Autogespot

*
Welcome, Guest. Please login or register. January 06, 2009, 04:43:04 AM

Login with username, password and session length

Poll
Question: Goed plan of niet?
Ja - 6 (11.3%)
Nee - 33 (62.3%)
Geen mening - 14 (26.4%)
Total Voters: 53

Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: Circuit Park Zandvoort naar den Helder?  (Read 1314 times)
Josh
Bugatti EB110 Driver

View Profile WWW
« on: January 07, 2008, 07:19:39 PM »

Ik denk dat iedereen het wel gehoord heeft. De plannen om het circuit van Zandvoort, waarop Nederlandse racehistorie geschreven is, te verplaatsen naar Den Helder. Goed plan of niet? Geef hier je mening en kom ook met argumenten, ik ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden.

Voor degene die het nu voor het eerst horen, een stukje van Autoweek:

De provincie Noord-Holland onderzoekt of het Circuit Park Zandvoort naar Den Helder kan worden verplaatst.
Het circuit in Zandvoort wordt regelmatig geplaagd door geluidsbeperkingen en bovendien ligt het in een kwetsbaar natuurgebied. De provincie Noord-Holland vraagt zich af of het circuit in Zandvoort nog wel goed tot zijn recht komt. Reden genoeg om te onderzoeken of het circuit niet beter naar Den Helder kan worden verplaatst. Dat gebeurt nu in het kader van een nieuwe visie op de ruimtelijke inrichting in Noord-Holland.
De gemeente Den Helder is in elk geval enthousiast. De kop van Noord-Holland krijgt er een economische impuls van. Verder hoopt de provincie dat er weer een kans is op formule 1-races in Nederland. De provincie heeft een plek vlakbij Den Helder Airport op het oog. Zandvoort heeft volgens Noord-Holland door de verplaatsing van het circuit meer plek om zijn functie als badplaats uit te breiden. Over een jaar zijn de onderzoeksresultaten bekend.
Het circuit zelf is een stuk minder enthousiast. “Volgend jaar vieren we ons zestigjarig bestan en als het aan mij ligt, blijven we hier ook nog minstens de komende zestig jaar,” zegt circuitdirecteur Hans Ernst. Hij roemt vooral de gunstige ligging ten opzichte van Amsterdam, Schiphol en Haarlem en de goede restaurants en hotels in de buurt.  “Bovendien beschouwen race-liefhebbers Zandvoort als heilige grond. De rijke traditie onderscheidt ons van tal van nieuwe circuits.”
In het verleden zijn er al eens plannen geweest om het circuit te verplaatsen naar de Maasvlakte.

Wat ik zelf vind: Het lijkt mij niets, de autohaters hier die het land besturen willen alles weghebben wat er ook maar mee te maken kan hebben, ookal zou het dan naar den Helder gaan. Laatst moesten er ook al twee kartbanen verdwijnen, Amsterdam en Uitgeest. Het is nu onderhand wel genoeg, de ligging is qua bereikbaarheid misschien niet goed, maar den Helder is nog slechter. Ja, 'vlakbij een vliegveld', iedereen stapt wel op het vliegtuig, hè... Het zou eigenlijk een beschermde status moeten krijgen, als een monument dus. Nieuw circuit aanleggen in den Helder vind ik prima, maar Zandvoort moet blijven liggen. F1 race moeten niet gaan hopen, als ze denken dat dat ooit nog gebeurt in Nederland moeten ze even helder nadenken (kunnen ze misschien goed in den Helder?). Er zijn races in Abu Dhabi en dat soort plekken, wat moeten ze hier dan nog...
Jaggie
Modder-Eter
Koenigsegg CCX Driver

Ik sta klaar met mijn camera!

View Profile WWW
« Reply #1 on: January 07, 2008, 07:20:27 PM »

Puik plan.

Zandvoort.

Marcel
Aston Martin Vanquish S Driver

View Profile
« Reply #2 on: January 07, 2008, 07:26:30 PM »

Waarom niet Lekker dicht bij mijn huis Alleen ik denk wel dat de toegangswegen dan wat verbeterd moeten worden, anders word het zo een verkeerschaos als bij de races op Zandvoort

Michael
BMW M3 Driver

Maserati MC12 Corsa!

View Profile WWW
« Reply #3 on: January 07, 2008, 07:27:56 PM »

Dit is een probleem (wat er volgens mij niet eens is) verplaatsen. Zandvoort heeft een naam en is in binnen- en buitenland bekend, zoiets kun je naar mijn mening niet verplaatsen omdat je er waarschijnlijk iets voor terug krijgt dat minder goed is en zonder naamsbekendheid waar waarschijnlijk geen A1 GP en dergelijke meer zullen komen.

Ik heb ook gehoord dat Zandvoort ''opgeknapt'' moet worden dus de timing is wel goed.

Gewoon laten liggen dus   , nu komen er nog interressante races, als je het verplaatst misschien niet meer.

Kevin
Proefkonijn
Pagani Zonda F Driver

Proefkonijn ziet lekker kippetje

View Profile WWW
« Reply #4 on: January 07, 2008, 07:29:31 PM »

lekker zo laten niks verplaatsen

Josh
Bugatti EB110 Driver

View Profile WWW
« Reply #5 on: January 07, 2008, 07:30:13 PM »

Tsja, daar kijken ze dus niet naar, wat er allemaal nog komt. Volgens mij is het zelfs reeds al opgeknapt?

Wat ik ook niet snap is dat ze miljoenen uit zouden willen geven aan zo'n plan als ze de auto willen uitroeien
Timo
BMW M3 Driver

Spykerfreak!

View Profile WWW
« Reply #6 on: January 07, 2008, 08:00:17 PM »

Geen goed idee, lekker zo laten.

Diederik
Mercedes SLK55 AMG Driver

View Profile
« Reply #7 on: January 07, 2008, 08:10:19 PM »

Het zou een paar Honderd miljoen gaan kosten. Nou daar kan je het circuit mooi van opknappen Hoop alleen niet dat ze het beter gaan beveiligen

Flickr   |   Spots
Adam!
Proefkonijn
Bugatti EB110 Driver

Terug uit Zwitserland!

View Profile WWW
« Reply #8 on: January 07, 2008, 08:54:11 PM »

Heel slecht idee.
Dan kan ik er niet meer heen met de fiets...

SUITable
Corvette C6 Z06 Driver

Legends for Life

View Profile
« Reply #9 on: January 07, 2008, 09:02:12 PM »

Waarom Den Helder.... Als er iets ver weg is dan is het dat plaatsje wel... Gewoon lekker in Brabant

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB
LeonVermaas
Lamborghini Murciélago LP640 Driver

View Profile WWW
« Reply #10 on: January 07, 2008, 09:05:45 PM »

Zandvoort is dichter bij Gouda, dus ik zeg nee.

Miguel
Renault Megane RS Driver

Laatste spot: AM DB9 Volante

View Profile
« Reply #11 on: January 07, 2008, 09:28:09 PM »

Ik ben Belg, dus geen mening

Josh
Bugatti EB110 Driver

View Profile WWW
« Reply #12 on: January 07, 2008, 09:54:54 PM »

Aan '... want dat is dichterbij bij mij' hebben we niet zo veel als argument....
Martijn
Modder-Eter
Pagani Zonda F Driver

View Profile
« Reply #13 on: January 07, 2008, 09:55:43 PM »

Lekker zo laten..

Den Helder is nog slechter bereikbaar

Jer0en
Mercedes SLR Mclaren Driver

View Profile WWW
« Reply #14 on: January 07, 2008, 09:56:14 PM »

Geen mening! boeit me niet zo..