October 17, 2018, 04:29:49 pm

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Daann

Pages: [1]
1
Oude Slowchats / SC1558: De Fisker Karma
« on: March 08, 2010, 09:04:59 pm »


Specs: 2.0Liter turbo + elektromotor = 409pk

Lullen maar!

2
Photoshoots / Photoshoot: M3 Cecotto
« on: February 25, 2010, 10:18:56 pm »
Zondag opstap geweest met deze prachtige E30 M3 Cecotto. Niet iedereen zal de gedesatureerde foto's knap vinden, maar ik vind het wel bij de locatie en de wagen passen.

Enjoy!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26


Dat was het! (foto's openen in een nieuw venster voor de scherpere versie)

3
Oude Slowchats / SC1550: Het is alweer 2010!
« on: January 01, 2010, 07:08:59 pm »




Lullen maar!

4
Photoshoots / Photoshoot: Porsche 996 Turbo
« on: July 18, 2009, 03:54:30 pm »
Zeau, even horen wat jullie van de fototjes vinden :)

1:


2:


3:


4:


5:


6:


7:


8:


9:


10:


11:


12:


13:


14:


15:


16:


17


18:


19:

5
Prullenbak / SC15?? : De Ferrari Daytona
« on: April 22, 2009, 09:41:05 pm »
The Ferrari 365 GTB/4, better known by the unofficial name Ferrari Daytona, is a Gran Turismo automobile produced from 1968 to 1973. It was first introduced to the public at the Paris Auto Salon in 1968 and replaced the 275 GTB/4 but, although it was also a Pininfarina design (by Leonardo Fioravanti), the Daytona was radically different. Its sharp-edged styling resembled a Lamborghini more than a traditional Pininfarina Ferrari. The Daytona name commemorates Ferrari's triple success in the February 1967 24 Hours of Daytona with the 330P4. While it was initially used as a pre-production internal denomination, Ferrari still insists that this was never the model's official name and should not be applied to it.[citation needed]

Unlike Lamborghini's new Miura, the Daytona was a traditional front-engined, rear-drive car. Customers were disappointed that Ferrari stuck with this layout unlike with the race cars, and the Daytona was replaced by the mid-engined 365 GT4 Berlinetta Boxer in 1973. Today, the car represents the last of the great front engine Ferrari GTs before this layout was revived in the 1990s, with the 456.

[edit] Vehicle specifications
The engine, known as a Tipo 251 and developed from the earlier Lampredi V12 used in the 275 GTB/4, was a 4.4 L (4390 cc, 267.9 cid) DOHC V12 with a 60° bank angle, 365 cc per cylinder, 81 mm bore and 71 mm stroke, featuring six Weber twin carburettors (40 mm Solex twin carburettors were used alternatively). At a compression ratio of 9.3:1, it produced 352 bhp DIN (259 kW) and could reach 280 km/h (174 mph). 0-60 mph acceleration was just 5.4 seconds. For the American version, slight modifications were made - the compression ratio was reduced to 8.8:1 and the exhaust system was equipped with a large central silencer, necessitating visible alterations to the primary pipes.

The 5-speed manual transmission (transaxle concept) was mounted in the rear for optimal weight distribution, and a 4-wheel independent suspension featured wishbones and coil springs.

Early Daytonas featured fixed headlights behind an acrylic glass cover. This particular setup was completely abandoned in favor of pop-up twin headlights when lobbying efforts by the Center for Auto Safety led to a variety of new safety regulations for U.S. road traffic in 1970, one of which concerned minimum ride height

http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Daytona

6
Oude Slowchats / SC1505: DE Mercedes-Benz S63 AMG
« on: March 05, 2009, 05:48:58 pm »
De Mercedes-Benz S 63 AMG is na de Mercedes-Benz S 65 AMG de krachtigste benzineversie van de S-klasse van de Duitse automobielconstructeur Mercedes-Benz. De auto wordt aangedreven door een 6,2-liter V8 met 525 pk, de krachtbron die ook wordt gebruikt in de Mercedes-Benz CL 63 AMG.

 Motor
De S 63 AMG maakt gebruik van de eerste motor die volledig gemaakt is door AMG, de M156. Het gaat om een atmosferische V8 van aluminium met een overvierkante architectuur (boring: 102,2 mm - slag: 94,6 mm). Deze levert 525 pk bij 6.800 tpm. Het maximumkoppel van 630 Nm wordt bereikt bij 5.200 tpm, maar 500 Nm staat al paraat bij 2.000 tpm.

De motor beschikt over een specifieke carterplaat - van gietaluminium in plaats van plaatstaal - die de stijfheid van het blok ten goede komt. Hij beschikt ook over een variabele in- en uitlaat en een getrapte inlaatcollector van magnesium.

Algemeen
Merk: Mercedes-Benz
 
Type: S 63 AMG
Productiejaren: 2006 - nu
Klasse: Sportauto
Koetswerkstijl: Coupé of sedan
Zitplaatsen: 5
Technisch
Motor: 6.2 V8
PK: 525 pk
Vermogen: 386 kW
Koppel: 630 Nm
Overbrenging: 7-traps automaat (Speedshift)
Maten
Afmetingen (LxBxH): 5,142 x 1,871 x 1,473 m
Wielbasis: 3.165 mm
Spoorbreedte voor: 1.600 mm
Spoorbreedte achter: 1.606 mm
Gewicht: 2.070 kg
Tankinhoud: 90
Verbruik: 14,9 l/100 km
Koffervolume: 560 L
Topsnelheid: 250 (begrensd) km/u
Sprint van stilstand tot 100 km/u: 4,6 sec




Posten maar! :party:

7
Photoshoots / Photoshoot: BMW E93 330I
« on: January 17, 2009, 07:33:27 pm »
Mijn eerste shoot:
1#

2#

3#

4#

5#

6#

7#

8#

9#

10#

11#

12#

13#

14#

15#

16#

17#

18#

19#

20#

21#

22#

23#

24#

25#

26#

27#

28#

:)

8
Oude Slowchats / SC 1480 Bmw M3 CSL
« on: November 30, 2008, 02:24:18 pm »
De M3 CSL is een autotype van het merk BMW dat van juni 2003 tot en met december 2003 in serie werd geproduceerd. Het productiemodel is afgeleid van de BMW M3 CSL Concept, een prototype dat in 2002 werd gepresenteerd. Hij is gemaakt op basis van het vorige M3 (model E46) maar de prijs lag hoger: vanaf € 121.000. Dit prijsverschil werd veroorzaakt door het lage gewicht van de auto. De auto is veelvuldig voorzien van carbonfiber onderdelen (zoals het gehele dak), en de auto kon besteld worden zonder allerlei opties zoals navigatie, airco en radio. De auto is voorzien van een 6-cilinder inlijn motor, zoals gebruikelijk bij BMW, met een cilinderinhoud van 3,2 (alleen leverbaar met SMG versnellingsbak) liter die 360 pk levert, 17 pk meer dan de M3. Ook beschikt de CSL over een airbox. Het gewicht van de auto is 1285 kg tegenover 1470 kg van de M3. Het lagere gewicht en het hogere vermogen zorgen er samen voor dat de prestaties stijgen. Hij moet het echter alsnog afleggen tegen de BMW M3 GTR.

Vanuit cosmetisch oogpunt zijn er enkele kleine verschillen. Zo heeft dit model geen mistlampen want op deze plekken is de bumper helemaal dichtgewerkt. Ook wordt hij standaard geleverd met andere velgen en een achterspoiler in de koffer klep.




http://www.flickr.com/photos/daan330/2673812729/ :D

9
Oude Slowchats / SC1445: De Lamborghini Murcielago LP640
« on: August 20, 2008, 06:27:35 pm »
De Lamborghini Murciélago LP640 is een verbeterde versie van de Lamborghini Murciélago, een sportwagen van de Italiaanse autobouwer en Audidochter Lamborghini. LP640 verwijst naar de positie en het vermogen van de motor: "Longitudinale Posteriore" (longitudinaal achteraan) en 640 pk. De LP640 werd gepresenteerd op de Autosalon Genève in 2006 als opvolger voor de gewone Murciélago.

De 6,2-liter V12-motor is vervangen voor een 6,5-liter V12 die 60 pk meer levert. Het koppel steeg 10 Nm van 650 Nm tot 660 Nm. De auto heeft standaard vierwielaandrijving waarbij er onder normale omstandigheden 70% naar de van de kracht achterwielen gestuurd wordt. Dit kan echter oplopen tot 100% als de voorwielen grip verliezen.

Op de Greater Los Angeles Auto Show in 2006 werd ook de Lamborghini Murciélago LP640 Roadster gepresenteerd. Deze heeft dezelfde 6,5-liter V12-motor en volgde de Murciélago Roadster op. Hij is voorzien van een stoffen kap net zoals zijn voorganger. Met gesloten dak kan de LP640 Roadster een snelheid van maximaal 160 km/u rijden.


Prestaties
Zowel de LP640 als de LP640 Roadster sprinten in 3,4 seconden naar de 100 km/u. De coupé heeft een topsnelheid van ongeveer 340 km/u, de Roadster gaat tot 330 km/u.




10
Oude Slowchats / SC1435 De corvette C6 ZO6
« on: July 05, 2008, 05:46:45 pm »
De Corvette Z06 werd in 2006 gepresenteerd. Het is de snelste door Corvette geproduceerde auto. Het heeft een 7,0 liter, 512 pk sterke LS7 blok. De Z06 trekt in 3,9 seconde op naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van meer dan 300 km/u.

In 2009 komt er een snellere versie van de Corvette Z06, vooral om concurrentie te bieden aan de Dodge Viper. Het is de Corvette ZR-1, ook wel "Blue Devil" genoemd. Deze snelste versie heeft een small block 5,7 liter V8 die het met een compressor tot 612 pk aan vermogen en 807 Nm aan koppel schopt. Door het gebruik van een compressor geeft de motor bij relatief lage toerentallen al veel vermogen af. Bij 3.000 toeren per minuut levert de V8 300 pk en is er 434 Nm trekkracht voorhanden. De maximale trekkracht komt vrij bij 4.000 toeren per minuut. In de toerenregio van 2.600 tot 6.000 toeren per minuut is 90 procent van de trekkracht voorhanden. Over hoe snel de nieuwe Corvette kan, houden de Amerikanen zich nog op de vlakte. In de wandelgangen wordt gefluisterd over een sprinttijd van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden. Over de topsnelheid zijn geen gegevens bekend. De Corvette ZR1 wordt gebouwd in Wixom, Michigan, in een fabriek die is ingesteld op het maken van kleine series. Daar wordt ook de motor gemaakt van de Z06. Voor Europa wordt de auto medio oktober 2009 verwacht.




11
Oude Slowchats / SC1423 De BMW M6
« on: June 18, 2008, 02:13:28 pm »
De BMW M6 (E63) is een auto van het merk BMW die in januari 2005 geïntroduceerd werd als een snelle versie van de BMW 6-serie. Er is ook een cabriolet-versie verkijgbaar.

Net als in de BMW M5 wordt er door het Beierse bedrijf een V10 5.0-literblok in de auto geplaatst.

BMW heeft er voor gekozen om het dak van de M6 van koolstofvezel te maken om zo gewicht te besparen, net als bij de BMW M3 CSL. Voor de BMW M6 is een unieke kleur ontwikkeld, namelijk Indianapolis Rood. Verder kan de M6 besteld worden in de andere kleuren die alleen beschikbaar zijn voor de M modellen van BMW: Sepang Brons, Interlagos Blauw, en Silverstone Blauw.


Prijzen
laatste nieuwprijs: € 160.500(ned)
                         € 115.800(BEL)
afleveringskosten: € 995
nieuwprijs 2005: € 156.300
occasionprijs 2005: € 126.200 (20 dkm)
wegenbelasting/3mnd: € 180 - € 213
wegenbelasting/jaar: € 708 - € 840

Algemeen
brandstof: benzine
algemene garantie: 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie: 6 jaar

 Prestaties
topsnelheid: 250 km/h (elektronisch begrensd; 338 km/h onbegrensd)
acceleratie 0-100 km/h: 4,6 s
verbruik binnen beb. kom: 22,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom: 10,2 l/100km
verbruik gecombineerd: 14,8 l/100km
CO2 uitstoot: 357 g/km



 :holland:

12
Evenementen / World Series By Renault (3-4 mei)
« on: May 01, 2008, 07:22:53 pm »
Beste forumleden,

Op 3 en 4 mei gaan op het circuit van spa-francorshamps de World Series By Renault door. Er zal geracet worden in 4 verschillende klassen: Formula Renault, Eurocup forumula Renault, Eurocup Mégane Trophy en de clio cup. De F1 wagens zullen ook nog van de partij zijn.

het programma van zaterdag:


het programma van zondag:






Wie gaat er nog?
Foto's van dit jaar en vorig jaar mogen hier ook gepost worden .
 :party:

13
Prullenbak / {Centraal} BMW topic
« on: February 07, 2008, 12:06:58 pm »
in dit topic kan je alles kwijt over bmw: foto's, filmpjes, nieuws,.....






 

Pages: [1]