Autogespot

*
Welcome, Guest. Please login or register. January 06, 2009, 06:21:09 AM

Login with username, password and session length

Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Spyshots: Maserati cabriolet-coupe  (Read 638 times)
Jaggie
Modder-Eter
Koenigsegg CCX Driver

Ik sta klaar met mijn camera!

View Profile WWW
« on: July 23, 2007, 02:52:04 PM »

Na de lading Nürburg-spyshots is het tijd voor wat plaatjes van Italiaanse bodem. Spotters Arnold Bekkema en Wiebe Minnema kwamen in Maranello deze Maserati-in-ontwikkeling tegen. Wat zou het kunnen zijn? Een kleine versie van de nieuwe Maserati GT?
Posted on: July 23, 2007, 03:45:57 pm
http://www.autogespot.com/index.php?id=405

Gijs Muller
Bugatti EB110 Driver

View Profile
« Reply #1 on: July 23, 2007, 03:00:43 PM »

Ligt dat aan mij of is die achterkant zo hoog? Is dit bij het Fiorano Testcircuit? Dan lijkt het me toch een Ferrari?

Sander
Kut-Mod
Autogespot Crew
Pagani Zonda F Driver

View Profile
« Reply #2 on: July 23, 2007, 03:11:00 PM »

Ferrari en Maserati vallen onder 1 hoedje
jorrik
Mercedes SLK55 AMG Driver

2x Porsche Carrera GT

View Profile
« Reply #3 on: July 23, 2007, 03:46:21 PM »

Hieruit kan je natuurlijk nog niet veel zeggen over hoe ie word, maar zoals ie nu is, is ie wel heel lelijk
Maarten
Lamborghini Murciélago LP640 Driver

Keep your dreams alive.

View Profile WWW
« Reply #4 on: July 23, 2007, 03:48:04 PM »

Het lijkt wel een soort breadvan ( http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://news.windingroad.com/wp-content/uploads/2006/08/maser-gt-coupe-1.jpg&imgrefurl=http://news.windingroad.com/%3Fp%3D1191&h=306&w=460&sz=104&hl=nl&start=14&um=1&tbnid=-_SQqtiZgbIxdM:&tbnh=85&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dbreadvan%26svnum%3D100%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rls%3DGGLG,GGLG:2006-14,GGLG:nl%26sa%3DN )

Gebaseerd op de Ferrari 'breadvan', een oerlelijk maar wel stoer shooting-brake model

Timo
BMW M3 Driver

Spykerfreak!

View Profile WWW
« Reply #5 on: July 23, 2007, 05:13:43 PM »

Uber lelijk ding, zoals ie nu is, lijkt inderdaad op een mix tussen Maserati en Ferrari

tom da man
Golf 4 GTI Driver
**

View Profile
« Reply #6 on: July 23, 2007, 05:36:14 PM »

Het is ongetwijfeld een Maser, want niet alleen de portiergrepen - zoals men in de intro zegt - maar zelfs de complete deuren lijken erg op die van de Quattroporte en GT. De 'rugzak' dient ongetwijfeld om de werking van het cabriodak te verbergen, en de vraag 'zal het nu een CC of een stoffen variant worden' nog wat onbeantwoord te laten. Natuurlijk zal het uiteindelijk wel een plooibaar dak worden; er is bij mijn weten immers geen enkele Italiaan die een CC-configuratie aanbiedt, en Maserati zal dit zéker niet als eerste gaan uitproberen; daarvoor is het qua design én techniek echt te conservatief. Eventueel heeft men de kunststof constructie er op gemonteerd opdat men toch met de kap open zou kunnen rijden zonder dat iemand dat ziet; zo zijn rol- en torsiegeluiden toch al beter op te sporen, hoewel de afdekking toch een vertekend beeld zal geven. Je ziet op de foto's van de site waarnaar verwezen wordt ook heel duidelijk dat het plastic dak bovenaan elastisch is, wat onnodig zou zijn bij een of andere stationwagenachtige variant...
« Last Edit: July 23, 2007, 05:40:01 PM by tom da man » Logged
Fiorano
Audi RS4 Sedan Driver

Ik heet meestal Peter.

View Profile WWW
« Reply #7 on: July 23, 2007, 06:10:26 PM »

Staat in de AutoWeek. Deze zal het onderstel gaan delen met de nieuwe alfa Limo, opvolger van de 166. Is een limo onder de quattroporte.

December:
 Dikke shit!

RS4 + RS6
Miis$ter A
Fiat Panda Driver

View Profile
« Reply #8 on: July 24, 2007, 09:32:27 AM »

ik hoop niet dat die velgen van Ferrari er onder komen want die zijn lelijk.....
Brian
Ferrari 599 GTB Fiorano Driver

22 dagen!

View Profile WWW
« Reply #9 on: July 24, 2007, 10:34:13 AM »

sportautofabrikant (leuk woord voor Scrabble)

hahaha

Alex
Golf 4 GTI Driver
**

View Profile
« Reply #10 on: August 26, 2007, 10:22:11 PM »

Ik zag dezelfde wagen al in mei rondrijden bij me in de buurt .. misschien herinneren enkelen onder jullie nog de foto's die ik geplaatst heb. gek genoeg werd ik vorige week donderdag gecontacteerd door de testrijdende firma, om te vragen of ik "de foto's die ik genomen heb van die zwarte Ferrari" ogenblikkelijk van het net zou willen halen. Er was een hoop officieel gedreig bij, maar aangezien de foto's gewoon op de openbare weg genomen zijn, blijven ze wat mij betreft gewoon online !

om dus maar te zeggen: dit was volgens de dame die me opbelde geen Maserati, maar een Ferrari ... ik zou mijn geld wel durven zetten op de nieuwe Dino, of hoe ie ook gaat heten

zelf dacht ik ook eerst aan de nieuwe spyder, maar een vriend van me bracht recent een bezoek aan de fabriek van Fiat in Turijn, waar ze toevallig de nieuwe spyder gezien hebben. hij zegt -en 't is ook een grote autoliefhebber en -kenner- dat hij in mijn foto's 't ding zeker niet herkent, en dat ie ook eerder aan de nieuwe Dino denkt

Enfin, wat het ook is .. 't is alleszins een Ferrari of een Maserati .. knappe spots trouwens !
Pages: [1]
  Print  

Jump to: