July 20, 2017, 08:46:50 pm

Author Topic: Zelfgemaakte foto's (wel auto's) deel 9  (Read 80751 times)

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
Zelfgemaakte foto's (wel auto's) deel 9
« on: August 27, 2008, 05:09:52 pm »
Hoe werkt dit topic?
Je geeft feedback op de laatste 5 foto's die ingestuurd zijn als je zelf ook een foto wil posten. Het is natuurlijk ook mogelijk om iets verder te gaan dan de vorige 5 foto's. Vanaf heden posten we nog maar 1 foto per bericht en niet meerdere! Berichten met meerdere foto's worden verwijderd!

Geen 5 foto's van commentaar voorzien als je je eigen foto post? Dan zal je reactie/bericht automatisch worden verwijderd.
Alleen je eigen foto dumpen? Dan zal deze reactie/bericht automatisch worden verwijderd.
Alleen een tip geven maar zelf geen foto posten? Dan graag onderbouwende feedback! Geen "toffe plaat" etc.

Zelfgemaakte foto's van auto's! Hier post je foto's die je hebt gemaakt van auto's. Crap kwaliteit/niet boeiende pics mogen in wel wat gespot + foto of de slowchat. Hier dus de fotografische foto's.

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Re: Zelfgemaakte foto's (wel auto's) deel 9
« Reply #1 on: August 28, 2008, 09:31:34 pm »
Ik trap wel af

Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #2 on: August 28, 2008, 11:41:25 pm »
:) Best wel een okee plaatje Bart. Er zit een kleurtint door het zwart/wit heb ik het idee. Klopt dat een beetje? Wat misschien mooier was geweest is als je iets meer had ingezoomd zodat je de airconditioning er niet op gekregen had. De airco heeft nou niet bepaald een enorme meerwaarde. Ook had ik de witte lijn die door het asfalt loopt even weggewerkt. Ziet er net wat netter uit. Qua standpunt vind ik hem okee, maar apart, vooral doordat de ramen nu ook schuin lopen net als de electriciteitskabels. De velgen springen er nu wel lekker uit.

:) Simpel plaatje uit Londen:

« Last Edit: August 28, 2008, 11:42:58 pm by Jaggie »

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #3 on: August 29, 2008, 08:06:04 am »
Inderdaad zoals je zelf al zei Jeroen, een simpel plaatje. Standpunt/helderheid/scherpte zijn ok, maar is in mijn ogen een goede spotfoto dan een fotografisch hoogstandje denk ik.
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #4 on: August 29, 2008, 10:30:52 am »
je histogram recht trekken doet ook wonderen...

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #5 on: August 29, 2008, 12:19:50 pm »
je histogram recht trekken doet ook wonderen...

-
Vind ik niet mooi, aan de voorkant wordt hij veel te licht, vooral bij de koplamp.

Inderdaad zoals je zelf al zei Jeroen, een simpel plaatje. Standpunt/helderheid/scherpte zijn ok, maar is in mijn ogen een goede spotfoto dan een fotografisch hoogstandje denk ik.
:X Oh ik vind het zelf namelijk wel wat meer dan een goede spotfoto eigenlijk. Komt misschien omdat er voor de verandering eens niet zoveel bewerking in zit.

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #6 on: August 29, 2008, 12:41:19 pm »
@ Bart. Ben niet kapot van de kleur die over de foto heen hangt. Daarnaast moet een dergelijke foto wel recht zijn. Dat is hij nu niet en dat stoort nogal. Verder sluit ik me aan bij Jeroen wat betreft die airco. die zou ik er niet op zetten. Nette plaat, maar ruimte voor verbetering dus.

@ Jeroen. De foto is niet heel bijzonder, maar wel gewoon erg strak en netjes. Mooie kleuren en een lekker rustige achtergrond. De auto zelf is alleen een beetje donker op de achterkant, das jammer. Wat betreft de auto.....hebbuh hebbuh hebbuh...wat een schitterend ding en die kleur staat hem ook super! Maar waarom nou die velgen eronder, zo jammer. Ori RUF's staan veel beter.

Josh

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: August 29, 2008, 12:53:26 pm »
Ik wil niet lullig doen, maar dit is exact eenzelfde situatie als laatst in het circuitfotografietopic. Enkel betreft het hier je eigen foto, en dus zijn de reacties die maar n foto beoordelen niet verwijderd. Waar of niet waar?

Overigens vind ik het wel een strak plaatje, maar iets bewerking zou geen kwaad kunnen. De auto staat ook helaas niet helemaal in het midden, misschien even knippen?

@ Bart: Ik vind het een beetje een rommelige foto. De achtergrond is net niet helemaal recht. Daarbij is het ook jammer dat de er bij de voorkant van de auto net wel zon op het asfalt schijnt, dat stoort een beetje vind ik.

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #8 on: August 29, 2008, 12:59:26 pm »
:) Hoi, welkom op het forum. Heb je de nieuwe en aangepaste regels al vernomen of de openingspost al gelezen? Daar staan namelijk de nieuwe regels in. Vandaar dat de andere topics ook zo abrupt zijn gesloten. Thanks alvast.

Overigens vind ik het wel een strak plaatje, maar iets bewerking zou geen kwaad kunnen. De auto staat ook helaas niet helemaal in het midden, misschien even knippen?
Wow, voor het eerst iets positiefs. Bedankt daarvoor! Over het uitlijnen, volgens mij staat hij wel in het midden, ik heb hem precies zo uitgemeten dat hij links en rechts net zo ver van de rand van de foto staat. Wellicht lijkt het zo door reflecties/bloembakken etc.

Wat voor bewerking zou er toegepast moeten worden volgens jou?

Josh

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: August 29, 2008, 01:59:45 pm »
Oke, ik wist niet dat er nieuwe regels waren ;)

Als jij zegt dat je hem uitgelijnd hebt, dan geloof ik wel dat hij in het midden staat. Ik denk dat het komt omdat de achterkant van de auto wat te donker is. Ik zou hem een beetje net zoals Thijs lichter maken. Volgens mij zit er nu namelijk een beetje een donkere, groenachtige waas overheen.

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #10 on: August 29, 2008, 02:15:49 pm »
Omdat ik de auto zo lekker vind, en de foto gewoon erg netjes vanwege de mooie rustige belichting heb ik even een momentje genomen hem even kort aan te pakken. Hoop dat het goedgekeurd is Jeroen ;).

Dit is even de versie zoals ik hem nu heb.

Ernst.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: August 29, 2008, 11:31:08 pm »
Bart:

Hele strakke plaat, alleen stoort de airco installatie op het gebouw en de lichtinval voor de auto. Standpunt vind ik goed. Niks mee mis. Alleen die kleur van de foto vind ik niet mooi bij deze plaat. Voor de rest goed uitgevoerd.

Jeroen:

Hele strakke plaat van een strakke auto. Eigenlijk heb ik er niet zoveel op aan te merken, behalve dat ie wat donker is.

Hier eentje van mij, waar ik van velen veel positieve reacties op krijg. Graag wil ik weten wat jullie er van vinden. :)

Nordschleife - 20832 meters that separate the men from the boys

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #12 on: August 29, 2008, 11:58:30 pm »
Mooie plaat Ernst, mooie hoek. Maar ik vind het gebouw toch echt te licht. Het overheerst daardoor te veel. Kleuren zijn erg mooi verder.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #13 on: August 30, 2008, 12:04:40 am »
Ik vind hem ook te licht. maar das dan ook het enige :Y

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #14 on: August 30, 2008, 01:58:26 am »
:) Ik stoor me ook aan de plantenbak links en de vlekjes op de weg die je makkelijk kan wegwerken.