|
Vossie
|
 |
« on: September 15, 2007, 06:19:56 PM » |
|
Ugo Zagato richtte in 1919 zijn bedrijf op dat zich voornamelijk focuste op het bouwen van exclusieve versies van Italiaanse merken. Zo werd er in 1986 de Vantage Zagato en in 1987 de Volante Zagato geproduceerd. Na 15 jaar was de samenwerking weer voortgezet en ontstond de DB7 Zagato. Het design is gebaseerd op de DB4 GTZ, het succesvolste model van de Engelse sportwagen fabrikant. De eerste DB4 GTZ werd gebouwd voor de Aston Martin dealer in Milaan. Deze wilde van een productiewagen een lichtgewicht race-auto laten maken. De DB4 GTZ had een aluminium carrosserie, net als de in races succesvolle DB4 GT waarop deze is gebaseerd. Toen Aston Martin het resultaat zag, werd van de race-auto een productieserie in beperkte oplage gebouwd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nielsoetgrunn
|
 |
« Reply #2 on: September 15, 2007, 06:28:04 PM » |
|
Lelijk 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaggie
|
 |
« Reply #3 on: September 15, 2007, 06:28:08 PM » |
|
 Zo'n dikke auto waar ik er al 2 van heb gespot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #4 on: September 15, 2007, 06:30:23 PM » |
|
Dat 'nieuwtje' is hopelijk ironisch, want de auto bestaat al jaren? Ik zou hem dolgraag hebben, maar de auto heeft toch 2 grote nadelen: a) zoals je schrijft is hij op de veel te slappe (d.w.z. te weinig stijve, of 'rigide') Volante gebaseerd, waardoor er teveel torsie is. Hij schijnt niet echt fijn te rijden. Een DB4Z heeft trouwens hetzelfde probleem; daar verbuigt het plaatwerk zelfs als je je bochten te snel neemt! b) Zagato is al járen hetzelfde ontwerp aan het maken. En als ze toch iets anders maken - cfr. de Aston Zagato van rond 1990 - dan is het esthetisch geen succes. Zeg 'ns zelf: zie je veel verschillen ts. deze DB7Zagato en de auto's op de foto's? (Weetje: bij de Astongarage in Wijnegem hebben ze een AR1 én een DB7Zagato in de showroom.)
|
|
|
|
« Last Edit: September 15, 2007, 06:32:29 PM by tom da man »
|
|
|
|
|
|
Mb
|
 |
« Reply #5 on: September 15, 2007, 06:32:29 PM » |
|
Superwagen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Basje
|
 |
« Reply #6 on: September 15, 2007, 06:33:09 PM » |
|
Ik vind hem super vet!  Hopelijk spot ik er volgende maand 1 in Londen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vossie
|
 |
« Reply #8 on: September 15, 2007, 06:40:57 PM » |
|
Jep 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michael
|
 |
« Reply #9 on: September 15, 2007, 06:42:13 PM » |
|
Dat was toen ik nog niet fanatiek auto's spotte heb in totaal 2 foto's van deze DB7 Zagato 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #10 on: September 15, 2007, 06:42:36 PM » |
|
Dit is nog de Zagato die wél andere 'vormen' heeft:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MrMister
|
 |
« Reply #11 on: September 15, 2007, 06:51:43 PM » |
|
Lelijk  Jij?  Deze auto kan je toch niet serieus lelijk noemen, hij is prachtig!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
db
|
 |
« Reply #12 on: September 15, 2007, 06:55:25 PM » |
|
Dat 'nieuwtje' is hopelijk ironisch, want de auto bestaat al jaren? Ik zou hem dolgraag hebben, maar de auto heeft toch 2 grote nadelen: a) zoals je schrijft is hij op de veel te slappe (d.w.z. te weinig stijve, of 'rigide') Volante gebaseerd, waardoor er teveel torsie is. Hij schijnt niet echt fijn te rijden. Een DB4Z heeft trouwens hetzelfde probleem; daar verbuigt het plaatwerk zelfs als je je bochten te snel neemt! b) Zagato is al járen hetzelfde ontwerp aan het maken. En als ze toch iets anders maken - cfr. de Aston Zagato van rond 1990 - dan is het esthetisch geen succes. Zeg 'ns zelf: zie je veel verschillen ts. deze DB7Zagato en de auto's op de foto's? (Weetje: bij de Astongarage in Wijnegem hebben ze een AR1 én een DB7Zagato in de showroom.)
is dat niet die garage die op het 1ste verdiep van een gebouw staat?
|
|
|
|
|
|
Geen dubbelen en kwaliteitsregels. Dealer, evenement en circuitspots toegestaan. Queue gaat nooit dicht.
|
|
|
Miis$ter A
Fiat Panda Driver
|
 |
« Reply #13 on: September 15, 2007, 06:59:51 PM » |
|
Echt een hele vette wagen,, verder geen woorden voor 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #14 on: September 15, 2007, 07:00:56 PM » |
|
@DB Jep. Als je van de rotonde die naar de E313 voert komt, heb je een zijstraatje. Als je daar gaat staan en de garage inkijkt staan er een AR1 - de cabrio - en een DB7Z naast elkaar. Die cabrio heeft overigens geen kap, al is er wel een kit ontwikkeld om het zaakje een beetje droog te houden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|