Ben er ook weer zoals altijd in een oldtimer

Lees zo af en toe eens op AG en waar ik me wel eens aan erger is dat jullie alleen maar het duurste en het meest exclusieve willen klikken op zo'n evenement. Terwijl er veel meer mooie, bijzondere en zelfs heel weinig voorkomende auto's op het evenement af komen.
Zoals bij de report van de
vorige keer, dat daar notabene zowat de meeste aandacht naar een GT3 RS gaat, is enigzins uhm... apart!
Kijk eens rond bij de stands van Alfa, Fiat en Lancia. Daar staan ook vele bijzondere auto's en zeker ook hele mooie ontwerpen, zelfs ook van de meesters van Bertone en Pininfarina.
Als je alleen maar de nieuwste Gallardo's, F430's en andere recente supercars op de foto's ziet, is dat voor mij toch een beetje teleurstelling.
Ga gewoon eens op je gemak kijken in de paddock en kijk eens wat je leuk of mooi vindt, iets waar de eigenaar heelveel aandacht in heeft gestoken, bekijk de auto's eens vanuit een perspectief van wat je later zelf misschien zou willen kopen (dan bedoel ik dus iets haalbaars!), tuurlijk iedereen wil wel een supercar hebben, maar dat is maar voor weinigen weggelegd.
Kijk verder dan alleen of er een logo'tje van Ferrari/Lamborghini/Maserati op staat, verdiep je anders eens in de prachtige historie van Alfa Romeo en Lancia, misschien waardeer je ze dan wat meer.
Een Alfa 156 enigzins subtiel getuned kan heel mooi zijn, aan de andere kant zie je misschien 1 die helemaal fout getuned is, allemaal aan jou om een keus in te maken waar je platen van schiet.
Of de oude
Alfa Bertone, prachtige lijn, prachtig geluid, ware klassieker, toch best betaalbaar.
Een
Fiat Dino is een prachtige wagen, dat Ferrari 'm de batch Ferrari niet waardig vond omdat ie qua prestaties te licht was, betekent niet dat het geen prachtige wagen is! Of een
Lancia Stratos, een legendarische rally legende waar er maar heel weinig van zijn, ik herinner mij dat de Stradale (straat) versie er elk jaar weer is, prachtige wagen om in het echt te zien. Of neem de
Lancia Hyena, bijzonder Zagato project, 24 van gemaakt, erg bijzonder en zeker veel waard tegenwoordig.
De leukste foto's zijn platen van auto's waar echt liefde in wordt gestopt om ze rijdend en in topstaat te houden, laat als fotograaf eens wat eigen smaak zien, in plaats van meegaan met de massa en alleen maar de supercars te platen.
Tuurlijk wat je allemaal vast legt moet je zelf weten, maar denk eens verder dan het prijskaartje, verrijk je met de cultuur die naar zo'n evenement komt, geniet van de dag!
My 2 cents