚ, iets teveel contrast en de velg staat er maar half op.
Dat vind ik noujuist wel mooi die velg :P
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

cel

• Frontpage-crew
  • Mercedes SLK55 AMG Driver
  • celsydney.com
    • View Profile
    • celsydney.com
« Reply #31 on: September 07, 2008, 07:44:19 am »
http://farm4.static.flickr.com/3271/2830319140_8f1c3d6906.jpg?v=0

Bart - Porsche: Eerlijk gezegd niet al te veel positiefs Bart, hij is niet recht, ik had het hele wiel er liever op zien staan en een behoorlijk schrale achtergrond. Wat ik wel leuk vind zijn de lijnen op de muur die naar de auto toe lopen. Ik denk dat met een lager standpunt (ter hoogte van het wiel) en een rechtere foto, de auto er wat beter uit zou komen.

http://farm4.static.flickr.com/3175/2767412077_f444367be0_o.jpg

Thizzle: Ik ben het met de anderen eens, er is zo veel te zien op de foto (brommer, fietser, voetgangers, schuin busje, stuk beton rechts onderin, borden etc, dat de foto zo druk maakt. Misschien met wat bewerkingen eromheen dat ie wel ok kan worden, het Lambo logootje bv springt er wel weer uit, met een zwart witte achtergrond en wat neppe vignettering erin kan je dat misschien centraal maken.

http://i111.photobucket.com/albums/n138/ernst_auto/DSC_0194copy-3.jpg

Ernst: Versie 2 van jou foto: Erg nette plaat, je foto is mooi in 3 vlakken verdeeld, de auto, lucht en gebouw. Ziet er clean uit, mooi bewerkt. Je hebt goed geluisterd naar het commentaar van de anderen en er een topplaat van gemaakt :)

http://img239.imageshack.us/img239/9910/dsc17552700si3.jpg

Jaggie: Het is een mooie plaat, geen twijfel mogelijk, maar ik vind hem toch wat missen. In vergelijking met de bewerking van Mark Nauto moet ik zeggen dat in de bewerking van MN de reflecties een stuk meer storen. Kortom lekkere foto, maar meer ook niet.

http://farm4.static.flickr.com/3213/2806342510_103f640c1c.jpg?v=0

Bart - Ferrari: Sowieso een beetje klein formaat voor de foto, waarom niet 800x600? Al mijn commentaar is al zo'n beetje gezegd door de anderen, hij zou gewoon recht moeten zijn (niet per se de auto, maar wel het huis. Verder ook jammer dat de kap erop zit, maar daar kan jij dan weer weinig aan doen.

Deze foto van mij ben ik zelf erg tevreden over, normaal zie ik liever de auto er volledig opstaan, maar in dit geval zit er een lekkere sfeer in:

Klik hier voor 1024x769: http://farm4.static.flickr.com/3046/2833150370_e5726bc7be_o.jpg
« Last Edit: September 07, 2008, 07:49:45 am by cel »

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #32 on: September 13, 2008, 11:58:45 am »
Ik vind de auto wat donker in vergelijking met de gelige achtergrond bijvoorbeeld. :) Het idee is leuk.

cel

• Frontpage-crew
  • celsydney.com
    • View Profile
    • celsydney.com
« Reply #33 on: September 18, 2008, 02:39:37 pm »
1 reactie in anderhalve week  ^O^

Dan maar nog een foto:

Grote versie: http://www.flickr.com/photos/celsydney/2867033627/sizes/o/

Timo

• Spykerfreak!
    • View Profile
    • Spykerfreak.
« Reply #34 on: September 18, 2008, 04:04:49 pm »
Erg lekkere foto! Wat heb je er allemaal aan bewerkt? De foto lijkt een beetje onscherp, maar voorderest een erg gave foto!

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #35 on: September 18, 2008, 06:20:44 pm »
Hij is onscherp en er hangt een soort van blauwe waas overheen.
Maar het idee is wel vet ^O^
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

cel

• Frontpage-crew
  • celsydney.com
    • View Profile
    • celsydney.com
« Reply #36 on: September 18, 2008, 10:06:37 pm »
Onscherp? Het enige wat niet scherp is zijn de wielen omdat ie rijd en de achtergrond een beetje, de auto zelf lijkt me scherp.

Ik heb niet veel bewerkt, het enige dat ik heb gedaan is autolevels en een laaghangende vignetering er in gezet :)

In ieder geval bedankt voor het commentaar  ^O^

Nielsdj

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #37 on: September 18, 2008, 10:45:20 pm »
Ja op het kleine plaatje lijkt ie wat onscherp, of de grotere is het al beter

Ik vind het een lekkere foto. Wel een beetje donker

Appeltje

• Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
« Reply #38 on: September 19, 2008, 12:46:21 pm »
Het idee vind ik heel erg mooi, maar het probleem is dat het contrast in de foto zo groot is. De mooie achtergrond wordt net iets te licht en de voorgrond net iets te donker, eigenlijk een prima situatie voor een hdr of niet? Al geprobeerd? z/w pakt ook wel mooi uit voor foto's die mooi zijn maar lastig belicht.

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #39 on: September 19, 2008, 01:51:20 pm »
De sfeer van de achtergrond is geweldig met die bomen en het grasveld en wat recreŰrende mensen, alleen jammer dat de auto zelf en de weg eromheen inderdaad wat donker is. :)

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #40 on: September 19, 2008, 05:37:08 pm »
De lambo van Ernst vult erg mooi het stijlvolle idee van het gebouw er achter aan. De verbeteringen maken de foto des te interessanter. Misschien in zwart wit nog mooier?

The Lambo van thizzle heeft de pech dat het druk is in de straat, was de straat leeg geweest was het een fantastische foto geweest, en had ie hem ook wel wat van verderaf genomen. De lambo zelf staat wel superstrak erop :)

De achterkant van de Porsche van Bart kan me niet overtuigen. Velgen er niet compleet op de foto doet hier de afbreuk denk ik... Wellicht met een wat interessantere achtergrond wat leuker geweest.

De 300C is erg toepasselijk vind ik. De renner (??) in het midden lijkt te denken wat doe ik hier, en de 300c geeft het "ik kan hier wel snel wegkomen" idee. Het vult elkaar erg mooi aan.  Wel jammer dat de man met de paraplu aan de rechterkant ook nog stil staat, anders gaf het een nog bewegelijker idee...

De foto van de AM van Cel vind ik mooi, maar toch ook ik vind hem een beetje donker voorin. Scherpte lijkt me wel prima, komt gewoon door de beweging tijdens het nemen van de foto...

Wat vinden jullie hiervan:

« Last Edit: September 19, 2008, 06:59:57 pm by Ollie »

"The dream lives on... "

Teun

• Audi RS4 Sedan Driver
  • Don't Worry, Be Happy.
    • View Profile
    • Mijn spots
« Reply #41 on: September 19, 2008, 05:50:30 pm »
Nummer 2 was beter geweest als die lager genomen was, maar nu is die ook leuk. Net of de auto er is neer gezet door een eigenaar van een van de boten. Ook vind ik de kleuren in de foto mooi, en de ruimte links erg toepasselijk. :) Nr. 1 mocht wat meer ingezoomd worden, of van rechtsonder wat gecropt worden. ;)
« Last Edit: September 19, 2008, 05:53:41 pm by Teun »
V.I.B. Very Important Brabander

Appeltje

• Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #42 on: September 19, 2008, 11:40:55 pm »
Ik vind het een redelijk mooie foto en hij zou zo in een test van AV kunnen staan, maar ik vind hem ook weer niet erg bijzonder. Wel vind ik het subtiel dat de boom links nog als een zwart randje te zien is. Klein detail. De foto is daarnaast net een beetje te licht, wat het beste te zien is op de auto zelf. Plaatsing in het beeldveld vind ik ook mooi over komen omdat het in het midden van de vrije ruimte tussen de paal en de rechter 'grens' van de foto is.

Appeltje

• Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #43 on: September 20, 2008, 12:33:03 am »
Bart, foto van de Porsche preekt me aan. Lekker simpel, drie onderdelen die het grootste deel van de foto maken, beeld is horizontaal en verticaal evenwijdig met hek op de achtergrond. Detail van de auto zelf vind ik wel mooi, niet heel uitgesproken (maar dat is Porsche nou eenmaal niet...), en het is jammer dat het wiel halverwegen af wordt gebroken. Maar dat kan ook niet echt anders denk ik, tenzij je de hele compositie overhoop gooit.

@ Thizzle
Het is wel de perfecte hoek voor de auto zelf, hij komt erg mooi over zo, maar de hele foto vind ik niet erg bijzonder. Ik vind sowieso dat er te veel scherptediepte in zit, wat mij betreft was alleen de voorste dertig centimeter van de auto scherp (bij wijze van spreken... je diafragma had best groter gekund toch?), dat had het echt mooi gemaakt omdat er dan minder afleiding in de achtergrond had gezeten. Maar het overheerst nogal, het komt rommelig over, het domineert, maar het is niet zonder meer een slechte foto oid.

@Ernst
Eerste versie vond ik al erg mooi, ˇˇk de niet heel nauwkeurig gekozen hoek vind ik mooi, omdat eigenlijk het hele beeldveld vol zit met scherpe vouwen en hoeken, niet in de laatste plaats de auto zelf... Moderne rechte omgeving past bij de Gallardo, en de foto is lekker clean. De 'aangepaste versie' vind ik nog iets mooier, omdat je na Mark's kritiek (?) het gebouwd op de achtergrond iets minder hebt laten domineren.

« Last Edit: September 20, 2008, 12:38:36 am by Appeltje »

f-autogek

• Renault Megane RS Driver
  • Porsche 911 gt3 rs
    • View Profile
« Reply #44 on: September 21, 2008, 11:40:10 am »
Even een vraagje tussendoor:
Is een statief handig om op het circuit te pannen/fotograferen?