Het is inderdaad ongelofelijk mooi gedaan. (Als het handwerk is, want er bestaan tegenwoordig ook enorme stickers, die duur zijn, maar niet zo duur als degelijk handwerk...) De paar keren dat ik een meeting bezocht heb met geairbrushte wagens, waren het zielige tekeningetjes op de spiegels, of slecht uitgevoerde portretten. Een goede kunstenaar zal je moeilijk vinden, en als je 'm het niet als vriendendienst laat doen, maar aan het normale tarief, kan die echt duizenden euro's vragen. Er bestaan zelfs tijdschriften die zich speciaal op wagens met veel chroom en airbrush concentreren. 'Chroom en vlammen' bestond vroeger bv. in het Nederlands, al weet ik niet of dat nog het geval is...
------
En als het dan eens goed gedaan is, dan passen de tekeningen meestal niet bij de wagen. Ik vind het eigenlijk alleen maar bij Amerikaanse wagens, of eventueel Lambo's of Ferrari's passen, omdat die vaak heel grote oppervlakken hebben, waar zo'n tekening dan mooi op uitkomt. Op de Celica in bijlage werkt het naar mijn gevoel niet...
[attachment deleted by admin]