Eigenlijk valt het in de Lage Landen nogal mee met het rijgedrag. Natuurlijk zie je wel 'ns een opa 30 km/u rijden waar 70 kan, en is het ergerlijk dat richtingaanwijzers blijkbaar niet tot de standaarduitrusting van - vreemd genoeg - de duurdere wagens behoren.
Ik kan iedereen een bezoekje aan bv. het zuiden van Frankrijk aanraden. Daar zie je echt márginaal slecht rijgedrag. Dat varieert van middenstrookrijden op drievaksbanen, en dat desnoods 100 km lang, tot complete waanzin in de dorpen. Probeer maar eens in te voegen of voor te sorteren; ongeveer iedereen rijdt er als een kip zonder kop, en gebruikt z'n toeter i.p.v. z'n richtingaanwijzers. Ik ben geen racist, maar ik moet gewoon vaststellen dat sommigen dat rijgedrag van rond het Middellandse Zeegebied wel eens naar hier proberen te importeren.
Ik ben er trouwens zeker van dat iemand die écht niet kan rijden binnen de kortste keren brokken krijgt in het drukke hedendaagse verkeer, en dus zonder verzekering, en gelukkig ook zonder auto komt te zitten.